czwartek, 24 sierpnia 2017 r.

Lublin

Ratusz nie unieważni kontrowersyjnego przetargu na drukarki

Dodano: 21 sierpnia 2014, 08:15
Autor: Dominik Smaga

Nie unieważnimy przetargu, dopóki nie zakończy się wewnętrzna kontrola - to oficjalna odpowiedź lubelskiego Ratusza na środowe pismo posła Michała Kabacińskiego (Twój Ruch) w sprawie afery wokół zamówienia na drukarki. - Najważniejsze jest to, żeby obecny przetarg został anulowany i ogłoszony nowy - mówi Przemysław Bobrowicz, asystent posła i oczekuje, by do sprawy odniósł się sam prezydent miasta.

Przypomnijmy: Ratusz szuka firmy, która na trzy lata wydzierżawi mu i będzie serwisować 300 drukarek. - Warunki są takie, że wygrać może tylko firma Konica Minolta Polska - twierdzi 17 lokalnych przedsiębiorców, na co dzień konkurujących, a teraz wspólnie piszących do prezydenta list protestacyjny.

W środę napisaliśmy, że po tym liście prezydent zapowiedział powołanie biegłego i polecił Wydziałowi Audytu i Kontroli w Urzędzie Miasta sprawdzenie przetargu. Rzeczniczka Ratusza zapewnia, że jeśli ta wewnętrzna kontrola nie zakończy się przed terminem wyznaczonym na składanie ofert przez zainteresowane zleceniem firmy, to termin ten zostanie przesunięty.

- Ręka rękę myje, dlatego kontrola urzędników Ratusza nie jest dla nas wiarygodna - mówi asystent Kabacińskiego. Podkreśla, że taki przetarg powinna zbadać instytucja niezależna od Ratusza. O przeprowadzenie takiej kontroli poseł wystąpił wczoraj do Regionalnej Izby Obrachunkowej.

- Nie dostaliśmy jeszcze takiego pisma - mówi Alina Smagała, zastępca prezesa Izby. Ale wiadomo już, jaką odpowiedź z RIO dostanie poseł. - Owszem, możemy kontrolować przetargi, ale nie toczące się, tylko zakończone udzieleniem zamówienia - podkreśla Smagała. A ten przetarg jeszcze trwa. Badać może go również Urząd Zamówień Publicznych, do którego poseł jednak się nie zwrócił.
abs
abs
sawa
(7) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

abs
abs (21 sierpnia 2014 o 12:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

cytuję:

http://www.bip.lublin.eu/bip/um/index.php?t=200&fid=13426
Osoby odpowiedzialne za ten przetarg:
Funkcja: Przewodniczący: Grzegorz Hunicz
Zastępca przewodniczącego: Bartłomiej Kwaśniewski
Znak sprawy: ZP-P-l.271.1.92.2013
Nr dokumentu Mdok: 245897/07/2013

Rozwiń
abs
abs (21 sierpnia 2014 o 12:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

cytuję:

http://www.bip.lublin.eu/bip/um/index.php?t=200&fid=13426

Osoby odpowiedzialne za ten przetarg:
Funkcja: Przewodniczący: Grzegorz Hunicz
Zastępca przewodniczącego: Bartłomiej Kwaśniewski
Znak sprawy: ZP-P-l.271.1.92.2013
Nr dokumentu Mdok: 245897/07/2013

Rozwiń
sawa
sawa (21 sierpnia 2014 o 12:27) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

To nie dostawa ale usługa! A to spora różnica! Magistrat nie kupuje sprzetu, ale szuka firmy która wstawi własne drukarki i będzie prowadzić ich serwis!

Rozwiń
Gość
Gość (21 sierpnia 2014 o 10:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Mamy do czynienia z tym samym przypadkiem ustawionego przetargu jaki miał już miejsce w Urzędzie Miasta Lublin.

2013-08-02) Przetarg nieograniczony na dostawę infrastruktury serwerowej, centralnego systemu archiwizacji oraz wyposażenia centrum zarządzania siecią na potrzeby projektu Lubelska Biblioteka Wirtualna -
www .bip.lublin. eu/bip/um/index.php?t=200&id=201110

1. W przedmiotowym przetargu o wartości ok. 1,5 mln PLN nie było prawie żadnych zapytań od potencjalnych wykonawców.

2. Jedyną ofertę złożyli koledzy z Asseco Business Solutions S.A. ,ul. Konrada Wallenroda 4c 20-107 Lublin

2. Dostarczony sprzęt IT nie spełnia warunków SIWZ

 

Rozwiń
abs
abs (21 sierpnia 2014 o 10:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Mamy do czynienia z tym samym przypadkiem ustawionego przetargu jaki miał już miejsce w Urzędzie Miasta Lublin.

2013-08-02) Przetarg nieograniczony na dostawę infrastruktury serwerowej, centralnego systemu archiwizacji oraz wyposażenia centrum zarządzania siecią na potrzeby projektu Lubelska Biblioteka Wirtualna -
www.bip.lublin.eu/bip/um/index.php?t=200&id=201110

1. W przedmiotowym przetargu o wartości ok. 1,5 mln PLN nie było prawie żadnych zapytań od potencjalnych wykonawców.

2. Jedyną ofertę złożyli koledzy z Asseco Business Solutions S.A. ,ul. Konrada Wallenroda 4c 20-107 Lublin

2. Dostarczony sprzęt IT nie spełnia warunków SIWZ

 

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (7)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!