Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

19 lipca 2015 r.
15:17

Portret woj. lubelskiego. Zniknęło 22,5 tys. osób, jesteśmy coraz starsi

Autor: Zdjęcie autora ask
0 30 A A
GUS wyliczył, że w województwie lubelskim znajduje się 178,1 tys. gospodarstw rolnych (fot. Jacek Świerczyński / archiwum)
GUS wyliczył, że w województwie lubelskim znajduje się 178,1 tys. gospodarstw rolnych (fot. Jacek Świerczyński / archiwum)

Główny Urząd Statystyczny opublikował właśnie raport „Portrety polskich regionów 2015”. Jak wypadło w nim Lubelskie?

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Nasz region rolnictwem stoi. GUS wyliczył, że w województwie lubelskim znajduje się 178,1 tys. gospodarstw rolnych. Dużo, ale i tak aż o 5,4 proc. mniej niż w 2010 r. Aż o 4,7 proc. wzrosła za to ich wielkość i wynosi 8,89 ha (w całej Polsce to średnio 11,54 ha).

Między innymi ze względu na rolniczy charakter i stosunkowo małą liczbę dużych miast województwo lubelskie jest jednym z najsłabiej zaludnionych (po Podkarpaciu i Podlasiu) regionów w Polsce. W 2013 r. mieszkało tu 2,2 mln osób. Gęstość zaludnienia wyniosła 86 osób na 1 km2 (w kraju to 123 osoby). Najmniej, bo tylko 51 osób na 1 km2 zamieszkiwało w powiecie bialskim. Najwięcej, 169 osób w podregionie lubelskim. Co więcej lubelskie należy do grupy czterech województw, w których ponad połowa ludności mieszka na wsi. Dlatego wskaźnik urbanizacji stawia nas na odległym 14 miejscu w Polsce.

W ciągu trzech ostatnich badanych przez GUS lat liczba ludności regionu zmniejszyła się o 22,5 tys. osób, czyli o 1 procent. Wszystko za sprawą znacznie powiększającej się migracji zarówno zewnętrznej (do innych części Polski lub za granicę) jak i wewnętrznej (zwykle do największego miasta regionu). Najwięcej osób opuściło powiat puławski.

– To tendencja, która jednocześnie cieszy mnie i martwi – przyznaje Jan Ziomka, członek zarządu powiatu puławskiego. – W mojej rodzinie mam przykłady kilku osób, który wyjechały za chlebem. To dobrze, że miały taką możliwość i wykorzystały szansę na godne życie. Smutne jest to, że wyjeżdżają głównie osoby bardzo dobrze wykształcone. Jako samorządowcowi jest mi z tego powodu po prostu przykro. Powiat ma jednak małe możliwości zmiany tej tendencji.

W woj. lubelskim wciąż spada też przyrost naturalny. Największy (-2,7 proc.) odnotowały powiaty chełmski i zamojski. – To dowód na to, że młodzi ludzie wyjeżdżają ze swoich rodzinnych domów, a wieś się starzeje. Starzy rodzić dzieci nie będą – zauważa Jerzy Zawadzki, sekretarz powiatu zamojskiego. – Tej tendencji zatrzymać już chyba się nie da. Musimy za to robić jak najwięcej, by młodzi przenosili się najdalej do miast swoich regionów, a nie wyjeżdżali z dala od rodzinnych domów.

Jak zaobserwował GUS, w woj. lubelskim rośnie liczba osób powyżej 65 lat (wzrost o ponad 6 procent w ciągu ostatnich trzech badanych lat). To tendencja prognozowana także na następne lata. W roku 2050 liczba osób w tzw. wieku poprodukcyjnym ma się zwiększyć o kolejne 10 procent.

Sonda: Jak ci się mieszka w woj. lubelskim?

Liczba głosów: 800
40.25%
Dobrze
36.75%
Źle
19.63%
Już stąd wyjechałem(am)
3.38%
Wyjechałem(am) ale niedługo wrócę

Komentarze 30

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 21 lipca 2015 o 11:40
A ile osób wyjechało bez meldunku...
Avatar
qwerty / 21 lipca 2015 o 01:15

Tzn. Rozwiń. Podaj argumenty.

Nie będę ci nic wyjaśniał. To nie licuje z moim poziomem  umysłowym. Poproś kogoś innego, to może ci wyjaśni.

