Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

24 czerwca 2012 r.
19:02
Edytuj ten wpis

Radna PiS: Precz z nauką jazdy w godzinach szczytu

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 48 A A
Nie ma podstaw prawnych do występowania do ośrodków o wstrzymywanie szkolenia kandydatów na kierowcó
Nie ma podstaw prawnych do występowania do ośrodków o wstrzymywanie szkolenia kandydatów na kierowcó

W godzinach szczytu auta nauki jazdy nie powinny wyjeżdżać na miasto – twierdzi lubelska radna PiS

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
W ciągu jednego dnia odebrałam aż trzy telefony od mieszkańców w sprawie samochodów nauki jazdy – mówi Małgorzata Suchanowska. Według miejskiej radnej PiS "elki” nie powinny jeździć po ulicach w godzinach największego ruchu.

– Poprosiłam prezydenta, żeby dogadał się z właścicielami ośrodków. Przecież jazdy można zawiesić na dwie godziny rano i trzy po południu – tłumaczy radna

Zainteresowani sprawą mówią zgodnie: To absurd. – Taki zakaz odciąłby mnie od realnych sytuacji, czyli jazdy w korkach i tłoku – uważa Marta Kubalska, kursantka z Lublina.

– Radna chyba zapomniała, jak sama robiła prawo jazdy – komentuje Janusz Radliński, instruktor z Ośrodka Szkolenia Kierowców "Efekt” w Lublinie. – Najłatwiej jeździć po polu, albo na prostej drodze. Tymczasem poruszanie się po zatłoczonym centrum zmusza do myślenia i racjonalnego zachowania się na drodze – dodaje .

Ale radnej to nie przekonuje. – W korkach można uczyć się co najwyżej ruszania i hamowania – mówi Suchanowska.




Urzędników argumenty radnej też nie przekonują. – Nie ma podstaw prawnych do występowania do ośrodków o wstrzymywanie szkolenia kandydatów na kierowców w godzinach szczytu komunikacyjnego – odpisała radnej Monika Lipińska, zastępca prezydenta Lublina.

Ratusz w swej odmowie powołuje się na dwa przepisy. Pierwszy z nich to art. 22 Konstytucji RP, który mówi, że swobodę prowadzenia działalności gospodarczej można ograniczać tylko w drodze ustawy (przyjmowanej przez parlament, nie samorząd) i to jedynie ze względu na ważny interes publiczny. Drugi przepis, z ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, zobowiązuje władzę publiczną do wspierania przedsiębiorczości.

Ale zdaniem Suchanowskiej to tylko przejaw złej woli Ratusza. – Jeżeli się coś chce, to można wszystko – kwituje.

W stolicy regionu działa ok. 80 ośrodków szkolenia kierowców. Ale po ulicach Lublina jeżdżą też kursanci ze szkół działających w innych miejscowościach.

Nie pierwszy taki pomysł

Podobny pomysł miał zastępca przewodniczącego Rady Miasta w Zamościu. We wrześniu ub. roku Jerzy Nizioł wnioskował o zakaz lub ograniczenie korzystania z dróg miejskich przez "elki” przez dwie godziny dziennie: między 7 a 8 i 15 a 16. Zamojski Ratusz wniosek odrzucił. (lew)

