Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

16 września 2015 r.
11:20

Przebudują linię kolejową z Lublina do Warszawy. Wcześniej przyjadą pociągi DART

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 29 A A

Jeszcze w tym roku ogłoszony ma zostać przetarg na modernizację linii kolejowej z Lublina do Warszawy. Zapowiedział to wczoraj zarządca torów po przyjęciu przez rząd Krajowego Programu Kolejowego

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Prace pochłoną aż 3,5 mld zł. Przebudowa obejmie 150-kilometrowy odcinek między Lublinem a Otwockiem. Na całej długości wymieniona zostanie nawierzchnia, po której jadą pociągi, przebudowane będą przejazdy, perony i wiaty. Powstanie też nowy przystanek kolejowy Lublin Zachód na wysokości dzielnicy Czuby. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą mogły rozpędzić się tutaj do 160 km/h. Podróż do stolicy skróciłaby się do ok. 100 minut.

Lubelska linia znalazła się w przyjętym wczoraj przez rząd dokumencie – spisie głównych inwestycji kolejowych do roku 2023 wartych aż 67 miliardów zł.

– Jeszcze w tym roku Polskie Linie Kolejowe ogłoszą przetargi na 11 mld zł. Wśród planowanych postępowań jest m.in. przetarg na linię Warszawa-Lublin – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.
Kolejarze spodziewają się, że wykonawcy robót budowlanych zostaną wybrani w połowie przyszłego roku. – Terminy te nie są zagrożone – zapewnia Karol Jakubowski ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. – Prace budowlane będą zrealizowane w latach 2017-20.

Zanim jednak odczujemy korzyści z tej przebudowy, będziemy musieli znosić spowodowane nią utrudnienia w ruchu pociągów. Na pewnych odcinkach linia będzie całkowicie nieprzejezdna. – Planujemy zamknięcie na odcinku Pilawa-Dęblin oraz Puławy Azoty-Lublin – informuje Jakubowski.

Pociągi między Lublinem a Warszawą (i w przeciwnym kierunku) będą musiały kursować objazdem przez Lublin Północny, Lubartów, Parczew i Łuków. Wcześniej jednak trzeba przygotować tory, które mają być drogą objazdową. 

Zdecydowanie wcześniej, bo już pod koniec roku na lubelski dworzec mogą dotrzeć pierwsze pociągi typu Dart (na zdjęciu) zamówione przez spółkę PKP Intercity w bydgoskich zakładach Pesa. Przewoźnik kupuje 20 takich składów. Będą one przypisane do kilku konkretnych tras, w tym tej z Lublina do Warszawy.

Składy są klimatyzowane, w każdym jest strefa barowa, z przesuwanymi drzwiami nie trzeba się szarpać, pasażerowie mają własne gniazdka elektryczne, przy fotelach są przyciski do przywoływania obsługi, są toalety z przewijakiem, wysuwane stopnie zasłaniające szczelinę między wagonem a peronem, a także winda i inne udogodnienia dla niepełnosprawnych.

– Pierwsze Darty zaczną kursować od nowego rozkładu jazdy (w połowie grudnia- red.) – informuje Beata Czemerajda z PKP Intercity. – Wdrożenie do obsługi wszystkich pociągów podobnie jak w przypadku Pendolino, trochę potrwa. Pierwszy kwartał 2016 to realny termin, kiedy wszystkie nowe pojazdy wyjadą na tory.

Komentarze 29

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
koala / 19 września 2015 o 21:30

To wszystko przedwyborcze obietnice, które mają na celu odwrócenie uwagi od przepłaconych Pindolin i zaniechania pytań: PO co nam to by(d)ło?

Tak sądzisz? To wiedz że rząd zaplamował modernizację kolei w tym odcinka Lubllin Warszawa. Iwestycja ta bęszie kosztować 3,5mld zł Nie są to mżonki przedwyobrcze, bo projekt współfinansuje UE.