Avatar
Zamościanka / 21 lipca 2015 o 00:53

Ja na nikogo nie czekam. Mniej smrodu, mniejsze skażenie środowiska.

Haahahaa. Jak ja to lubię jak 2 wiochy napier***ają się między sobą.

Próbujesz się dowartościować chamie lubelski co ci słoma z butów wystaje. Faktycznie Lublin metropolia. Wielkie miasto. Żyć w nim i nie umierać...

Avatar
Janusz z Lublina / 20 lipca 2015 o 18:38

Co za bzdury!

Tzn. Rozwiń. Podaj argumenty.

Avatar
lubelak / 20 lipca 2015 o 13:52

Mowa jest o powiatach ziemskich (Chełm i Zamość to powiaty grodzkie). Jedno z drugim absolutnie się nie wyklucza. Mogła wzrosnąć liczba mieszkańców Zamościa przy jednoczesnym spadku liczby mieszkańców powiatu ziemskiego zamojskiego. Albo inaczej wszędzie był spadek (w Zamościu, w Chełmie, w powiatach ziemskich zamojskim i chełmskim), ale w przypadku Zamościa był mniejszy niż w przypadku  Chełma i tym samym Zamość wskoczył na drugą pozycję w województwie. Zresztą różnica pomiędzy oboma miastami jest minimalna (170 osó B).

Haahahaa. Jak ja to lubię jak 2 wiochy napier***ają się między sobą.

Haahahaa. Jak ja to lubię jak 2 wiochy napier***ają się między sobą.

rozwiń
Avatar
lubelak / 20 lipca 2015 o 13:50

Ma Pan rację Panie Zawadzki!!! Ludzie Ci powinni przenosić się do Lublina i tym samym pozostawać  w regionie. Rozwijać powinno się  przede wszystkim miasto Lublin jako stolica regionu. Skorzystałyby na tym także podlubelskie miejscowości. Niestety przykro to powiedzieć ale przed miastami takimi jak Zamość czy Chełm przyszłości nie ma (nie wspomnę już o Włodawie czy Hrubieszowie), podobnie z powiatami ziemskimi (może poza lubelskim, świdnickim i łęczyńskim - dobra komunkacja ze stolicą regionu + rozwijający się przemysł). Dlatego rząd powinien przede wszystkim  dotować Lublin. Lepiej, żeby Ci ludzie mieszkali w Lublinie niż we Wrocławiu czy za granicą (przede wszystkim za granicą). Pozdrawiam . Lubelak 

Ja na nikogo nie czekam. Mniej smrodu, mniejsze skażenie środowiska.

Ja na nikogo nie czekam. Mniej smrodu, mniejsze skażenie środowiska.

rozwiń
Avatar
stary PSLowiec / 20 lipca 2015 o 13:21

Zaraz, zaraz a również w Dzienniku nie tak dawno temu czytałem, że Zamość odnotował dodatni przyrost naturalny i tym samym wyprzedził Chełm jeśli chodzi o liczbę mieszkańców. Obecnie jest drugim miastem w województwie. Gdzie tu logika???

Mowa jest o powiatach ziemskich (Chełm i Zamość to powiaty grodzkie). Jedno z drugim absolutnie się nie wyklucza. Mogła wzrosnąć liczba mieszkańców Zamościa przy jednoczesnym spadku liczby mieszkańców powiatu ziemskiego zamojskiego. Albo inaczej wszędzie był spadek (w Zamościu, w Chełmie, w powiatach ziemskich zamojskim i chełmskim), ale w przypadku Zamościa był mniejszy niż w przypadku  Chełma i tym samym Zamość wskoczył na drugą pozycję w województwie. Zresztą różnica pomiędzy oboma miastami jest minimalna (170 osób).

