Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

25 maja 2009 r.
21:04
Edytuj ten wpis

Światła na przejściu przed Bramą Krakowską?

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio
0 32 A A

Koniecznie trzeba zamontować sygnalizacji świetlną na przejściu przy Bramie Krakowskiej - postuluje Maciej Kulka. Tej pewności nie mają urzędnicy miejscy. Kierowcy trzymają stronę pana Macieja. Piesi urzędników.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Ruch na przejściu dla pieszych przed Bramą Krakowską jest duży. Zwłaszcza w godzinach szczytu, a w weekendy wieczorami potok ludzi płynie z deptaka na Stare Miasto i odwrotnie.

- Ludzi traktują to przejście jak przedłużenie deptaka. Kierowcy się denerwują, że muszą stać w długich korkach, bo piesi nie respektują praw kierowców - tłumaczy Maciej Kulka, ściśle związany z motoryzacją. Jego zdaniem, problem rozwiązałaby wzbudzana przez pieszych sygnalizacja świetlna. - To uspokoiłoby potok ludzi płynących przez to przejście, a zarazem wydatnie zmniejszyłyby się korki samochodów oczekujących na przejazd - tłumaczy Kulka.

Miasto nie podchodzi entuzjastycznie do tego pomysłu. - Oczywiście, to przejście jest ruchliwe i kierowcy mogą się denerwować na pieszych, którzy faktycznie traktują je jak przedłużenie deptaka - mówi Anna Adamiak, zastępca dyrektora Wydziału Dróg i Mostów.

- Z technicznego punktu widzenia montaż sygnalizatorów jest możliwy, lecz bardzo kosztowny. Nie wiem natomiast czy potrzebny. Nie mieliśmy wniosków od policji w sprawie montażu sygnalizacji ze względu na bezpieczeństwo - dodaje Adamiak, która jednocześnie twierdzi, że w Lublinie jest wiele innych przejść pilnie wymagających zainstalowania sygnalizatorów.

- A poza tym mam wątpliwości, czy na takie rozwiązanie zgodziłby się konserwator zabytków, skoro nie wyraził aprobaty na budowę zatok autobusowych przy Bramie Krakowskiej - dodaje dyrektor Adamiak.

Problem dostrzegają także kierowcy. - Piesi potrafią bezceremonialnie wejść i zahamować ruch. Czasami trzeba jechać niemal po nogach, szczególnie w godzinach szczytu, aby wymusić na pieszych możliwość przejazdu przez to przejście - mówi Tadeusz Pawłowski, kierowca z Lublina.

Komentarze 32

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Andrzej / 13 lipca 2009 o 13:34
Czasami trzeba jechać niemal po nogach, szczególnie w godzinach szczytu, aby wymusić na pieszych możliwość przejazdu przez to przejście - mówi Tadeusz Pawłowski, kierowca z Lublina. Takiego PANA to odpowiednie służby powinny odpowiednio potraktować!!!. Wygląda na to że uczył go Kulka!!!
Psim obowiązkiem kierowcy jest przestrzeganie przepisów!!! . Pieszy na przejściu jest święty!!!
Avatar
lubelak / 13 lipca 2009 o 12:16
I taki ignorant uczy ludzi jeździć??????????? może jeszcze każe trąbić kursantom na opieszałych przechodniów na pasach?? Jak się całe życie po wioskach jeździło gdzie "taksówka "to było wydarzenie przed którym lud uskakiwał z poboznym lękiem to się teraz próbuje stosować takie zwyczaje w mieście. No i syndrom braku kultury motoryzacyjnej spwodowany nabyciem pierwszego auta w rodzie dopiero przed kilku czy kilkunastu laty...więc podziwiajcie mój awans społeczny do świata kołowego !!! Na całym świecie pieszy to święta krowa i miasta są dla ludzi i rowerów a nie aut. Jak się nie podoba to won jeździć poza centrum - da się ominąć tą ulicę. Dla porządku nadmienię że jestem członkiem automobilklubu więc daleko mi do eko- ściemy.... to po orostu kwestia kultury i poszanowania życia i zdrowia ludzkiego.
I taki ignorant uczy ludzi jeździć??????????? może jeszcze każe trąbić kursantom na opieszałych przechodniów na pasach?? Jak się całe życie po wioskach jeździło gdzie "taksówka "to było wydarzenie przed którym lud uskakiwał z poboznym lękiem to się teraz próbuje stosować takie zwyczaje w mieście. No i syndrom braku kultury motoryzacyjnej spwodowany nabyciem pierwszego auta w rodzie dopiero przed kilku czy kilkunastu laty...więc podziwiajcie mój awans społeczny do świata kołowego !!! Na całym świecie pieszy to święta kr... rozwiń
Avatar
pedro / 13 lipca 2009 o 11:10
Spoza Lublina napisał:
Na każdym przejściu dla pieszych pieszy ma pierwszeństwo. Kierowcom proponuję lekturę kodeksu.


