czwartek, 14 grudnia 2017 r.

Lublin

Przebudują linię kolejową z Lublina do Warszawy. Wcześniej przyjadą pociągi DART

Dodano: 16 września 2015, 11:20
Autor: Dominik Smaga

Jeszcze w tym roku ogłoszony ma zostać przetarg na modernizację linii kolejowej z Lublina do Warszawy. Zapowiedział to wczoraj zarządca torów po przyjęciu przez rząd Krajowego Programu Kolejowego

Prace pochłoną aż 3,5 mld zł. Przebudowa obejmie 150-kilometrowy odcinek między Lublinem a Otwockiem. Na całej długości wymieniona zostanie nawierzchnia, po której jadą pociągi, przebudowane będą przejazdy, perony i wiaty. Powstanie też nowy przystanek kolejowy Lublin Zachód na wysokości dzielnicy Czuby. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą mogły rozpędzić się tutaj do 160 km/h. Podróż do stolicy skróciłaby się do ok. 100 minut.

Lubelska linia znalazła się w przyjętym wczoraj przez rząd dokumencie – spisie głównych inwestycji kolejowych do roku 2023 wartych aż 67 miliardów zł.

– Jeszcze w tym roku Polskie Linie Kolejowe ogłoszą przetargi na 11 mld zł. Wśród planowanych postępowań jest m.in. przetarg na linię Warszawa-Lublin – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.
Kolejarze spodziewają się, że wykonawcy robót budowlanych zostaną wybrani w połowie przyszłego roku. – Terminy te nie są zagrożone – zapewnia Karol Jakubowski ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. – Prace budowlane będą zrealizowane w latach 2017-20.

Zanim jednak odczujemy korzyści z tej przebudowy, będziemy musieli znosić spowodowane nią utrudnienia w ruchu pociągów. Na pewnych odcinkach linia będzie całkowicie nieprzejezdna. – Planujemy zamknięcie na odcinku Pilawa-Dęblin oraz Puławy Azoty-Lublin – informuje Jakubowski.

Pociągi między Lublinem a Warszawą (i w przeciwnym kierunku) będą musiały kursować objazdem przez Lublin Północny, Lubartów, Parczew i Łuków. Wcześniej jednak trzeba przygotować tory, które mają być drogą objazdową. 

Zdecydowanie wcześniej, bo już pod koniec roku na lubelski dworzec mogą dotrzeć pierwsze pociągi typu Dart (na zdjęciu) zamówione przez spółkę PKP Intercity w bydgoskich zakładach Pesa. Przewoźnik kupuje 20 takich składów. Będą one przypisane do kilku konkretnych tras, w tym tej z Lublina do Warszawy.

Składy są klimatyzowane, w każdym jest strefa barowa, z przesuwanymi drzwiami nie trzeba się szarpać, pasażerowie mają własne gniazdka elektryczne, przy fotelach są przyciski do przywoływania obsługi, są toalety z przewijakiem, wysuwane stopnie zasłaniające szczelinę między wagonem a peronem, a także winda i inne udogodnienia dla niepełnosprawnych.

– Pierwsze Darty zaczną kursować od nowego rozkładu jazdy (w połowie grudnia- red.) – informuje Beata Czemerajda z PKP Intercity. – Wdrożenie do obsługi wszystkich pociągów podobnie jak w przypadku Pendolino, trochę potrwa. Pierwszy kwartał 2016 to realny termin, kiedy wszystkie nowe pojazdy wyjadą na tory.

Czytaj więcej o: Lublin kolej pociągi PESA DART
koala
Gość
Gość
(29) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

koala
koala (19 września 2015 o 21:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

To wszystko przedwyborcze obietnice, które mają na celu odwrócenie uwagi od przepłaconych Pindolin i zaniechania pytań: PO co nam to by(d)ło?

Tak sądzisz? To wiedz że rząd zaplamował modernizację kolei w tym odcinka Lubllin Warszawa. Iwestycja ta bęszie kosztować 3,5mld zł Nie są to mżonki przedwyobrcze, bo projekt współfinansuje UE.

Rozwiń
Gość
Gość (16 września 2015 o 20:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
W tym tempie to Chińczycy zaczną produkować osobowe quadcoptery i zamiast bujać się PKP, Polskim Busem, czy innym środkiem do W-wy przyjdzie nam latać ekonomiczno-ekologicznymi aparatami powietrznymi - EeAP.
Rozwiń
Gość
Gość (16 września 2015 o 19:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

To wszystko przedwyborcze obietnice, które mają na celu odwrócenie uwagi od przepłaconych Pindolin i zaniechania pytań: PO co nam to by(d)ło?

Rozwiń
Gość
Gość (16 września 2015 o 19:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Co za kretyn wymyślił objazdy LK30 i LK26 do Dęblina? Proszę niech PKP PLK wytłumaczy dlaczego nie można tego zrobić tak jak wszędzie i zawsze było robione - od mijanki do mijanki?
Rozwiń
Geografka
Geografka (16 września 2015 o 19:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Słowa „pociąg” i „szybki” to coś, co w naszym kraju nie idzie w parze. Central Japan Railway planuje w 2027 roku wypuszczenie pociągu który pobił obecny rekord świata 603 km/h. Natomiast nasze gwiazdy z PKP planują na 2023 rok 160km/h - no comment

Proponuję porównać rozkład głównych miast i powierzchnię państwa Kwitnącej Wiśni i Kiełkujacej Cebuli :D

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (29)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!