sobota, 18 listopada 2017 r.

Lublin

Przebudowa Al. Racławickich w Lublinie coraz bliżej. Co się zmieni?

Dodano: 11 września 2017, 06:22
Autor: Dominik Smaga

Jeszcze przed ogłoszeniem przetargu prezydent ma wydać decyzję, dzięki której miasto przejmie grunty pod poszerzenie Al. Racławickich
Jeszcze przed ogłoszeniem przetargu prezydent ma wydać decyzję, dzięki której miasto przejmie grunty pod poszerzenie Al. Racławickich (fot. Maciej Kaczanowski/archiwum)

Na finiszu są przygotowania do zlecenia na przebudowę Al. Racławickich, ul. Lipowej i Poniatowskiego. Prezydent Lublina przygotowuje już decyzję pozwalającą miastu przejęcie gruntów niezbędnych pod poszerzenie drogi

– Mam nadzieję, że w tym roku będzie ogłoszony przetarg na wykonawcę prac – oznajmił radnym Adam Borowy, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Mostów. Roboty mogą potrwać dwa lata, ale nie ma już praktycznie żadnych szans, żeby zaczęły się jeszcze przed sylwestrem.

Wszystko wskazuje na to, że przebudowa na dobre zacznie się dopiero wiosną. Jej wykonawca będzie musiał wcześniej przedstawić miastu mapy pokazujące to, jak zamierza zorganizować ruch podczas robót drogowych.

W tym przypadku będzie to szczególnie istotne, bo Aleje Racławickie są głównym korytarzem komunikacji miejskiej w śródmieściu. Kursuje tędy ponad 20 linii. – Trudno będzie uciec od utrudnień robiąc taką drogę – przyznaje Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. Ale zastrzega, że na razie nie ma jeszcze przymiarek do tymczasowej organizacji ruchu.

Jeszcze przed ogłoszeniem przetargu prezydent ma wydać decyzję, dzięki której miasto przejmie grunty pod poszerzenie Al. Racławickich. Taka procedura właśnie się rozpoczęła. Konieczne jest chociażby przejęcie ziemi przy skrzyżowaniu z ul. Sowińskiego, bo powstaną tam nowe pasy ruchu. Przejąć trzeba też m.in. działkę na rogu ul. Poniatowskiego, gdzie stoi budynek, który ma być wyburzony, a w jego miejscu pobiegnie jezdnia.

Co jeszcze się zmieni na przebudowywanych drogach? Dokumentacja przewiduje nowe sygnalizacje na skrzyżowaniu Al. Racławickich z ul. Puławską, na przejściu dla pieszych między rektoratem Uniwersytetu Medycznego oraz na skrzyżowaniu z ul. Grottgera. Niemal na całej długości Al. Racławickich powstać mają wydzielone pasy ruchu dla autobusów, będą też ścieżki rowerowe.

Buspasy zaprojektowano także na ul. Lipowej, chociaż nie znaleziono tu miejsca na ścieżki rowerowe lub wydzielone pasy ruchu dla rowerów. Ul. Lipowa na wysokości Plazy zostanie poszerzona o dodatkowy pas do skrętu w prawo w kierunku podziemnego parkingu centrum handlowego. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom nie zostanie zmieniony kierunek ruchu na ul. Sądowej, nadal będziemy się nią poruszać w kierunku ul. Chopina.

Cała inwestycja, obejmująca również przebudowę ul. Poniatowskiego, może kosztować około 105 mln zł. Cena uwzględnia także zakup pojazdów komunikacji miejskiej: pięciu elektrycznych autobusów oraz 10 trolejbusów. Do inwestycji dopłacić ma Unia Europejska, Lublin czeka w tej sprawie na ostateczną decyzję, umowa o dofinansowaniu projektu może być zawarta jeszcze we wrześniu.

QUIZ

Jak dobrze znasz ulice Lublina?