Drogi przyjacielu masz rację tylko zanim pieszy znajdzie się na przejściu to:
1. musi sprawdzić czy nie nadjeżdza z lewej strony pojazd,
2. następnie z prawej strony
3. jeżeli są spełnione te warunki to może wkroczyć na jezdnię i równym krokiem pokonać ją.
Procedurę przechodzenia znają doskonale przedszkolaki.
Dodam jeszcze, że pieszy jest na jezdni gościem w przeciwieństwie do samochodu i dlatego jeżeli już jest na przejściu to ma pierszeństwo.
Wchodzenie na przejście bez wspomnianej procedury Policja powinna traktować jako wykroczenie i Karać mandatem.
Dziwi mnie zachowanie studentów którzy to lekcewarzą i wręcz rzucają się pod samochody_ zdrowie i życie jest jedno.
Pozdrawiam, pieszych i kierowców
Pedro


Drogi przyjacielu masz rację tylko zanim pieszy znajdzie się na przejściu to:
1. musi sprawdzić czy nie nadjeżdza z lewej strony pojazd,
2. następnie z prawej strony
3. jeżeli są spełnione te warunki to może wkroczyć na jezdnię i równym krokiem pokonać ją.
Procedurę przechodzenia znają doskonale przedszkolaki.
Dodam jeszcze, że pieszy jest na jezdni gościem w przeciwieństwie do samochodu i dlatego jeżeli już jest na przejściu to ma pierszeństwo.
Wchodzenie na przejście bez wspom... rozwiń
Avatar
bobas / 12 lipca 2009 o 09:14
Popieram . tam powinny być światła.
Piesi traktują to przejście jak deptak ,
a to jest przejście dla pieszych.
drugie takie miejsce to miasteczko akademickie,
bo studenty znają swoje prawa
Avatar
ToBi / 12 lipca 2009 o 01:32
Pan Kulka jako właściciel nauki jazdy powinien zacząć troche więcej myśleć bo chyba za bardzo się słucha niektórych kursantów. Światła mają rozładować korki? Przecież to jakaś kpina. W tym momencie jakoś tam można się przecisnąć a jak będą światła to już trzeba będzie stać i koniec. Nie mówiąc już o tym, że wielu pieszych napewno nie będzie respektowało tych świateł, prędkość przejazdu samochodów się zwiększy i tragedia gotowa. Jak coś w tym miejscu robić to albo przejście podziemne dla pieszych, ale podziemny przejazd dla samochodów(ta wersja chyba nawet lepsza. A jeżeli Pan Kulka proponuje światła pod Bramą to dlaczego nie proponuje ich także pod Galerią Centrum? Tam jest identyczna sytuacja albo nawet i gorzej.
Pan Kulka jako właściciel nauki jazdy powinien zacząć troche więcej myśleć bo chyba za bardzo się słucha niektórych kursantów. Światła mają rozładować korki? Przecież to jakaś kpina. W tym momencie jakoś tam można się przecisnąć a jak będą światła to już trzeba będzie stać i koniec. Nie mówiąc już o tym, że wielu pieszych napewno nie będzie respektowało tych świateł, prędkość przejazdu samochodów się zwiększy i tragedia gotowa. Jak coś w tym miejscu robić to albo przejście podziemne dla pieszych, ale podziemny przejazd dla samochodów(ta wers... rozwiń
Avatar
maziur / 26 maja 2009 o 16:14
mało nam korków?? chyba tak!! więc stawiajmy kolejne światła!!
trochę logiki!! światła na pewno nie zmnieszą korków a je stworzą zwlaszcza w takich miejscach jak lubartowska czy przed galeria centrum, w takich miejsach oczywiste ze piesi są faworyzowani i słusznie, ale gdy pieszych brak samochody spokojnie jadą bez zatrzymania, światła spowodują że będziemy stac i w samochodzie i jako piesi niewazne czy jest ruch, a tacy ludzie jak KULKA niech spojrzą na ul. KUNICKIEGO i sie zastanowia do czego dopuszczją, KULKA niech lepiej uczy jeździc swoich kursantów w eLkach bo chyba sobie nie radzą przed takimi przejściami, niech uczy przyszłych kierowców myslenia i kultury a wszystkim będzie lepeij zamiast stawiac kolejne swiatla
mało nam korków?? chyba tak!! więc stawiajmy kolejne światła!!
