czwartek, 14 grudnia 2017 r.

Lublin

Przedłużenie al. Solidarności: Kontrakt podpisany. Budowa ruszy we wrześniu

  Edytuj ten wpis
Dodano: 21 sierpnia 2012, 18:14
Autor: Dominik Smaga

Droga ma kosztować 319 mln zł.
Droga ma kosztować 319 mln zł.

To będzie największa inwestycja drogowa w historii Lublina. We wtorek miasto podpisało kontrakt na przedłużenie al. Solidarności do granicy miasta. Ma to być droga dojazdowa do obwodnicy Lublina.

Budowa trasy zacznie się we wrześniu i ma potrwać dwa lata. – Będziemy się starali część drogi oddać do użytku już wcześniej – mówi Dariusz Blocher, prezes warszawskiego Budimeksu, który wygrał przetarg na budowę nowej drogi ekspresowej. – Prace zaczniemy od przełożenia instalacji podziemnych – dodaje.

W tym roku ma wykonać najwyżej 6 proc. robót, a większość prac dopiero w przyszłym roku.

Drogowa część robót rozpocznie się od przeniesienia al. Warszawskiej na estakadę. – Ale stawiamy warunek, że ruch na al. Warszawskiej musi być cały czas utrzymany – podkreśla Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. – Mogą to być jakieś tymczasowe drogi techniczne, ale muszą znajdować się w tym rejonie. Nie ma możliwości, by ruch skierowany był na objazdy, bo nie ma ich jak wyznaczyć.

– Estakada ma prowadzić ruch al. Warszawską nad przedłużeniem al. Solidarności i rzeką Czechówką – tłumaczy Arkadiusz Palka z firmy Mosty Katowice, projektant nowej trasy.

W tym miejscu kierowcy jadący al. Solidarności od strony obwodnicy nie będą mogli skręcić w al. Warszawską ani w prawo, ani w lewo. Znaki nakażą im jazdę prosto, a na Sławin będą mogli pojechać przez Ducha i Willową lub al. Sikorskiego i al. Warszawską. Większy wybór, czyli jazdę prosto, w prawo lub w lewo będą mieć kierowcy dojeżdżający do tego skrzyżowania al. Warszawską (z obu stron) lub al. Solidarności od strony Zamku.

Droga ma kosztować 319 mln zł. – Z czego blisko 300 mln pochodzi ze środków europejskich – podkreśla Krzysztof Żuk, prezydent miasta.
Na trasie znajdą się dwa mosty, pięć wiaduktów i kładka pieszo- rowerowa. Od granicy Lublina do węzła obwodnicy jest jeszcze 2 km – tę drogę zbuduje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Jej ukończenie planowane jest na 2013 r. Dominik Smaga
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Ewa
alan
Gość
(10) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Ewa
Ewa (22 sierpnia 2012 o 14:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Wbrew temu co twierdzą co niektórzy krzyczacze, ci którzy są przeciwni budowie przedłużenia Solidarności, wcale nie są przeciwko rozwojowi miasta, wręcz przeciwnie oni po prostu widzą i wiedzą, że w tym mieście są ważniejsze rzeczy do zrobienia no ale lepiej jest szastać pieniędzmi na pokaz, na zasadzie "postaw się a zastaw". Rozwoj Lublina- jak najbardziej- ale sensowny, przemyślany
Rozwiń
alan
alan (22 sierpnia 2012 o 09:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='AntyPoPiS' timestamp='1345574434' post='666398']
znowu wybrali najtańszą ofertę! i znowu będzie powtórka z rozrywki! oczywiście opóźnienie w oddaniu to już standard tak jak remont tysiąclecia i okolic 3 Maja, okolice Unickiej i Lubartowskiej itd!
[/quote]ale to nie ten sam wykonawca, teraz wykonawcą jest Budimex, który nie ma żadnych opóźnień. Ofertę wybrali najtańszą bo taki jest warunek wygrania przetargu. Zorientuj się zanim zaczniesz narzekać.
Rozwiń
Gość
Gość (22 sierpnia 2012 o 09:28) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Cogito' timestamp='1345620325' post='666516']
Chodzi o niezapychanie waskiej Warszawskiej na odcinku od Solidarnosci do Raclawickich. Tam sie nie zmiesci ruch z obwodnicy, a nalezy zalozyc, ze spora czesc wybieralaby wlasnie ten kierunek. Moze nie jest to najwygodniejsze rozwiazanie, ale w sytuacji gdy Warszawskiej nie da sie poszerzyc - jedyne sluszne.
[/quote]

Tak też właśnie kombinowałem pod tym kątem, dlatego pytałem. Dzięki za potwierdzenie przypuszczeń :-)
Rozwiń
Cogito
Cogito (22 sierpnia 2012 o 09:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Gość' timestamp='1345619906' post='666514']
Zastanawia mnie tylko jedno - dlaczego dokumentacja zakłada na tym skrzyżowaniu wymuszenie jazdy od strony Warszawy tylko na wprost? Mówię tu chociażby o braku nitki do skrętu w prawo na al. Warszawską (w stronę al. Racławickich). To jakieś celowe założenie takie ograniczenie możliwości skrętów/zjazdów czy tylko jakieś "widzimisię" projektantów? Może ktoś umie to wyjaśnić sensownie.
[/quote]
Chodzi o niezapychanie waskiej Warszawskiej na odcinku od Solidarnosci do Raclawickich. Tam sie nie zmiesci ruch z obwodnicy, a nalezy zalozyc, ze spora czesc wybieralaby wlasnie ten kierunek. Moze nie jest to najwygodniejsze rozwiazanie, ale w sytuacji gdy Warszawskiej nie da sie poszerzyc - jedyne sluszne.
Rozwiń
Gość
Gość (22 sierpnia 2012 o 09:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zastanawia mnie tylko jedno - dlaczego dokumentacja zakłada na tym skrzyżowaniu wymuszenie jazdy od strony Warszawy tylko na wprost? Mówię tu chociażby o braku nitki do skrętu w prawo na al. Warszawską (w stronę al. Racławickich). To jakieś celowe założenie takie ograniczenie możliwości skrętów/zjazdów czy tylko jakieś "widzimisię" projektantów? Może ktoś umie to wyjaśnić sensownie.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (10)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!