czwartek, 23 listopada 2017 r.

Lublin

Ruszyła rozbiórka peronów na stacji Lublin. Budynek dworca też będzie przebudowany

Dodano: 2 listopada 2017, 19:00
Autor: Dominik Smaga

Ponad rok utrudnień czeka podróżnych odjeżdżających ze stacji Lublin, gdzie zaczęła się już rozbiórka peronów. Kolej planuje urządzenie tutaj tymczasowego miejsca odjazdu pociągów

Prace związane są z przebudową torów biegnących w kierunku Warszawy. Na całym szlaku odnowione zostaną stacje i przystanki kolejowe. Takie prace właśnie ruszyły na stacji Lublin, gdzie robotnicy zamknęli jeden z peronów, a jego rozbiórkę zaczęli od demontażu zadaszenia. Stalowe szczypce kawałek po kawałku niszczą starą wiatę.

– Organizujemy przebudowę w taki sposób, aby utrudnienia dla podróżnych były jak najmniejsze. Będzie to możliwe m.in. dzięki budowie peronu tymczasowego – zapowiada Łukasz Kwasiborski ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. – Obecnie ustalana jest najlepsza jego lokalizacja.

W pierwszym etapie odnowiony ma być peron 3 i połowa peronu 2, a później pozostałe. – Roboty w Lublinie planujemy zakończyć w styczniu 2019 r. – dodaje Kwasiborski. – Wszystkie perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się, wyposażone w nowe ławki i kosze na śmieci, stacja zyska również nowe czytelne oznakowanie.

Każdy z odnowionych peronów będzie mieć osobne zadaszenie, chociaż początkowo planowano, że przykryje je wspólna hala. Ostatecznie kolej wybrała tańszy wariant tłumacząc, że ewentualne korzyści z budowy hali nie byłyby wcale aż tak duże.

W tym samym czasie, co odnowione perony przy Dworcu Głównym, gotowy ma być także nowy przystanek kolejowy na wysokości os. Poręba, a konkretnie niedaleko ul. Granitowej. Między dwoma torami powstanie tu jeden peron, do którego dotrzemy tunelem w nasypie. Na peron będzie można dotrzeć windą, zaś tunel będzie kończyć się w lesie, co powinno ułatwić dojście na spacer po Starym Gaju.

Tymczasem PKP ogłosiły już przetarg na projekt przebudowy dworca Lublin. Zamawiana dokumentacja ma powstać w 1,5 roku. Wybierając jej wykonawcę kolej będzie się kierować wyłącznie ceną. Mają wygrać najtańsi architekci. Kolej wymaga, by w projekcie uwzględniono m.in. zadaszony parking dla rowerów, prysznic dla podróżnych, czy miejsce do zamontowania w przyszłości ładowarki do samochodów elektrycznych.

Polskie Koleje Państwowe nie informują na razie o możliwym terminie zaczęcia i zakończenia przebudowy. Jednak nie wykluczają, że prace będą się wiązały z przeniesieniem obsługi podróżnych do dworca tymczasowego.

Czytaj więcej o: Lublin perony kolej
xn
Barany
Użytkownik niezarejestrowany
(34) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

xn
xn (6 listopada 2017 o 00:26) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Brak zadaszenia to kpina! Co na to władze miasta? Nie chcemy prowizorki i roboty na odpier.... Wspólny dach nad wszystkimi peronami !!!!!!!;
Rozwiń
Barany
Barany (5 listopada 2017 o 22:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Meeeee!
Rozwiń
Gość
Gość (4 listopada 2017 o 20:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Wiatę niech postawią w Warszawie! Skandal!!!!
Rozwiń
Gość
Gość (3 listopada 2017 o 23:27) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Znowu jedyne kryterium wygrania przetargu to CENA. Najtańsza! :-(
Rozwiń
ScenariuszRzeczywistosciAlterNatywnej
ScenariuszRzeczywistosciAlterNatywnej (3 listopada 2017 o 15:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Niech nie biora tego do siebie personalnie, na pewno w tej firmie pracuja wspaniali i serdeczni ludzie, jednak firma sama w sobie, ma bardzo negatywny odbiór, jest nisko oceniana, bardzo chciałbym, żeby Francuzi, Włosi, lub Niemcy, albo nawet Czesi, przejęli PKP w regionie, chetnie dopłacę, żeby widzieć jak zdejmują z dworców szyldy "PKP".
Łezka się w oku zakręci, ludzie zaczną płakać ze szczęścia. W mojej ocenie zastany w "RP3.0r2017" "układ kolejowy" trzyma się mocniej niż złóż ropy, chałwy i ga3u dzisiejszy Władca Federacji Rosyjskiej AD 2017, i napewno mocniej niz Kanclerz Merkel polityki Austerity. Po następnym rozbiorze zdejmą oczywiście nie tylko szyld, ale też zmienią rozstaw osi. Jeśli PKP sie nie dalej zmieni, to musimy odłozyc PKP na boczny tor, zachęcać potencjalnych klientów, aby wybierali inne środki komunikacji, również Holdingi Zagraniczne. Nastepnie obserwować, aż PKP sie wykrwawia w regionie, nastepnie upada i bankrutuje. Tylko z Upadku, może Odrodzić sie Nowa Kolej. A Nowa Kolej Będzie Piękna. Nowoczesna. Jej pociągi będa mknąć z szybkoscia dźwięku, w ciszy, na poduszkach elektromagnetycznych, będa mknąć nie wśród ruin, tylko wśród kwiatów, drzew, i czystych zadbanych szlaków. A w środku szczęśliwi ludzie, mozliwe, że nawet Europejczycy...
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (34)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!