Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

11 września 2017 r.
6:22

Przebudowa Al. Racławickich w Lublinie coraz bliżej. Co się zmieni?

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
149 76 A A
Jeszcze przed ogłoszeniem przetargu prezydent ma wydać decyzję, dzięki której miasto przejmie grunty pod poszerzenie Al. Racławickich
Jeszcze przed ogłoszeniem przetargu prezydent ma wydać decyzję, dzięki której miasto przejmie grunty pod poszerzenie Al. Racławickich (fot. Maciej Kaczanowski/archiwum)

Na finiszu są przygotowania do zlecenia na przebudowę Al. Racławickich, ul. Lipowej i Poniatowskiego. Prezydent Lublina przygotowuje już decyzję pozwalającą miastu przejęcie gruntów niezbędnych pod poszerzenie drogi

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

– Mam nadzieję, że w tym roku będzie ogłoszony przetarg na wykonawcę prac – oznajmił radnym Adam Borowy, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Mostów. Roboty mogą potrwać dwa lata, ale nie ma już praktycznie żadnych szans, żeby zaczęły się jeszcze przed sylwestrem.

Wszystko wskazuje na to, że przebudowa na dobre zacznie się dopiero wiosną. Jej wykonawca będzie musiał wcześniej przedstawić miastu mapy pokazujące to, jak zamierza zorganizować ruch podczas robót drogowych.

W tym przypadku będzie to szczególnie istotne, bo Aleje Racławickie są głównym korytarzem komunikacji miejskiej w śródmieściu. Kursuje tędy ponad 20 linii. – Trudno będzie uciec od utrudnień robiąc taką drogę – przyznaje Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. Ale zastrzega, że na razie nie ma jeszcze przymiarek do tymczasowej organizacji ruchu.

Jeszcze przed ogłoszeniem przetargu prezydent ma wydać decyzję, dzięki której miasto przejmie grunty pod poszerzenie Al. Racławickich. Taka procedura właśnie się rozpoczęła. Konieczne jest chociażby przejęcie ziemi przy skrzyżowaniu z ul. Sowińskiego, bo powstaną tam nowe pasy ruchu. Przejąć trzeba też m.in. działkę na rogu ul. Poniatowskiego, gdzie stoi budynek, który ma być wyburzony, a w jego miejscu pobiegnie jezdnia.

Co jeszcze się zmieni na przebudowywanych drogach? Dokumentacja przewiduje nowe sygnalizacje na skrzyżowaniu Al. Racławickich z ul. Puławską, na przejściu dla pieszych między rektoratem Uniwersytetu Medycznego oraz na skrzyżowaniu z ul. Grottgera. Niemal na całej długości Al. Racławickich powstać mają wydzielone pasy ruchu dla autobusów, będą też ścieżki rowerowe.

Buspasy zaprojektowano także na ul. Lipowej, chociaż nie znaleziono tu miejsca na ścieżki rowerowe lub wydzielone pasy ruchu dla rowerów. Ul. Lipowa na wysokości Plazy zostanie poszerzona o dodatkowy pas do skrętu w prawo w kierunku podziemnego parkingu centrum handlowego. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom nie zostanie zmieniony kierunek ruchu na ul. Sądowej, nadal będziemy się nią poruszać w kierunku ul. Chopina.

Cała inwestycja, obejmująca również przebudowę ul. Poniatowskiego, może kosztować około 105 mln zł. Cena uwzględnia także zakup pojazdów komunikacji miejskiej: pięciu elektrycznych autobusów oraz 10 trolejbusów. Do inwestycji dopłacić ma Unia Europejska, Lublin czeka w tej sprawie na ostateczną decyzję, umowa o dofinansowaniu projektu może być zawarta jeszcze we wrześniu.

Quiz: Jak dobrze znasz ulice Lublina?

Jak dobrze znasz ulice Lublina?

