piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Lublin

Ratusz nie pozwala na wjazd elektrycznych busów na Stare Miasto. "I tak tu wjadę"

Dodano: 18 kwietnia 2016, 08:54
Autor: Dominik Smaga

Elektryczne pojazdy, które od kilku lat jeżdżą po Lublinie, wciąż mają zakaz wjazdu na Stare Miasto
Elektryczne pojazdy, które od kilku lat jeżdżą po Lublinie, wciąż mają zakaz wjazdu na Stare Miasto

Nie będzie zgody Ratusza na wjazd elektrycznych busów dla turystów na Stare Miasto. Urzędnicy twierdzą, że nie wydarzyło się nic, co skłoniłoby ich do zmiany zdania. – I tak tu wjadę – zapowiada przedsiębiorca starający się o zezwolenie.

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty

Nie pierwsza to prośba i nie pierwsza odmowa w sprawie elektrycznych samochodów turystycznych, których właściciel stara się o zgodę na wjazd na Stare Miasto. Pojazdy, z których można oglądać mijane zabytki już od kilku lat są obecne w Lublinie, ale nie wszędzie. Nie mogą wjechać ani na deptak, ani za Bramę Krakowską, a władze Lublina konsekwentnie mówią, że jest tu po prostu zbyt wąsko i zbyt tłoczono, by takie pojazdy mogły tędy kursować.

Nowy sezon turystyczny zmiany nie przyniesie, co Ratusz jasno dał do zrozumienia w odpowiedzi na pismo trzech radnych, którzy wstawiają się za przedsiębiorcą.

– Niniejszy zakaz nie tylko ogranicza swobodę działalności gospodarczej legalnie funkcjonujących podmiotów, lecz przede wszystkim niekorzystnie wpływa na prezentację kulturalnej oferty Lublina – piszą do prezydenta radni Zdzisław Drozd, Zbigniew Ławniczak i Marcin Nowak. Wskazują, że podobne pojazdy wożą turystów po Krakowie, Sandomierzu i Warszawie. – Z niezrozumiałych dla nas powodów Urząd Miasta Lublin wciąż trwa w swoim żelaznym postanowieniu, ze szkodą dla turystów odwiedzających nasze miasto.

Ratusz zdania nie zmienia i odpowiada radnym, że sprawa była badana już wiele razy. – Stanowisko w sprawie odmowy jest jednoznaczne, a rok bieżący nie przyniósł nowych argumentów uzasadniających zmianę poglądu – odpisuje radnym Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina. Tłumaczy, że ruch kołowy na Starym Mieście jest ograniczany także ze względów bezpieczeństwa. – W większości przypadków w Polsce i innych krajach Europy ograniczanie ruchu kołowego w historycznych centrach miast jest normą i spotyka się to z poparciem zdecydowanej większości użytkowników tych terenów.

Przedsiębiorca zapowiada, że i tak wjedzie za Bramę Krakowską. – Bez względu na zakaz – przyznaje Wojciech Górski. – Zastosuję obywatelskie nieposłuszeństwo, bo Stare Miasto nie jest prywatną własnością. 21 kwietnia będziemy mieć dwa pełne busy z turystami z USA i z Irlandii. Wjadę z nimi uroczyście na Stare Miasto bez względu na okoliczności.

Także w sprawie wjazdu na deptak miasto podtrzymuje swoje wcześniejsze odmowy. – Nie widzimy możliwości wydania zezwolenia na poruszanie się pojazdami po tym odcinku ulicy Krakowskie Przedmieście – stwierdza Szymczyk.

Gość
Gość
folkatka
(87) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (20 kwietnia 2016 o 17:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

bus na Grodzkiej albo na deptaku? przecież tam ludziska walą tłumem, jak on chce tam jeździć?

Rozwiń
Gość
Gość (20 kwietnia 2016 o 11:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Przyznaję - nie powinienem używać epitetów. Były one użyte w stosunku do tych anonimów, którzy sobie bezkarnie pozwalają na gorsze epitety, które można niżej przeczytać - z ch..., ku.wą, chamem itp. Jeśli przy okazji obraziłem inne osoby, to je najmocniej przepraszam. A dlaczego tzw. moralność w Internecie polegać ma na anonimowym ubliżaniu jednej osobie. Jeśli Pani nie pisała tych obelg w stosunku do mnie, to dlaczego czuje się Pani obrażona, skoro ja Panią imiennie nie obraziłem, tylko wyraziłem opinię - przyznaję - w kiepskim stylu- o tych, którzy mni ubliżają. A jak można nazwać osobę, która anonimowo ubliubliża innym? Wojciech Górski.
Rozwiń
folkatka
folkatka (20 kwietnia 2016 o 09:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Anonimowa gwardia klakierów pana Żuka próbuje medialnie zaklinać rzeczywistość. Liczą się fakty: 1. Pan Żuk nie walczy o ograniczanie ruchu pojazdów na Starym Mieście, czego przykładem jest zezwolenie na wjazd pojazdów dostawczych aż do południa. Nigdzie indziej nie spotyka się takich absurdów. 2. mam zezwolenie na wjazd pojazdem spalinowym na Stare Miasto, a nie wolno mi go zamienić na pojazd elektryczny. 3. Wygrałem sondaż w Dzienniku Wschodnim w dniu 8 lipca 2015 r. w tej sprawie. Gwardia klakierów pana Żuka okazała się bardzo mała, choć tu stara się nadrabiać medialnie. 4. Mam pozytywną opinię Dzielnicy Stare Miasto w tej sprawie. 5. Lublin jest niechlubnym wyjątkiem w Polsce i w Europie, że usługa City Tour nie może promować miasta (akurat w sobotę zrobiłem zdjęcie spalinowej ciuchci z dwoma wagonami w Norymberdze, wjeżdżającej na rynek Starego Miasta). Psy szczekają, karawana jedzie dalej... Wojciech Górski.