trochę logiki!! światła na pewno nie zmnieszą korków a je stworzą zwlaszcza w takich miejscach jak lubartowska czy przed galeria centrum, w takich miejsach oczywiste ze piesi są faworyzowani i słusznie, ale gdy pieszych brak samochody spokojnie jadą bez zatrzymania, światła spowodują że będziemy stac i w samochodzie i jako piesi niewazne czy jest ruch, a tacy ludzie jak KULKA niech spojrzą na ul. KUNICKIEGO i sie zastanowia do czego dopuszczją, KULK... rozwiń
Avatar
Gość / 26 maja 2009 o 15:58
Powinny być światła!!! często tamtędy przejeżdżam (mieszkam w okolicy)i przechodzę z dzieckiem również przez to nieszczęsne przejście ,to co się dzieje przechodzi ludzkie pojęcie .Winni są niestety piesi nie popatrzy tylko włazi prosto pod koła i tak w ciągłym ruch, jedni zejdą to następni włażą zamiast poczekać i puścić samochód po prostu ludzka złośliwość i głupota bo i niestety, uczą takiego wchodzenia dzieci które póżniej wchodzą tak samo zamiast się najpierw rozejrzeć.Oby nie doszło do tragedii!!!A może sygnalizacja powinna być w takim stylu jak latarnie na deptaku?żeby pasowały do reszty.Ps.ja zawsze zatrzymam się i przepuszczę samochód ale co z tego jak inni wchodzą i tak kwadratura koła.........
Powinny być światła!!! często tamtędy przejeżdżam (mieszkam w okolicy)i przechodzę z dzieckiem również przez to nieszczęsne przejście ,to co się dzieje przechodzi ludzkie pojęcie .Winni są niestety piesi nie popatrzy tylko włazi prosto pod koła i tak w ciągłym ruch, jedni zejdą to następni włażą zamiast poczekać i puścić samochód po prostu ludzka złośliwość i głupota bo i niestety, uczą takiego wchodzenia dzieci które póżniej wchodzą tak samo zamiast się najpierw rozejrzeć.Oby nie doszło do tragedii!!!A może sygna... rozwiń
Avatar
Mera / 26 maja 2009 o 15:47
Jestem ZA !!! Jestem Za stawianiem świateł co 10 metrów na każdej ulicy !!! W tym grodzie idiotów może wtedy będzie jeszcze śmieszniej. A jak ktoś chce sie do rozpuku pośmiać ( bo kierowcom nie do śmiechu) to zapraszam na Al.Warszawską od skrzyżowania z ul. Gen.Zajączka do ronda Kraśnickie/Racławickie/śikorskiego/Warszawska. Obrodziło ty światełkami co kilkadziesiąt metrów i w godzinach szczytu jest totalny paraliż.Krzyżówka z Czeremchową i Strzelecką - światełka z przejściem dla pieszych. 50 metrów dalej światełka dla pieszych bo przy kościele mus postawić no bo i jakże! I rano pomiędzy 7:00 a 8:00 Warszawska stoi od Sławina! Bo pod kosciółkiem piesi sobie dyskotekę światełkami robią jakby nie wystarczały światła na krzyżówce z Czeremchową. Nie mówiąc już o jakiejkolwiek synchronizacji tych idiotycznych świateł. Ale taki to porąbany Lublin.
Jestem ZA !!! Jestem Za stawianiem świateł co 10 metrów na każdej ulicy !!! W tym grodzie idiotów może wtedy będzie jeszcze śmieszniej. A jak ktoś chce sie do rozpuku pośmiać ( bo kierowcom nie do śmiechu) to zapraszam na Al.Warszawską od skrzyżowania z ul. Gen.Zajączka do ronda Kraśnickie/Racławickie/śikorskiego/Warszawska. Obrodziło ty światełkami co kilkadziesiąt metrów i w godzinach szczytu jest totalny paraliż.Krzyżówka z Czeremchową i Strzelecką - światełka z przejściem dla pieszych. 50 metrów dalej światełka dl... rozwiń
Avatar
chart / 26 maja 2009 o 15:18
Oczywiście możliwe jest proste rozwiązanie - w paru krajach zachodnich, np. w Szwecji jakimś cudem sygnalizatory działające na wezwanie pieszego spełniają swoją rolę - zmiana światła następuje po ok. 3 sek. od naciśnięcia i trwa czas potrzebny do przekroczenia jezdni. U nas przejścia pełne są zdenerwowanych pieszych tłukących w przyciski w niepewności, czy i kiedy zadziałają, a także z którymi światłami są skoordynowane. Ot, technologiczna bariera nie do przekroczenia - i to dosłownie.
Avatar
Gość / 26 maja 2009 o 15:11
Pieszy znajdujący się na przejściu ma pierwszeństwo, ale znajdując się na chodniku nie może wtargnąć na przejście przed nadjeżdzający pojazd.

