wtorek, 17 października 2017 r.

Lublin

Reklama dźwignią iluminacji, czyli fachowcy o ozdobie na Bramie Krakowskiej

  Edytuj ten wpis
Dodano: 8 grudnia 2009, 20:27
Autor: (jsz, drs)

W związku z reklamą, jaka pojawiła się w tym roku na najbardziej rozpoznawalnym lubelskim zabytku, zapytaliśmy urzędników, muzealników, konserwatorów zabytków i fachowców od marketingu: Dlaczego reklama na środku Bramy Krakowskiej się pojawiła i czy to dobry pomysł na ozdabianie miasta. I czy to w ogóle jest ozdoba.

Widziałem w Warszawie…

Michał Krawczyk, Kancelaria Prezydenta: Szukaliśmy od kilku tygodni sponsora iluminacji świetlnej, żeby Lublin w święta mógł jak najładniej wglądać. Zgłosił się Herbapol, który zaproponował, że za własne pieniądze zaprojektuje iluminację, wykona ją, zawiesi i zdejmie. Muzeum Lubelskie to zaakceptowało. Widziałem w Warszawie kamienice, które w trakcie odnawiania miały na sobie wielkie reklamy i nikomu to przeszkadzało, bo dzięki temu przynajmniej w części nie były odnawiane za miejskie pieniądze.

Baner zamiast gwiazdy

Halina Landecka, wojewódzki konserwator zabytków: Logo Herbapolu na Bramie Krakowskiej to nie jest dobry pomysł. To najważniejszy, dominujący zabytek w mieście. Nie mamy nic przeciwko świątecznym dekoracjom, lecz elementy reklamowe to co innego. Przesłaliśmy władzom miasta nasze stanowisko w tej sprawie. Mamy jednak bardzo ograniczone możliwości, bo brama należy do Muzeum Lubelskiego. Rozumiem, że Herbapol to znana lubelska firma, że właśnie obchodzi 60-lecie. Można się było zastanowić nad formą reklamy. Umieszczanie banerów w sąsiedztwie świątecznych dekoracji jest niestosowne. Reklama na Bramie Krakowskiej wisi, niczym gwiazda betlejemska.

Nic z tego nie mamy

Grażyna Jakimińska, zastępca dyrektora Muzeum Lubelskiego: Miasto wystąpiło do nas z prośbą o bezpłatne udostępnienie fasady Bramy Krakowskiej. Chodziło o montaż świątecznych dekoracji i materiałów reklamowych Herbapolu. Rozumiem, że Ratusz potrzebował sponsora na świąteczne oświetlenie. Herbapol również miał prawo oczekiwać reklamy, a my jesteśmy w ścisłym centrum miasta. Nie mam nic przeciwko dekoracjom. Szkoda tylko że muzeum nie czerpie jednak żadnych korzyści w związku z tą reklamą. Jesteśmy w dość niewdzięcznej sytuacji. Z jednej strony, trudno się było nie zgodzić. Z drugiej, byłoby zdrowo, gdyby umowa została zawarta między Herbapolem a muzeum.

Brama wygląda lepiej

Jacek Sim, dział marketingu Herbapolu Lublin: Aranżacja oświetlenia i lokalizacja naszej reklamy, to efekt wspólnych ustaleń z miastem. Magistrat chciał, aby świąteczna iluminacja z roku na rok wyglądała coraz lepiej. Postanowiliśmy, że trzeba zacząć od centrum. Muzeum nie zostało pominięte w całej procedurze. Jest odpowiednia zgoda. Nasze logo nie przesłania Bramy Krakowskiej, a kolory są mocno przygaszone. Zainwestowaliśmy w to przedsięwzięcie sporo pieniędzy i oczekujemy czegoś w zamian. Nasza firma od początku jest mocno związana z Lublinem. W tym roku obchodzimy 60-lecie i chcieliśmy to odpowiednio zaakcentować.

Przyjmuje ją obojętnie

Stanisław Turski, dyrektor Lubelskiego Ośrodka Informacji Turystycznej: To rzecz gustu. Iluminacja podoba mi się umiarkowanie, ale podoba mi się to, że jest. Zrobiła się świąteczna atmosfera. A jeśli chodzi o samą reklamę, to nie mam zdania na jej temat. Nie będę niczego zmyślać, przyjmuję ją obojętnie.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
fan
marla
~Gościu~
(21) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

fan
fan (10 grudnia 2009 o 00:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
JEŚLI DZIENNIK PISZE W TYTULE ARTYKUŁU, ŻE BĘDĄ WYPOWIADAĆ SIĘ FACHOWCY TO PROSZĘ O MERYTORYCZNE OPINIE FACHOWCÓW A NIE ODCZUCIA PANI KONSERWATOR CZY INNYCH PSEUDO SPECÓW OD REKLAMY, KTÓRZY WSZYSTKIM NAM POWIEDZĄ CO WG NICH JEST STOSOWNE A CO NIE...
I jak zawsze, jedyne co się nasuwa po przeczytaniu artykułu to: ignoranctwo pismaków, brak wiedzy, chęć sterowania czytelnikami (krzykliwy tytuł, zdęcie Bramy w dzień, gdy nie widać całego efektu iluminacji...)
Kompletna żenada...