Komentarze 48

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Tomek / 25 czerwca 2012 o 23:21
[quote name='zizi' timestamp='1340658139' post='641858']
Czy wiecie drodzy czytelnicy ze jesteśmy jedynym miastem w kraju gdzie istnieje coś takiego jak "Trasa Egzaminacyjna"?[/quote]
To nie jest niestety prawda, nie ma takiej trasy dla kategorii B, są tylko dla A i T oraz teoretycznie na B1 ale tylko teoretycznie bo lubelski WODR jako jedyny w Polsce wbrew przepisem tego nie stosuje.
Egzaminatorzy wybierają na egzamin osiedla gdzie można zaliczyć niemal wszystkie zadania egzaminacyjne a tu rządzą skrzyrzowania równorzędne i to dlatego osuiedle Ponikwody oraz to z boku Obozu na Majdanku - reszta zadań nadal w tej okolicy.
Czepiacie się L-ek ale gdzieś tych ludzi nauczyć trzeba, egzaminatorzy się nie pieszczą i uwalają za bzdety jak leci, jestem instruktorem, wiem co stres robi z człowiekiem, który nie potrafi ruszyć na skrzyżowaniu gdzie 20 minut wcześniej śmigał na bocznych uliczkach ruszając aż miło, troszkę tolerancji więcej "Nie trąb - uczę się"
[quote name='zizi' timestamp='1340658139' post='641858']
Czy wiecie drodzy czytelnicy ze jesteśmy jedynym miastem w kraju gdzie istnieje coś takiego jak "Trasa Egzaminacyjna"?[/quote]
To nie jest niestety prawda, nie ma takiej trasy dla kategorii B, są tylko dla A i T oraz teoretycznie na B1 ale tylko teoretycznie bo lubelski WODR jako jedyny w Polsce wbrew przepisem tego nie stosuje.
Egzaminatorzy wybierają na egzamin osiedla gdzie można zaliczyć niemal wszystkie zadania egzaminacyjne a tu... rozwiń
Avatar
zizi / 25 czerwca 2012 o 23:02
Drodzy czytelnicy to nie wina Instruktorów ,Kursantów.Przyczyną całego zła jest WORD i jego nieudolny dyrektor Pasikowski.Czy wiecie drodzy czytelnicy ze jesteśmy jedynym miastem w kraju gdzie istnieje coś takiego jak "Trasa Egzaminacyjna"?
Dzięki tej trasie kursanci i instruktorzy dręczą mieszkańców osiedli przez które ta trasa przebiega.
A wystarczyło by egzamin przeprowadzać na dowolnym odcinku drogi w dowolnym punkcie miasta.To wykluczyłoby skutecznie pzrejazdy ELEK tylko w niektórych dzielnicach.(Proszę zwrócic uwagę ze w tym mieście obecnie sa dzielnice gdzie ELKI pojawiaja sie wyjatkowo .Po zniknieci "TRasy Egzaminacyjnej" ruch kursantów rozłozył by sie na całe miasto i zatory które powoduja zmniejszyły by sie znacznie.
Ale to powinien zrobić Dyrektor WORD a ten nie zrobi nic! Skoro w WORD idzie sie na egzammin na godzine 8:00 a egzamin odbywa sie faktycznie o 13:00 i wszystko jest ok to nie wymagajmy myślenia od "Derechtora".
Drodzy czytelnicy to nie wina Instruktorów ,Kursantów.Przyczyną całego zła jest WORD i jego nieudolny dyrektor Pasikowski.Czy wiecie drodzy czytelnicy ze jesteśmy jedynym miastem w kraju gdzie istnieje coś takiego jak "Trasa Egzaminacyjna"?
Dzięki tej trasie kursanci i instruktorzy dręczą mieszkańców osiedli przez które ta trasa przebiega.
A wystarczyło by egzamin przeprowadzać na dowolnym odcinku drogi w dowolnym punkcie miasta.To wykluczyłoby skutecznie pzrejazdy ELEK tylko w niektórych dzielnicach.(Proszę zwrócic uwa... rozwiń
Avatar
Kierowca Bombowca / 25 czerwca 2012 o 21:42
Mam kontrpropozycję:

Zamiast L-kom, zakażmy jazdy w godzinach szczytu radnym miasta, powiatu, sejmiku województwa i wszystkim urzędnikom administracji samorządowej i rządowej na stanowiskach kierowniczych.
Niech jeżdżą do pracy komunikacją zbiorową, może to zainspiruje ich do lepszych pomysłów na jej organizację.
A ruch w centrum miasta zmniejszy się w sposób znaczący i w końcu interesant przyjeżdżający do Sz.P. urzędników będzie miał gdzie swoje auto na godzinę-dwie zostawić, bo wszystkie darmowe miejsca nie będą zajęte przez urzędników, a wszystkie płatne albo zapchane, albo zarezerwowane przez tych, którzy pracują w okolicznych firmach i ten problem mają na codzień.
Mam kontrpropozycję:

Zamiast L-kom, zakażmy jazdy w godzinach szczytu radnym miasta, powiatu, sejmiku województwa i wszystkim urzędnikom administracji samorządowej i rządowej na stanowiskach kierowniczych.
Niech jeżdżą do pracy komunikacją zbiorową, może to zainspiruje ich do lepszych pomysłów na jej organizację.
A ruch w centrum miasta zmniejszy się w sposób znaczący i w końcu interesant przyjeżdżający do Sz.P. urzędników będzie miał gdzie swoje auto na godzinę-dwie zostawić, bo wszystkie darmowe miejsca nie będą za... rozwiń
Avatar
Niki / 25 czerwca 2012 o 21:04
Ależ to idiotyczny pomysł!. Mam nadzieję, ze nie przejdzie. Przeciez zawsze mozna sobie wyobrazić,ze to niw "Elki" jeżdżą ale inni kierowcy. W miastach w godzinach szczytu jeździ się zawsze trudniej. Jak ktoś nie ma cierpliwości to nie powinien być. kierowcą!!
Avatar
ha / 25 czerwca 2012 o 18:36
Skąd się biorą tacy radni?
Avatar
Andrzej / 25 czerwca 2012 o 16:02
Dajcie już ludzie spokój radnej z PISu! Przecież w tym artykule nie chodzi o problem nauki jazdy, tylko o reklamę jednej ze szkół jazdy do której ludzie nie walą już drzwiami i oknami jak kiedyś. Taki temat to typowy zapchaj dziura jeśli nie ma o czym w danej chwili pisać. Artykuł sponsorowany i tyle.
Avatar
m / 25 czerwca 2012 o 14:10
[quote name='anka' timestamp='1340623805' post='641664']
Skąd wiesz, że w godzinach szczytu place manewrowe są puste. Jeździsz i sprawdzasz? Ja jeśli już miałam w godzinach szczytu jazdy, a raczej tego się starałam unikać, to wtedy staraliśmy się robić plac, jeśli byl wolny. Ale całe 2 godziny na placu też się nie spędza. Poza tym 1, 2 lekcje w godzinach szczytu też się przydaje, bo jednak w takich warunkach też kierowca musi sobie radzić, a jeżdzi się wtedy trudniej niż w normalnych warunkach.
[/quote]

