Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

29 maja 2010 r.
13:29
Edytuj ten wpis

Protest przeciwko kostce brukowej, rowerzyści czyścili ścieżkę (wideo)

Autor: Zdjęcie autora łm drs
0 33 A A

Kilkunastu miłośników dwóch kółek chwyciło dzisiaj rano za łopaty i narzędzia do koszenia, by oczyścić drogę rowerową z zarastającej ją trawy i chaszczów. Chcieli w ten sposób zaprotestować przeciw kryciu ścieżek kostką.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Prace na ścieżce wzdłuż Lubelskiego Klubu Jeździeckiego rozpoczęły się już przed godz. 10. W ruch poszły sekatory, łopaty i inne narzędzia.

- Sprzątamy trawę i chaszcze. Wycinamy też gałęzie, które wyrosły bezpośrednio nad drogą rowerową. Będziemy pracować, dopóki wystarczy sił - mówi Aleksander Wiącek z Porozumienia Rowerowego.

Skąd wziął się pomysł, by samemu oczyścić drogę? To protest przeciwko kostce brukowej. Ona jest wszystkiemu winna - twierdzą cykliści.

- To podłoże nie jest przyjazne dla rowerzystów. Kostka zwiększa zużycie energii o 40 proc. i rowerzysta szybciej się męczy – podkreśla Aleksander Wiącek. - Poza tym przez kostkę łatwo przedziera się darń i trawa. Sprzątać trzeba co klika miesięcy, a miasto tego nie robi. Gdyby tu był asfalt, pracy byłoby dwa razy mniej. A tak droga jest zarośnięta i niebezpieczna - dodaje jego kolega Michał Wolny.



Tymczasem urzędnicy twierdzą, że kostka ma swoje zalety. - Asfalt jest drogi – mówi Eugeniusz Janicki, dyrektor Wydziału Dróg i Mostów w Urzędzie Miasta. – Poza tym, ta nawierzchnia jest łatwa do naprawienia.

Kompleksowe oczyszczenie ścieżek miasto planuje dopiero na lipiec.

Komentarze 33

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 30 maja 2010 o 15:37
~gość~ napisał:
Mam pytanie, na którym odcinku kostka jest ułożona odwrotnie???


Jadąc w stronę zalewu to od tego mostu na którym kiedy tama była czy coś co taka budka stoi, do mostu tego metalowego co gdy przez niego przejedziemy to będzie to miejsce gdzie na zdjęciu tutaj w gazecie.
Avatar
Porozumienie Rowerowe / 30 maja 2010 o 15:24
Ukash napisał:
Natomiast w jaki sposób obliczyliście, że tu cytat: "Kostka zwiększa zużycie energii o 40 proc. i rowerzysta szybciej się męczy" Jako rowerzysta korzystajacy ze ścieżki rowerowej oraz jeżdżacy po asfalcie nie zauważyłem jakichś większych różnic w oporach toczenia(zakładając, że kostka jest ułożona prawidłowo co w naszych warunkach nie jest takie oczywiste hehe)



Badania na ten temat przeprowadził Umwelt- und Prognose-Institut Heidelberg z Niemiec.

Różnica w zużyciu energii na poziomie 40% ma miejsce w przypadku porównania nawierzchni bitumicznej rozkładanej mechanicznie (rozścielacz i walec), a nawierzchni z kostki brukowej fazowanej (czyli z rowkiem). Gdy zastosujemy kostkę brukową niefazowaną (bez rowka) różnica do nawierzchni bitumicznej rozkładanej mechanicznie zmniejsza się do 30%.

To, że większość rowerzystów nie dostrzega różnicy pomiędzy kostką a asfaltem, i szokuje ich wartość 30 lub 40% wynika z tego, iż... nawierzchni bitumicznej rozkładanej mechanicznie (asfalt lub SMA) na drogach rowerowych w Lublinie NIE MA. To jest fundamentalna sprawa.

Asfalt jaki mamy w Lublinie, głównie na ciągu wzdłuż Bystrzycy, jest nawierzchnią rozkładaną ręcznie, popularnie zwaną "z łopaty". Taka nawierzchnia nie ma prawa być idealnie równa, a wg badań powoduje o 20% większe zużycie energii w stosunku do nawierzchni rozkładanej mechanicznie. Gdy porównamy z tym wartość 30% dla kostki niefazowanej łatwo się domyśleć, dlaczego te 10% może być często niezauważalne, zwłaszcza że nasz asfalt i nasza kostka są w równie kiepskim stanie.