Wszystkiego nie nadrobimy ale może chociaż odrobina podstawowych informacji:

Wizerunek miasta jest wyobrażeniem, naszą opinią, skojarzeniem często powstałym pod wpływem chwili... A światło jest doskonałym narzędziem wywołującym odpowiednio silne odczucia na zmysły obserwatora.
Iluminacja nadaje obiektowi dynamiczny wygląd, ożywia go oraz czyni atrakcyjnym i jak widać po żywym odzewie w Lublinie jest tym czynnikiem, który nocą przyciąga uwagę oraz silnie oddziałuje na mieszkańca, turystę czy choćby osoby przejeżdżające przez miasto...
Zastosowanie technik podświetlania przynosi niewątpliwe korzyści, ponieważ:
- miasto zyskuje łatwość rozpoznania, zapamiętania;
- następuje poprawa estetyki otoczenia;
- wzrasta ocena społecznej akceptacji dla miejsca zamieszkania i pobytu;
- następuje urozmaicenie przestrzeni miejskiej;
- wzmacnia pozytywny zewnętrzny odbiór miasta;
- jest stosunkowo niedrogą formą reklamy zewnętrznej miasta... a w tym wypadku BEZPŁATNĄ
Rozwiń
marla
marla (9 grudnia 2009 o 20:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Może zamiast baneru Herbapolu lepiej było powiesić tam napis ( jak na kartce świątecznej ) w rodzaju "Wesołych Świąt życzy Herbapol" . I sponsor byłby wymieniony i chyba i bardziej na miejscu i bardziej świątecznie by było
Rozwiń
~Gościu~
~Gościu~ (9 grudnia 2009 o 17:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Trolle krytykują każde działanie władz. Jestem na tak.
Rozwiń
A:)
A:) (9 grudnia 2009 o 16:29) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Myślę, że zamiast krytyki należy tym razem pochwalić pracowników lubelskiego Urzędu Miejskiego... wiedząc, że muszą oszczędzać (Lublin na dekoracje w tym roku przeznaczył tylko ok. 190 tys. złotych... co w porównaniu z innymi miastami jest kwotą naprawdę skromną: np. Wrocław - 1,4 lmn. zł, Warszawa - 4 mln. zł!!!) kreatywnie szukają innych rozwiązań, dlatego m.in. znaleźli sponsorów, którzy pokryli koszt choinki oraz aniołków i gwiazdek na latarniach a także Herbapol, który zasponsorował fajną iluminacja Bramy Krakowskiej...
BRAWO!!!
Rozwiń
zły
zły (9 grudnia 2009 o 12:46) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Chłop Polski napisał:
MOŻESZ MNE POWIEDŻECZ PANY LANDECKA ILE TO RAMION MA TA GWIAZDA BETLEJEMSKA ????......CZY PRZYPADKIEM NIE SZEŚĆ?????
BO JEŻELI SZEŚĆ TO ONA TAM NA TEJ BRAMIE MOŻE WISZEĆ,ONA MNIE NE BĘDŻE PRZESZKADZAĆ,BAAAA ONA MNE BĘNDŻE CZESZYĆ,......A TEN HERBAPOL NECH WISZI TYŻ ....TYLKO TROCHE NYŻYJ ........I JESZCZE JEDNO,TEN ŚWIATEŁ W NOCY NECH BARDŻEJ SZWECI NA GWIAZDA BO CHORE LUDŻE W NOCY NE CHODZOM,A HERBAPOL TO PRZECZESZ DLA CHORYCH.

No własznie bo gdzie tu interes ? w nocy chory ludze śpio a w dzeń ido do kolejki w aptece po tanie pigułki to dla kogo to ma tam być i świcić sie za darmo To ona musi świcić na te gwiazde ?ale interes to interes byle by gwiazda była faktycznie wyży od tego liścia bobkowego i ona mi tyż nie bedzie przeszkadzać !.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (21)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!