Avatar
Gość / 16 września 2015 o 20:16
W tym tempie to Chińczycy zaczną produkować osobowe quadcoptery i zamiast bujać się PKP, Polskim Busem, czy innym środkiem do W-wy przyjdzie nam latać ekonomiczno-ekologicznymi aparatami powietrznymi - EeAP.
Avatar
Gość / 16 września 2015 o 19:38

To wszystko przedwyborcze obietnice, które mają na celu odwrócenie uwagi od przepłaconych Pindolin i zaniechania pytań: PO co nam to by(d)ło?

Avatar
Gość / 16 września 2015 o 19:37
Co za kretyn wymyślił objazdy LK30 i LK26 do Dęblina? Proszę niech PKP PLK wytłumaczy dlaczego nie można tego zrobić tak jak wszędzie i zawsze było robione - od mijanki do mijanki?
Avatar
Geografka / 16 września 2015 o 19:33

Słowa „pociąg” i „szybki” to coś, co w naszym kraju nie idzie w parze. Central Japan Railway planuje w 2027 roku wypuszczenie pociągu który pobił obecny rekord świata 603 km/h. Natomiast nasze gwiazdy z PKP planują na 2023 rok 160km/h - no comment

Proponuję porównać rozkład głównych miast i powierzchnię państwa Kwitnącej Wiśni i Kiełkujacej Cebuli :D

Avatar
kolejarz / 16 września 2015 o 19:29

A dlaczego skoro realizujemy taką inwestycję nie zrobić 250km/h? 160 już przed wojną pociągi jeździły...

Bo co z tego że zrobimy 250, skoro Mamy tylko 20 Pendolino, które ledwo nadążają z przerobem pasażerów na obecnych połączeniach, a dart szybciej jak 160 km/h nie pojedzie, no i nie trzeba przerabiać systemu sterowania ruchem na ETCS. Inna rzecz to nie jest odległość na 250 km/h bo po drodze są stacje, które muszą być przez darta obsłużone z założenia (Nałęczów, Puławy miasto, Dęblin, Pilawa). więc zanim skład dostosowany do 250 km/h by się dobrze rozpędził musiałby hamować.

Bo co z tego że zrobimy 250, skoro Mamy tylko 20 Pendolino, które ledwo nadążają z przerobem pasażerów na obecnych połączeniach, a dart szybciej jak 160 km/h nie pojedzie, no i nie trzeba przerabiać systemu sterowania ruchem na ETCS. Inna rzecz to nie jest odległość na 250 km/h bo po drodze są stacje, które muszą być przez darta obsłużone z założenia (Nałęczów, Puławy miasto, Dęblin, Pilawa). więc zanim skład dostosowany do 250 km/h by się dobrze rozpędził musiałby hamować.

rozwiń
Avatar
Geodeta / 16 września 2015 o 19:23

Nie napisano tego, ale oczywiście zakłądam dobudowę drugiego toru na odcinku Pilawa-Otwock.

Tak, to jest główne założenie projektowe

Avatar
Gość / 16 września 2015 o 19:22

takie składy obsługiwane przez spółkę ARRIVA to standard.

NIemożliwe - DART to nowa konstrukcja, poza tym jedyny EZT w taborze avivy to "kibel" ed72A po modernizacji

Avatar
guest / 16 września 2015 o 19:18

Sprzeczność zawarta w artykule. Przyjadą darty i ruszą z grudniowym rozkładem ale po ledwo roku staną, bo jak linia pójdzie do remontu to nie pojadą przez Lubartów, Parczew i Radzyń Podlaski-stację do Łukowa z braku elektryfikacji tej linii chyba że spalinowe lokomotywy będą je przepychać co będzie wyglądało uroczo śmiesznie. Lepiej byłoby zamykać odcinkami tory przemiennie, na czynnym utrzymując ruch wahadłowy. Bo cała inwestycja "wyląduje w piii" jak to mówił w 'Kilerach 2' Siara. A kiedy po 2020 roku linia zacznie działać po tak robionym remoncie, to pociągi wozić będą powietrze bo ludzie przywykną do busów i autobusów. W tym samym czasie droga do Warszawy też ma rosnąć w parametrach do klasy S utrzymując przy tym ruch.