Mowa jest o powiatach ziemskich (Chełm i Zamość to powiaty grodzkie). Jedno z drugim absolutnie się nie wyklucza. Mogła wzrosnąć liczba mieszkańców Zamościa przy jednoczesnym spadku liczby mieszkańców powiatu ziemskiego zamojskiego. Albo inaczej wszędzie był spadek (w Zamościu, w Chełmie, w powiatach ziemskich zamojskim i chełmskim), ale w przypadku Zamościa był mniejszy niż w przypadku  Chełma i tym samym Zamość wskoczył na drugą pozycję w województwie. Zresztą różnica pomiędzy oboma miastami jest minimalna (170 osób).... rozwiń

Avatar
stary PSLowiec / 20 lipca 2015 o 13:11

Ma Pan rację Panie Zawadzki!!! Ludzie Ci powinni przenosić się do Lublina i tym samym pozostawać  w regionie. Rozwijać powinno się  przede wszystkim miasto Lublin jako stolica regionu. Skorzystałyby na tym także podlubelskie miejscowości. Niestety przykro to powiedzieć ale przed miastami takimi jak Zamość czy Chełm przyszłości nie ma (nie wspomnę już o Włodawie czy Hrubieszowie), podobnie z powiatami ziemskimi (może poza lubelskim, świdnickim i łęczyńskim - dobra komunkacja ze stolicą regionu + rozwijający się przemysł). Dlatego rząd powinien przede wszystkim  dotować Lublin. Lepiej, żeby Ci ludzie mieszkali w Lublinie niż we Wrocławiu czy za granicą (przede wszystkim za granicą). Pozdrawiam . Lubelak 

Gdzie tu Zawadzki mówi o Lublinie, mówiąc o miastach stolicach regionów może mu równie dobrze chodzić o Chełm czy Zamość

Gdzie tu Zawadzki mówi o Lublinie, mówiąc o miastach stolicach regionów może mu równie dobrze chodzić o Chełm czy Zamość

rozwiń
Avatar
Gość / 20 lipca 2015 o 13:06

Ma Pan rację Panie Zawadzki!!! Ludzie Ci powinni przenosić się do Lublina i tym samym pozostawać  w regionie. Rozwijać powinno się  przede wszystkim miasto Lublin jako stolica regionu. Skorzystałyby na tym także podlubelskie miejscowości. Niestety przykro to powiedzieć ale przed miastami takimi jak Zamość czy Chełm przyszłości nie ma (nie wspomnę już o Włodawie czy Hrubieszowie), podobnie z powiatami ziemskimi (może poza lubelskim, świdnickim i łęczyńskim - dobra komunkacja ze stolicą regionu + rozwijający się przemysł). Dlatego rząd powinien przede wszystkim  dotować Lublin. Lepiej, żeby Ci ludzie mieszkali w Lublinie niż we Wrocławiu czy za granicą (przede wszystkim za granicą). Pozdrawiam . Lubelak 

do listy dorzuciłbym jeszcze Puławy-Azoty

do listy dorzuciłbym jeszcze Puławy-Azoty

rozwiń
Avatar
Andrzej Samulak / 20 lipca 2015 o 13:00

Nie podoba mi się zdecydowana większość tutejszych komentarzy. Może istotnie Lublin metroplią nie jest, daleko mu do Warszawy czy Krakowa, ale bez przesady nie jest też zabitą dechami dziurą. Znam wartość mojego rodzinnego miasta. Lublin jest jak na polskie warunki dużym, na europejskie średniej wielkości miastem. Ma takie same problemy (choćby demograficzne) jak zdecydowana większość miast Polski. Dobrze tam, gdzie nas nie ma..... Poza tym artykuł dotyczy całego regionu...

Avatar
Gość / 21 lipca 2015 o 11:40
A ile osób wyjechało bez meldunku...
Avatar
qwerty / 21 lipca 2015 o 01:15

Tzn. Rozwiń. Podaj argumenty.

Nie będę ci nic wyjaśniał. To nie licuje z moim poziomem  umysłowym. Poproś kogoś innego, to może ci wyjaśni.

Avatar
Zamościanka / 21 lipca 2015 o 00:53

Ja na nikogo nie czekam. Mniej smrodu, mniejsze skażenie środowiska.

Haahahaa. Jak ja to lubię jak 2 wiochy napier***ają się między sobą.

Próbujesz się dowartościować chamie lubelski co ci słoma z butów wystaje. Faktycznie Lublin metropolia. Wielkie miasto. Żyć w nim i nie umierać...

Avatar
Janusz z Lublina / 20 lipca 2015 o 18:38

Co za bzdury!

Tzn. Rozwiń. Podaj argumenty.

