poniedziałek, 23 października 2017 r.

Lublin

Policjanci z zarzutami. Po pijanemu pobili kolegów na deptaku

  Edytuj ten wpis
Dodano: 3 czerwca 2013, 13:32
Autor: (jsz)

Trzech policjantów z komendy miejskiej w Lublinie stanie przed sądem. Oskarżono ich za bijatykę przed klubem na deptaku. Po pijanemu rzucili się na mundurowych z prewencji.

Do bójki doszło w nocy 25 stycznia. Dyżurny policji otrzymał zgłoszenie o trzech pijanych mężczyznach, którzy awanturowali się przed jednym z klubów na deptaku. Na miejsce przyjechał patrol z prewencji. Wtedy doszło do bijatyki.

Kiedy mundurowym udało się już skuć awanturników i dostarczyć ich na komisariat okazało się, że zatrzymani to policjanci. Służą w wydziale do walki z przestępczością gospodarczą komendy miejskiej.

Śledztwo w tej sprawie trafiło do prokuratury w Kraśniku. Śledczy przesłali właśnie akt oskarżenia do Sądu Rejonowego Lublin-Zachód. Zarzuty postawili całej trójce, 41-letniemu Januszowi S., 37-letniemu Grzegorzowi C. i 33-letniemu Pawłowi P.

– Wszyscy mają zarzut naruszenia nietykalności cielesnej policjantów – wyjaśnia Beata Syk – Jankowska, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Lublinie. – Pawłowi P. postawiono w sumie 4 zarzuty.

Miał on szarpać się z dwoma policjantami, czym naruszył ich nietykalność. Jednego z nich uderzył, kopnął i próbował ugryźć. Obrażał i groził mundurowym. Oskarżeni nie przyznają się do zarzutów.

– Paweł P. wyjaśnił, że jego zachowanie wynikało z tego, iż policjanci zbyt pochopnie założyli mu kajdanki – dodaje Syk – Jankowska. – Żałuje swojego postępowania. Oświadczył również, że chciałby pogodzić się z poszkodowanymi.

Kolejny z oskarżonych, Janusz S. tłumaczył, że jedynie obserwował całe zajście. Z kolei Grzegorz C. zapewniał śledczych, że nie chciał szarpaniny z policjantami. Był przekonany, że mundurowi to ochroniarze z klubu.

Trzej policjanci są zawieszeni w obowiązkach na trzy miesiące. Grozi im do trzech lat więzienia.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
BYKU
Szosti
Szosti
(9) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

BYKU
BYKU (4 czerwca 2013 o 17:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Przyjechali na ul.Turystyczną z zamiarem prowokacji,a wyszło jak zawsze.

Rozwiń
Szosti
Szosti (4 czerwca 2013 o 17:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

na ul. Turystycznej nie słyszałem aby Policjanci przyjechali kogo kolwiek aresztować, a jedynie wylegitymować gdyż za głono się zachowywali... A to, że Ci dzielni "chłopcy" z baraków wykorzystali, to że było na miejscu półtora policjanta czyli facet i baba to sobie znaleźli rozrywkę (po alkoholu ponosi ułańska fantazja). Pokazali jacy to są mocni i psów się nie boją... Cóż nasze takie społeczeństwo jest , że się domaga swoich praw, a już swoich obowiązków nie respektują.

Po drugie podczas zatrzymania czy to z użyciem kajdanek czy bez jak sobie wyobrażacie to zatrzymanie bez użycia siły jeżeli dany osobnik jeszcze stawia przy tym  opór? Proszenie nie zawsze odnosi skutek!
Problemem nie jest tutaj postępowanie Policjantów tylko prawo, które nie daje im zbytniej pomocy ze swojej strony bo jest tak skonsruowane, że to właśnie nie kiedy bandzior ma więcej praw niż Policjant. Prokuratorzy oraz Sędziowe również niechętnie patrzą na Policjantów na wokandzie i na domiar złego zawsze szybko chcą wydawać wobec nich pochopne wyroki skazujące nawet gdy ze zgromadzonych akt nie wynika jednoznaczenie, że są winni zarzucanym czynom... Gdzie wtedy jest domniemanie niewinności (czytaj "Policjantów nie dotyczy)? Taki funkcjonariusz z wyrokiem jest już wywalony z szeregów Policji, a gdy później jednak wyrok się oddali i unniewinni byłego już Policjanta to jest nikła szansa powrotu do jednostki!
Co do legitymowania to dlaczego jest niby niezgodne z konstytucją? Policjanci Cię, czy tam Nas legitymują gdy mają do tego jakąś podstawę faktyczną, a do tego także prawną tak więc jak będziesz sobie grzecznie szedł chodnikiem to są szansę, że partol do Ciebie podejdzie ale bardzo małe. Jedynie wtedt gdy wydasz się podobny do osoby poszukiwanej, zostanie zgłoszona wobec Ciebie jakaś interwencjaa bądź inna osoba wskaże Ciebie, że cos przeskrobałeś... a tak możesz iść i nie bać się mundurowych ;)
Uśmiech pojawił się na mojej twarzy również gdy przeczytałem, żeby osoby poszukiwane nie zatrzymywac od razu tylko wskazac komisariat/komende gdzie sie maja stawić ;) hehe dobra, fajne ale ile osob sie tam zjawi... niektóre są poszukiwane przez miesiace a nawet lata to myslisz ze same przyjda do organu ktory je szuka? :) no niestety to bylo by zbyt piekne ;D owszem wystawia sie te wezwania ale i tak trzeba udac sie z delikwentem do jednostki aby taki wezwanie do stawienia wystawic a nastepnie sie go zwalnia.
 

