poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Lublin

Strefa Płatnego Parkowania szykuje się do powiększenia. Miejsca będą wydzielone liniami

Dodano: 9 czerwca 2016, 21:17
Autor: Dominik Smaga

Już wiadomo, że miejsc parkingowych zmieści się mniej, niż do tej pory. Przykład? Od różowego auta w lewo, bo uwzględniane mają być też przepisy zakazujące parkowania w mniejszej, niż 10 m odległości od przejść
Już wiadomo, że miejsc parkingowych zmieści się mniej, niż do tej pory. Przykład? Od różowego auta w lewo, bo uwzględniane mają być też przepisy zakazujące parkowania w mniejszej, niż 10 m odległości od przejść

Po niedzieli ma się zacząć wielka operacja malowania linii wyznaczających miejsca parkingowe w płatnej strefie. Zacznie się też montaż fundamentów pod nowe parkomaty, a mieszkańcy ulic, które zostaną włączone do strefy będą mogli składać wnioski o abonament

W nowych granicach i na nowych zasadach Strefa Płatnego Parkowania ma działać od 1 lipca. Do tego dnia każde z miejsc, na których postój będzie płatny, musi być z osobna wydzielone liniami malowanymi na nawierzchni. Wymagają tego przepisy. Malowanie ma się zacząć z dużym wyprzedzeniem, bo miasto spodziewa się, że będzie to czasochłonna akcja.

– Łatwe to nie będzie, bo miejsca w centrum rzadko są wolne, a nie będziemy wyganiać kierowców z zajętych miejsc, tylko wykorzystywać czas, kiedy będą puste. Wtedy takie miejsce zajmie wykonawca – zapowiada Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. – Malowanie planowane jest przede wszystkim na godziny nocne.

To jak wiele miejsc uda się wyznaczyć, będzie wiadomo po niedzieli, gdy gotowy ma być komplet map. Ale już wiadomo, że miejsc parkingowych zmieści się mniej, niż do tej pory.

– I to nie tylko z powodu przebudowy pl. Litewskiego, ale też ze względu na restrykcyjne pozostawianie 1,5 m chodnika dla pieszych – tłumaczy Kieliszek. Uwzględniane mają być też przepisy zakazujące parkowania w mniejszej, niż 10 m odległości od przejść, a to też sprawi, że choćby na Krakowskim Przedmieściu ubędzie miejsc parkingowych.

Po niedzieli dostępne będą już wnioski o wydanie tańszych abonamentów „N” przysługujących niepełnosprawnym (4 zł za miesiąc) oraz „M” dla mieszkańców płatnej strefy (100 zł za rok).

W przyszłym tygodniu zacząć ma się też budowa fundamentów pod parkomaty przy ulicach, o które zostanie poszerzona strefa. Tu urządzenia będą oznaczone kolorem zielonym i tak też będzie z tabliczkami umieszczanymi pod znakami drogowymi „postój płatny”. Tabliczki będą kolorowe, by kierowca nie miał wątpliwości, czy znajduje się w strefie tańszej (zielonej), czy też droższej (czerwonej). Z droższym biletem będzie można stać w tańszej strefie, ale kto zrobi na odwrót, narazi się na opłatę dodatkową.

Różnica w opłatach jest zauważalna: w tańszej strefie pierwsza godzina będzie kosztować 2 zł, w droższej 3 zł. Za drugą zapłacimy odpowiednio 2,40 zł lub 3,20 zł, za trzecią 2,80 zł lub 4,30 zł, zaś czwarta i każda następna godzina ma kosztować tyle, co pierwsza. Dobory bilet w strefie zielonej będzie kosztował 15 zł, a w czerwonej 20. Na miesięczny abonament w tańszym rejonie wydamy 150 zł, zaś w droższym 200. Za półroczny odpowiednio 750 lub 900 zł, a za roczny 1300 lub 1600 zł.

Nowe parkomaty będą wyposażone w klawiaturę, na której kierowca będzie musiał wpisać numer rejestracyjny pozostawianego auta. Urządzenia dotarły już do Lublina.

kierowcaLU
LKR
Lubliniak
(36) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

kierowcaLU
kierowcaLU (11 czerwca 2016 o 02:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Coraz cieplej, ale Cayenne to byłoby lekko za duże auto
Rozwiń
LKR
LKR (10 czerwca 2016 o 22:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Lubliniak napisał:
LKR napisał:
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
W krd przy znakach zakazu jest mowa o zakazie wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad ...t, a nie dopuszczajnej mc panie mundry. Doczytaj, a potem mędrkuj!
Ha ha ha!. Nie, no nie mogę. Muszę skomentować te rewelacje. 1. Napisałem o znakach informacyjnych (np. D-18 duża biała litera P na niebiskim tle jak na zdjęciu), a nie zakazu! 2. Odsyłam do  Rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych ( Dz.U. 2002 nr 170 poz. 1393)  § 52 ust. 2, cytuję: "Umieszczona pod znakiem D-18 tabliczka T-30  wskazuje sposób ustawienia pojazdu względem krawę dzi jezdni oznaczonej na tabliczce barwą szarą oraz ż e miejsce jest przeznaczone dla pojazdów samochodowych  o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej  2,5 t." Odsyłam również do  Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym ( Dz.U. 1997 nr 98 poz. 602) art 47 ust. 2. 3. Przypuszczam, że niebieski samochód widoczny na zdjęciu to Twój P orsche Cayenne, notabene jedyny ustawiony zgodnie z tabliczką i optymalnie pod wzgledem wykorzystania miejsca, którego DMC niestety lekko przekracza 2,5t. 4. Dobra rada. Gdyby kiedyś policjant lub strażnik chciał wystawić Ci mandat za postój tym samochodem w takim miejscu nie odmawiaj przyjęcia mandatu, bo przed sądem skompromitujesz się podobnie jak na tym forum.
Rozwiń
Lubliniak
Lubliniak (10 czerwca 2016 o 18:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
LKR napisał:
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
"Miejsca będą wydzielone liniami" Aua,jak sobie poradzą kierowcy z Kraśnika albo Świdnika? Oni nie umieją parkować między liniami co widać np.pod centrami handlowymi...
Ciekawostka. Zgodnie z wciąż obowiązującymi przepisami w miejscu wyznaczonym znakiem drogowym z umiesczoną pod nim tabliczką wskazującą sposób ustawienia pojazdu dopuszcza się postój pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej do 2,5 tony. Nie potrafię powiedzieć co to za samochód ten niebieski SUV, ale obawiam się, że jego DMC może nieco przekraczać 2,5 tony. W krd przy znakach zakazu jest mowa o zakazie wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad ...t, a nie dopuszczajnej mc panie mundry. Doczytaj, a potem mędrkuj!
Rozwiń
inżynier transportu
inżynier transportu (10 czerwca 2016 o 13:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
cywilizacja wkracza do Lublina, popieram rozbudowę strefy chcecie parkować jak popadnie to wracajcie na wieś albo wyprowadźcie się jeszcze dalej na wschód
Rozwiń
zzz
zzz (10 czerwca 2016 o 12:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Jeżeli kierowcy parkowali w miejscach, gdzie zakazywało tego prawo, to nie oznacza, że miejsc parkingowych teraz ubędzie. Niektórych po prostu nigdy nie było, a ludzie zostawiali tam auta nielegalnie.
W punkt. Nic nie ubędzie.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (36)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!