sobota, 25 listopada 2017 r.

Lublin

S19. Pierwszy krok do budowy 81 kilometrów ekspresówki

Dodano: 8 listopada 2017, 13:02
Autor: Paweł Puzio

Najbardziej obciążony ruchem odcinek S19 Lublin–Lubartów o długości 24 km, powstawać ma w latach 2020-2024
Najbardziej obciążony ruchem odcinek S19 Lublin–Lubartów o długości 24 km, powstawać ma w latach 2020-2024

Trzy firmy opracują koncepcję programową S19 od Lubartowa na północ, do granicy z woj. mazowieckim. Jest to pierwszy krok do budowy nowej ekspresówki o długości 81,5 kilometra

Preludium budowy każdej nowej dorgi ekprsowej w Polsce jest opracowanie koncepcji programowej.

– Właśnie wkraczamy w etap przygotowań do budowy S19 na północ od Lubartowa. Przygotowanie koncepcji programowej, obejmującej opracowanie wariantów rozwiązań węzłów czy też dróg do obsługi ruchu lokalnego, a także przeprowadzenie badań geologicznych – wyjaśnia Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Wykonanie dokumentacji projektowej podzielono na trzy części obejmujące w sumie sześć odcinków – dodaje Krzysztof Nalewajko.

Pierwsza część, obejmującą odcinek od granicy województw do węzła Międzyrzec Podlaski Północ oraz II etap obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego, łącznej długości 17,3 km, wykona Biuro Projektowo – Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa. Wykonawca dokumentacji projektowej będzie musiał uzyskać także decyzję środowiskową na dobudowę drugiej jezdni na obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego. Wartość prac to blisko 3 mln zł.

Najkorzystniejszą ofertę na drugą część, podzieloną na dwa odcinki, czyli od Międzyrzeca Podlaskiego do Kocka z granicą na węźle Radzyń Podlaski Północ, o łącznej długości 40,5 km, złożyło konsorcjum firm S.T.I. Polska (lider), PProjekt oraz S.Te.P. z Włoch. Opracowanie dokumentacji dla tego odcinka będzie kosztować blisko 5 mln zł.

Natomiast dokumentację na część trzecią, obejmującą II etap obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej oraz dalszy ciąg do węzła Lubartów Północ, o łącznej długości 23,6 km, wykona Transprojekt Gdański.

Tak jak w przypadku rozbudowy obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego wykonawca będzie musiał uzyskać decyzję środowiskową na budowę drugiej jezdni obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej. Wartość kontraktu to blisko 3,4 mln zł.

Realizacja tego odcinka planowana jest w latach 2019-2024. Natomiast najbardziej obciążony ruchem odcinek Lublin–Lubartów o długości 24 km, powstawać ma w latach 2020-2024. Obecnie trwa przetarg na wykonanie koncepcji programowej, podpisanie umów planowane jest w styczniu 2018.

Kraśnik-Janów Lubelski

Przypomnijmy też, że już podpisano umowę na wykonanie 33-kilometrowego odcinka S19. – Budowę podzielono na trzy zadania. Odcinek od węzła Kraśnik Południe do węzła Janów Lubelski Północ o długości ok. 18 km zrealizuje konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe za blisko 390 mln zł.

Obwodnicę Janowa Lubelskiego, ok. 7 km, zaprojektuje i zbuduje firma Mota-Engil Central Europe za 148,5 mln zł. Odcinek od węzła Janów Lubelski Południe do węzła Lasy Janowskie, ok. 8 km zrealizuje konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe za 183,6 mln zł – wyjaśnia Krzysztof Nalewajko. S19 Kraśnik – Lasy Janowskie powstanie, jako dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu, którą w przyszłości będzie można poszerzyć o trzeci pas. Kierowcy z nowej trasy skorzystają wiosną 2021 roku.

Natomiast w lutym 2018 roku ma zostać podpisana umowa na budowę 42 km ekspresówki od Lublina do Kraśnika.

Czytaj więcej o: Lublin Lubartów drogi
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
fhr54opkio
(13) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (9 listopada 2017 o 12:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Niemce będą stały tak jak Kołbiel.
Rozwiń
Gość
Gość (9 listopada 2017 o 08:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Odcinek Lublin- Lubartów z najmniejszą przepustowością a ostatni na liście do zrobienia. Brawo! Zróbmy z dalszej części S-kę niech przyciągnie większy ruch do Niemiec, a wtedy będą trwały tam roboty, żeby jeszcze "poprawić" ruch na tym odcinku.
Rozwiń
fhr54opkio
fhr54opkio (9 listopada 2017 o 08:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Pamiętaj że wzory sąpowielane, obwodnica Lublina też była robiona "od doopy strony".I ci od niby władzy nie chcą i nie będą zmieniać!.
Rozwiń
whop
whop (9 listopada 2017 o 08:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To my piszemy ale różne"polewojki" uważają że są mądrzejsi i wyczyniaja po swojemu. Po prostu podchoidza do nas jak do wroga i to bez względu na opcje poityczne czy inne ichnie fanabrrie. ONI WIEDZĄ JAK CIEMNY LUD MA ŻYĆ, JEŹDZIĆ, MODLIĆ SIĘ ROBIĆ ZAKUPY ITP.
Rozwiń
Gość
Gość (9 listopada 2017 o 06:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A kiedy Lublin - Kraśnik do ciężkiej cho .. y !? miało być 5 lat temu, mam gazetę gdzie Tusk tak mówił w 2012 roku ? !
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (13)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!