Avatar
lubelak / 20 lipca 2015 o 13:52

Mowa jest o powiatach ziemskich (Chełm i Zamość to powiaty grodzkie). Jedno z drugim absolutnie się nie wyklucza. Mogła wzrosnąć liczba mieszkańców Zamościa przy jednoczesnym spadku liczby mieszkańców powiatu ziemskiego zamojskiego. Albo inaczej wszędzie był spadek (w Zamościu, w Chełmie, w powiatach ziemskich zamojskim i chełmskim), ale w przypadku Zamościa był mniejszy niż w przypadku  Chełma i tym samym Zamość wskoczył na drugą pozycję w województwie. Zresztą różnica pomiędzy oboma miastami jest minimalna (170 osó B).

Haahahaa. Jak ja to lubię jak 2 wiochy napier***ają się między sobą.

Haahahaa. Jak ja to lubię jak 2 wiochy napier***ają się między sobą.

rozwiń
Avatar
lubelak / 20 lipca 2015 o 13:50

Ma Pan rację Panie Zawadzki!!! Ludzie Ci powinni przenosić się do Lublina i tym samym pozostawać  w regionie. Rozwijać powinno się  przede wszystkim miasto Lublin jako stolica regionu. Skorzystałyby na tym także podlubelskie miejscowości. Niestety przykro to powiedzieć ale przed miastami takimi jak Zamość czy Chełm przyszłości nie ma (nie wspomnę już o Włodawie czy Hrubieszowie), podobnie z powiatami ziemskimi (może poza lubelskim, świdnickim i łęczyńskim - dobra komunkacja ze stolicą regionu + rozwijający się przemysł). Dlatego rząd powinien przede wszystkim  dotować Lublin. Lepiej, żeby Ci ludzie mieszkali w Lublinie niż we Wrocławiu czy za granicą (przede wszystkim za granicą). Pozdrawiam . Lubelak 

Ja na nikogo nie czekam. Mniej smrodu, mniejsze skażenie środowiska.

Ja na nikogo nie czekam. Mniej smrodu, mniejsze skażenie środowiska.

rozwiń
Avatar
stary PSLowiec / 20 lipca 2015 o 13:21

Zaraz, zaraz a również w Dzienniku nie tak dawno temu czytałem, że Zamość odnotował dodatni przyrost naturalny i tym samym wyprzedził Chełm jeśli chodzi o liczbę mieszkańców. Obecnie jest drugim miastem w województwie. Gdzie tu logika???

Mowa jest o powiatach ziemskich (Chełm i Zamość to powiaty grodzkie). Jedno z drugim absolutnie się nie wyklucza. Mogła wzrosnąć liczba mieszkańców Zamościa przy jednoczesnym spadku liczby mieszkańców powiatu ziemskiego zamojskiego. Albo inaczej wszędzie był spadek (w Zamościu, w Chełmie, w powiatach ziemskich zamojskim i chełmskim), ale w przypadku Zamościa był mniejszy niż w przypadku  Chełma i tym samym Zamość wskoczył na drugą pozycję w województwie. Zresztą różnica pomiędzy oboma miastami jest minimalna (170 osób).

Mowa jest o powiatach ziemskich (Chełm i Zamość to powiaty grodzkie). Jedno z drugim absolutnie się nie wyklucza. Mogła wzrosnąć liczba mieszkańców Zamościa przy jednoczesnym spadku liczby mieszkańców powiatu ziemskiego zamojskiego. Albo inaczej wszędzie był spadek (w Zamościu, w Chełmie, w powiatach ziemskich zamojskim i chełmskim), ale w przypadku Zamościa był mniejszy niż w przypadku  Chełma i tym samym Zamość wskoczył na drugą pozycję w województwie. Zresztą różnica pomiędzy oboma miastami jest minimalna (170 osób).... rozwiń

Avatar
stary PSLowiec / 20 lipca 2015 o 13:11

Ma Pan rację Panie Zawadzki!!! Ludzie Ci powinni przenosić się do Lublina i tym samym pozostawać  w regionie. Rozwijać powinno się  przede wszystkim miasto Lublin jako stolica regionu. Skorzystałyby na tym także podlubelskie miejscowości. Niestety przykro to powiedzieć ale przed miastami takimi jak Zamość czy Chełm przyszłości nie ma (nie wspomnę już o Włodawie czy Hrubieszowie), podobnie z powiatami ziemskimi (może poza lubelskim, świdnickim i łęczyńskim - dobra komunkacja ze stolicą regionu + rozwijający się przemysł). Dlatego rząd powinien przede wszystkim  dotować Lublin. Lepiej, żeby Ci ludzie mieszkali w Lublinie niż we Wrocławiu czy za granicą (przede wszystkim za granicą). Pozdrawiam . Lubelak 

