poniedziałek, 18 grudnia 2017 r.

Lublin

Strefa parkowania w Lublinie. Bez opłat tam, gdzie nie ma linii

Dodano: 4 lipca 2016, 13:58
Autor: Dominik Smaga

Wymaganych prawem linii nie ma wciąż m.in. na Krakowskim Przedmieściu
Wymaganych prawem linii nie ma wciąż m.in. na Krakowskim Przedmieściu

Bez biletu i obaw o karę wciąż można zostawiać auto na wielu ulicach Strefy Płatnego Parkowania. Jej zarządca nie wszędzie wymalował na czas linie wyznaczające miejsca postojowe, a bez linii nie można żądać opłat.

Strefa w nowych granicach i z nowym cennikiem zaczęła działać w piątek, 1 lipca. Tego dnia w wielu miejscach nie była oznakowana w sposób wymagany ministerialnym rozporządzeniem. Mówi ono, że miejsca powinny być oznaczone zarówno znakami pionowymi, jak i malowanymi na nawierzchni liniami.
Miasto do ostatniej chwili liczyło na to (przynajmniej w oficjalnych wypowiedziach urzędników), że zarządca strefy zdąży z oznakowaniem na czas. Ale nie zdążył. W piątek na wielu ulicach miejsca postojowe nie były oznakowane prawidłowo i tam opłaty nie powinny być wymagane.

– Kontrolerzy parkingowi na nowym obszarze strefy oraz na ulicach, na których nie ma wymalowanego oznakowania zostali ukierunkowani na pomaganie kierowcom i instruowanie ich, a nie na karanie – mówił nam w piątek Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. Zasada ta miała obowiązywać na dopóki na jezdni nie pojawią się linie, a miasto twierdziło, że nastąpi to do poniedziałku. Ale tak się nie stało.

– W pracach zaplanowanych na dwie weekendowe noce przeszkodziła pogoda i mokra nawierzchnia – wyjaśnia Joanna Bobowska z Urzędu Miasta. – Do momentu, gdy miejsca nie będą wyznaczone liniami, kierowcy będą pouczani.

Wymaganych prawem linii nie ma wciąż m.in. na Krakowskim Przedmieściu, ul. Zielonej, części ul. Chopina, Sztajna, czy choćby al. Piłsudskiego. Niekompletne, a więc niezgodne z rozporządzeniem jest też oznakowanie na Starym Mieście. Także tu miasto oraz zarządca strefy zmuszeni są do wymalowania linii, bo prawo nie czyni żadnych wyjątków dla staromiejskich obszarów. Z tego powodu linie muszą się pojawić m.in. na ul. Jezuickiej czy Olejnej.

Przypomnijmy, że od 1 lipca strefa powiększyła się m.in. o ul. Skłodowskiej, Radziszewskiego, Zamojską, Dolną Panny Marii, czy też Rusałkę, choć na ostatniej z tych ulic „sklepowa” część nie jest oznaczona jako płatna. Nowe tereny strefy są oznakowane jako Podstrefa B i tu postój jest tańszy niż w „starej” części nazwanej Podstrefą A.

Cennik

CENNIK PODSTREFY A

Minimalna opłata: 80 gr za 16 min

Jedna godzina: 3,00 zł
Dwie godziny: 6,60 zł
Trzy godziny: 10,90 zł
Cztery godziny: 13,90 zł
Pięć godzin: 16,90 zł
każda godzina powyżej trzeciej: 3 zł
Bilet dobowy: 20 zł
Abonament „A” miesięczny: 200 zł
Abonament „A” półroczny: 900 zł
Abonament „A” roczny: 1600 zł

CENNIK PODSTREFY B

Minimalna opłata: 50 gr za 15 min

Jedna godzina: 2,00 zł
Dwie godziny: 4,40 zł
Trzy godziny: 7,20 zł
Cztery godziny: 9,20 zł
Pięć godzin: 11,20 zł
każda godzina powyżej trzeciej: 2 zł
Bilet dobowy: 15 zł
Abonament „A” miesięczny: 150 zł
Abonament „A” półroczny: 750 zł
Abonament „A” roczny: 1300 zł

 