Komentarze 76

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
BSS / 15 września 2017 o 23:29
undefined napisał:
znając życie i lubelską rzeczywistość to narobią jakichś wysepek, zwężeń, do tego jeszcze superinteligentne światła czytaj czerwona fala, i osiągną cel tzn. zatłoczenie racławickich, żeby zniechęcić ludzi do jazdy samochodem i przesiadka na rower, bo przecież tyle ścieżek Żuk wybudował
 O te wysepki (dla bezpieczenstwa pieszych) i zwężenia (dla ogarniecia wscieklizny drogowej wszechobecnej) własnie chodzi. A jak zbyt wielu kierowców  bedzie  chciało dalej żeby" było tak jak było" to bedą stali w korkach na jednym pasie i bedą wąchali spaliny . A rowerzysta i pieszy szybciej przemierzy całe aleje Racławickie i może wam pomachać. Trallaa
 O te wysepki (dla bezpieczenstwa pieszych) i zwężenia (dla ogarniecia wscieklizny drogowej wszechobecnej) własnie chodzi. A jak zbyt wielu kierowców  bedzie  chciało dalej żeby" było tak jak było" to bedą stali w korkach na jednym pasie i bedą wąchali spaliny . A rowerzysta i pieszy szybciej przemierzy całe aleje Racławickie i może wam pomachać. Trallaa rozwiń
Avatar
KK / 15 września 2017 o 23:18
undefined napisał:
Po "przebudowie" Placu Litewskiego bez budowy podziemnego parkingu,  który jest niezbędny do jakiegokolwiek funkcjonowania Śródmieścia szykuje się kolejna bezsensowna "inwestycja". Zamiast wybudować tunel lub wiadukt na skrzyżowaniu Raclawickich z Sowińskiego i Poniatowskiego będzie zmarnowane kolejne kilkaset milionów. Lublin będzie samodzielnym liderem w Europie. Niestety pod względem długości korków.
 Parkingi są ;b.duzy pod CSK(filharmonia), duzy pod PLazą, i pod Urzędem Marszałkowskim,  duzy na Placu Zamkowym, ale kierowcy przyzwyczajeni do jazdy od drzwi do drzwi mają problem ,aby zaparkować i dojść 300-500 metrów. Sorry. Czas na zmiany...dobre zmiany
 Parkingi są ;b.duzy pod CSK(filharmonia), duzy pod PLazą, i pod Urzędem Marszałkowskim,  duzy na Placu Zamkowym, ale kierowcy przyzwyczajeni do jazdy od drzwi do drzwi mają problem ,aby zaparkować i dojść 300-500 metrów. Sorry. Czas na zmiany...dobre zmiany rozwiń
Avatar
KK / 15 września 2017 o 23:12
undefined napisał:
Przebudowywać, przebudowywać, remontować iiiii...budować TUNEL(obiecywany) bo za kilka lat zaklinujemy się na amen.Pamiętam jak w latach 60-tych Aleje były poszerzane z obydwu stron o jakiś może 1 metr. Przebudowa była mało skomplikowana bo nie naruszała infrastruktury sieci trolejbusowej. Efekt był doskonały ale znowu się zapchało. Także TUNEL wcale nie będzie wielkim wyprzedzeniem "zagęszczenia motoryzacyjnego".
 zagęszczenie motoryzacyjne maksymalne jest faktem, teraz czas na odwrócenie trendu i zmniejszenie tego ruchu poprzez wyprowadzenie go z centrum  i sródmieścia(  pomocne będą : obwodnica, parkingi przy wjeździe do Lublina, uprzywilejowanie poruszania sie MPK, zielone swiatło dla przemieszczania sie po mieście pieszo i rowerem)
 zagęszczenie motoryzacyjne maksymalne jest faktem, teraz czas na odwrócenie trendu i zmniejszenie tego ruchu poprzez wyprowadzenie go z centrum  i sródmieścia(  pomocne będą : obwodnica, parkingi przy wjeździe do Lublina, uprzywilejowanie poruszania sie MPK, zielone swiatło dla przemieszczania sie po mieście pieszo i rowerem) rozwiń
Avatar
MA / 12 września 2017 o 23:49
