poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Lublin

Remont torów z Lublina do Warszawy z poślizgiem. Objazd będzie gotowy później

Dodano: 1 czerwca 2016, 08:43
Autor: Dominik Smaga

Już nie na kwiecień, ale na koniec czerwca przyszłego roku kolej zapowiada przygotowanie objazdu, którym pociągi mają omijać odnawiany szlak z Lublina do Warszawy. Z tego powodu tory do stolicy zamknięte będą później, a ich modernizacja ruszy z poślizgiem

Duża inwestycja, która ma skrócić do ok. 100 minut podróż z Lublina do Warszawy jak dotąd nie wyjechała z procedur. I nie ruszy tak długo, jak długo nie będzie zapewniona zastępcza trasa dla pociągów na czas przebudowy „warszawskiego” szlaku.

Tą zastępczą trasą ma być biegnąca przez Parczew linia kolejowa nr 30, ale do tego konieczny jest jej remont na liczącym 51 km odcinku z Łukowa do Parczewa. – To ostatni etap przygotowanej alternatywnej linii obwodowej z Łukowa do Lublina i tym samym tworzenie sprawnego 100 km ciągu przewozowego – potwierdza Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Do niedawna kolej liczyła na to, że objazd uda się przygotować przed 3 kwietnia 2017 r. Właśnie tę datę wskazywano jako dzień zamknięcia dla ruchu pociągów większej części linii z Lublina do Warszawy. Ale to już nieaktualne. – Zakończenie remontu linii kolejowej na odcinku Łuków–Parczew planowane jest do końca czerwca 2017 r. – przyznaje Siemieniec.

Na razie trwa procedura przetargowa mająca wyłonić wykonawcę takiego objazdu. – Termin składania wniosków upływa z dniem 8 czerwca 2016 r.

Ponieważ później gotowy będzie objazd, to i później nastąpi zamknięcie dla ruchu torów do stolicy i skierowanie pociągów na okrężną trasę. Chociaż wczoraj na stronach Polskich Linii Kolejowych wciąż dostępny był harmonogram mówiący, że objazd będzie obowiązywać od kwietnia 2017 r., to rzecznik spółki oficjalnie potwierdził nam zmianę tego terminu.

– Została wprowadzona zmiana terminu zamknięć torowych na linii kolejowej nr 7, tj. od czerwca 2017 na odcinku Garwolin–Lublin – oświadczył Siemieniec.

Biorą się za tory na  południe

Trwa przetarg na modernizację linii kolejowej nr 68 z Lublina do Stalowej Woli wraz z jej elektryfikacją. Wczoraj minął termin wyznaczony przez PKP PLK na składanie dokumentów przez firmy zainteresowane zleceniem na zaprojektowanie i wykonanie robót. – Wnioski złożyło 12 firm – informuje rzecznik kolejowej spółki. To dopiero pierwszy etap dwustopniowego przetargu. Do drugiego przejdą firmy, które uzyskają najwięcej punktów i dopiero wtedy złożą one konkretne oferty cenowe.

Czytaj więcej o: Lublin Warszawa pociąg kolej
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(11) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

"megaloman" (2 września 2016 o 14:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
najlepiej to w Pilawie wybudować port lotniczy a międzylądownia urządzić w Łukowie.
Rozwiń
Gość
Gość (5 czerwca 2016 o 13:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Tu w regionie jeszcze nie skończyła się jeszcze II WŚ.Reszta kraju już kończy inwestycje i remonty a tu kolejny raz obsuwa.A co z Zamoście?-podróż jest coraz dłuższa!Teraz to już 2h12min i zero remontów,zmiana kierunku jazdy 2 razy podczas podróży a kiedyś jeszcze wywalali pasażerów w Zawadzie.Ten kto jest za to odpowiedzialny powinien na długie lata pójść siedzieć za te zaniedbania
Rozwiń
Gość
Gość (5 czerwca 2016 o 11:29) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Objazdy dla kolejowej siódemki powinny być skierowane na dwa sposoby . Rozumiem zastrzeżenie wobec jednotorowości kolejowej trzydziestki . Po mojemu to wyglądałoby tak : część pociągów TLK jedzie do Warszawy trzydziestką , część kolejową siódemką po czynnym torze szlakowym - kwestią sporną jest , jak jechać między Pilawą a Warszawą . Kolejnym elementem objazdów jest zdjęcie części ruchu towarowego z kolejowej siódemki i skierowanie ich objazdem przez Krasnystaw , Zwierzyniec , Biłgoraj , Stalową Wolę . Na linii 66 brakuje dwóch mijanek , żeby ten objazd miał ręce i nogi . Wystarczy JEDNOCZEŚNIE puścić objazdy - dla ruchu pasażerskiego przez trzydziestkę , a dla towarowego - przez linie : 69 i 66 . Maciek z Lublina .
Rozwiń
Koko
Koko (2 czerwca 2016 o 07:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie bardzo sobie wyobrażam objazd linią 30 bez elektryfikacji jej i dobudowania drugiego toru.... Obecnie na linii 7 jest duży ruch i dwa tory są bardzo potrzebne. Poza tym ruch prowadzą głównie taborem elektrycznym, a linia 30 nie ma prądu.... Owszem, mogą dac spalinowozy, ale czy mają ich na tyle dużo by obsłuzyć ten "objazd"?
Rozwiń
Gość
Gość (2 czerwca 2016 o 07:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Można się było tego spodziewać. W Polsce nic nie powstaje według terminów w planie. Poślizgi są zawsze. Patrz choćby obwodnica Puław..... miało byc juz wczesniej a dziś dopiero drzewa wycinają.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (11)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!