Podobne sytuacje są na Skłodowskiej przy UMCS, Ruskiej - tam często piesi wymuszają pierwszeństwo.
Avatar
Andrzej / 13 lipca 2009 o 13:34
Czasami trzeba jechać niemal po nogach, szczególnie w godzinach szczytu, aby wymusić na pieszych możliwość przejazdu przez to przejście - mówi Tadeusz Pawłowski, kierowca z Lublina. Takiego PANA to odpowiednie służby powinny odpowiednio potraktować!!!. Wygląda na to że uczył go Kulka!!!
Psim obowiązkiem kierowcy jest przestrzeganie przepisów!!! . Pieszy na przejściu jest święty!!!
Avatar
lubelak / 13 lipca 2009 o 12:16
I taki ignorant uczy ludzi jeździć??????????? może jeszcze każe trąbić kursantom na opieszałych przechodniów na pasach?? Jak się całe życie po wioskach jeździło gdzie "taksówka "to było wydarzenie przed którym lud uskakiwał z poboznym lękiem to się teraz próbuje stosować takie zwyczaje w mieście. No i syndrom braku kultury motoryzacyjnej spwodowany nabyciem pierwszego auta w rodzie dopiero przed kilku czy kilkunastu laty...więc podziwiajcie mój awans społeczny do świata kołowego !!! Na całym świecie pieszy to święta krowa i miasta są dla ludzi i rowerów a nie aut. Jak się nie podoba to won jeździć poza centrum - da się ominąć tą ulicę. Dla porządku nadmienię że jestem członkiem automobilklubu więc daleko mi do eko- ściemy.... to po orostu kwestia kultury i poszanowania życia i zdrowia ludzkiego.
I taki ignorant uczy ludzi jeździć??????????? może jeszcze każe trąbić kursantom na opieszałych przechodniów na pasach?? Jak się całe życie po wioskach jeździło gdzie "taksówka "to było wydarzenie przed którym lud uskakiwał z poboznym lękiem to się teraz próbuje stosować takie zwyczaje w mieście. No i syndrom braku kultury motoryzacyjnej spwodowany nabyciem pierwszego auta w rodzie dopiero przed kilku czy kilkunastu laty...więc podziwiajcie mój awans społeczny do świata kołowego !!! Na całym świecie pieszy to święta kr... rozwiń
Avatar
pedro / 13 lipca 2009 o 11:10
Spoza Lublina napisał:
Na każdym przejściu dla pieszych pieszy ma pierwszeństwo. Kierowcom proponuję lekturę kodeksu.


