środa, 13 grudnia 2017 r.

Lublin

Rewolucja w autobusach w Lublinie: Wstępny projekt zmian

  Edytuj ten wpis
Dodano: 7 lipca 2011, 19:22
Autor: Dominik Smaga

Znamy wstępny projekt zmian w komunikacji miejskiej (Jacek Świerczyński)
Znamy wstępny projekt zmian w komunikacji miejskiej (Jacek Świerczyński)

Część linii ma trafić na nowe trasy, część całkiem zniknie, pojawią się też nowe. To wstępna propozycja zmian. Zanim powstanie ostateczna wersja, Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie ma zebrać opinie od pasażerów, w tym od naszych Czytelników.

Dokument mówiący o tym, jak ma zmieniać się komunikacja w Lublinie, powstał na zlecenie ZTM. Opracowała go wybrana w przetargu firma Trako. – Teraz dokument będziemy konsultować z radami dzielnic, będziemy też śledzić fora internetowe – zapowiada Lech Pudło, dyrektor ZTM.

Analiza opisuje to, co trzeba będzie zmieniać wraz z oddawaniem do użytku kolejnych odcinków trakcji trolejbusowej i to, co zdaniem ekspertów trzeba zmienić już teraz. Skupiliśmy się na tym ostatnim wątku.
Linie autobusowe podzielono na cztery grupy.

Kategoria I to linie priorytetowe (9, 18, 26) kursujące najczęściej: w szczycie co 7–8 min. Kategoria II to linie podstawowe (6, 10, 13, 15, 17, 29, 32, 34, 39, 40, 44, 45, 55, 57) jeżdżące w szczycie co 15 min. W kategorii III ujęto linie uzupełniające (1, 2, 3, 5, 7, 14, 20, 28, 37, 42, 45, 47) kursujące co 30 min w szczycie. Linie kategorii IV, czyli marginalne (0, 4, 8, 11, 12, 16, 19, 21, 22, 25, 27, 50, 56, 73, 74, 78, 79, 85) jeździłyby nie częściej niż co 60 min, poza linią 74 (co 45 min).

Wszystkie te częstotliwości dotyczą dni roboczych. W tych dniach linie trolejbusowe jeździłyby co 15 min, a wieczorami i w weekendy co 30 min.

Mowa też o zmianach tras. Linia 5 z Al. Racławickich jechałaby prosto w al. Warszawską, gdzie jest 10 razy więcej pasażerów niż na al. Solidarności, którą "piątka” miałaby omijać. Linia 18 zamiast na Sławinkowskiej kończyłaby bieg już na Zbożowej, a na Sławinek zamiast Lubartowską jechałaby przez Unicką.

Linia 11 trafiłaby pod chłodnię na Mełgiewskiej (część kursów do Zadębia i pod odlewnię). Znikłaby linia 23.
Analiza sugeruje skrócenie trasy linii 26: omijałaby os. Widok i skręcała z Filaretów w Jana Pawła II na końcowy na Porębie. Węglin dostałby linię 44, która skręcałaby z Zana w al. Kraśnicką. Na Widok trafić ma linia 39 wycofana z LSM. Likwidacja czekać ma linię 31.

Zniknąć miałyby też linie 36 i 54. Najbardziej deficytowa linia 85 ma wybór: wydłużenie trasy pod ZUS albo likwidacja.

Czuby mogą czekać trolejbusowe roszady: linia 153 skrócona do Leclerca przy Zana i skierowanie na Czuby nowej linii 159, która od Węglina do al. Piłsudskiego jechałaby obecną trasą 153, a dalej przez Tatary do Mełgiewskiej. Linia 152 miałaby zniknąć.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Widokowiec
Gość
t.szymcio
(91) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Widokowiec
Widokowiec (16 sierpnia 2011 o 10:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Autor artykułu nie zadał sobie trudu dołączenia odnośnika do PDF-a w którym miała być analiza.
Jeżeli tekst oddaje "analizę" to tylko współczuć zamawiającemu.

"Analiza sugeruje skrócenie trasy linii 26: omijałaby os. Widok i skręcała z Filaretów w Jana Pawła II na końcowy na Porębie" - no rewelacja - ominięcie os. Widok ma kluczowy wpływ na ... no właśnie na co!

Zapraszam "decydenta" na ten przystanek to zobaczy jak obłożona jest ta linia. Pomijam okres wakacyjny. Sypialnie Widok i Górki zapewniają wystarczająco duży ruch pasażerów.

Propozycja skierowania 39 na Widok zamiast 26 to chyba kara (może zbyt duży wysiłek aby lepiej zagospodarować linię 39.

Wystarczy porównać linię 39, która w dużej części pokrywa się z 32. Może ja mam inny rozkład (mpk.lublin.pl)
Rozwiń
Gość
Gość (5 sierpnia 2011 o 02:23) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='xyz' timestamp='1310107508' post='499178']
Jak zlikwidują linie 152 to jestem ciekawa czym dojadę z Abramowic pod ZUS do pracy?
[/quote]
a ty koniecznie musisz pracować w Zusie?
Rozwiń
t.szymcio
t.szymcio (4 sierpnia 2011 o 22:23) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
tak mazna podrózowac komunikacją miejska z przesiadką tylko w co sie maja przesasc mieszkańcy (pasarzerowie )linni 3,8,25,27,73 jak beda j=ich jedyne autobusy jezdzic co np.godzine a nawet co pół godz.pomyslcie aby skorzystac z przesiadki trzeba zapewnic czesty dojazd do punktów przesiadkowych np.co max.20 min.
Rozwiń
t.szymcio
t.szymcio (4 sierpnia 2011 o 22:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='abc' timestamp='1310121622' post='499286']
I nic, teraz zamiast jednym autobusem chcąc sprawnie dotrzeć
do wyznaczonego celu będziesz podróżować dwoma lub trzema [:
...albo czekać tą godzinę i jechać w tłoku.

Na to chyba wychodzi, żeby zmienić styl przemieszczania się
i korzystać przy tym nie z jednej jak dotychczas, a z kilku linii.

Wszystkim niestety się nie dogodzi co widać powyżej, a ludzie
zmian i nowego się boją. Patrząc na komunikację to w sumie słusznie.
[/quote]
Rozwiń
si
si (27 lipca 2011 o 17:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jeśli chodzi o ósemkę to nie ma innej linii którą można by dojechać do centrum miasta z Krężnicy czy Zemborzyc. Zmniejszenie liczby kursów tylko pogorszy istniejącą sytuację.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (91)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!