poniedziałek, 20 listopada 2017 r.

Lublin

Powstaną węzły przesiadkowe w Lublinie. Nowe pętle komunikacji miejskiej z parkingami

Dodano: 20 kwietnia 2017, 08:32
Autor: Dominik Smaga

Prawie 2,5 mln zł może wydać miasto na plany budowy tzw. węzłów przesiadkowych. Będą to nowe pętle komunikacji miejskiej wraz z parkingami, a część także z toaletami
Prawie 2,5 mln zł może wydać miasto na plany budowy tzw. węzłów przesiadkowych. Będą to nowe pętle komunikacji miejskiej wraz z parkingami, a część także z toaletami (fot. Maciej Kaczanowski / archiwum)

Prawie 2,5 mln zł może wydać miasto na plany budowy tzw. węzłów przesiadkowych. Będą to nowe pętle komunikacji miejskiej wraz z parkingami, a część także z toaletami. Przy okazji wyznaczone mają być nowe przystanki przy pl. Singera i ul. Kunickiego.

Zanim miasto zabierze się za budowę nowych pętli, musi zamówić niezbędne projekty. Ich wykonawca wybrany ma być w przetargu, ale okazało się, że „wybór” jest tu czystą formalnością, bo do przetargu stanęła tylko jedna firma. To spółka Mosty Katowice, która zaoferowała cenę 2,46 mln zł, co mieści się w kwocie zarezerwowanej przez miasto (2,6 mln zł) na pakiet projektów.

Dokumentacja uwzględniać ma m.in. budowę dwóch nowych przystanków w miejscach, gdzie ich brak był powodem skarg pasażerów. Jeden przystanek wytyczony ma być na ul. Podzamcze przy pl. Singera dla pojazdów jadących w stronę Unickiej. Drugi ma powstać na ul. Kunickiego, dzięki czemu linie jadące w stronę pl. Bychawskiego mogłyby zabierać pasażerów idących z przejścia podziemnego pod peronami dworca.

Jednak zasadniczą częścią zlecenia będzie zaprojektowanie nowych pętli dla komunikacji miejskiej. Jedna z nich ma powstać przy al. Kraśnickiej w pobliżu ul. Wróblej i powinna poprawić obsługę nowych osiedli wzdłuż ul. Jana Pawła II. Druga powstanie u zbiegu ul. Krężnickiej i Żeglarskiej zastępując prowizoryczną, a latem mocno niewydolną pętlę „Żeglarska” na końcu ul. Nałkowskich. Nieco mniejsze pętle mają powstać na końcu ul. Abramowickiej (przy granicy miasta) i u zbiegu Osmolickiej z Prawiednicką (obecny końcowy linii 25).

Nowym pętlom towarzyszyć mają parkingi wyposażone w szlabany. Będą to miejsca dla kierowców, którzy pozostawią swe auto i będą kontynuować jazdę komunikacją miejską. Mniejsze parkingi powstaną przy Abramowickiej i Osmolickiej, a większe obok pętli planowanych przy ul. Krężnickiej, al. Kraśnickiej, czy w miejscu starej pętli na Majdanku, gdzie powstać ma przystanek przelotowy, zaś zasadnicza pętla ma się znaleźć przy ul. Franczaka (dawna nazwa: Droga Męczenników Majdanka) obok ul. Królowej Bony.

Przy nowych pętlach mają stanąć także wyświetlacze pokazujące czas pozostały do odjazdu autobusu, stojaki rowerowe i samoobsługowe stacje naprawy rowerów. Dodatkowo przy al. Kraśnickiej, Franczaka, Krężnickiej i Osmolickiej planowane są budynki z toaletami dla pasażerów i kierowców komunikacji miejskiej.

Toalety mają powstać też przy dwóch pętlach przeznaczonych do przebudowy: na końcu Granitowej i przy ul. Zbożowej. Także tu, podobnie jak w kilku innych miejscach planowane są ładowarki dla autobusów elektrycznych, których zakup zapowiada miasto. Projekty uwzględniać mają też przebudowę tzw. zespołów przystankowych „Mickiewicza”, „Poczekajka” i „Związkowa”, a zespół „Hajdowska” ma być przesunięty do przystanku kolejowego.

Dokumentacja ma być gotowa pod koniec 2018 roku.

Zobacz także: Jak dobrze znasz ulice Lublina?

QUIZ

Jak dobrze znasz ulice Lublina?

Koder
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(34) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Koder
Koder (21 kwietnia 2017 o 19:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
A ROZBUDOWA PĘTLI NA PADEREWSKIEGO????????????????? BANDA IDIOTÓW
Jak byś w miarę śledził informację to byś wiedział że pętla na choinach jest już w bardzo zaawansowanym stadium i lada chwila będzie przetarg na jej realizację.Projekt z trakcją trolejbusową,duużym koncowym,kiblem i parkingiem.
Rozwiń
Gość
Gość (21 kwietnia 2017 o 02:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jak będą pobierać opłatę parkingową, a do tego koszt biletu to szkoda pakować pieniądze w błoto.
Rozwiń
Gość
Gość (20 kwietnia 2017 o 23:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Mosty Katowice projektowały przedłużenie al. Solidarności. No większej katastrofy budowlanej w Lublinie to nie ma- długo pisać o TOTALNYCH błędach. W dodatku firma nabrała wody w usta w temacie. Słowem powinszować wyboru.
Rozwiń
azo
azo (20 kwietnia 2017 o 22:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
W Lublinie powinny być tramwaje, a nie zawalidrogi trplejbusy.
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Lublin to powinien mieć metro. Na zachodzie są miasta  wilkości Lublina, które je mają. Gdzie przy obecnej sieci drogowej i natężeniu ruchu chcesz wcisnąc jeszcze tramwaje, np. na tekiej Narutowicza, Krakowskim, Lipowej, Chopina.
Rozwiń
Gość
Gość (20 kwietnia 2017 o 21:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
W Lublinie powinny być tramwaje, a nie zawalidrogi trplejbusy.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (34)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!