Dokładnie tak się to będzie odbywać - odcinkami remontowane tory - od mijanki do mijanki.

Dokładnie tak się to będzie odbywać - odcinkami remontowane tory - od mijanki do mijanki.

rozwiń
Avatar
Gość / 16 września 2015 o 18:59
Sprzeczność zawarta w artykule. Przyjadą darty i ruszą z grudniowym rozkładem ale po ledwo roku staną, bo jak linia pójdzie do remontu to nie pojadą przez Lubartów, Parczew i Radzyń Podlaski-stację do Łukowa z braku elektryfikacji tej linii chyba że spalinowe lokomotywy będą je przepychać co będzie wyglądało uroczo śmiesznie. Lepiej byłoby zamykać odcinkami tory przemiennie, na czynnym utrzymując ruch wahadłowy. Bo cała inwestycja "wyląduje w piii" jak to mówił w 'Kilerach 2' Siara. A kiedy po 2020 roku linia zacznie działać po tak robionym remoncie, to pociągi wozić będą powietrze bo ludzie przywykną do busów i autobusów. W tym samym czasie droga do Warszawy też ma rosnąć w parametrach do klasy S utrzymując przy tym ruch.
Sprzeczność zawarta w artykule. Przyjadą darty i ruszą z grudniowym rozkładem ale po ledwo roku staną, bo jak linia pójdzie do remontu to nie pojadą przez Lubartów, Parczew i Radzyń Podlaski-stację do Łukowa z braku elektryfikacji tej linii chyba że spalinowe lokomotywy będą je przepychać co będzie wyglądało uroczo śmiesznie. Lepiej byłoby zamykać odcinkami tory przemiennie, na czynnym utrzymując ruch wahadłowy. Bo cała inwestycja "wyląduje w piii" jak to mówił w 'Kilerach 2' Siara. A kiedy po 2020 roku linia zacznie dzia... rozwiń
Avatar
koala / 19 września 2015 o 21:30

To wszystko przedwyborcze obietnice, które mają na celu odwrócenie uwagi od przepłaconych Pindolin i zaniechania pytań: PO co nam to by(d)ło?

Tak sądzisz? To wiedz że rząd zaplamował modernizację kolei w tym odcinka Lubllin Warszawa. Iwestycja ta bęszie kosztować 3,5mld zł Nie są to mżonki przedwyobrcze, bo projekt współfinansuje UE.

Avatar
Gość / 16 września 2015 o 20:16
W tym tempie to Chińczycy zaczną produkować osobowe quadcoptery i zamiast bujać się PKP, Polskim Busem, czy innym środkiem do W-wy przyjdzie nam latać ekonomiczno-ekologicznymi aparatami powietrznymi - EeAP.
Avatar
Gość / 16 września 2015 o 19:38

To wszystko przedwyborcze obietnice, które mają na celu odwrócenie uwagi od przepłaconych Pindolin i zaniechania pytań: PO co nam to by(d)ło?

Avatar
Gość / 16 września 2015 o 19:37
Co za kretyn wymyślił objazdy LK30 i LK26 do Dęblina? Proszę niech PKP PLK wytłumaczy dlaczego nie można tego zrobić tak jak wszędzie i zawsze było robione - od mijanki do mijanki?
Avatar
Geografka / 16 września 2015 o 19:33

Słowa „pociąg” i „szybki” to coś, co w naszym kraju nie idzie w parze. Central Japan Railway planuje w 2027 roku wypuszczenie pociągu który pobił obecny rekord świata 603 km/h. Natomiast nasze gwiazdy z PKP planują na 2023 rok 160km/h - no comment

Proponuję porównać rozkład głównych miast i powierzchnię państwa Kwitnącej Wiśni i Kiełkujacej Cebuli :D

Avatar
kolejarz / 16 września 2015 o 19:29

A dlaczego skoro realizujemy taką inwestycję nie zrobić 250km/h? 160 już przed wojną pociągi jeździły...