Nasz kraj jest krajem apsurdów gdzie gościa, który jechał po piwie rowerem Sąs ukarze gdzywną w wysokości 2tyś złotych, a gościa, który obraża innych ludzi na meczu, straszy lub pobije (lub niekiedy demoluje różne rzeczy) Sąd uraczy grzywną 400 złotych... Ot nasz wymiar sprawiedliwości SPRAWIEDLIWIE kara lud!

Następny probelm to własnie tacy mlodzi sluzba policjanci, ktorzy maja dobre stanowiska (domyslcie sie dlaczego taką bojna karierę mają), a pozniej jak jakis inny policjant od nich cos chce nie daj boze w mundurze i nie daj boze na nizszym stanowisku to sie wlacza dziwna logika ze im nie  mozna nic zrobic, a oni sami moga robic co chca... teraz pewnie chlopaczki zaluja ze zatakowali tych prewencjuszy ale wtedy chcieli pokazac kto tu rzadzi... no i co? teraz wujek nie pomogl no i lipa bo gdzie bedzie pracowal i pieniazki zarabial jak z Policji wyleci? o tym trzeba myslec wczesniej, a najlepiej miec dystans do wszystkiego i do drugiego czlowieka podchodzic z szacunkiem nawet jak w nim nam sie cos nie podoba... Fajne są też stwierdzenia, że Policjant w mundurze prowokuje?! :D dobre

Następnym problemem nie tylko w naszym kraju są więzienia? A raczej domy wypoczynkowe!! My wszyscy charujemy, żeby oni mogli sobie odsiedzieć karę w godziwych warunkach, z dobrym wyrzywieniem i dostępem do różnych rozrywek, a nie kiedy inne rodziny, żyjące w naszym kraju nie mają co do gara włożyć czy dzieciom dać na bułkę do szkoły? I to jest kara? Znam wielu co na zime idzie coś przeskrobać, żeby sobie ferie w pierdlu zrobić bo tam tak fajnie... Można się dokształcić, zrobić za free różnego rodzaju kursy, a normalszy szary człowiek nic nie może... w pośredniaku jak się uda coś gdzieś zrobić to cud! Niech te mendy z półświadka zapieprzają i zarabiają na siebie, a nawet na innych... Niech kopią rowy, koszą trawe, zamiatają ulicy w czynie społecznym to wtedy to będzie resocjalizacja bo może następnym razem się zastanowi czy będzie mu się chciało zapiperzac po 12 godzin za darmo czy lepiej życ na wolnosci pracowac i brac za to kase?!

Ale cóż ja jestem tylko mlodym, niewykształconym człowiekiem wiec co ja mogę? Jest tyle mądrych głów w rządzie tylko nikt tego narządu - mózgu tam nie używa. Aby wypchać swoją sakwę... Ot to tak mnie trochę wzieło i wylewny się zrobiłem... Pozdrawiam Łukasz

Rozwiń
Szosti
Szosti (4 czerwca 2013 o 17:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