MTP
Irasaidam
Kobiet@
(9) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

MTP
MTP (5 lipca 2016 o 10:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
b.dobrze ODKORKOWAĆ CENTRUM, stanowczo za dużo tam samochodów
Postulat ze wszech miar słuszny, tylko wykonanie marne. Jeżeli ktoś poważnie myśli o odkorkowaniu Śródmieścia, to powinien ograniczyć możliwość parkowania w strefie do 2, maksymalnie 3 godzin. Tymczsem, wprowadzone zmiany to tylko sposób na zwiększenie dochodów miasta. Z części miejsc parkingowych można by było zrezygnować, patrz Krakowskie, i zrobić miejsce dla rowerzystów, którzy teraz uskuteczniają slalomy pomiędzy przechodniami. Najważniejsze są jednak inwestycje w alternatywne rozwiązania komunikacyjne: parkingi na obrzeżach Centrum, komunikacja miejska, arterie komunikacyjne umożliwiające omijanie Śródmieścia. Pomysłów na parkingi nie ma w ogóle, podróżowanie MPK do najprzyjemniejszych i szybkich nie należy, a inwestycje drogowe idą, jak krew z nosa. Budowa Trasy Zielonej znowu stanęła, pomysłu na udrożnienie Sowińskiego brak, a w zamian zamknięto część Krakowskiego i planuje się tam wybudować kolejne centrum handlowe. Przy takim zarządzaniu, w perspektywie kilku lat należy spodziewać się paraliżu komunikacyjnego w tej części Lublina. Może to zniechęci kierowców do jazdy samochodami?
Rozwiń
Irasaidam
Irasaidam (4 lipca 2016 o 18:56) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
bolo napisał:
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
tak to jest jak firma dziad wygrywa przetarg we współpracy z jeszcze lepszą, notabene miejską spółką jaką jest MPK i biorą się za coś za pięć dwunasta... do tego niekompetentni urzędnicy z ZDiMu co nie znają przepisów ruchu wydają zgodę na wyznaczenie miejsc postojowych w miejscach niedozwolonych przez przepisy ruchu drogowego i mamy strefę płatnego parkowania w Lublinie. Panie kieliszek, wszystkie parkomaty powinny być wyłączone do momentu prawidłowego i kompletnego wyznaczenia miejsc parkingowych zgodnych z prawem. To co się dzieje teraz jest to próba wyłudzenia pieniędzy !!
Nie cwaniakuj, bo akurat przepisy się ciągle zmieniają i niejeden by poległ na tym poszerzeniu strefy.
Nieznajomość prawa nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania. Do puki nie ma prawidłowo zyznaczonych miejsc, o pobieraniu opłaty nie powinno być ani słowa. Realizaja zamierzeń jest poprostu do D.
Rozwiń
Kobiet@
Kobiet@ (4 lipca 2016 o 17:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Mam pytanie. Dlaczego wymieniono parkometry i trzeba teraz wpisywać nr rejestracyjny samochodu. To nowy sposób na dodatkową kasę? Parkometry nie wydają reszty. To już jest naciągactwo. Teraz  trzeba wpisać nr rejestracyjny. Domyślam się, że celem jest uniemożliwienie odstąpienia biletu. Tylko dlaczego. Jeśli już wrzuciłam pieniadze, w ilości większej niz potrzebowałam, bo nie miałam drobnych, a nie zapewniono mi parkometru zwracającego resztę, dlaczego nie mogę odstąpić komuś swojego biletu, aby "dokończył" sytanie?  Wszak "wykupiłam" pozwolenie na stanie w strefie przez okreslony czas. Według mnie to zwykłe draństwo i naciągactwo. 
Rozwiń
Gość
Gość (4 lipca 2016 o 17:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
b.dobrze ODKORKOWAĆ CENTRUM, stanowczo za dużo tam samochodów
Rozwiń
bolo
bolo (4 lipca 2016 o 16:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
tak to jest jak firma dziad wygrywa przetarg we współpracy z jeszcze lepszą, notabene miejską spółką jaką jest MPK i biorą się za coś za pięć dwunasta... do tego niekompetentni urzędnicy z ZDiMu co nie znają przepisów ruchu wydają zgodę na wyznaczenie miejsc postojowych w miejscach niedozwolonych przez przepisy ruchu drogowego i mamy strefę płatnego parkowania w Lublinie. Panie kieliszek, wszystkie parkomaty powinny być wyłączone do momentu prawidłowego i kompletnego wyznaczenia miejsc parkingowych zgodnych z prawem. To co się dzieje teraz jest to próba wyłudzenia pieniędzy !!
Nie cwaniakuj, bo akurat przepisy się ciągle zmieniają i niejeden by poległ na tym poszerzeniu strefy.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (9)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!