undefined napisał:
buspasy - juz widze ten totalny korek z czubów na czechów trzeba bedzie jechac chyba obwodnica . a Lublin zdobędzie tytuł najbardziej zakorkowanego miasta Polski
 No w koncu przez przypadek cos załapaleś/aś. Obwodnica jest po to aby z niej korzystać a nie pchac dalej sie przez centrum czy sródmiescie, ale wybór nalezy do kierowców, chcesz jechac krótszą drogą stoisz w korku i spalisz nie mniej paliwa, a napewno stracisz wiecej czasu. Wybór nalezy kierowcy. Przebudowa al Raclwickich mam nadzieja ze wymiecie spora część kierowców którzy są głownymi producentami PM2,5  i bardzo sie na to cieszę JES JES
 No w koncu przez przypadek cos załapaleś/aś. Obwodnica jest po to aby z niej korzystać a nie pchac dalej sie przez centrum czy sródmiescie, ale wybór nalezy do kierowców, chcesz jechac krótszą drogą stoisz w korku i spalisz nie mniej paliwa, a napewno stracisz wiecej czasu. Wybór nalezy kierowcy. Przebudowa al Raclwickich mam nadzieja ze wymiecie spora część kierowców którzy są głownymi producentami PM2,5  i bardzo sie na to cieszę JES JES rozwiń
Avatar
StatyStyk / 12 września 2017 o 08:45
undefined napisał:
Drzewa oj drzewa wytną te wstrętne bandyty gałązki połamią za to powinna być kara śmierci publiczna chłosta powinno obcinać się im ręce i nogi. Głupota ludzka nie zna granic , chcecie drzew to zamieszkajcie w lesie i wypad z Lublina.
 Ilość przedwczesnych zgonów z tytułu ekspozycji mieszkańców na same tylko pyły zawieszone PM2,5 jest w Lublinie ponad 18 razy większa niż w wyniku wypadków komunikacyjnych ze skutkiem śmiertelnym. Chcesz być w tej grupie, to pozwalaj wycinać drzewa i czekaj aż przedwcześnie umrzesz sam albo ktoś z twoich najbliższych.
 Ilość przedwczesnych zgonów z tytułu ekspozycji mieszkańców na same tylko pyły zawieszone PM2,5 jest w Lublinie ponad 18 razy większa niż w wyniku wypadków komunikacyjnych ze skutkiem śmiertelnym. Chcesz być w tej grupie, to pozwalaj wycinać drzewa i czekaj aż przedwcześnie umrzesz sam albo ktoś z twoich najbliższych. rozwiń
Avatar
Gość / 12 września 2017 o 02:54
Mam pomysl...rozkopcie caly Lublin...zamknijcie go i hurtem zrobcie wszystko...tylko pensję mi wyplacajcie z kasy miasta bo nie dojade do pracy...
Avatar
Gość / 11 września 2017 o 22:58
Czy dęby ucierpią na tej inwestycji?
Avatar
sd / 11 września 2017 o 21:32
Czy instnieją jakiekolwioek arguemnty za buspasami w Lublinie - poza tym że są w innych miastach i w ogóle są trendy, nowoczesne i obowiazkowe bo inaczej cebula ? Znam tylko jedno miejsce w Warszawie na Trasie Łazienkowskiej - gdzie widze ich sensownosć. A gdzie w Lublinie cokolwiek poprawiły ? U nas są robione na SIŁĘ (np. Jana Pawła - śmieszne) żeby pokazć że poważnie myślimy o komunikacji miejskiej .... Za wąskie ulice mamy na bus pasy i jednak za mały ruch. Racławickie, Dr. Męcz. Majdanka ... - kierowcy podziekują za zmniejszenie przepustowości dróg ...
Avatar
Gość / 11 września 2017 o 20:00
Drzewa oj drzewa wytną te wstrętne bandyty gałązki połamią za to powinna być kara śmierci publiczna chłosta powinno obcinać się im ręce i nogi. Głupota ludzka nie zna granic , chcecie drzew to zamieszkajcie w lesie i wypad z Lublina.
Avatar
Gość / 11 września 2017 o 14:48
skoro już robią to dodać jeszcze po jednym pasie, nie trzeba będzie rozkopywać za kilka lat