Nie ma wątpliwości, że gdyby w Lublinie zbudowano jakiś dłuższy odcinek z nawierzchni bitumicznej rozkładanej mechanicznie, rowerzyści od razu poczuli by różnicę.

A jak się buduje taką drogę rowerową, dobrze obrazuje filmik z Radomia:

www.youtube.com/watch?v=ImIlSFipUZs


Pozdrawiam
A.W.



Badania na ten temat przeprowadził Umwelt- und Prognose-Institut Heidelberg z Niemiec.

Różnica w zużyciu energii na poziomie 40% ma miejsce w przypadku porównania nawierzchni bitumicznej rozkładanej mechanicznie (rozścielacz i walec), a nawierzchni z kostki brukowej fazowanej (czyli z rowkiem). Gdy zastosujemy kostkę brukową niefazowaną (bez rowka) różnica do nawierzchni bitumicznej rozkładanej mechanicznie zmniejsza się do 30%.

To, że większość rowerzystów nie dostrzega różnicy pom... rozwiń
Avatar
Porozumienie Rowerowe / 30 maja 2010 o 14:44
hhh napisał:
Zamiast cieszyć się, że w ogóle w takim mieście jak Lublin zrobili drogę rowerową to jeszcze narzekają.. narzekać można na lubelskie drogi bo to jest po prostu jeden wielki śmiech na sali


Z czego się cieszyć? Z chłamu? Urzędnicy w Lublinie budują drogi rowerowe dla statystyk, a nie po to by pełniły swoje funkcje. Droga rowerowa w mieście powinna przede wszystkim zachęcać ludzi do wybierania roweru jako środka komunikacji, będącego elementem zrównoważonego transportu. Transport zrównoważony to podstawa normalnego funkcjonowania miasta, a więcej o tym można poczytać w e-booku:

www.miastowruchu.pl/doc/miasto_w_ruchu_ebook.pdf

W Lublinie transport zrównoważony nie istnieje i dlatego wszyscy są na wszystkich dzień w dzień wqr.... i piesi, i rowerzyści, i kierowcy, i pasażerowie KM.

Obecne drogi rowerowe to buble, bo nie spełniają żadnych standardów jakościowych. Zła nawierzchnia, wysokie krawężniki, brak wjazdów i zjazdów, sygnalizacja wzbudzana, brak przejazdów rowerowych, znaki drogowe w skrajni itd. Wszystko to sprawia że poruszanie się rowerem na co dzień jest nieatrakcyjne. Do tego urzędnicy na potęgę wmawiają mieszkańcom, że rowerem NIE DA SIĘ jeździć do pracy/szkoły itd. Siedzący za biurkiem biurokrata mierzy wszystkich swoją miarą - skoro ja nie będę jeździł rowerem to inni też nie będą mogli, więc budujmy buble, a wtedy urzędnicza teza na pewno się sprawdzi.
Gdyby wszystkie ulice w mieście zamienić na płyty betonowe, każda leżąca 5cm niżej/wyżej od sąsiedniej, to i samochodami by prawie nikt nie jeździł.


Pozdrawiam
A.W.


Z czego się cieszyć? Z chłamu? Urzędnicy w Lublinie budują drogi rowerowe dla statystyk, a nie po to by pełniły swoje funkcje. Droga rowerowa w mieście powinna przede wszystkim zachęcać ludzi do wybierania roweru jako środka komunikacji, będącego elementem zrównoważonego transportu. Transport zrównoważony to podstawa normalnego funkcjonowania miasta, a więcej o tym można poczytać w e-booku:

www.miastowruchu.pl/doc/miasto_w_ruchu_ebook.pdf

W Lublinie transport zrównoważony nie istnieje i d... rozwiń
Avatar
Ukash / 30 maja 2010 o 13:38
Wszystko ładnie, pięknie. Za sprzątnięcie ścieżki w czynie społecznym brawa. Natomiast w jaki sposób obliczyliście, że tu cytat: "Kostka zwiększa zużycie energii o 40 proc. i rowerzysta szybciej się męczy" Jako rowerzysta korzystajacy ze ścieżki rowerowej oraz jeżdżacy po asfalcie nie zauważyłem jakichś większych różnic w oporach toczenia(zakładając, że kostka jest ułożona prawidłowo co w naszych warunkach nie jest takie oczywiste hehe)
Avatar
~gość~ / 30 maja 2010 o 09:39
Mam pytanie, na którym odcinku kostka jest ułożona odwrotnie???
Avatar
Drogowiec / 30 maja 2010 o 07:20
To wynik położenia (źle!) kostki brukowej (polbruku) na samym piasku zamiast na podsypce cementowo - piaskowej. Choć ze względów konstrukcyjnych wystarczy położyć na samym piasku to raczej - właśnie ze względu na brak zarastania - używa się podsypkę cem-piask.
Avatar
~ania~ / 30 maja 2010 o 07:09
Kostka jest lepsza dla wykonawców i urzędasów bo jak sp.... ułożenie to łatwo naprawić.Kostkę wystarczy przełożyc, a do asfaltu należy użyć specjalistycznego sprzętu.
Avatar
Gość / 29 maja 2010 o 23:27
Nikomu nie dogodzisz! To może tory kolejowe zamiast asfaltu i kostki?
Avatar
pola / 29 maja 2010 o 22:46
W spękanym asfalcie też rozsiewają się rośliny. Każdy mieszkaniec chciałby dla siebie co innego, wymagać jest prosto. Ja chcę nową nawierzchnię na większości ulic w mieście, i co? Tez mam rozwiesić transparenty i napisać do gazety? Czy dla dobra ludzkości biegać z taczką żwiru i łatać dziury?
Avatar
podatNIK / 29 maja 2010 o 22:37
Jak musza byc rowerzysci zdeterminowani i sflustrowani skoro zsiedli z rowerow i za porzadkowanie sciezek sami sie wzieli?
Kto nastepny? Pasazerowie MPK z mopami i dezorantami? Uzytkownicy drog Lublina i okolic z taczkami bitumu i fluorescyjnymi farbami? Turysci i mieszkancy kandydata do ESK 2016 z zalozonymi samym sobie pieluszkami czy moze mobilnymi bardaszkami? Milosnicy wody i lasu z wlasnymi maskami p-gaz i OP1 na sobie - by moc przejsc sie po "Dabrowie"?

Kolejny juz raz ratusz wyzywi sie sam?
Avatar
Gość / 30 maja 2010 o 15:37
~gość~ napisał:
Mam pytanie, na którym odcinku kostka jest ułożona odwrotnie???


Jadąc w stronę zalewu to od tego mostu na którym kiedy tama była czy coś co taka budka stoi, do mostu tego metalowego co gdy przez niego przejedziemy to będzie to miejsce gdzie na zdjęciu tutaj w gazecie.
Avatar
Porozumienie Rowerowe / 30 maja 2010 o 15:24
Ukash napisał:
Natomiast w jaki sposób obliczyliście, że tu cytat: "Kostka zwiększa zużycie energii o 40 proc. i rowerzysta szybciej się męczy" Jako rowerzysta korzystajacy ze ścieżki rowerowej oraz jeżdżacy po asfalcie nie zauważyłem jakichś większych różnic w oporach toczenia(zakładając, że kostka jest ułożona prawidłowo co w naszych warunkach nie jest takie oczywiste hehe)



Badania na ten temat przeprowadził Umwelt- und Prognose-Institut Heidelberg z Niemiec.

Różnica w zużyciu energii na poziomie 40% ma miejsce w przypadku porównania nawierzchni bitumicznej rozkładanej mechanicznie (rozścielacz i walec), a nawierzchni z kostki brukowej fazowanej (czyli z rowkiem). Gdy zastosujemy kostkę brukową niefazowaną (bez rowka) różnica do nawierzchni bitumicznej rozkładanej mechanicznie zmniejsza się do 30%.

To, że większość rowerzystów nie dostrzega różnicy pomiędzy kostką a asfaltem, i szokuje ich wartość 30 lub 40% wynika z tego, iż... nawierzchni bitumicznej rozkładanej mechanicznie (asfalt lub SMA) na drogach rowerowych w Lublinie NIE MA. To jest fundamentalna sprawa.