-----------------------------------KIM   JEST   ROZRABIAJĄCY  GLINIARZ  ?--------------------------------------- Jeżeli  robicie  z  tego  problem, to  odpowiedżcie  na  to  pytanie  KIM  JEST ROZRABIAJĄCY  GLINIARZ? . Czy  wolno  Gliniarzowi  pić  alkohol  po  służbie ?---WOLNO , czy wolno Gliniarzowi pójść  do  Klubu  potańczyć ?---WOLNO , czy  wolno  Gliniarzowi  po  pijaku  pobić  Gliniarzy  na  służbie ?--- ? ? ?,  czy  wolno  Gliniarzowi  w  nocy  dobijać  się  do  Klubu  do  którego  nie  są  wpuszczeni ? ---? ? ? , czy  wolno  Gliniarzowi  stawiać  czynny  opór  podczas  skuwania  w  kajdanki ?---WOLNO .   Już  sama  publiczna  sonda  daje  wątpliwości , że  rozrabijających  Gliniarzy  traktuje  się  bardziej  pobłażliwie  od  cywili .   Ale  chciałbym  zwrócić  uwagę,  że  pomija  się  wręcz  "tuszuje  się"  FAKT  BRUTALNEJ  REAKCJI  POLICJI   PODCZAS  AKCJI  INTERWENCYJNEJ ! .   Jest  to  niepodważalny  DOWÓD  ABY  PROKURATORZY  I  SĘDZIOWIE  W  PODOBNYCH  PRZYPADKACH   WIĘCEJ   WIARY  DAWALI---NIE  POLICJI  A  POSZKODOWANYM  CZĘSTO  W  BRUTALNY  SPOSÓB ! .   Wiadomo  z  Protokołów  policyjnych  jak  się  skarżą , że  zostali  NIE  TYLKO  POBICI  ALE  ZE  ZŁAMANIAMI... RĄK  I  NÓG  ODWIEZIENI   ZOSTALI  DO  SZPITALI  ABY  POSIADAĆ  DOWÓD  PRAWIDŁOWEJ  AKCJI  INTERWENCYJNEJ (sic?).     Oskarżeni  praktycznie  nie  posiadają  żadnych  szans  aby  zdarzenie  zostało  właściwie  ocenione  gdyż  z  pełnej  reguły... Policjant  ma  zawsze  racje  i  tylko  Jemu  się  wierzy (sic?).  Błądząca  i  krzywdząca  TEORIA !.                      Uwaga !  już  samo  prawo  wylegitymowania  ma  znamiona  naruszenia  prawa !.    Jeżeli  dany  osobnik  naruszył  prawo  to  powiadamia się  Go  o  tym  naruszeniu  i  żąda  się  okazania  dokumentu  tożsamości. Po  spisaniu  danych  personalnych  i  jeżeli  są  ku  temu  sprzyjające  okoliczności  dokonuje  się  aresztowania  ale  w  obawie  o  wywołanie  następnych  incydentów  Osobnik  otrzymuje  dokument  nakazujący wstawienie się  w  Komendzie  na  dany  termin . Ta  właściwa  forma  chroni  PRAWO , POLICJANTA  I  OSOBNIKA. Takie  właśnie  reguły  prawne  powinny  być  stosowane  gdyż  jak  słyszymy  to  Policja  skarży  się, że została  w  brutalny  sposób  potraktowana  podczas  SKUWANIA  W  KAJDANKI !.    Niedzielny  incydent przy  ul.Turystycznej  podczas  próby  aresztowania  daje  następny  przykład  dokonania  zmian  działa nia  lubelskiej  Policji .    Proszę  nie  podawać  idiotycznych  przykładow  interwencji  Policji  na  zacho dzie  z  użyciem  broni  palnej !.  "Idiotyzm"  polega  na  tym, że  w  Polsce  oglądalibyśmy  Pogrzeby  za strzelonych  Gliniarzy  gdyż  na  Zachodzie  policja  interweniuje  tylko  w  przypadkach  koniecznych  a  tak  raczej  nie  PROWOKUJE  i  niebezpieczne  miejsca  radiowozami  omija .  Taka  jest  prawda !.

na ul. Turystycznej nie słyszałem aby Policjanci przyjechali kogo kolwiek aresztować, a jedynie wylegitymować gdyż za głono się zachowywali... A to, że Ci dzielni "chłopcy" z baraków wykorzystali, to że było na miejscu półtora policjanta czyli facet i baba to sobie znaleźli rozrywkę (po alkoholu ponosi ułańska fantazja). Pokazali jacy to są mocni i psów się nie boją... Cóż nasze takie społeczeństwo jest , że się domaga swoich praw, a już swoich obowiązków nie respektują.