[quote name='anka' timestamp='1340623805' post='641664']
Poza tym 1, 2 lekcje w godzinach szczytu też się przydaje, bo jednak w takich warunkach też kierowca musi sobie radzić, a jeżdzi się wtedy trudniej niż w normalnych warunkach.
[/quote]
Najlepszą lekcją będzie dla świeżego kierowcy wyjechanie swoim samochodem na miasto i to że go obtrąbią. Bardzo szybko się wtedy człowiek uczy patrzeć dookoła i jeździć dynamicznie.
Jak mu zgaśnie samochód na światłach to na drugi raz pojedzie tak żeby nie blokował drogi, albo pojedzie mpk.
Nie rozumiem tej ogólnej pobłażliwości dla L-ek - jak ktoś nie zrozumie że ruch musi sie odbywać płynnie to będzie strąbiony. Od nauki ruszania jest plac a od nauki zmiany pasów i biegów są drogi poza miastem w terenie niezabudowanym.
Jak ktoś stoi przede mną na rondzie i nie rusza jeśli jest pusta droga to trąbie bez wzgledu na to czy to L czy nie
[quote name='anka' timestamp='1340623805' post='641664']
Skąd wiesz, że w godzinach szczytu place manewrowe są puste. Jeździsz i sprawdzasz? Ja jeśli już miałam w godzinach szczytu jazdy, a raczej tego się starałam unikać, to wtedy staraliśmy się robić plac, jeśli byl wolny. Ale całe 2 godziny na placu też się nie spędza. Poza tym 1, 2 lekcje w godzinach szczytu też się przydaje, bo jednak w takich warunkach też kierowca musi sobie radzić, a jeżdzi się wtedy trudniej niż w normalnych warunkach.
[/quote]rozwiń
Avatar
anka / 25 czerwca 2012 o 13:30
[quote name='sdrtyhqa45t' timestamp='1340622435' post='641656']
Ja na szczęście uczyłem się w innym mieście i mi wystarczyło 15 godzin, tylko dlatego, że nie jeździłem w korkach. Czego można się nauczyć stojac w korku?? A później wszyscy klną, że młodzi kierowcy nie potrafia jeździć, a niby gdzie sie mają nauczyć stojąc co drugą godzinę w korkach? Bardzo dobry pomysł radnej, mimo że jest z pisu, brawa za odwagę. Niestety instruktorzy często nagminnie wykorzystują takie sytuacje, w godzinach szczytu place manewrowe są puste, a najwięcej "L" jeździ po ulicach. Jak myslisz dlaczego? Jeśli nie myslisz to podpowiem, bo jeśli klient się nie nauczy jeździć to wróci i dodatkowo zapłaci, a w większości takie dodatkowe godziny są pozafiskalne, więc większy zysk. Co do zarzutów o dbanie o własne interesy, to chyba bardziej można stwierdzić, że wykorzystujący sytuację instruktorzy dbają o własne interesy nie licząc się z innymi niż radna. Radzę poobserwować place manewrowe i będziemy mieli pełny obraz sytuacji. Zauważcie, że pustoszeją w godzinach szczytu, a są zapełnione jak jest mały ruch na mieście. Wreszcie, jak się chce wcisnąć dodatkowe godziny wystarczy z kursantem pojechać w godzinach szczytu np na rondo przy makro (wjazd od Witosa) i kazać mu skręcić w lewo. Jak zostanie ztrąbiony to sam dojdzie do wniosu, że jeszcze musi się doszkolić.
[/quote]
Skąd wiesz, że w godzinach szczytu place manewrowe są puste. Jeździsz i sprawdzasz? Ja jeśli już miałam w godzinach szczytu jazdy, a raczej tego się starałam unikać, to wtedy staraliśmy się robić plac, jeśli byl wolny. Ale całe 2 godziny na placu też się nie spędza. Poza tym 1, 2 lekcje w godzinach szczytu też się przydaje, bo jednak w takich warunkach też kierowca musi sobie radzić, a jeżdzi się wtedy trudniej niż w normalnych warunkach.
[quote name='sdrtyhqa45t' timestamp='1340622435' post='641656']
Ja na szczęście uczyłem się w innym mieście i mi wystarczyło 15 godzin, tylko dlatego, że nie jeździłem w korkach. Czego można się nauczyć stojac w korku?? A później wszyscy klną, że młodzi kierowcy nie potrafia jeździć, a niby gdzie sie mają nauczyć stojąc co drugą godzinę w korkach? Bardzo dobry pomysł radnej, mimo że jest z pisu, brawa za odwagę. Niestety instruktorzy często nagminnie wykorzystują takie sytuacje, w godzinach szczytu place manewro... rozwiń
Avatar
sdrtyhqa45t / 25 czerwca 2012 o 13:07
[quote name='ewa' timestamp='1340604360' post='641533']
Tak czytam niektóre komentarze i szlak mnie trafaia,a gdzie wy jeździliście jak robiliście prawo jazdy,sprawdza sie powiedzenie"zapomniał wół jak cielęciem był"