Bo co z tego że zrobimy 250, skoro Mamy tylko 20 Pendolino, które ledwo nadążają z przerobem pasażerów na obecnych połączeniach, a dart szybciej jak 160 km/h nie pojedzie, no i nie trzeba przerabiać systemu sterowania ruchem na ETCS. Inna rzecz to nie jest odległość na 250 km/h bo po drodze są stacje, które muszą być przez darta obsłużone z założenia (Nałęczów, Puławy miasto, Dęblin, Pilawa). więc zanim skład dostosowany do 250 km/h by się dobrze rozpędził musiałby hamować.

Bo co z tego że zrobimy 250, skoro Mamy tylko 20 Pendolino, które ledwo nadążają z przerobem pasażerów na obecnych połączeniach, a dart szybciej jak 160 km/h nie pojedzie, no i nie trzeba przerabiać systemu sterowania ruchem na ETCS. Inna rzecz to nie jest odległość na 250 km/h bo po drodze są stacje, które muszą być przez darta obsłużone z założenia (Nałęczów, Puławy miasto, Dęblin, Pilawa). więc zanim skład dostosowany do 250 km/h by się dobrze rozpędził musiałby hamować.

rozwiń
Avatar
Geodeta / 16 września 2015 o 19:23

Nie napisano tego, ale oczywiście zakłądam dobudowę drugiego toru na odcinku Pilawa-Otwock.

Tak, to jest główne założenie projektowe

Avatar
Gość / 16 września 2015 o 19:22

takie składy obsługiwane przez spółkę ARRIVA to standard.

NIemożliwe - DART to nowa konstrukcja, poza tym jedyny EZT w taborze avivy to "kibel" ed72A po modernizacji

Avatar
guest / 16 września 2015 o 19:18

Sprzeczność zawarta w artykule. Przyjadą darty i ruszą z grudniowym rozkładem ale po ledwo roku staną, bo jak linia pójdzie do remontu to nie pojadą przez Lubartów, Parczew i Radzyń Podlaski-stację do Łukowa z braku elektryfikacji tej linii chyba że spalinowe lokomotywy będą je przepychać co będzie wyglądało uroczo śmiesznie. Lepiej byłoby zamykać odcinkami tory przemiennie, na czynnym utrzymując ruch wahadłowy. Bo cała inwestycja "wyląduje w piii" jak to mówił w 'Kilerach 2' Siara. A kiedy po 2020 roku linia zacznie działać po tak robionym remoncie, to pociągi wozić będą powietrze bo ludzie przywykną do busów i autobusów. W tym samym czasie droga do Warszawy też ma rosnąć w parametrach do klasy S utrzymując przy tym ruch.

Dokładnie tak się to będzie odbywać - odcinkami remontowane tory - od mijanki do mijanki.

Dokładnie tak się to będzie odbywać - odcinkami remontowane tory - od mijanki do mijanki.

rozwiń
Avatar
Gość / 16 września 2015 o 18:59
Sprzeczność zawarta w artykule. Przyjadą darty i ruszą z grudniowym rozkładem ale po ledwo roku staną, bo jak linia pójdzie do remontu to nie pojadą przez Lubartów, Parczew i Radzyń Podlaski-stację do Łukowa z braku elektryfikacji tej linii chyba że spalinowe lokomotywy będą je przepychać co będzie wyglądało uroczo śmiesznie. Lepiej byłoby zamykać odcinkami tory przemiennie, na czynnym utrzymując ruch wahadłowy. Bo cała inwestycja "wyląduje w piii" jak to mówił w 'Kilerach 2' Siara. A kiedy po 2020 roku linia zacznie działać po tak robionym remoncie, to pociągi wozić będą powietrze bo ludzie przywykną do busów i autobusów. W tym samym czasie droga do Warszawy też ma rosnąć w parametrach do klasy S utrzymując przy tym ruch.
Sprzeczność zawarta w artykule. Przyjadą darty i ruszą z grudniowym rozkładem ale po ledwo roku staną, bo jak linia pójdzie do remontu to nie pojadą przez Lubartów, Parczew i Radzyń Podlaski-stację do Łukowa z braku elektryfikacji tej linii chyba że spalinowe lokomotywy będą je przepychać co będzie wyglądało uroczo śmiesznie. Lepiej byłoby zamykać odcinkami tory przemiennie, na czynnym utrzymując ruch wahadłowy. Bo cała inwestycja "wyląduje w piii" jak to mówił w 'Kilerach 2' Siara. A kiedy po 2020 roku linia zacznie dzia... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 29