Drogi przyjacielu masz rację tylko zanim pieszy znajdzie się na przejściu to:
1. musi sprawdzić czy nie nadjeżdza z lewej strony pojazd,
2. następnie z prawej strony
3. jeżeli są spełnione te warunki to może wkroczyć na jezdnię i równym krokiem pokonać ją.
Procedurę przechodzenia znają doskonale przedszkolaki.
Dodam jeszcze, że pieszy jest na jezdni gościem w przeciwieństwie do samochodu i dlatego jeżeli już jest na przejściu to ma pierszeństwo.
Wchodzenie na przejście bez wspomnianej procedury Policja powinna traktować jako wykroczenie i Karać mandatem.
Dziwi mnie zachowanie studentów którzy to lekcewarzą i wręcz rzucają się pod samochody_ zdrowie i życie jest jedno.
Pozdrawiam, pieszych i kierowców
Pedro


Drogi przyjacielu masz rację tylko zanim pieszy znajdzie się na przejściu to:
1. musi sprawdzić czy nie nadjeżdza z lewej strony pojazd,
2. następnie z prawej strony
3. jeżeli są spełnione te warunki to może wkroczyć na jezdnię i równym krokiem pokonać ją.
Procedurę przechodzenia znają doskonale przedszkolaki.
Dodam jeszcze, że pieszy jest na jezdni gościem w przeciwieństwie do samochodu i dlatego jeżeli już jest na przejściu to ma pierszeństwo.
Wchodzenie na przejście bez wspom... rozwiń
Avatar
bobas / 12 lipca 2009 o 09:14
Popieram . tam powinny być światła.
Piesi traktują to przejście jak deptak ,
a to jest przejście dla pieszych.
drugie takie miejsce to miasteczko akademickie,
bo studenty znają swoje prawa
Avatar
ToBi / 12 lipca 2009 o 01:32
Pan Kulka jako właściciel nauki jazdy powinien zacząć troche więcej myśleć bo chyba za bardzo się słucha niektórych kursantów. Światła mają rozładować korki? Przecież to jakaś kpina. W tym momencie jakoś tam można się przecisnąć a jak będą światła to już trzeba będzie stać i koniec. Nie mówiąc już o tym, że wielu pieszych napewno nie będzie respektowało tych świateł, prędkość przejazdu samochodów się zwiększy i tragedia gotowa. Jak coś w tym miejscu robić to albo przejście podziemne dla pieszych, ale podziemny przejazd dla samochodów(ta wersja chyba nawet lepsza. A jeżeli Pan Kulka proponuje światła pod Bramą to dlaczego nie proponuje ich także pod Galerią Centrum? Tam jest identyczna sytuacja albo nawet i gorzej.
Pan Kulka jako właściciel nauki jazdy powinien zacząć troche więcej myśleć bo chyba za bardzo się słucha niektórych kursantów. Światła mają rozładować korki? Przecież to jakaś kpina. W tym momencie jakoś tam można się przecisnąć a jak będą światła to już trzeba będzie stać i koniec. Nie mówiąc już o tym, że wielu pieszych napewno nie będzie respektowało tych świateł, prędkość przejazdu samochodów się zwiększy i tragedia gotowa. Jak coś w tym miejscu robić to albo przejście podziemne dla pieszych, ale podziemny przejazd dla samochodów(ta wers... rozwiń
Avatar
maziur / 26 maja 2009 o 16:14
mało nam korków?? chyba tak!! więc stawiajmy kolejne światła!!
trochę logiki!! światła na pewno nie zmnieszą korków a je stworzą zwlaszcza w takich miejscach jak lubartowska czy przed galeria centrum, w takich miejsach oczywiste ze piesi są faworyzowani i słusznie, ale gdy pieszych brak samochody spokojnie jadą bez zatrzymania, światła spowodują że będziemy stac i w samochodzie i jako piesi niewazne czy jest ruch, a tacy ludzie jak KULKA niech spojrzą na ul. KUNICKIEGO i sie zastanowia do czego dopuszczją, KULKA niech lepiej uczy jeździc swoich kursantów w eLkach bo chyba sobie nie radzą przed takimi przejściami, niech uczy przyszłych kierowców myslenia i kultury a wszystkim będzie lepeij zamiast stawiac kolejne swiatla
mało nam korków?? chyba tak!! więc stawiajmy kolejne światła!!