[/quote] Ja na szczęście uczyłem się w innym mieście i mi wystarczyło 15 godzin, tylko dlatego, że nie jeździłem w korkach. Czego można się nauczyć stojac w korku?? A później wszyscy klną, że młodzi kierowcy nie potrafia jeździć, a niby gdzie sie mają nauczyć stojąc co drugą godzinę w korkach? Bardzo dobry pomysł radnej, mimo że jest z pisu, brawa za odwagę. Niestety instruktorzy często nagminnie wykorzystują takie sytuacje, w godzinach szczytu place manewrowe są puste, a najwięcej "L" jeździ po ulicach. Jak myslisz dlaczego? Jeśli nie myslisz to podpowiem, bo jeśli klient się nie nauczy jeździć to wróci i dodatkowo zapłaci, a w większości takie dodatkowe godziny są pozafiskalne, więc większy zysk. Co do zarzutów o dbanie o własne interesy, to chyba bardziej można stwierdzić, że wykorzystujący sytuację instruktorzy dbają o własne interesy nie licząc się z innymi niż radna. Radzę poobserwować place manewrowe i będziemy mieli pełny obraz sytuacji. Zauważcie, że pustoszeją w godzinach szczytu, a są zapełnione jak jest mały ruch na mieście. Wreszcie, jak się chce wcisnąć dodatkowe godziny wystarczy z kursantem pojechać w godzinach szczytu np na rondo przy makro (wjazd od Witosa) i kazać mu skręcić w lewo. Jak zostanie ztrąbiony to sam dojdzie do wniosu, że jeszcze musi się doszkolić.
[quote name='ewa' timestamp='1340604360' post='641533']
Tak czytam niektóre komentarze i szlak mnie trafaia,a gdzie wy jeździliście jak robiliście prawo jazdy,sprawdza sie powiedzenie"zapomniał wół jak cielęciem był"
[/quote] Ja na szczęście uczyłem się w innym mieście i mi wystarczyło 15 godzin, tylko dlatego, że nie jeździłem w korkach. Czego można się nauczyć stojac w korku?? A później wszyscy klną, że młodzi kierowcy nie potrafia jeździć, a niby gdzie sie mają nauczyć stojąc co drugą godzinę ... rozwiń
Avatar
realistaPL / 25 czerwca 2012 o 13:06
Pani radnej nie podoba się że musi jechać do pracy z L-ką i zaczyna wymyślać. Jak przyszli kierowcy mają się nauczyć radzić sobie w trudnych sytuacjach na drodze ? W szczerym polu najlepiej ? Z doświadczenia wiem, że w niedziele rano niewiele można się na drodze nauczyć oprócz znaków...
Avatar
Tomek / 25 czerwca 2012 o 23:21
[quote name='zizi' timestamp='1340658139' post='641858']
Czy wiecie drodzy czytelnicy ze jesteśmy jedynym miastem w kraju gdzie istnieje coś takiego jak "Trasa Egzaminacyjna"?[/quote]
To nie jest niestety prawda, nie ma takiej trasy dla kategorii B, są tylko dla A i T oraz teoretycznie na B1 ale tylko teoretycznie bo lubelski WODR jako jedyny w Polsce wbrew przepisem tego nie stosuje.
Egzaminatorzy wybierają na egzamin osiedla gdzie można zaliczyć niemal wszystkie zadania egzaminacyjne a tu rządzą skrzyrzowania równorzędne i to dlatego osuiedle Ponikwody oraz to z boku Obozu na Majdanku - reszta zadań nadal w tej okolicy.
Czepiacie się L-ek ale gdzieś tych ludzi nauczyć trzeba, egzaminatorzy się nie pieszczą i uwalają za bzdety jak leci, jestem instruktorem, wiem co stres robi z człowiekiem, który nie potrafi ruszyć na skrzyżowaniu gdzie 20 minut wcześniej śmigał na bocznych uliczkach ruszając aż miło, troszkę tolerancji więcej "Nie trąb - uczę się"
[quote name='zizi' timestamp='1340658139' post='641858']
Czy wiecie drodzy czytelnicy ze jesteśmy jedynym miastem w kraju gdzie istnieje coś takiego jak "Trasa Egzaminacyjna"?[/quote]
To nie jest niestety prawda, nie ma takiej trasy dla kategorii B, są tylko dla A i T oraz teoretycznie na B1 ale tylko teoretycznie bo lubelski WODR jako jedyny w Polsce wbrew przepisem tego nie stosuje.
Egzaminatorzy wybierają na egzamin osiedla gdzie można zaliczyć niemal wszystkie zadania egzaminacyjne a tu... rozwiń
Avatar
zizi / 25 czerwca 2012 o 23:02
Drodzy czytelnicy to nie wina Instruktorów ,Kursantów.Przyczyną całego zła jest WORD i jego nieudolny dyrektor Pasikowski.Czy wiecie drodzy czytelnicy ze jesteśmy jedynym miastem w kraju gdzie istnieje coś takiego jak "Trasa Egzaminacyjna"?
Dzięki tej trasie kursanci i instruktorzy dręczą mieszkańców osiedli przez które ta trasa przebiega.
A wystarczyło by egzamin przeprowadzać na dowolnym odcinku drogi w dowolnym punkcie miasta.To wykluczyłoby skutecznie pzrejazdy ELEK tylko w niektórych dzielnicach.(Proszę zwrócic uwagę ze w tym mieście obecnie sa dzielnice gdzie ELKI pojawiaja sie wyjatkowo .Po zniknieci "TRasy Egzaminacyjnej" ruch kursantów rozłozył by sie na całe miasto i zatory które powoduja zmniejszyły by sie znacznie.
Ale to powinien zrobić Dyrektor WORD a ten nie zrobi nic! Skoro w WORD idzie sie na egzammin na godzine 8:00 a egzamin odbywa sie faktycznie o 13:00 i wszystko jest ok to nie wymagajmy myślenia od "Derechtora".
Drodzy czytelnicy to nie wina Instruktorów ,Kursantów.Przyczyną całego zła jest WORD i jego nieudolny dyrektor Pasikowski.Czy wiecie drodzy czytelnicy ze jesteśmy jedynym miastem w kraju gdzie istnieje coś takiego jak "Trasa Egzaminacyjna"?
Dzięki tej trasie kursanci i instruktorzy dręczą mieszkańców osiedli przez które ta trasa przebiega.
A wystarczyło by egzamin przeprowadzać na dowolnym odcinku drogi w dowolnym punkcie miasta.To wykluczyłoby skutecznie pzrejazdy ELEK tylko w niektórych dzielnicach.(Proszę zwrócic uwa... rozwiń
Avatar
Kierowca Bombowca / 25 czerwca 2012 o 21:42
Mam kontrpropozycję:

Zamiast L-kom, zakażmy jazdy w godzinach szczytu radnym miasta, powiatu, sejmiku województwa i wszystkim urzędnikom administracji samorządowej i rządowej na stanowiskach kierowniczych.
Niech jeżdżą do pracy komunikacją zbiorową, może to zainspiruje ich do lepszych pomysłów na jej organizację.
A ruch w centrum miasta zmniejszy się w sposób znaczący i w końcu interesant przyjeżdżający do Sz.P. urzędników będzie miał gdzie swoje auto na godzinę-dwie zostawić, bo wszystkie darmowe miejsca nie będą zajęte przez urzędników, a wszystkie płatne albo zapchane, albo zarezerwowane przez tych, którzy pracują w okolicznych firmach i ten problem mają na codzień.
Mam kontrpropozycję:

Zamiast L-kom, zakażmy jazdy w godzinach szczytu radnym miasta, powiatu, sejmiku województwa i wszystkim urzędnikom administracji samorządowej i rządowej na stanowiskach kierowniczych.
Niech jeżdżą do pracy komunikacją zbiorową, może to zainspiruje ich do lepszych pomysłów na jej organizację.
A ruch w centrum miasta zmniejszy się w sposób znaczący i w końcu interesant przyjeżdżający do Sz.P. urzędników będzie miał gdzie swoje auto na godzinę-dwie zostawić, bo wszystkie darmowe miejsca nie będą za... rozwiń
Avatar
Niki / 25 czerwca 2012 o 21:04
Ależ to idiotyczny pomysł!. Mam nadzieję, ze nie przejdzie. Przeciez zawsze mozna sobie wyobrazić,ze to niw "Elki" jeżdżą ale inni kierowcy. W miastach w godzinach szczytu jeździ się zawsze trudniej. Jak ktoś nie ma cierpliwości to nie powinien być. kierowcą!!
Avatar
ha / 25 czerwca 2012 o 18:36
Skąd się biorą tacy radni?
Avatar
Andrzej / 25 czerwca 2012 o 16:02
Dajcie już ludzie spokój radnej z PISu! Przecież w tym artykule nie chodzi o problem nauki jazdy, tylko o reklamę jednej ze szkół jazdy do której ludzie nie walą już drzwiami i oknami jak kiedyś. Taki temat to typowy zapchaj dziura jeśli nie ma o czym w danej chwili pisać. Artykuł sponsorowany i tyle.
Avatar
m / 25 czerwca 2012 o 14:10
[quote name='anka' timestamp='1340623805' post='641664']
Skąd wiesz, że w godzinach szczytu place manewrowe są puste. Jeździsz i sprawdzasz? Ja jeśli już miałam w godzinach szczytu jazdy, a raczej tego się starałam unikać, to wtedy staraliśmy się robić plac, jeśli byl wolny. Ale całe 2 godziny na placu też się nie spędza. Poza tym 1, 2 lekcje w godzinach szczytu też się przydaje, bo jednak w takich warunkach też kierowca musi sobie radzić, a jeżdzi się wtedy trudniej niż w normalnych warunkach.
[/quote]