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Zmiany w parafiach w woj. lubelskim. Gdzie będą nowi proboszczowie? [LISTA]

Zmiany w parafiach w woj. lubelskim. Gdzie będą nowi proboszczowie? [LISTA] 5 1

Proboszcz z Markuszowa (powiat puławski) pokieruje parafią w Fajsławicach (powiat krasnostawski). Zaś w podlubelskich Niemcach po przejściu na emeryturę ks. kan. Krzysztofa Galewskiego nowym gospodarzem parafii będzie ks. dr Mirosław Skałban. W niedzielę wierni parafii archidiecezji lubelskiej poznali szczegóły podjętych przez abpa Stanisława Budzika decyzji personalnych.

Lubelska premiera filmu "Czy czeka nas koniec?"
25 czerwca 2018, 19:00

Lubelska premiera filmu "Czy czeka nas koniec?" 1 0

Co Gdzie Kiedy. Lubelski Oddział Okręgowy Polskiego Czerwonego Krzyża zaprasza na premierę filmu Czy czeka nas koniec? w reżyserii Fishera Stevensa. Produkcję z Leonardo DiCaprio zobaczymy 25 czerwca o godz. 19 w Centrum Kultury (ul. Peowiaków 12).

Pride of Poland 2018 i Summer Sale: Znamy listę koni na aukcję

Pride of Poland 2018 i Summer Sale: Znamy listę koni na aukcję 1 0

32 konie zostaną wystawione na aukcjach Pride of Poland i Summer Sale w Janowie Podlaskim. Właśnie odbyła się premiera aukcyjnego katalogu.

Ojciec podpalił kombajn i ciągnik synowi. Bo nie dogadywał się z wnuczkiem
galeria

Ojciec podpalił kombajn i ciągnik synowi. Bo nie dogadywał się z wnuczkiem 14 4

Policjanci zatrzymali 72-latka, który podpalił kombajn i ciągnik należący do jego syna. Straty? 80 tys. zł.

MUNDIAL 2018. Nawałka i Lewandowski tłumaczą się z klęski kadry
galeria

MUNDIAL 2018. Nawałka i Lewandowski tłumaczą się z klęski kadry 0 0

MUNDIAL 2018 Po wysokiej porażce z Kolumbią selekcjoner Adam Nawałka i kapitan kadry Robert Lewandowski spotkali się z dziennikarzami. Selekcjoner nie chciał powiedzieć czy po Mundialu pożegna się z kadrą i starał się wyjaśnić przyczyny dwóch porażek na turnieju w Rosji

Dźgnął kolegę nożem w okolice serca. Na ławie oskarżonych także siostra i matka

Dźgnął kolegę nożem w okolice serca. Na ławie oskarżonych także siostra i matka 1 2

Dawid poczuł szczypanie i dostrzegł spływającą krew. Dopiero po chwili zrozumiał, że został dźgnięty nożem w okolice serca. Ugodził go kolega, któremu teraz grozi nawet dożywocie. Na wyrok czeka także matka napastnika, która kazała mu wyrzucić narzędzie zbrodni oraz siostra, która umyła nóż.

Kino na piątkę w DDK Czechów
25 czerwca 2018, 12:00

Kino na piątkę w DDK Czechów 0 0

Co Gdzie Kiedy. Dzielnicowy Dom Kultury Czechów zaprasza dzieci na filmowy cykl Kino za piątkę w pierwszy tydzień wakacji. Codziennie od poniedziałku 25 czerwca do piątku 29 czerwca prezentowane będą dwie produkcje filmowe.

