poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Lublin

Przetarg na nowe autobusy dla Lublina. Poprzeczka postawiona jest nisko

Dodano: 14 kwietnia 2014, 11:30
Autor: Dominik Smaga

Jest nowy przetarg na wożenie pasażerów komunikacji miejskiej. Tym razem ZTM zgadza się na stare autobusy bez większych wygód, ale zastrzega, że to tylko tymczasowe rozwiązanie

Poprzeczka jest postawiona nisko. Zarząd Transportu Miejskiego nie zastrzega maksymalnego dopuszczalnego wieku pojazdów, a jedynie to, że muszą spełniać normę emisji spalin Euro 2. Nie są wymagane żadne wyświetlacze, wystarczą zwykłe tablice z trasą linii. ZTM nie wspomina też nic o obowiązkowym monitoringu, jest on tylko "zalecany”. - To będzie umowa tylko na kilka miesięcy - zastrzega Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. I tłumaczy, że chodzi o zapewnienie ciągłości funkcjonowania komunikacji, gdy wygaśnie jedna umowa, a docelowy przewoźnik nie będzie jeszcze wybrany. 'Tymczasowy przewoźnik' Do takiego łatania rozkładu ZTM zmusiły wyniki niedawnego przetargu na przewoźnika, który we wrześniu miał zacząć kursy 20 fabrycznie nowymi przegubowcami, a umowa z nim miała być zawarta na osiem lat. Z tych planów nic nie wyszło, bo wszyscy trzej przewoźnicy, którzy stanęli do przetargu zażądali zapłaty większej od kwoty, którą na ten cel zarezerwował ZTM. Miasto było gotowe na wydatek 72,8 miliona zł, a najtańsza z firm (PKS Zielona Góra) zażądała 81,6 miliona zł. Teraz miasto szuka "tymczasowego” przewoźnika, który od września podstawi pięć krótkich autobusów, a od listopada kolejne 5. Druga część przetargu dotyczy kursów 10 przegubowcami od 1 listopada. Może się okazać, że kto inny dostanie umowę na kursy krótkimi autobusami, a kto inny powiezie nas dłuższymi. Obie umowy będą zawarte na krótki czas, mają wygasnąć z końcem stycznia przyszłego roku. Do tego czasu krótki tabor ma się pojawiać na liniach nr 6, 13 i 79, a długi na liniach 9, 10 i 17. Co będzie później? - Przygotowujemy się do ogłoszenia docelowego przetargu - mówi Malec. Ale do czasu ukazania się ogłoszenia nie chce zdradzać, które wymagania z poprzedniego, zakończonego fiaskiem przetargu zostaną powtórzone w nowym. Przypomnijmy, że od nowych autobusów miasto wymagało m.in. elektronicznych tablic z trasą przejazdu, biletomatu i klimatyzacji. Tymczasem już w maju na lubelskich ulicach debiutować będzie PKS Zielona Góra. Właśnie ta firma wygrała dwuletni kontrakt, do którego obsługi mogła skierować nawet 14-letnie pojazdy (dopuszczał je ZTM), ale zdecydowała się na znacznie młodsze, bo 7-letnie autobusy.
Czytaj więcej o: Lublin ZTM
Rumek
gość
Złoty
(5) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Rumek
Rumek (15 kwietnia 2014 o 17:26) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A co baranie ma cierpliwość do łamania przepisów ruchu drogowego i blokowania ruchu na rondzie ??

A kto ci obywatelu powiedział że łamią?Jeżeli pojazd nie ma możliwości wykonać manewru z danego pasa,przepisy mu zezwalają z sąsiedniego.No ale takich rzeczy uczą zazwyczaj przy wyższych kategoriach uprawnień do kierowania pojazdami.

Rozwiń
gość
gość (14 kwietnia 2014 o 21:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

je bać  mpk i ztm

Rozwiń
Złoty
Złoty (14 kwietnia 2014 o 14:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Sam sobie na to odpowiedz baranie,jeszcze nie zauważyłeś że taki sam mundry pan architekt tak zaprojektował sieć trolejbusową że żaden z trolejbusów nawracając na rondzie nie może jechać zgodnie z przepisami bo mu pały pospadają? No ale Ty jadąc małym złomem nie potrafisz tego ogarnąć bo myślenie pewnie Cię boli,trochę wyobraźni i cierpliwości dla trolejbusów. <_<

A co baranie ma cierpliwość do łamania przepisów ruchu drogowego i blokowania ruchu na rondzie ??

Rozwiń
lubelak
lubelak (14 kwietnia 2014 o 13:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

A dla czego trolejbusy po przebudowie ronda pod Zusem notorycznie łamią przepisy i zawracają z środkowego pasa przeznaczonego do jazdy na wprost ?? Cała sytuacja dzieje się pod komisariatem policji w którym mieści się wydział ruchu drogowego !!! Jak długo trolejbusy będą blokować to rondo ?? A Policja nic nie widzi !!

Sam sobie na to odpowiedz baranie,jeszcze nie zauważyłeś że taki sam mundry pan architekt tak zaprojektował sieć trolejbusową że żaden z trolejbusów nawracając na rondzie nie może jechać zgodnie z przepisami bo mu pały pospadają? No ale Ty jadąc małym złomem nie potrafisz tego ogarnąć bo myślenie pewnie Cię boli,trochę wyobraźni i cierpliwości dla trolejbusów. <_<

Rozwiń
Irasiad
Irasiad (14 kwietnia 2014 o 13:01) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

A dla czego trolejbusy po przebudowie ronda pod Zusem notorycznie łamią przepisy i zawracają z środkowego pasa przeznaczonego do jazdy na wprost ?? Cała sytuacja dzieje się pod komisariatem policji w którym mieści się wydział ruchu drogowego !!! Jak długo trolejbusy będą blokować to rondo ?? A Policja nic nie widzi !!

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (5)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!