[quote name='anka' timestamp='1340623805' post='641664']
Poza tym 1, 2 lekcje w godzinach szczytu też się przydaje, bo jednak w takich warunkach też kierowca musi sobie radzić, a jeżdzi się wtedy trudniej niż w normalnych warunkach.
[/quote]
Najlepszą lekcją będzie dla świeżego kierowcy wyjechanie swoim samochodem na miasto i to że go obtrąbią. Bardzo szybko się wtedy człowiek uczy patrzeć dookoła i jeździć dynamicznie.
Jak mu zgaśnie samochód na światłach to na drugi raz pojedzie tak żeby nie blokował drogi, albo pojedzie mpk.
Nie rozumiem tej ogólnej pobłażliwości dla L-ek - jak ktoś nie zrozumie że ruch musi sie odbywać płynnie to będzie strąbiony. Od nauki ruszania jest plac a od nauki zmiany pasów i biegów są drogi poza miastem w terenie niezabudowanym.
Jak ktoś stoi przede mną na rondzie i nie rusza jeśli jest pusta droga to trąbie bez wzgledu na to czy to L czy nie
[quote name='anka' timestamp='1340623805' post='641664']
Skąd wiesz, że w godzinach szczytu place manewrowe są puste. Jeździsz i sprawdzasz? Ja jeśli już miałam w godzinach szczytu jazdy, a raczej tego się starałam unikać, to wtedy staraliśmy się robić plac, jeśli byl wolny. Ale całe 2 godziny na placu też się nie spędza. Poza tym 1, 2 lekcje w godzinach szczytu też się przydaje, bo jednak w takich warunkach też kierowca musi sobie radzić, a jeżdzi się wtedy trudniej niż w normalnych warunkach.
[/quote]rozwiń
Avatar
anka / 25 czerwca 2012 o 13:30
[quote name='sdrtyhqa45t' timestamp='1340622435' post='641656']
Ja na szczęście uczyłem się w innym mieście i mi wystarczyło 15 godzin, tylko dlatego, że nie jeździłem w korkach. Czego można się nauczyć stojac w korku?? A później wszyscy klną, że młodzi kierowcy nie potrafia jeździć, a niby gdzie sie mają nauczyć stojąc co drugą godzinę w korkach? Bardzo dobry pomysł radnej, mimo że jest z pisu, brawa za odwagę. Niestety instruktorzy często nagminnie wykorzystują takie sytuacje, w godzinach szczytu place manewrowe są puste, a najwięcej "L" jeździ po ulicach. Jak myslisz dlaczego? Jeśli nie myslisz to podpowiem, bo jeśli klient się nie nauczy jeździć to wróci i dodatkowo zapłaci, a w większości takie dodatkowe godziny są pozafiskalne, więc większy zysk. Co do zarzutów o dbanie o własne interesy, to chyba bardziej można stwierdzić, że wykorzystujący sytuację instruktorzy dbają o własne interesy nie licząc się z innymi niż radna. Radzę poobserwować place manewrowe i będziemy mieli pełny obraz sytuacji. Zauważcie, że pustoszeją w godzinach szczytu, a są zapełnione jak jest mały ruch na mieście. Wreszcie, jak się chce wcisnąć dodatkowe godziny wystarczy z kursantem pojechać w godzinach szczytu np na rondo przy makro (wjazd od Witosa) i kazać mu skręcić w lewo. Jak zostanie ztrąbiony to sam dojdzie do wniosu, że jeszcze musi się doszkolić.
[/quote]
Skąd wiesz, że w godzinach szczytu place manewrowe są puste. Jeździsz i sprawdzasz? Ja jeśli już miałam w godzinach szczytu jazdy, a raczej tego się starałam unikać, to wtedy staraliśmy się robić plac, jeśli byl wolny. Ale całe 2 godziny na placu też się nie spędza. Poza tym 1, 2 lekcje w godzinach szczytu też się przydaje, bo jednak w takich warunkach też kierowca musi sobie radzić, a jeżdzi się wtedy trudniej niż w normalnych warunkach.