Gdzie tu Zawadzki mówi o Lublinie, mówiąc o miastach stolicach regionów może mu równie dobrze chodzić o Chełm czy Zamość

Gdzie tu Zawadzki mówi o Lublinie, mówiąc o miastach stolicach regionów może mu równie dobrze chodzić o Chełm czy Zamość

rozwiń
Avatar
Gość / 20 lipca 2015 o 13:06

Ma Pan rację Panie Zawadzki!!! Ludzie Ci powinni przenosić się do Lublina i tym samym pozostawać  w regionie. Rozwijać powinno się  przede wszystkim miasto Lublin jako stolica regionu. Skorzystałyby na tym także podlubelskie miejscowości. Niestety przykro to powiedzieć ale przed miastami takimi jak Zamość czy Chełm przyszłości nie ma (nie wspomnę już o Włodawie czy Hrubieszowie), podobnie z powiatami ziemskimi (może poza lubelskim, świdnickim i łęczyńskim - dobra komunkacja ze stolicą regionu + rozwijający się przemysł). Dlatego rząd powinien przede wszystkim  dotować Lublin. Lepiej, żeby Ci ludzie mieszkali w Lublinie niż we Wrocławiu czy za granicą (przede wszystkim za granicą). Pozdrawiam . Lubelak 

do listy dorzuciłbym jeszcze Puławy-Azoty

do listy dorzuciłbym jeszcze Puławy-Azoty

rozwiń
Avatar
Andrzej Samulak / 20 lipca 2015 o 13:00

Nie podoba mi się zdecydowana większość tutejszych komentarzy. Może istotnie Lublin metroplią nie jest, daleko mu do Warszawy czy Krakowa, ale bez przesady nie jest też zabitą dechami dziurą. Znam wartość mojego rodzinnego miasta. Lublin jest jak na polskie warunki dużym, na europejskie średniej wielkości miastem. Ma takie same problemy (choćby demograficzne) jak zdecydowana większość miast Polski. Dobrze tam, gdzie nas nie ma..... Poza tym artykuł dotyczy całego regionu...

Zobacz wszystkie komentarze 30

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Hol w szpitalu dziecięcym zamienili w salon kosmetyczno-fryzjerski

Hol w szpitalu dziecięcym zamienili w salon kosmetyczno-fryzjerski 0 0

Kosmetyki do makijażu, lokówki i suszarki, szczotki do włosów, lakiery do paznokci, pędzle oraz lusterka i lampy. W środę hol na parterze Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Lublinie zamienił się w salon kosmetyczno-fryzjerski

Unia Hrubieszów – Eko Różanka 1:0. Pierwszy finał w historii!

Unia Hrubieszów – Eko Różanka 1:0. Pierwszy finał w historii! 0 0

Najniżej notowany zespół z całej czwórki półfinalistów Pucharu Polski sprawił niespodziankę i ograł u siebie Eko Różanka 1:0

Lublin: Szykują strefę kibica na mundial. Ma być trzy razy większa niż podczas Euro 2016

Lublin: Szykują strefę kibica na mundial. Ma być trzy razy większa niż podczas Euro 2016 21 1

Nie czekając na telewizyjną licencję MOSiR zamawia już wielki ekran, na którym obok Areny Lublin chce wyświetlać mecze zbliżających się Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej. Planowana przy stadionie strefa kibica ma być trzykrotnie większa od tej, którą przygotowano na Euro 2016 obok Aqua Lublin

Powiślak - Orlęta Spomlek 2:5. Finał Pucharu Polski dla trzecioligowca

Powiślak - Orlęta Spomlek 2:5. Finał Pucharu Polski dla trzecioligowca 0 0

Piłkarze Powiślaka robili co mogli, ale kończą przygodę z Pucharem Polski na etapie wojewódzkiego półfinału. W środę lepsze okazały się Orlęta Spomlek, które wygrały w Końskowoli 5:2

Kalarepa w menu może być groźna

Kalarepa w menu może być groźna 0 1

Przedwojenny amerykański poeta zajął się pewnym bardzo popularnym warzywem. Kto używa kalarepy w kuchni może być zaskoczony

Zabójstwo na stacji paliw. Damian S. i Magdalena J. przed sądem
galeria
film

Zabójstwo na stacji paliw. Damian S. i Magdalena J. przed sądem 2 0

Damian S. i Magdalena J. stanęli w środę przed sądem. Odpowiadają za udział w rozboju i brutalne zabójstwo pracownika stacji benzynowej. Mirosława W. napadnięto, kiedy pełnił swój ostatni nocny dyżur na stacji paliw w Pałecznicy-Kolonii (gm. Niedźwiada). Sprawcy zabrali mu 140 zł.

