niedziela, 22 października 2017 r.

Lublin

Stawiamy nowe bariery

  Edytuj ten wpis
Dodano: 24 sierpnia 2003, 16:30

Gdy na ul. Kowalskiej trwały prace remontowe, poprosiłem jednego z nadzorujących o zrobienie specjalnego podjazdu do sklepu dla niepełnosprawnych. Proponowałem pokrycie kosztów. Ale zignorowano moją prośbę – opowiedział nam Marek Małec, właściciel sklepu przy Kowalskiej.

– Nikt o takiej interwencji mnie nie informował – mówi Eugeniusz Urban, prezes zarządu Przedsiębiorstwa Robót Drogowych Lubartów, wykonawca remontów.
Co by się stało, gdyby taka interwencja do kierownictwa robót dotarła? – Sprawdziłbym czy takie rozwiązanie jest przewidziane w projekcie robót remontowych. To jego się ściśle trzymamy. Realizujemy tylko to, co jest tam przewidziane – dodaje Urban.
Czy projekt przewiduje tego rodzaju podjazdy pod chodniki przy sklepach? – W projekcie nie uwzględniliśmy takich rozwiązań dla osób niepełnosprawnych. Dostosowane są tylko przejścia dla pieszych i parkingi, zgodnie z obowiązującymi wymaganiami ustawowymi. Podjazdy pod sklepy niech sobie robią właściciele sklepów – mówi Henryk Korczewski, dyrektor Wydziału Strategii i Rozwoju w Urzędzie Miasta.
– W krajach Unii Europejskiej nie ma przypadków, żeby przy modernizacjach nie uwzględniono potrzeb niepełnosprawnych. Prawie pod każdym sklepem istnieje konieczny dla nas podjazd. Uważam, że coś takiego powinno zaistnieć również w Lublinie. Tym bardziej, że prace są wykonywane za unijne pieniądze– mówi Adam Orzeł z Lubelskiego Forum Osób Niepełnosprawnych.
Dlaczego nikt odpowiednio wcześnie nie przewidział takich potrzeb i w porozumieniu z właścicielami nie uwzględnił ich w projekcie? – Nikt się do nas z taką sugestią wcześniej nie zgłaszał – tłumaczy H. Korczewski.
– Liczyliśmy, że miasto uwzględni nasze potrzeby. Tym bardziej, że istnieje w Urzędzie Miasta specjalnie opracowana strategia działań na rzecz osób niepełnosprawnych – dodaje A. Orzeł.
– Będę musiał teraz niszczyć nowo wybudowany chodnik i taki podjazd robić – mówi Małec. – Czy innym sprzedawcom równie mocno zależy na niepełnosprawnych klientach? Czas pokaże.
Jakie jeszcze niespodzianki czekają na niepełnosprawnych mieszkańców naszego miasta? – Na nowo wyremontowanych ulicach jeszcze nie byliśmy, bo po prostu nie możemy tam dotrzeć. Pełnosprawny mieszkaniec nie jest w stanie dostrzec, jaki detal może stanowić dla nas barierę nie do pokonania – dodaje A. Orzeł.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!