wtorek, 22 sierpnia 2017 r.

Lublin

Reforma edukacji w Lublinie: Gimnazjum nr 9 liczy na pomoc ambasadora Francji

Dodano: 13 grudnia 2016, 08:21
Autor: ask

Pierre Levy w pierwszej ławce w Gimnazjum nr 9 (fot. Maciej Kaczanowski)
Pierre Levy w pierwszej ławce w Gimnazjum nr 9 (fot. Maciej Kaczanowski)

Pierre Levy, ambasador Francji w Polsce odwiedził wczoraj lubelskie Gimnazjum nr 9. Nauczyciele chwalili się swoimi osiągnięcia w nauczaniu języka francuskiego i sugerowali, by gość pomógł im w przebrnięciu przez reformę oświaty.

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty

Bezpośrednim powodem wizyty ambasadora była prezentacja osiągnięć i sukcesów związanych z dwujęzycznością szkoły.

– Jesteśmy jedynym w Polsce wschodniej gimnazjum, które prowadzi nauczanie dwujęzyczne z językiem francuskim – mówi Urszula Sławek, dyrektor „dziewiątki”. – Wymaga to od uczniów dużej dyscypliny, bo mają 5-6 godzin nauki dodatkowego języka obcego. Po francusku prowadzona jest też część zajęć z geografii, historii, chemii, fizyki, matematyki, WOS i edukacji dla bezpieczeństwa.

Dlatego ambasada Francji objęła lubelską szkołę patronatem. Pomaga też w tworzeniu programu i organizuje szkolenia dla nauczycieli.

– Klasy dwujęzyczne z językiem francuskim prowadzimy już od 11 lat, a nasi uczniowie osiągają na tym polu ogromne sukcesy – podkreśla dyrektorka. – Udało nam się też stworzyć wspaniałą kadrę, która wie, jak prowadzić takie zajęcia. Boimy się, że po wejściu w życie reformy oświaty zostanie ona rozbita. Stanie się to z ogromną stratą dla uczniów i nauczycieli.

Gimnazjum nr 9 chciałoby zostać przekształcone w szkołę podstawową, w której istniałyby klasy dwujęzyczne. Na spotkaniu w urzędzie miasta usłyszeli jednak inną propozycję – już we wrześniu tego roku placówka może zostać włączona do SP 7. Inne rozwiązanie to włączenie od stycznia 2018 roku do V lub III LO. Jest i taki pomysł: od 2019 roku, kiedy do „ogólniaków” pójdzie zdublowany rocznik, szkoła może też wystartować jako samodzielne liceum.

– To był dla nas szok – przyznaje Urszula Sławek. – Każda z tych propozycji oznacza, że nie będziemy mogli prowadzić już dwujęzyczności.

Dlatego nauczyciele chcieli poprosić ambasadora o wsparcie w ich staraniach o przekształcenie w szkołę podstawową. W mailu skierowanym do naszej redakcji napisali: „Będziemy też prosić pana ambasadora o wstawiennictwo u prezydenta miasta w sprawie wygaszania naszego gimnazjum, jednego z najlepszych gimnazjów w Lublinie”.

– Wprost taka prośba nie padła – prostuje jednak dyrektor szkoły. – Nie możemy oczekiwać żeby urzędnik innego państwa ingerował w takie sprawy. Pokazaliśmy jednak to, co robimy i poinformowaliśmy ambasadora o czekających nas możliwych zmianach. Nie wręczaliśmy mu jednak żadnej oficjalnej noty. Liczymy jednak na jego zaangażowanie w tej sprawie. Być może będzie to możliwe, bo pan ambasador był zauroczony naszymi dziećmi i tym, jak się rozwijają.

Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(30) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (15 grudnia 2016 o 17:00) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Czy oni są normalni? Obcy będzie decydował o nas? Według mnie tak się zachowuje V Kolumna. Hańba!
Rozwiń
Gość
Gość (13 grudnia 2016 o 19:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Francuski w szkole jest tak potrzebny jak choroba. sam miałem "przyjemność" nauk francuskiego w podstawówce, niemieckiego w technikum i angielskiego na studiach .... szkoda słów. Po co komu język kraju który za chwilę przestanie istnieć albo stanie się krajem muzułmańskim i nikt o zdrowych zmysłach tam nie pojedzie.
Rozwiń
Gość
Gość (13 grudnia 2016 o 19:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
system 8+4 i 5 letnie technikum bezie lepszy. Przed 1999 rokiem był najlepszy system, trzeba odbudować system kształcenia zawodowego. Niż demograficzny wymusza zmianę obecnego niewydolnego systemu na 8+4.
Rozwiń
Gość
Gość (13 grudnia 2016 o 19:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Hmm. Skąd my to znamy. W historii też byli tacy co zwracali się o pomoc do obcych mocarstw. Powoływanie czy utworzenie kolejnej szkoły podstawowej w Śródmieściu jest totalnym bezsensem, bo w tym rejonie miasta jest mało dzieci. Kolejne liceum też bezsensu niedaleko Staszic, V LO, Unia, Zamoyski, IV LO, LO na Podwalu. Niż demograficzny!!!! Jak rodzice chcą to niech powołają stowarzyszenie i utworzą na bazie szkoły szkołę prywatną/społeczną i sami ją utrzymują!!
Rozwiń
Gość
Gość (13 grudnia 2016 o 15:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Niech się łączy z SP7 jako część szkoły dla dzieci starszych , to szansa na rozwój dla obu dobrych szkół. Pomysł z ogólniakami do niczego i na pewno nie wypali. Przecież można stworzyć VII klasę dwujęzyczną. Boję się że tak pokombinują że szkoła zostanie pusta.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (30)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!