BSS
KK
KK
(76) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

BSS
BSS (15 września 2017 o 23:29) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
undefined napisał:
znając życie i lubelską rzeczywistość to narobią jakichś wysepek, zwężeń, do tego jeszcze superinteligentne światła czytaj czerwona fala, i osiągną cel tzn. zatłoczenie racławickich, żeby zniechęcić ludzi do jazdy samochodem i przesiadka na rower, bo przecież tyle ścieżek Żuk wybudował
 O te wysepki (dla bezpieczenstwa pieszych) i zwężenia (dla ogarniecia wscieklizny drogowej wszechobecnej) własnie chodzi. A jak zbyt wielu kierowców  bedzie  chciało dalej żeby" było tak jak było" to bedą stali w korkach na jednym pasie i bedą wąchali spaliny . A rowerzysta i pieszy szybciej przemierzy całe aleje Racławickie i może wam pomachać. Trallaa
Rozwiń
KK
KK (15 września 2017 o 23:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
undefined napisał:
Po "przebudowie" Placu Litewskiego bez budowy podziemnego parkingu,  który jest niezbędny do jakiegokolwiek funkcjonowania Śródmieścia szykuje się kolejna bezsensowna "inwestycja". Zamiast wybudować tunel lub wiadukt na skrzyżowaniu Raclawickich z Sowińskiego i Poniatowskiego będzie zmarnowane kolejne kilkaset milionów. Lublin będzie samodzielnym liderem w Europie. Niestety pod względem długości korków.
 Parkingi są ;b.duzy pod CSK(filharmonia), duzy pod PLazą, i pod Urzędem Marszałkowskim,  duzy na Placu Zamkowym, ale kierowcy przyzwyczajeni do jazdy od drzwi do drzwi mają problem ,aby zaparkować i dojść 300-500 metrów. Sorry. Czas na zmiany...dobre zmiany
Rozwiń
KK
KK (15 września 2017 o 23:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
undefined napisał:
Przebudowywać, przebudowywać, remontować iiiii...budować TUNEL(obiecywany) bo za kilka lat zaklinujemy się na amen.Pamiętam jak w latach 60-tych Aleje były poszerzane z obydwu stron o jakiś może 1 metr. Przebudowa była mało skomplikowana bo nie naruszała infrastruktury sieci trolejbusowej. Efekt był doskonały ale znowu się zapchało. Także TUNEL wcale nie będzie wielkim wyprzedzeniem "zagęszczenia motoryzacyjnego".
 zagęszczenie motoryzacyjne maksymalne jest faktem, teraz czas na odwrócenie trendu i zmniejszenie tego ruchu poprzez wyprowadzenie go z centrum  i sródmieścia(  pomocne będą : obwodnica, parkingi przy wjeździe do Lublina, uprzywilejowanie poruszania sie MPK, zielone swiatło dla przemieszczania sie po mieście pieszo i rowerem)
Rozwiń
MA
MA (12 września 2017 o 23:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
undefined napisał:
buspasy - juz widze ten totalny korek z czubów na czechów trzeba bedzie jechac chyba obwodnica . a Lublin zdobędzie tytuł najbardziej zakorkowanego miasta Polski
 No w koncu przez przypadek cos załapaleś/aś. Obwodnica jest po to aby z niej korzystać a nie pchac dalej sie przez centrum czy sródmiescie, ale wybór nalezy do kierowców, chcesz jechac krótszą drogą stoisz w korku i spalisz nie mniej paliwa, a napewno stracisz wiecej czasu. Wybór nalezy kierowcy. Przebudowa al Raclwickich mam nadzieja ze wymiecie spora część kierowców którzy są głownymi producentami PM2,5  i bardzo sie na to cieszę JES JES
Rozwiń
StatyStyk
StatyStyk (12 września 2017 o 08:45) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
undefined napisał:
Drzewa oj drzewa wytną te wstrętne bandyty gałązki połamią za to powinna być kara śmierci publiczna chłosta powinno obcinać się im ręce i nogi. Głupota ludzka nie zna granic , chcecie drzew to zamieszkajcie w lesie i wypad z Lublina.
 Ilość przedwczesnych zgonów z tytułu ekspozycji mieszkańców na same tylko pyły zawieszone PM2,5 jest w Lublinie ponad 18 razy większa niż w wyniku wypadków komunikacyjnych ze skutkiem śmiertelnym. Chcesz być w tej grupie, to pozwalaj wycinać drzewa i czekaj aż przedwcześnie umrzesz sam albo ktoś z twoich najbliższych.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (76)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!