Avatar
BSS / 15 września 2017 o 23:29
undefined napisał:
znając życie i lubelską rzeczywistość to narobią jakichś wysepek, zwężeń, do tego jeszcze superinteligentne światła czytaj czerwona fala, i osiągną cel tzn. zatłoczenie racławickich, żeby zniechęcić ludzi do jazdy samochodem i przesiadka na rower, bo przecież tyle ścieżek Żuk wybudował
 O te wysepki (dla bezpieczenstwa pieszych) i zwężenia (dla ogarniecia wscieklizny drogowej wszechobecnej) własnie chodzi. A jak zbyt wielu kierowców  bedzie  chciało dalej żeby" było tak jak było" to bedą stali w korkach na jednym pasie i bedą wąchali spaliny . A rowerzysta i pieszy szybciej przemierzy całe aleje Racławickie i może wam pomachać. Trallaa
 O te wysepki (dla bezpieczenstwa pieszych) i zwężenia (dla ogarniecia wscieklizny drogowej wszechobecnej) własnie chodzi. A jak zbyt wielu kierowców  bedzie  chciało dalej żeby" było tak jak było" to bedą stali w korkach na jednym pasie i bedą wąchali spaliny . A rowerzysta i pieszy szybciej przemierzy całe aleje Racławickie i może wam pomachać. Trallaa rozwiń
Avatar
KK / 15 września 2017 o 23:18
undefined napisał:
Po "przebudowie" Placu Litewskiego bez budowy podziemnego parkingu,  który jest niezbędny do jakiegokolwiek funkcjonowania Śródmieścia szykuje się kolejna bezsensowna "inwestycja". Zamiast wybudować tunel lub wiadukt na skrzyżowaniu Raclawickich z Sowińskiego i Poniatowskiego będzie zmarnowane kolejne kilkaset milionów. Lublin będzie samodzielnym liderem w Europie. Niestety pod względem długości korków.
 Parkingi są ;b.duzy pod CSK(filharmonia), duzy pod PLazą, i pod Urzędem Marszałkowskim,  duzy na Placu Zamkowym, ale kierowcy przyzwyczajeni do jazdy od drzwi do drzwi mają problem ,aby zaparkować i dojść 300-500 metrów. Sorry. Czas na zmiany...dobre zmiany
 Parkingi są ;b.duzy pod CSK(filharmonia), duzy pod PLazą, i pod Urzędem Marszałkowskim,  duzy na Placu Zamkowym, ale kierowcy przyzwyczajeni do jazdy od drzwi do drzwi mają problem ,aby zaparkować i dojść 300-500 metrów. Sorry. Czas na zmiany...dobre zmiany rozwiń
Avatar
KK / 15 września 2017 o 23:12
undefined napisał:
Przebudowywać, przebudowywać, remontować iiiii...budować TUNEL(obiecywany) bo za kilka lat zaklinujemy się na amen.Pamiętam jak w latach 60-tych Aleje były poszerzane z obydwu stron o jakiś może 1 metr. Przebudowa była mało skomplikowana bo nie naruszała infrastruktury sieci trolejbusowej. Efekt był doskonały ale znowu się zapchało. Także TUNEL wcale nie będzie wielkim wyprzedzeniem "zagęszczenia motoryzacyjnego".
 zagęszczenie motoryzacyjne maksymalne jest faktem, teraz czas na odwrócenie trendu i zmniejszenie tego ruchu poprzez wyprowadzenie go z centrum  i sródmieścia(  pomocne będą : obwodnica, parkingi przy wjeździe do Lublina, uprzywilejowanie poruszania sie MPK, zielone swiatło dla przemieszczania sie po mieście pieszo i rowerem)
 zagęszczenie motoryzacyjne maksymalne jest faktem, teraz czas na odwrócenie trendu i zmniejszenie tego ruchu poprzez wyprowadzenie go z centrum  i sródmieścia(  pomocne będą : obwodnica, parkingi przy wjeździe do Lublina, uprzywilejowanie poruszania sie MPK, zielone swiatło dla przemieszczania sie po mieście pieszo i rowerem) rozwiń
Avatar
MA / 12 września 2017 o 23:49
undefined napisał:
buspasy - juz widze ten totalny korek z czubów na czechów trzeba bedzie jechac chyba obwodnica . a Lublin zdobędzie tytuł najbardziej zakorkowanego miasta Polski
 No w koncu przez przypadek cos załapaleś/aś. Obwodnica jest po to aby z niej korzystać a nie pchac dalej sie przez centrum czy sródmiescie, ale wybór nalezy do kierowców, chcesz jechac krótszą drogą stoisz w korku i spalisz nie mniej paliwa, a napewno stracisz wiecej czasu. Wybór nalezy kierowcy. Przebudowa al Raclwickich mam nadzieja ze wymiecie spora część kierowców którzy są głownymi producentami PM2,5  i bardzo sie na to cieszę JES JES
 No w koncu przez przypadek cos załapaleś/aś. Obwodnica jest po to aby z niej korzystać a nie pchac dalej sie przez centrum czy sródmiescie, ale wybór nalezy do kierowców, chcesz jechac krótszą drogą stoisz w korku i spalisz nie mniej paliwa, a napewno stracisz wiecej czasu. Wybór nalezy kierowcy. Przebudowa al Raclwickich mam nadzieja ze wymiecie spora część kierowców którzy są głownymi producentami PM2,5  i bardzo sie na to cieszę JES JES rozwiń
Avatar
StatyStyk / 12 września 2017 o 08:45
undefined napisał:
Drzewa oj drzewa wytną te wstrętne bandyty gałązki połamią za to powinna być kara śmierci publiczna chłosta powinno obcinać się im ręce i nogi. Głupota ludzka nie zna granic , chcecie drzew to zamieszkajcie w lesie i wypad z Lublina.
 Ilość przedwczesnych zgonów z tytułu ekspozycji mieszkańców na same tylko pyły zawieszone PM2,5 jest w Lublinie ponad 18 razy większa niż w wyniku wypadków komunikacyjnych ze skutkiem śmiertelnym. Chcesz być w tej grupie, to pozwalaj wycinać drzewa i czekaj aż przedwcześnie umrzesz sam albo ktoś z twoich najbliższych.
 Ilość przedwczesnych zgonów z tytułu ekspozycji mieszkańców na same tylko pyły zawieszone PM2,5 jest w Lublinie ponad 18 razy większa niż w wyniku wypadków komunikacyjnych ze skutkiem śmiertelnym. Chcesz być w tej grupie, to pozwalaj wycinać drzewa i czekaj aż przedwcześnie umrzesz sam albo ktoś z twoich najbliższych. rozwiń
Avatar
Gość / 12 września 2017 o 02:54
Mam pomysl...rozkopcie caly Lublin...zamknijcie go i hurtem zrobcie wszystko...tylko pensję mi wyplacajcie z kasy miasta bo nie dojade do pracy...
Avatar
Gość / 11 września 2017 o 22:58
Czy dęby ucierpią na tej inwestycji?
Avatar
sd / 11 września 2017 o 21:32
Czy instnieją jakiekolwioek arguemnty za buspasami w Lublinie - poza tym że są w innych miastach i w ogóle są trendy, nowoczesne i obowiazkowe bo inaczej cebula ? Znam tylko jedno miejsce w Warszawie na Trasie Łazienkowskiej - gdzie widze ich sensownosć. A gdzie w Lublinie cokolwiek poprawiły ? U nas są robione na SIŁĘ (np. Jana Pawła - śmieszne) żeby pokazć że poważnie myślimy o komunikacji miejskiej .... Za wąskie ulice mamy na bus pasy i jednak za mały ruch. Racławickie, Dr. Męcz. Majdanka ... - kierowcy podziekują za zmniejszenie przepustowości dróg ...
Avatar
Gość / 11 września 2017 o 20:00
Drzewa oj drzewa wytną te wstrętne bandyty gałązki połamią za to powinna być kara śmierci publiczna chłosta powinno obcinać się im ręce i nogi. Głupota ludzka nie zna granic , chcecie drzew to zamieszkajcie w lesie i wypad z Lublina.
Avatar
Gość / 11 września 2017 o 14:48
skoro już robią to dodać jeszcze po jednym pasie, nie trzeba będzie rozkopywać za kilka lat
Zobacz wszystkie komentarze 76