Sklep dla najmłodszych z bogatą ofertą klocków LEGO®

Sklep dla najmłodszych z bogatą ofertą klocków LEGO® 1 0

Zapraszamy do sklepu internetowego www.krolestwodzieci.pl. Prosimy serdecznie i zachęcamy Cię, byś rozejrzał się po naszej wesołej i obfitującej w atrakcje krainie. A jest na co popatrzeć! U nas w każdym z zakątków znajdziesz mieniące się licznymi barwami, przyciągające oko oraz uwagę zabawki oraz akcesoria. Mamy ich tutaj już ponad 1500! Tak pokaźna liczba daje pewność, że każda pociecha wyszuka dla siebie coś wyjątkowego, sprawiającego jej nieskrywaną radość.

Po pijanemu wjechał w znak... przed komendą policji, a potem uciekł
galeria

Po pijanemu wjechał w znak... przed komendą policji, a potem uciekł 2 0

Pijany kierowca wjechał w znak przed komendą policji, a potem uciekł. Mundurowi szybko go znaleźli.

10 lat więzienia w Opolu Lubelskim

10 lat więzienia w Opolu Lubelskim 0 2

Dokładnie 10 lat temu ukazało się Zarządzenie Ministra Sprawiedliwości w sprawie utworzenia Zakładu Karnego w Opolu Lubelskim

"Masakra, tragedia, żałoba narodowa". Kibice nie mogą pogodzić się z porażką
galeria
film

"Masakra, tragedia, żałoba narodowa". Kibice nie mogą pogodzić się z porażką 1 8

Reprezentanci Polski przegrali tzw. „mecz o wszystko” na mistrzostwach świata. W drugim spotkaniu biało-czerwoni zostali rozgromienie 0:3 z Kolumbią. Polscy kibice po spotkaniu byli rozczarowani wynikiem i postawą piłkarzy.

Szczęście sprzyjało mistrzowi. Start Krasnystaw zagra w IV lidze

Szczęście sprzyjało mistrzowi. Start Krasnystaw zagra w IV lidze 1 0

CHEŁMSKA KLASA OKRĘGOWA Start Krasnystaw z minimalną przewagą nad Bratem Siennica Nadolna i Unią Białopole wygrał rywalizację w sezonie 2017/2018

Odkurzacze bezworkowe – na co warto zwrócić uwagę, wybierając ten dla siebie?

Odkurzacze bezworkowe – na co warto zwrócić uwagę, wybierając ten dla siebie? 0 0

Odkurzacz to jeden z najbardziej podstawowych sprzętów w naszym domu. Jest szczególnie ważny, gdy w naszym domu przebywają zwierzęta, które gubią sierść. Zachowanie czystych podłóg i dywanów jest kluczowe również wtedy, gdy mamy małe dziecko. Jaki odkurzacz bezworkowy warto wybrać, aby dobrze spełniał swoją rolę?

Lublin kupi grunty pod ważną miejską inwestycję. Prezydent prosi radnych o zgodę

Lublin kupi grunty pod ważną miejską inwestycję. Prezydent prosi radnych o zgodę 25 9

Prezydent Lublina prosi radnych o zgodę na zakup gruntów pod budowę dworca autobusowego między ul. Gazową i Młyńską. Decyzja zapadnie w czwartek. Budowa ma się zacząć najwcześniej pod koniec 2019 r.

Na wiosnę odpalili z formą. Ogniwo Wierzbica zostaje w klasie okręgowej

Na wiosnę odpalili z formą. Ogniwo Wierzbica zostaje w klasie okręgowej 32 0

CHEŁMSKA KLASA OKRĘGOWA Dzięki 11 wygranym i remisie z Ruchem Izbica Ogniwo Wierzbica utrzymało się w lidze okręgowej i jednocześnie zostało mistrzem wiosny

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.