Asfalt jaki mamy w Lublinie, głównie na ciągu wzdłuż Bystrzycy, jest nawierzchnią rozkładaną ręcznie, popularnie zwaną "z łopaty". Taka nawierzchnia nie ma prawa być idealnie równa, a wg badań powoduje o 20% większe zużycie energii w stosunku do nawierzchni rozkładanej mechanicznie. Gdy porównamy z tym wartość 30% dla kostki niefazowanej łatwo się domyśleć, dlaczego te 10% może być często niezauważalne, zwłaszcza że nasz asfalt i nasza kostka są w równie kiepskim stanie.

Nie ma wątpliwości, że gdyby w Lublinie zbudowano jakiś dłuższy odcinek z nawierzchni bitumicznej rozkładanej mechanicznie, rowerzyści od razu poczuli by różnicę.

A jak się buduje taką drogę rowerową, dobrze obrazuje filmik z Radomia:

www.youtube.com/watch?v=ImIlSFipUZs


Pozdrawiam
A.W.



Badania na ten temat przeprowadził Umwelt- und Prognose-Institut Heidelberg z Niemiec.

Różnica w zużyciu energii na poziomie 40% ma miejsce w przypadku porównania nawierzchni bitumicznej rozkładanej mechanicznie (rozścielacz i walec), a nawierzchni z kostki brukowej fazowanej (czyli z rowkiem). Gdy zastosujemy kostkę brukową niefazowaną (bez rowka) różnica do nawierzchni bitumicznej rozkładanej mechanicznie zmniejsza się do 30%.

To, że większość rowerzystów nie dostrzega różnicy pom... rozwiń
Avatar
Porozumienie Rowerowe / 30 maja 2010 o 14:44
hhh napisał:
Zamiast cieszyć się, że w ogóle w takim mieście jak Lublin zrobili drogę rowerową to jeszcze narzekają.. narzekać można na lubelskie drogi bo to jest po prostu jeden wielki śmiech na sali


Z czego się cieszyć? Z chłamu? Urzędnicy w Lublinie budują drogi rowerowe dla statystyk, a nie po to by pełniły swoje funkcje. Droga rowerowa w mieście powinna przede wszystkim zachęcać ludzi do wybierania roweru jako środka komunikacji, będącego elementem zrównoważonego transportu. Transport zrównoważony to podstawa normalnego funkcjonowania miasta, a więcej o tym można poczytać w e-booku:

www.miastowruchu.pl/doc/miasto_w_ruchu_ebook.pdf

W Lublinie transport zrównoważony nie istnieje i dlatego wszyscy są na wszystkich dzień w dzień wqr.... i piesi, i rowerzyści, i kierowcy, i pasażerowie KM.

Obecne drogi rowerowe to buble, bo nie spełniają żadnych standardów jakościowych. Zła nawierzchnia, wysokie krawężniki, brak wjazdów i zjazdów, sygnalizacja wzbudzana, brak przejazdów rowerowych, znaki drogowe w skrajni itd. Wszystko to sprawia że poruszanie się rowerem na co dzień jest nieatrakcyjne. Do tego urzędnicy na potęgę wmawiają mieszkańcom, że rowerem NIE DA SIĘ jeździć do pracy/szkoły itd. Siedzący za biurkiem biurokrata mierzy wszystkich swoją miarą - skoro ja nie będę jeździł rowerem to inni też nie będą mogli, więc budujmy buble, a wtedy urzędnicza teza na pewno się sprawdzi.
Gdyby wszystkie ulice w mieście zamienić na płyty betonowe, każda leżąca 5cm niżej/wyżej od sąsiedniej, to i samochodami by prawie nikt nie jeździł.


Pozdrawiam
A.W.


Z czego się cieszyć? Z chłamu? Urzędnicy w Lublinie budują drogi rowerowe dla statystyk, a nie po to by pełniły swoje funkcje. Droga rowerowa w mieście powinna przede wszystkim zachęcać ludzi do wybierania roweru jako środka komunikacji, będącego elementem zrównoważonego transportu. Transport zrównoważony to podstawa normalnego funkcjonowania miasta, a więcej o tym można poczytać w e-booku:

www.miastowruchu.pl/doc/miasto_w_ruchu_ebook.pdf

W Lublinie transport zrównoważony nie istnieje i d... rozwiń
Avatar
Ukash / 30 maja 2010 o 13:38
Wszystko ładnie, pięknie. Za sprzątnięcie ścieżki w czynie społecznym brawa. Natomiast w jaki sposób obliczyliście, że tu cytat: "Kostka zwiększa zużycie energii o 40 proc. i rowerzysta szybciej się męczy" Jako rowerzysta korzystajacy ze ścieżki rowerowej oraz jeżdżacy po asfalcie nie zauważyłem jakichś większych różnic w oporach toczenia(zakładając, że kostka jest ułożona prawidłowo co w naszych warunkach nie jest takie oczywiste hehe)
Avatar
~gość~ / 30 maja 2010 o 09:39
Mam pytanie, na którym odcinku kostka jest ułożona odwrotnie???
Avatar
Drogowiec / 30 maja 2010 o 07:20
To wynik położenia (źle!) kostki brukowej (polbruku) na samym piasku zamiast na podsypce cementowo - piaskowej. Choć ze względów konstrukcyjnych wystarczy położyć na samym piasku to raczej - właśnie ze względu na brak zarastania - używa się podsypkę cem-piask.
Avatar
~ania~ / 30 maja 2010 o 07:09
Kostka jest lepsza dla wykonawców i urzędasów bo jak sp.... ułożenie to łatwo naprawić.Kostkę wystarczy przełożyc, a do asfaltu należy użyć specjalistycznego sprzętu.
Avatar
Gość / 29 maja 2010 o 23:27
Nikomu nie dogodzisz! To może tory kolejowe zamiast asfaltu i kostki?
Avatar
pola / 29 maja 2010 o 22:46
W spękanym asfalcie też rozsiewają się rośliny. Każdy mieszkaniec chciałby dla siebie co innego, wymagać jest prosto. Ja chcę nową nawierzchnię na większości ulic w mieście, i co? Tez mam rozwiesić transparenty i napisać do gazety? Czy dla dobra ludzkości biegać z taczką żwiru i łatać dziury?
Avatar
podatNIK / 29 maja 2010 o 22:37
Jak musza byc rowerzysci zdeterminowani i sflustrowani skoro zsiedli z rowerow i za porzadkowanie sciezek sami sie wzieli?
Kto nastepny? Pasazerowie MPK z mopami i dezorantami? Uzytkownicy drog Lublina i okolic z taczkami bitumu i fluorescyjnymi farbami? Turysci i mieszkancy kandydata do ESK 2016 z zalozonymi samym sobie pieluszkami czy moze mobilnymi bardaszkami? Milosnicy wody i lasu z wlasnymi maskami p-gaz i OP1 na sobie - by moc przejsc sie po "Dabrowie"?

Kolejny juz raz ratusz wyzywi sie sam?
Zobacz wszystkie komentarze 33

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

W Lublinie zabrakło osób do przeprowadzania dzieci przez jezdnię. Jakie są zarobki?

W Lublinie zabrakło osób do przeprowadzania dzieci przez jezdnię. Jakie są zarobki? 1 0

Fiaskiem skończyły się poszukiwania kogoś, kto stanie obok przejścia przez Głuską, na której znacznie wzrósł ruch po rozpoczęciu prac na Abramowickiej. Kłopot jest również z obsadzeniem przejścia obok szkoły przy ul. Kunickiego.

Najtańsze finansowanie dla MŚP z branży turystycznej

Najtańsze finansowanie dla MŚP z branży turystycznej 0

11 mln zł trafi do przedsiębiorców z województwa lubelskiego w formie pożyczek na rozwój usług turystycznych. Zgodnie z podpisaną umową z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, Fundusz Pożyczkowy Lubelskiej Fundacji Rozwoju (LFR) w dalszym ciągu przyjmuje od przedsiębiorców wnioski o pożyczki preferencyjne.

DK 19: Samochód zderzył się z łosiem. Jedna osoba nie żyje

DK 19: Samochód zderzył się z łosiem. Jedna osoba nie żyje 55 0

Śmiertelny wypadek w Modliborzycach (pow. janowski) na drodze krajowej nr 19.

Inwestują w kajaki. Z myślą o turystach

Inwestują w kajaki. Z myślą o turystach 1 0

Organizacja spływów kajakowych graniczną rzeką Bug staje się włodawską specjalnością. Tym bardziej, że ta forma turystyki cieszy się coraz większym zainteresowaniem ze strony gości, którzy odwiedzają to miasto.

Klub Obywatelski: Były prezydent spotka się z mieszkańcami regionu

Klub Obywatelski: Były prezydent spotka się z mieszkańcami regionu 21 27

Lech Wałęsa odwiedzi Puławy i Zamość. Spotka się z mieszkańcami w ramach Klubu Obywatelskiego.