[quote name='sdrtyhqa45t' timestamp='1340622435' post='641656']
Ja na szczęście uczyłem się w innym mieście i mi wystarczyło 15 godzin, tylko dlatego, że nie jeździłem w korkach. Czego można się nauczyć stojac w korku?? A później wszyscy klną, że młodzi kierowcy nie potrafia jeździć, a niby gdzie sie mają nauczyć stojąc co drugą godzinę w korkach? Bardzo dobry pomysł radnej, mimo że jest z pisu, brawa za odwagę. Niestety instruktorzy często nagminnie wykorzystują takie sytuacje, w godzinach szczytu place manewro... rozwiń
Avatar
sdrtyhqa45t / 25 czerwca 2012 o 13:07
[quote name='ewa' timestamp='1340604360' post='641533']
Tak czytam niektóre komentarze i szlak mnie trafaia,a gdzie wy jeździliście jak robiliście prawo jazdy,sprawdza sie powiedzenie"zapomniał wół jak cielęciem był"
[/quote] Ja na szczęście uczyłem się w innym mieście i mi wystarczyło 15 godzin, tylko dlatego, że nie jeździłem w korkach. Czego można się nauczyć stojac w korku?? A później wszyscy klną, że młodzi kierowcy nie potrafia jeździć, a niby gdzie sie mają nauczyć stojąc co drugą godzinę w korkach? Bardzo dobry pomysł radnej, mimo że jest z pisu, brawa za odwagę. Niestety instruktorzy często nagminnie wykorzystują takie sytuacje, w godzinach szczytu place manewrowe są puste, a najwięcej "L" jeździ po ulicach. Jak myslisz dlaczego? Jeśli nie myslisz to podpowiem, bo jeśli klient się nie nauczy jeździć to wróci i dodatkowo zapłaci, a w większości takie dodatkowe godziny są pozafiskalne, więc większy zysk. Co do zarzutów o dbanie o własne interesy, to chyba bardziej można stwierdzić, że wykorzystujący sytuację instruktorzy dbają o własne interesy nie licząc się z innymi niż radna. Radzę poobserwować place manewrowe i będziemy mieli pełny obraz sytuacji. Zauważcie, że pustoszeją w godzinach szczytu, a są zapełnione jak jest mały ruch na mieście. Wreszcie, jak się chce wcisnąć dodatkowe godziny wystarczy z kursantem pojechać w godzinach szczytu np na rondo przy makro (wjazd od Witosa) i kazać mu skręcić w lewo. Jak zostanie ztrąbiony to sam dojdzie do wniosu, że jeszcze musi się doszkolić.
[quote name='ewa' timestamp='1340604360' post='641533']
Tak czytam niektóre komentarze i szlak mnie trafaia,a gdzie wy jeździliście jak robiliście prawo jazdy,sprawdza sie powiedzenie"zapomniał wół jak cielęciem był"
[/quote] Ja na szczęście uczyłem się w innym mieście i mi wystarczyło 15 godzin, tylko dlatego, że nie jeździłem w korkach. Czego można się nauczyć stojac w korku?? A później wszyscy klną, że młodzi kierowcy nie potrafia jeździć, a niby gdzie sie mają nauczyć stojąc co drugą godzinę ... rozwiń
Avatar
realistaPL / 25 czerwca 2012 o 13:06
Pani radnej nie podoba się że musi jechać do pracy z L-ką i zaczyna wymyślać. Jak przyszli kierowcy mają się nauczyć radzić sobie w trudnych sytuacjach na drodze ? W szczerym polu najlepiej ? Z doświadczenia wiem, że w niedziele rano niewiele można się na drodze nauczyć oprócz znaków...
Zobacz wszystkie komentarze 48