ad.1

To ma swój sens, zważywszy na to, że sporo - jak nie wszystkie - z tych lokali pracuje do późna w nocy,  na drugi dzień też są otwierane w okolicach południa. Tak węc jest to dostosowanie do specyficznych uwarunkowań lokali staromiejskich.

ad.2

A ja mam w domu pistolet gazowy oraz wojskowy niezbędnik  i chciałabym je zamienić na kałacha i wyrzutnię RPG.

ad.3

Takie sondaże nie są w żadnym wypadku miarodajne. Jeżeli chciałby Pan przeprowadzić rzetelne badanie opinii Lublinian, musiałby się Pan zwrócić do któregoś z instytutów zajmujacych sę takimi sprawami. Oni mają i metody, i wyspecjalizowanych pracowników. Uprzedzam - to kosztuje, ale takie specjalistyczne badanie będzie więcej warte niż sondać Dziennika.  

ad.4

Pominę

ad.5

Panie Wojciechu - wszystko musi być dostosowane do ogólnych uwarunkowań miasta. Nie byłam nigdy w Norymberdze, ale rzut oka na znalezione w necie zdjęcia pozwolił mi stwierdzić, że tamtejsze Stare Miasto jest o wiele większe niż nasze, ulice są szersze, zatem ogólny komfort poruszania tez jest inny. Ja - podobnie jak wielu innych, wypowiadających się tu - nie widzę miejsca na Pańskie wagoniki. Nasze Stare Miasto się do tego nie nadaje. I proszę nie pisać, że Lublin jest niechlubnym wyjątkiem na tle Europy - bo to po prostu nieprawda. W Europie jest multum miast w których nie ma takich wagoników i nie będzie, ponieważ nie pozwalają na to ich uwarunkowania - charakter zabudowy, ukształtowanie terenu etc. Ja sama uważam ze sto razy lepiej jest zwiedzać nasze (i nie tylko nasze) Stare Miasto na piechotę. Mozna wtedy bardziej skupić się na ogladanych rzeczach.   

Na koniec uwaga. Walczy Pan o swoje interesy, ale robi Pan wszystko, zeby zrazić do siebie jak najwięcej osób. Pański styl prowadzenia polemiki, zablokowanie na wszystkie kontrargumenty, obrażanie oponentów, wyzywanie ich od mend i klakierów Żuka - wszystkie te rzeczy wystawiają Panu bardzo negatywne świadectwo. Robi Pan wszystko, zeby zrazić do siebie jak najwiecej ludzi, łacznie ze mna (nie mam nic wspólnego z Żukiem, proszę mi wierzyć).

Miłego dnia.

Rozwiń
Gość
Gość (20 kwietnia 2016 o 07:46) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Najwyższy czas, by "Dziennik Wschodni", wzorem innych pism wprowadził logowanie przez facebooka. Wtedy przysłowiowe, bezkarne dotąd mendy, chowające się za swoją anonimowością, będą musiały ujawnić swoją tożsamość. Wtedy okaże się, że ten "tłum" komentatorów, to jeden psychol, opłacony przez zleceniodawcę z ratusza. Wojciech Górski.

Hahahaha śmieszny człowieku jesteś. Wszystkich w okół byś zmieniał jak tobie pasuje. Nie każdy ma twarzoksiążkę i nie każdy ją chce mieć. A niestety dla pana w tym kraju istnieje jeszcze wolność wypowiedzi i jak widać wielu ludziom pański wspaniały i nieomylny pomysł pchania się meleksami pomiędzy ogródki piwne i pieszych turystów po prostu się nie podoba. I przyjmij pan to wreszcie do wiadomości!!! A niestety miasto, gazety i wiele innych rzeczy nie należy do pana, także możesz się pan nie zgadzać z decyzją, a Ja uważam że jest słuszna i decyzję prezydenta popieram.

Rozwiń
Gość
Gość (20 kwietnia 2016 o 07:46) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Najwyższy czas, by "Dziennik Wschodni", wzorem innych pism wprowadził logowanie przez facebooka. Wtedy przysłowiowe, bezkarne dotąd mendy, chowające się za swoją anonimowością, będą musiały ujawnić swoją tożsamość. Wtedy okaże się, że ten "tłum" komentatorów, to jeden psychol, opłacony przez zleceniodawcę z ratusza. Wojciech Górski.

Hahahaha śmieszny człowieku jesteś. Wszystkich w okół byś zmieniał jak tobie pasuje. Nie każdy ma twarzoksiążkę i nie każdy ją chce mieć. A niestety dla pana w tym kraju istnieje jeszcze wolność wypowiedzi i jak widać wielu ludziom pański wspaniały i nieomylny pomysł pchania się meleksami pomiędzy ogródki piwne i pieszych turystów po prostu się nie podoba. I przyjmij pan to wreszcie do wiadomości!!! A niestety miasto, gazety i wiele innych rzeczy nie należy do pana, także możesz się pan nie zgadzać z decyzją, a Ja uważam że jest słuszna i decyzję prezydenta popieram.

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (87)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!