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Zapomniałeś dowodu rejestracyjnego i OC? Kary już nie będzie

Zapomniałeś dowodu rejestracyjnego i OC? Kary już nie będzie 25 7

Od 4 czerwca będziemy mogli zostawić w domu dowód rejestracyjny i papierowe ubezpieczenie OC. Za brak tych dokumentów nie będzie nam grozić żadna kara, a to dzięki Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców.

W zimie Icemania, w lecie Rollmania. Rolkarze i wrotkarze będą mogli pojeździć w hali

W zimie Icemania, w lecie Rollmania. Rolkarze i wrotkarze będą mogli pojeździć w hali 52 0

Hala do jazdy na wrotkach i rolkach ma być uruchomiona w czerwcu przy Al. Zygmuntowskich. Otworzy ją Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, który już zamawia wrotki i ochraniacze, które będzie można tu wypożyczyć. Rolki trzeba będzie mieć własne

Górnik – Medyk 3:2. Korona oficjalnie założona

Górnik – Medyk 3:2. Korona oficjalnie założona 10 0

Ekstraliga piłkarek nożnych Górnik Łęczna na zakończenie sezonu pokonał 3:2 Medyka Konin. Ten wynik nie miał jednak najmniejszego znaczenia, ponieważ podopieczne Piotra Mazurkiewicz już dawno temu zapewniły sobie mistrzowski tytuł. W niedzielę jednak „górniczki” wreszcie mogły oficjalnie odebrać złote medale i świętować ze swoimi kibicami historyczny wynik

Polesie – POM 2:1. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej

Polesie – POM 2:1. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej 0 0

Lubelska klasa okręgowa Polesie pokonało POM Iskra Piotrowice po golu Marcina Wójcika w doliczonym czasie gry. Dzięki temu zawodnicy Zbigniewa Wójcika są już bardzo blisko zajęcia drugiego miejsca

Gryf – Olimpiakos 3:2. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej

Gryf – Olimpiakos 3:2. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej 1 0

ZAMOJSKA KLASA OKRĘGOWA W pojedynku dwóch beniaminków Gryf Gmina Zamość przegrywał z Olimpiakosem Tarnogród 0:2, ale pokazał charakter. Zespół trenera Romana Blonki w końcowych fragmentach spotkania podkręcił tempo i wyszarpał zwycięstwo wygrywając 3:2

Najbardziej barwna impreza po raz kolejny w Lublinie. Festiwal Kolorów 2018 [zdjęcia]
galeria

Najbardziej barwna impreza po raz kolejny w Lublinie. Festiwal Kolorów 2018 [zdjęcia] 0 1

Nie zdziwcie się jeśli dzisiaj zobaczycie zielono-czerwono-żółte twarze w centrum miasta. W niedzielę odbywa się kolejna edycja Festiwalu Kolorów.