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Koncert Filipa Lato na Bronowicach
22 czerwca 2018, 18:00

Koncert Filipa Lato na Bronowicach 0 0

Co Gdzie Kiedy. Gwiazda Voice of Poland, Filip Lato, wystąpi 22 czerwca o godz. 18 w Dzielnicowym Domu Kultury Bronowice (ul. Olchowa 8).

Motocyklista uderzył w tył Forda. Jest w szpitalu

Motocyklista uderzył w tył Forda. Jest w szpitalu 0 0

52-letni motocyklista trafił do szpitala po wypadku w Maryninie (pow. chełmski).

Burze nadciągają nad Lubelskie. Ministerstwo ostrzega

Burze nadciągają nad Lubelskie. Ministerstwo ostrzega 0 0

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ostrzega przed frontem burzowym, który ma dojść m.in. nad woj. lubelskie.

Prezenty dla nauczycieli na zakończenie roku szkolnego. Niektóre pomysły zaskakują

Prezenty dla nauczycieli na zakończenie roku szkolnego. Niektóre pomysły zaskakują 0 4

Kwiatki, bombonierki i pióra to klasyka. Obdarowywanie pedagogów z okazji zakończenia roku szkolnego, wzbudza jednak coraz większe kontrowersje. Zwłaszcza, że pomysły rodziców na prezenty dla nauczycieli są niekiedy bardzo zaskakujące

Nietypowy prezent dla Żuka na 61. urodziny. "Kółka będą, gdy będzie skatepark"

Nietypowy prezent dla Żuka na 61. urodziny. "Kółka będą, gdy będzie skatepark" 0 2

Deskorolkę bez kółek przynieśli prezydentowi na jego 61. urodziny młodzi ludzie upominający się o budowę skateparku na terenach zielonych przy Rusałce.

Koncert Piotra Selima w Whisky Cafe
22 czerwca 2018, 20:00

Koncert Piotra Selima w Whisky Cafe 0 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 22 czerwca o godz. 20 w Whisky Cafe (ul. Rybna 4/2) wystąpi kompozytor i wokalista Piotr Selim.

Górnik Łęczna ruszył z treningami, jest nowy trener

Górnik Łęczna ruszył z treningami, jest nowy trener 0 2

Piłkarze Górnika Łęczna w czwartek wrócili do treningów. Zajęcia poprowadził Rafał Wójcik, który ma być nowym trenerem zespołu. Znamy też terminarz sezonu 2018/2019. Zielono-czarni już za miesiąc rozpoczną rozgrywki od wyjazdowego spotkania z Gryfem Wejherowo (21 lipca)

"Chemia z Niemiec" produkowana w Polsce. 21 osób odpowie w tej sprawie

"Chemia z Niemiec" produkowana w Polsce. 21 osób odpowie w tej sprawie 0 2

„Markowa chemia z Niemiec” była produkowana w Polsce i sprzedawana pod szyldem znanych z reklam produktów – uznała prokuratura. W sprawie dotyczącej sprzedawania podróbek niczego nieświadomym klientom odpowiada 21 osób.

Wybory samorządowe w Chełmie. Kandydat PiS obiecuje, pozostali milczą

Wybory samorządowe w Chełmie. Kandydat PiS obiecuje, pozostali milczą 0 9

Jakuba Banaszka, kandydata Zjednoczonej Prawicy na prezydenta Chełma, promowali już wicemarszałek Beata Mazurek, senator Józef Zając jako szef lokalnych struktur Porozumienia oraz Jarosław Gowin. Sam kandydat coraz zwołuje konferencje prasowe. Jego rywale na razie milczą.

Plenerowe rozpoczęcie wakacji nad Zalewem Zemborzyckim
22 czerwca 2018, 18:00

Plenerowe rozpoczęcie wakacji nad Zalewem Zemborzyckim 0 0

Co Gdzie Kiedy. 22 czerwca o godz. 18 nad Zalewem Zemborzyckim odbędzie się Wielkie Plenerowe Rozpoczęcie Wakacji. Na uczestników imprezy czeka moc atrakcji.

Kolejne ostrzeżenie pogodowe dla woj. lubelskiego. Tym razem dotyczy rzek

Kolejne ostrzeżenie pogodowe dla woj. lubelskiego. Tym razem dotyczy rzek 3 3

Tak jak już pisaliśmy, po południu, wieczorem i w nocy z czwartku na piątek można się spodziewać burz z ulewnym deszczem i gradem w woj. lubelskim.

Zjechał z drogi i wjechał busem w dom. Nie potrafił tego wyjaśnić [zdjęcia]
galeria

Zjechał z drogi i wjechał busem w dom. Nie potrafił tego wyjaśnić [zdjęcia] 4 3

Kierowca zjechał z drogi, wjechał w płot, drzewo, a potem zatrzymał się na domu. W środku aż wywróciła się szafa.

Zmarł ks. Krzysztof Piotr Kwiatkowski z parafii pw. św. Agnieszki w Lublinie

Zmarł ks. Krzysztof Piotr Kwiatkowski z parafii pw. św. Agnieszki w Lublinie 8 9

W środę w Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej zmarł ks. mgr Krzysztof Piotr Kwiatkowski, wikariusz parafii pw. św. Agnieszki w Lublinie - informuje Archidiecezja Lubelska.

Finansowa kroplówka dla Puławskiego Parku Naukowo-Technologicznego

Finansowa kroplówka dla Puławskiego Parku Naukowo-Technologicznego 5 5

Puławski Park Naukowo-Technologiczny ciągle znajduje się w finansowych tarapatach. Spółka, bez kroplówki z budżetu miasta, nie miałaby środków na działalność bieżącą.

Byli najlepsi w konkursach artystycznych. Odebrali nagrody [zdjęcia]
galeria

Byli najlepsi w konkursach artystycznych. Odebrali nagrody [zdjęcia] 0 0

Prawie 180 uczniów odebrało wczoraj nagrody za osiągnięcia w międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach artystycznych. To 97 uczniów z podstawówek, 48 gimnazjalistów oraz 32 uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.