Wojewoda lubelski z wizytą w USA

Wojewoda lubelski z wizytą w USA 0 2

Spotkania z Polonią, odwiedzanie nekropolii, msze święte oraz odsłonięcie tablicy poświęconej prezydentom Lechowi Kaczyńskiemu i Ryszardowi Kaczorowskiemu – to były główne punkty wizyty wojewody lubelskiego Przemysława Czarnka w USA.

Przystanek bez dojazdu? Radni PiS: Może być taka sytuacja

Przystanek bez dojazdu? Radni PiS: Może być taka sytuacja 0 8

Dojazdu do nowego przystanku kolejowego Lublin Zachód dotyczyć ma uchwała, której projekt chce w czwartek przeforsować w Radzie Miasta opozycyjny klub radnych Prawa i Sprawiedliwości

Świdnik z góry. Zdjęcia miasta
galeria

Świdnik z góry. Zdjęcia miasta 2 1

Zobacz zdjęcia Świdnika z góry.

218 najlepszych studentów z woj. lubelskiego ze stypendiami [lista nagrodzonych]
ZDJĘCIA
galeria

218 najlepszych studentów z woj. lubelskiego ze stypendiami [lista nagrodzonych] 29 6

218 najlepszych studentów z regionu dostało w środę stypendia od marszałka województwa. Sławomir Sosnowski wręczył im decyzje na uroczystej gali w Lubelskim Centrum Konferencyjnym.

Po awanturze na przyjęciu komunijnym restauracja chce wprowadzić nowy rodzaj rosołu
sonda
film

Po awanturze na przyjęciu komunijnym restauracja chce wprowadzić nowy rodzaj rosołu 37 10

Szef restauracji „Krokus” rozważa wprowadzenie do stałego menu nowej zupy o nazwie Kwaśny rosół a'la Sylwia. W ten sposób, z przymrużeniem oka odnosi się do konfliktu z kobietą o tym imieniu, która zakwestionowała jakość przygotowanego dla jej dziecka przyjęcia komunijnego.

Najeźdźcy szykują oblężenie Twierdzy Zamość
25 maja 2018, 21:00

Najeźdźcy szykują oblężenie Twierdzy Zamość 1 0

Już w najbliższy piątek rozpocznie się Szturmu Twierdzy Zamość przez wojska Chmielnickiego. Wielkie widowisko plenerowe potrwa przez trzy dni.

Tak mogą zmienić się górki czechowskie. Najnowsze wizualizacje [zdjęcia]
galeria

Tak mogą zmienić się górki czechowskie. Najnowsze wizualizacje [zdjęcia] 46 97

Właściciel górek czechowskich pokazał w środę koncepcję nowego parku, którego urządzenie oferuje w zamian za zgodę władz miasta na budowę mieszkań na pozostałej części dawnego poligonu. Spółka TBV twierdzi, że gotowa jest wyłożyć pieniądze na park i oddać go miastu za złotówkę. Co na to Ratusz?

IX Święto Wina w Janowcu. Program imprezy
26 maja 2018, 12:00

IX Święto Wina w Janowcu. Program imprezy 1 0

Co Gdzie Kiedy. Muzeum Nadwiślańskie zaprasza na Zamek w Janowcu na 9. edycję Święta Wina. Tegoroczna edycja imprezy odbędzie się w sobotę, 26 maja o godz. 12.

PiS ogłosiło kandydatów na prezydentów w miastach woj. lubelskiego

PiS ogłosiło kandydatów na prezydentów w miastach woj. lubelskiego 20 29

Znamy kolejnych kandydatów Prawa i Sprawiedliwości w wyborach samorządowych. Dzisiaj PiS ogłosił kogo poprze w wyborach na prezydenta Puław, Białej Podlaskiej, Chełma i Zamościa.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.