AWF Kraków i Politechnika Gdańska najlepsze podczas AMP w lekkiej atletyce
galeria

AWF Kraków i Politechnika Gdańska najlepsze podczas AMP w lekkiej atletyce 1 0

W weekend na nowym stadionie w Lublinie zostały rozegrane Akademickie Mistrzostwa Polski. Klasyfikację generalną wygrały: AWF Kraków wśród pań i Politechnika Gdańska w rywalizacji mężczyzn. W tej drugiej kategorii trzeci był UMCS

Lubelski Wyścig Kaczek. Kolorowe zawodniczki pomknęły rzeką [zdjęcia]
galeria

Lubelski Wyścig Kaczek. Kolorowe zawodniczki pomknęły rzeką [zdjęcia] 3 0

 W niedzielę na terenach zielonych przy Arenie Lublin zorganizowano wyścig kaczek. To już piąta edycja imprezy.

Olender – Igros 2:2. Spadek niemal pewny

Olender – Igros 2:2. Spadek niemal pewny 0 0

ZAMOJSKA KLASA OKRĘGOWA Olender Sól podzielił się punktami z Igrosem Krasnobród remisując 2:2. Ten wynik nie zadowala żadnej ze stron i wszystko wskazuje na to, że w przyszłym sezonie oba zespoły grać będą o szczebel niżej

Spór w szpitalu przy al. Kraśnickiej. Ludowcy chcą żeby stworzyć "siatkę płac"
film

Spór w szpitalu przy al. Kraśnickiej. Ludowcy chcą żeby stworzyć "siatkę płac" 13 13

Co dalej z konfliktem w szpitalu przy al. Kraśnickiej? - Pole do kompromisu jest bardzo duże i jeśli nie w poniedziałek to we wtorek, zarówno dyrekcja jak i pielęgniarki dojdą do porozumienia - ocenia Krzysztof Hetman, wiceprezes PSL i proponuje stworzenie "siatki płac".

"W rytmie natury". Impreza nad Zalewem Zemborzyckim [zdjęcia]
galeria

"W rytmie natury". Impreza nad Zalewem Zemborzyckim [zdjęcia] 1 0

Pokazy maszyn do pielęgnacji zieleni, pokazy strażackie, spotkania z ekspertami, konkursy z nagrodami i strefa gastronomiczna. W sobotę MOSiR „Bystrzyca” w Lublinie oraz Husqvarna wspólnie zapraszali do akcji „W rytmie natury”.

Niemce – Avia II 2:0. Promyk nadziei na utrzymanie

Niemce – Avia II 2:0. Promyk nadziei na utrzymanie 0 0

Lubelska klasa okręgowa GKS Niemce wciąż walczy o utrzymanie się w lidze. W sobotę podopieczni Tomasza Brzozowskiego pokonali 2:0 Avię II Świdnik

Kolejni terytorialsi składali przysięgę. Będą służyć w Lublinie i w Chełmie [zdjęcia]
galeria

Kolejni terytorialsi składali przysięgę. Będą służyć w Lublinie i w Chełmie [zdjęcia] 97 24

W niedzielę na placu Zamkowym zgromadziło się ponad 600 żołnierzy 2 Lubelskiej Brygady Obrony Terytorialnej, a 72 z nich złożyło przysięgę. Nowo zaprzysiężeni żołnierze już niebawem rozpoczną służbę w batalionach w Lublinie i Chełmie.

Fireshow na dziedzińcu KUL [zdjęcia]
galeria

Fireshow na dziedzińcu KUL [zdjęcia] 0 0

Koncerty przed CSK to nie wszystkie atrakcje tegorocznych KULturaliów. W sobotę na dziedzińcu Gmachu Głównego KUL (al. Racławickie 14) odbył się widowiskowy pokaz fireshow.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.