niedziela, 20 sierpnia 2017 r.

Lublin

Nowy tunel pod torami chcą zbudować władze Lublina

Dodano: 13 lutego 2017, 06:51
Autor: Dominik Smaga

Dwupasmówka przyszłości. Moglibyśmy nią jechać od ronda Sportowców do ul. Wojennej
Dwupasmówka przyszłości. Moglibyśmy nią jechać od ronda Sportowców do ul. Wojennej (fot. Dorota Awiorko)

Ratusz otwiera sobie furtkę do budowy nowego tunelu pod torami kolejowymi. Umożliwiłby on wytyczenie prostej trasy łączącej ul. Głęboką z przedłużeniem Krańcowej. Jej zalążek pojawił się już w miejskich dokumentach, chociaż nie są to plany na najbliższe lata

Zalążek nowej drogi pojawił się na wstępnym projekcie planu zagospodarowania terenu w rejonie stadionu, dworca PKP i ul. Krochmalnej. Dokument ten ma być uchwalony przez Radę Miasta w tym roku. Określi on dokładnie przeznaczenie poszczególnych gruntów, wyznaczając m.in. teren nowego dworca autobusowego, którego projektanta miasto szuka już w przetargu ogłoszonym kilka dni temu.
Na mapie widać niewielki fragment dwupasmówki biegnącej od ronda Sportowców w stronę torów kolejowych. Droga ta byłaby przedłużeniem ul. Stadionowej.

– W studiach planistycznych dostrzegliśmy taką możliwość, żeby wykonać taki tunel do przenoszenia ruchu. On wchodziłby w ul. Wojenną. To ma swoją logikę, bo aby się tu dostać dzisiaj, trzeba objechać Wrotkowską i wjechać w Krochmalną lub Trasę Zieloną – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.
Nowa ulica wraz z tunelem stałaby się częścią długiego ciągu biegnącego od al. Kraśnickiej przez Głęboką, Muzyczną i Stadionową aż do skrzyżowania z ul. Dywizjonu 303, czyli przedłużeniem Krańcowej, skąd można skręcić w ul. Kunickiego.

Prezydent zastrzega, że nie są to plany na najbliższą przyszłość. – Mówimy o perspektywie kilkunastu lat. To nie jest nam dzisiaj potrzebne – mówi Żuk. – Trzeba będzie kiedyś zrealizować tę inwestycję przenosząc ruch pod torami, ale to są na razie koncepcje.

Wspomniana trasa nie jest jedynym „przyszłościowym” połączeniem, do którego przymierza się miasto. Kolejnym byłoby przedłużenie ul. Zana. Przechodziłaby ona nad Bystrzycą, później krzyżowałaby ul. Lubelskiego Lipca ’80, a następnie z ul. Krochmalną, by ostatecznie doprowadzić kierowców aż do Wrotkowskiej naprzeciw ul. Smoluchowskiego.

Nowy odcinek ul. Zana nie doczekał się jeszcze dokumentacji. Ale już teraz w tworzonym właśnie projekcie nowego odcinka ul. Lubelskiego Lipca (od Cukrowniczej do skrzyżowania z Diamentową i Krochmalną) planowane jest skrzyżowanie z przyszłą ul. Zana. Znajdzie się ono w rejonie dzisiejszej ul. Włościańskiej, będzie wyposażone w sygnalizację świetlną i będzie „czekać” aż dołączy do niego dwupasmówka prowadząca na osiedla LSM.

(fot. Dorota Awiorko)
Czytaj więcej o: Lublin inwestycje Głęboka Krańcowa
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(20) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (13 lutego 2017 o 22:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
O, to znaczy że wybory się zbliżają
Rozwiń
Gość
Gość (13 lutego 2017 o 18:08) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
a może połączyć ul. Sowińskiego ze skrzyżowaniem Zana/Nadbystrzycka !!! Teren wyznaczony i wykupiony przez m. Lublin
Rozwiń
Gość
Gość (13 lutego 2017 o 15:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Czy Krzysztof Żuk mówiąc cyt.: "W studiach planistycznych dostrzegliśmy taką możliwość, żeby wykonać taki tunel do przenoszenia ruchu. On wchodziłby w ul. Wojenną." - pomylił leki bądź powinien je już dawno zmienić. Idąc jego logiką to Miasto będzie niedługo jak drugie kretowisko usiane siecią podziemnych tuneli, a prezydent jak kilka dni temu o ul. Młyńskiej, powie że zarówno ruch jak i dojazd po Lublinie nieco się pogmatwał. Natomiast Lublin będzie zwał się już Kretogród bądź Tęsknota za Kambodżą. Ale są i plusy zniknie problem smogu wszystko pójdzie w piach.
Rozwiń
Gość
Gość (13 lutego 2017 o 15:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Gdzie położyć tory?. Wykorzystać na razie istniejące. Mieszkańcy podlubelskich miejscowości powinni dojeżdzać do Lublina pociągiem i korzystać z komunikacji miejskiej na podstawie jednego taniego biletu.Tak jest na całym świecie.Ruch samochodowy w Lublinie zmniejszy się o 10-20 czy 30 procent i spowoduje udrożnienie miasta.A jak podróżowali mieszkańcy 30 lat temu kiedy samochodów było 10 krotnie mniej? Transportem publicznym.
Rozwiń
Gość
Gość (13 lutego 2017 o 15:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A kiedy Pan Prezydent wypełni obietnice remontu starej ul.Nalkowskich-to wstyd aby w" mieście inspiracji" było takie klepisko zamiast ulicy.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (20)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!