Koziołki rządzą na zapleczu Ekstraligi. Wanda zdemolowana w Lublinie
Zdjęcia kibiców
galeria

Koziołki rządzą na zapleczu Ekstraligi. Wanda zdemolowana w Lublinie 0 1

Żużlowcy Speed Car Motoru Lublin zgodnie z przewidywaniami wygrali po raz piąty w sezonie i umocnili się na pozycji lidera Nice Pierwszej Ligi Żużlowej.

Wykład: o czym myśli pies
26 maja 2018, 16:00

Wykład: o czym myśli pies 5 0

Co Gdzie Kiedy. 26 maja o godz. 16 w Centrum Kultury (ul. Peowiaków 12) odbędzie się wykład O czym myśli pies. Przeprowadzona zostanie także zbiórka na rzecz schroniska.

Polonista wydał nową książkę. "Podróż do XVI-wiecznego Lublina"
Magazyn

Polonista wydał nową książkę. "Podróż do XVI-wiecznego Lublina" 1 0

Ze Sławomirem Błażewiczem, nauczycielem języka polskiego i autorem wydanej właśnie książki „Tajemnice XI gimnazjum. Unia” rozmawiamy o magicznej podróży w czasy renesansu

Puławy dostarczą bąbelki dla znanej firmy

Puławy dostarczą bąbelki dla znanej firmy 12 5

Zakłady Azotowe „Puławy” otrzymały akredytację na dostarczanie dwutlenku węgla dla amerykańskiej korporacji PepsiCo. To kolejny, po Coca Coli, gigant spożywczy, który będzie korzystał produkowanych nad Wisłą bąbelków.

Speed Car Motor - Wanda Kraków 69:21 [WYNIK KOŃCOWY]

Speed Car Motor - Wanda Kraków 69:21 [WYNIK KOŃCOWY] 29 1

O godzinie 19:30 lubelscy żużlowcy podejmą na swoim torze outsidera Nice 1 Ligi Żużlowej - drużynę Wandy Kraków. Fani zgromadzeni na stadionie liczą więc na kolejne zwycięstwo ekipy trenera Dariusza Śledzia

Orion - Olimpiakos 1:1. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej

Orion - Olimpiakos 1:1. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej 2 2

ZAMOJSKA KLASA OKRĘGOWA Orion Dereźnia po nieudanej jesieni wiosną zdecydowanie poprawił grę i wciąż liczy się w walce o utrzymanie. Tym razem zespół trenera Artura Czerwa urwał na własnym boisku punkt Olimpiakosowi Tarnogród strzelając gola w 94 minucie

Skatepark w Łęcznej zostanie odnowiony. Za 230 tysięcy złotych

Skatepark w Łęcznej zostanie odnowiony. Za 230 tysięcy złotych 1 4

Skatepark w Łęcznej czeka duża modernizacja. Rozebrane zostaną żelbetonowe fundamenty, wykonana nowa konstrukcja nawierzchni w postaci nowej płyty. Nowy bieg będą miały schody łączące jej dwie części.

Puszcza - Górnik 2:0. Wrócili do strefy spadkowej

Puszcza - Górnik 2:0. Wrócili do strefy spadkowej 0 7

PIŁKARSKA NICE I LIGA Górnik Łęczna uległ na wyjeździe drużynie Puszczy Niepołomice 0:2 i na dwie kolejki przed zakończeniem sezonu mocno skomplikował sobie szansę na zachowanie miejsca na zapleczu Lotto Ekstraklasy

Igros – Victoria 0:2. Grali tylko 55 minut

Igros – Victoria 0:2. Grali tylko 55 minut 7 1

ZAMOJSKA KLASA OKRĘGOWA Victoria Łukowa Chmielek prowadziła po niespełna na wyjeździe 2:0 po niespełna godzinie gry z Igrosem Krasnobród, ale więcej bramek w tym meczu nie padło bo jeden z zawodników gospodarzy naruszył nietykalność arbitra

Wschodnie rysy Maryi. Wystawa artysty z Szanghaju w Chełmie

Wschodnie rysy Maryi. Wystawa artysty z Szanghaju w Chełmie 1 1

W Chełmskiej Bibliotece Publicznej można oglądać wystawę obrazów Garego Chu Kar Kui. To artysta z Szanghaju, kilka lat temu ochrzczony w kościele katolickim

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.