sobota, 24 lutego 2018 r.

Lublin

S19. Pierwszy krok do budowy 81 kilometrów ekspresówki

Dodano: 8 listopada 2017, 13:02
Autor: Paweł Puzio

Najbardziej obciążony ruchem odcinek S19 Lublin–Lubartów o długości 24 km, powstawać ma w latach 2020-2024
Najbardziej obciążony ruchem odcinek S19 Lublin–Lubartów o długości 24 km, powstawać ma w latach 2020-2024

Trzy firmy opracują koncepcję programową S19 od Lubartowa na północ, do granicy z woj. mazowieckim. Jest to pierwszy krok do budowy nowej ekspresówki o długości 81,5 kilometra

Preludium budowy każdej nowej dorgi ekprsowej w Polsce jest opracowanie koncepcji programowej.

– Właśnie wkraczamy w etap przygotowań do budowy S19 na północ od Lubartowa. Przygotowanie koncepcji programowej, obejmującej opracowanie wariantów rozwiązań węzłów czy też dróg do obsługi ruchu lokalnego, a także przeprowadzenie badań geologicznych – wyjaśnia Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Wykonanie dokumentacji projektowej podzielono na trzy części obejmujące w sumie sześć odcinków – dodaje Krzysztof Nalewajko.

Pierwsza część, obejmującą odcinek od granicy województw do węzła Międzyrzec Podlaski Północ oraz II etap obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego, łącznej długości 17,3 km, wykona Biuro Projektowo – Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa. Wykonawca dokumentacji projektowej będzie musiał uzyskać także decyzję środowiskową na dobudowę drugiej jezdni na obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego. Wartość prac to blisko 3 mln zł.

Najkorzystniejszą ofertę na drugą część, podzieloną na dwa odcinki, czyli od Międzyrzeca Podlaskiego do Kocka z granicą na węźle Radzyń Podlaski Północ, o łącznej długości 40,5 km, złożyło konsorcjum firm S.T.I. Polska (lider), PProjekt oraz S.Te.P. z Włoch. Opracowanie dokumentacji dla tego odcinka będzie kosztować blisko 5 mln zł.

Natomiast dokumentację na część trzecią, obejmującą II etap obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej oraz dalszy ciąg do węzła Lubartów Północ, o łącznej długości 23,6 km, wykona Transprojekt Gdański.

Tak jak w przypadku rozbudowy obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego wykonawca będzie musiał uzyskać decyzję środowiskową na budowę drugiej jezdni obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej. Wartość kontraktu to blisko 3,4 mln zł.

Realizacja tego odcinka planowana jest w latach 2019-2024. Natomiast najbardziej obciążony ruchem odcinek Lublin–Lubartów o długości 24 km, powstawać ma w latach 2020-2024. Obecnie trwa przetarg na wykonanie koncepcji programowej, podpisanie umów planowane jest w styczniu 2018.

Kraśnik-Janów Lubelski

Przypomnijmy też, że już podpisano umowę na wykonanie 33-kilometrowego odcinka S19. – Budowę podzielono na trzy zadania. Odcinek od węzła Kraśnik Południe do węzła Janów Lubelski Północ o długości ok. 18 km zrealizuje konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe za blisko 390 mln zł.

Obwodnicę Janowa Lubelskiego, ok. 7 km, zaprojektuje i zbuduje firma Mota-Engil Central Europe za 148,5 mln zł. Odcinek od węzła Janów Lubelski Południe do węzła Lasy Janowskie, ok. 8 km zrealizuje konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe za 183,6 mln zł – wyjaśnia Krzysztof Nalewajko. S19 Kraśnik – Lasy Janowskie powstanie, jako dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu, którą w przyszłości będzie można poszerzyć o trzeci pas. Kierowcy z nowej trasy skorzystają wiosną 2021 roku.

Natomiast w lutym 2018 roku ma zostać podpisana umowa na budowę 42 km ekspresówki od Lublina do Kraśnika.

Czytaj więcej o: Lublin Lubartów drogi
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(16) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (27 listopada 2017 o 16:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
szynobus Lublin-Lubartów powinien przy tej rozbudowie jak metro jezdzic(conajmniej 3 na godzine)
Rozwiń
Gość
Gość (27 listopada 2017 o 14:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
@whop... a kto ci każe tkwić w tym strasznym kraju. Weź kredyt i zmień pracę. I po problemie.
Rozwiń
Gość
Gość (27 listopada 2017 o 11:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Lublin Lubartów to najpilniejsze a na końcu jak zawsze przy budowie dróg
Rozwiń
Gość
Gość (9 listopada 2017 o 12:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Niemce będą stały tak jak Kołbiel.
Rozwiń
Gość
Gość (9 listopada 2017 o 08:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Odcinek Lublin- Lubartów z najmniejszą przepustowością a ostatni na liście do zrobienia. Brawo! Zróbmy z dalszej części S-kę niech przyciągnie większy ruch do Niemiec, a wtedy będą trwały tam roboty, żeby jeszcze "poprawić" ruch na tym odcinku.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (16)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!