sobota, 19 sierpnia 2017 r.

Lublin

Strefa parkowania w Lublinie: pierwsze parkomaty w centrum miasta

Dodano: 20 września 2012, 10:24
Autor: (drs)

Pierwsze parkomaty pojawiły się w centrum Lublina (Maciej Kaczanowski)
Pierwsze parkomaty pojawiły się w centrum Lublina (Maciej Kaczanowski)

Do końca miesiąca na ulicach stanąć ma w sumie 90 takich urządzeń.

Wszystkie przyjechały z Francji, zasilane będą bateriami słonecznymi ładującą także akumulatory, które będą podtrzymywać pracę parkomatów po zmroku. Dlatego montaż urządzeń nie wymagał rozkopywania chodników i doprowadzania kabli.

Parkomaty zaczną działać 1 października, bo od tego dnia ma obowiązywać strefa płatnego parkowania. Urządzenia będą przyjmować tylko bilon, przy czym najmniejszy akceptowalny przez nie nominał to 10 groszy. Wszystkie automaty są wyposażone w monitory LCD z komunikatami w języku polskim, angielskim i niemieckim. Kierowcy znajdą tu także szczegółową instrukcję obsługi, cennik opłat i namiary na firmę serwisującą urządzenia.

Wydruk z parkomatu kierowcy będą zobowiązani umieścić za przednią szybą pojazdu w widocznym miejscu i to w taki sposób, by nadruk był widoczny dla kontrolerów, którzy będą krążyć po śródmiejskich parkingach. Opłata za postój bez biletu wyniesie 50 złotych. Pierwsza godzina parkowania kosztować będzie 2 zł, druga 2.40 zł, trzecia 2,80 zł, zaś czwarta i każda następna 2 zł. Za bilet dobowy dostępny także w parkomatach zapłacimy 15 złotych.

Od 1 października liczba miejsc parkingowych, na których trzeba będzie płacić miastu wzrośnie z 600 do 1700.
Czytaj więcej o:
MABOOKTA
iX
ferge
(7) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

MABOOKTA
MABOOKTA (20 września 2012 o 17:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Chcemy strefy na ul. Popiełuszki !
Rozwiń
iX
iX (20 września 2012 o 13:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Parkeon Strada -30 do +55 stopni , ciekawe czy wytrzyma w naszym klimacie , a waży tylko 120 kg, to osiłkowie go wyrwą z korzeniami .
Rozwiń
ferge
ferge (20 września 2012 o 12:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
jak sie nie wstydzą tak z najbiedniejsztych ludzi kasę ściagac, że to mogą innym ludziom patrzeć w oczy na ulicy ??
Rozwiń
kaha
kaha (20 września 2012 o 12:28) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jak można instalować w XXI wieku parkomaty, w których nie ma mozliwości płacenia kartą!!!
Rozwiń
Student z Dzisiatej
Student z Dzisiatej (20 września 2012 o 12:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[url="http://lublin.spp24.pl/"]http://lublin.spp24.pl/[/url]

Według mnie strefa jest za mała i przydałoby się powiększenie jej wzdłuż Solidarności przynajmniej do Głębokiej, Sowińskiego i Poniatowskiego. Rozważyłbym też powiększenie do Muzycznej, Szczerbowskiego, Piłsudskiego, Młyńskiej, Gazowej, Pocztowej, Kunickiego, Wolskiej, Fabrycznej i Unii Lubelskiej, też wzdłuż Solidarności. Na Rusałce, w miejsce boisk, zarośli i ogródków działkowych, powinien powstać wielki darmowy parking z którego autobusem można by się dostać do wnętrza strefy. Podobne mogłyby się znaleźć w rejonie Północnej i Szeligowskiego, Parku Ludowego i zamiast ogródków działkowych przy Unii Lubelskiej. Pozdrawiam, student Politechniki z Dziesiątej.

PS. Zastanawiam się jeszcze, czy parkomaty nie przydałyby się wzdłuż ulicy Zana. A swoje uwagi złożę też w biurze strefy.Zjeździłem już wiele polskich dróg i wiele polskich miast, a w paru zagranicznych byłem. Mam prawo jazdy, mam samochód. Wiem, że strefa płatnego parkowania jest rozwiązaniem dobrym, a szczególnie przy niewygórowanych opłatach, takich jak będą u nas. Np. w Malborku wolałem się zatrzymać w strefie, niż na prywatnym płatnym parkingu lub na "bezpłatnym", ale z Panem Żulem.Na uczelnię jeżdżę z Dziesiątej prywatnym samochodem. Pięć miejsc, jadę sam. Lubię niezależność, więc carpooling odpada. Skuter - ok, ale pojedź tym w zimie. Komunikacja miejska? Spoko, ale najpierw kilometr piechotą na końcowy trolejbusu, a potem kilometr po mieście. Z laptopem, teczką A3 z projektami, kanapkami, plecakiem.Południe Lublina cierpi komunikacyjnie. Przed wojną rozwój miasta szedł w naszym kierunku i wtedy Kunickiego wystarczała. Ale potem PRLowscy planiści rozlali Lublin na zachód i północ, zrobili tam siatkę ulic, a nam została Kunickiego. OK, dorzucili Diamentową, ale nie przedłużyli do Abramowickiej, a to poważny błąd. Aby się wydostać z Dziesiątej masz tylko Kunickiego, albo Zemborzycką i Diamentową. Nic więcej. Trolejbus jedzie do połowy Dzielnicy, dalej autobus raz na godzinę. Nie masz samochodu - do centrum Lublina jedziesz tyle co do Frampola.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (7)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!