Po drugie podczas zatrzymania czy to z użyciem kajdanek czy bez jak sobie wyobrażacie to zatrzymanie bez użycia siły jeżeli dany osobnik jeszcze stawia przy tym  opór? Proszenie nie zawsze odnosi skutek!
Problemem nie jest tutaj postępowanie Policjantów tylko prawo, które nie daje im zbytniej pomocy ze swojej strony bo jest tak skonsruowane, że to właśnie nie kiedy bandzior ma więcej praw niż Policjant. Prokuratorzy oraz Sędziowe również niechętnie patrzą na Policjantów na wokandzie i na domiar złego zawsze szybko chcą wydawać wobec nich pochopne wyroki skazujące nawet gdy ze zgromadzonych akt nie wynika jednoznaczenie, że są winni zarzucanym czynom... Gdzie wtedy jest domniemanie niewinności (czytaj "Policjantów nie dotyczy)? Taki funkcjonariusz z wyrokiem jest już wywalony z szeregów Policji, a gdy później jednak wyrok się oddali i unniewinni byłego już Policjanta to jest nikła szansa powrotu do jednostki!
Co do legitymowania to dlaczego jest niby niezgodne z konstytucją? Policjanci Cię, czy tam Nas legitymują gdy mają do tego jakąś podstawę faktyczną, a do tego także prawną tak więc jak będziesz sobie grzecznie szedł chodnikiem to są szansę, że partol do Ciebie podejdzie ale bardzo małe. Jedynie wtedt gdy wydasz się podobny do osoby poszukiwanej, zostanie zgłoszona wobec Ciebie jakaś interwencjaa bądź inna osoba wskaże Ciebie, że cos przeskrobałeś... a tak możesz iść i nie bać się mundurowych ;)
Uśmiech pojawił się na mojej twarzy również gdy przeczytałem, żeby osoby poszukiwane nie zatrzymywac od razu tylko wskazac komisariat/komende gdzie sie maja stawić ;) hehe dobra, fajne ale ile osob sie tam zjawi... niektóre są poszukiwane przez miesiace a nawet lata to myslisz ze same przyjda do organu ktory je szuka? :) no niestety to bylo by zbyt piekne ;D owszem wystawia sie te wezwania ale i tak trzeba udac sie z delikwentem do jednostki aby taki wezwanie do stawienia wystawic a nastepnie sie go zwalnia.
 

Nasz kraj jest krajem apsurdów gdzie gościa, który jechał po piwie rowerem Sąs ukarze gdzywną w wysokości 2tyś złotych, a gościa, który obraża innych ludzi na meczu, straszy lub pobije (lub niekiedy demoluje różne rzeczy) Sąd uraczy grzywną 400 złotych... Ot nasz wymiar sprawiedliwości SPRAWIEDLIWIE kara lud!

Następny probelm to własnie tacy mlodzi sluzba policjanci, ktorzy maja dobre stanowiska (domyslcie sie dlaczego taką bojna karierę mają), a pozniej jak jakis inny policjant od nich cos chce nie daj boze w mundurze i nie daj boze na nizszym stanowisku to sie wlacza dziwna logika ze im nie  mozna nic zrobic, a oni sami moga robic co chca... teraz pewnie chlopaczki zaluja ze zatakowali tych prewencjuszy ale wtedy chcieli pokazac kto tu rzadzi... no i co? teraz wujek nie pomogl no i lipa bo gdzie bedzie pracowal i pieniazki zarabial jak z Policji wyleci? o tym trzeba myslec wczesniej, a najlepiej miec dystans do wszystkiego i do drugiego czlowieka podchodzic z szacunkiem nawet jak w nim nam sie cos nie podoba... Fajne są też stwierdzenia, że Policjant w mundurze prowokuje?! :D dobre

Następnym problemem nie tylko w naszym kraju są więzienia? A raczej domy wypoczynkowe!! My wszyscy charujemy, żeby oni mogli sobie odsiedzieć karę w godziwych warunkach, z dobrym wyrzywieniem i dostępem do różnych rozrywek, a nie kiedy inne rodziny, żyjące w naszym kraju nie mają co do gara włożyć czy dzieciom dać na bułkę do szkoły? I to jest kara? Znam wielu co na zime idzie coś przeskrobać, żeby sobie ferie w pierdlu zrobić bo tam tak fajnie... Można się dokształcić, zrobić za free różnego rodzaju kursy, a normalszy szary człowiek nic nie może... w pośredniaku jak się uda coś gdzieś zrobić to cud! Niech te mendy z półświadka zapieprzają i zarabiają na siebie, a nawet na innych... Niech kopią rowy, koszą trawe, zamiatają ulicy w czynie społecznym to wtedy to będzie resocjalizacja bo może następnym razem się zastanowi czy będzie mu się chciało zapiperzac po 12 godzin za darmo czy lepiej życ na wolnosci pracowac i brac za to kase?!

Ale cóż ja jestem tylko mlodym, niewykształconym człowiekiem wiec co ja mogę? Jest tyle mądrych głów w rządzie tylko nikt tego narządu - mózgu tam nie używa. Aby wypchać swoją sakwę... Ot to tak mnie trochę wzieło i wylewny się zrobiłem... Pozdrawiam Łukasz

Rozwiń
ewka23
ewka23 (4 czerwca 2013 o 00:32) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Najlepsze wydarzenia w mieście:

http://pulsmiast.pl/pl/lublin/artykuly/index.html

Rozwiń
czekista
czekista (3 czerwca 2013 o 19:00) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Szanowni forumowicze proszę zwrócić uwagę na wiek oskarżonych osób, są to napewno policjanci którzy wstąpili do służby po 1990 roku zatem są to całą gębą policjanci wyłonieni z demokratycznego ustroju, i co chamy, chuligany i pijaki. Czy coś się zmieniło od czasu milicji?

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (9)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!