trochę logiki!! światła na pewno nie zmnieszą korków a je stworzą zwlaszcza w takich miejscach jak lubartowska czy przed galeria centrum, w takich miejsach oczywiste ze piesi są faworyzowani i słusznie, ale gdy pieszych brak samochody spokojnie jadą bez zatrzymania, światła spowodują że będziemy stac i w samochodzie i jako piesi niewazne czy jest ruch, a tacy ludzie jak KULKA niech spojrzą na ul. KUNICKIEGO i sie zastanowia do czego dopuszczją, KULK... rozwiń
Avatar
Gość / 26 maja 2009 o 15:58
Powinny być światła!!! często tamtędy przejeżdżam (mieszkam w okolicy)i przechodzę z dzieckiem również przez to nieszczęsne przejście ,to co się dzieje przechodzi ludzkie pojęcie .Winni są niestety piesi nie popatrzy tylko włazi prosto pod koła i tak w ciągłym ruch, jedni zejdą to następni włażą zamiast poczekać i puścić samochód po prostu ludzka złośliwość i głupota bo i niestety, uczą takiego wchodzenia dzieci które póżniej wchodzą tak samo zamiast się najpierw rozejrzeć.Oby nie doszło do tragedii!!!A może sygnalizacja powinna być w takim stylu jak latarnie na deptaku?żeby pasowały do reszty.Ps.ja zawsze zatrzymam się i przepuszczę samochód ale co z tego jak inni wchodzą i tak kwadratura koła.........
Powinny być światła!!! często tamtędy przejeżdżam (mieszkam w okolicy)i przechodzę z dzieckiem również przez to nieszczęsne przejście ,to co się dzieje przechodzi ludzkie pojęcie .Winni są niestety piesi nie popatrzy tylko włazi prosto pod koła i tak w ciągłym ruch, jedni zejdą to następni włażą zamiast poczekać i puścić samochód po prostu ludzka złośliwość i głupota bo i niestety, uczą takiego wchodzenia dzieci które póżniej wchodzą tak samo zamiast się najpierw rozejrzeć.Oby nie doszło do tragedii!!!A może sygna... rozwiń
Avatar
Mera / 26 maja 2009 o 15:47
Jestem ZA !!! Jestem Za stawianiem świateł co 10 metrów na każdej ulicy !!! W tym grodzie idiotów może wtedy będzie jeszcze śmieszniej. A jak ktoś chce sie do rozpuku pośmiać ( bo kierowcom nie do śmiechu) to zapraszam na Al.Warszawską od skrzyżowania z ul. Gen.Zajączka do ronda Kraśnickie/Racławickie/śikorskiego/Warszawska. Obrodziło ty światełkami co kilkadziesiąt metrów i w godzinach szczytu jest totalny paraliż.Krzyżówka z Czeremchową i Strzelecką - światełka z przejściem dla pieszych. 50 metrów dalej światełka dla pieszych bo przy kościele mus postawić no bo i jakże! I rano pomiędzy 7:00 a 8:00 Warszawska stoi od Sławina! Bo pod kosciółkiem piesi sobie dyskotekę światełkami robią jakby nie wystarczały światła na krzyżówce z Czeremchową. Nie mówiąc już o jakiejkolwiek synchronizacji tych idiotycznych świateł. Ale taki to porąbany Lublin.
Jestem ZA !!! Jestem Za stawianiem świateł co 10 metrów na każdej ulicy !!! W tym grodzie idiotów może wtedy będzie jeszcze śmieszniej. A jak ktoś chce sie do rozpuku pośmiać ( bo kierowcom nie do śmiechu) to zapraszam na Al.Warszawską od skrzyżowania z ul. Gen.Zajączka do ronda Kraśnickie/Racławickie/śikorskiego/Warszawska. Obrodziło ty światełkami co kilkadziesiąt metrów i w godzinach szczytu jest totalny paraliż.Krzyżówka z Czeremchową i Strzelecką - światełka z przejściem dla pieszych. 50 metrów dalej światełka dl... rozwiń
Avatar
chart / 26 maja 2009 o 15:18
Oczywiście możliwe jest proste rozwiązanie - w paru krajach zachodnich, np. w Szwecji jakimś cudem sygnalizatory działające na wezwanie pieszego spełniają swoją rolę - zmiana światła następuje po ok. 3 sek. od naciśnięcia i trwa czas potrzebny do przekroczenia jezdni. U nas przejścia pełne są zdenerwowanych pieszych tłukących w przyciski w niepewności, czy i kiedy zadziałają, a także z którymi światłami są skoordynowane. Ot, technologiczna bariera nie do przekroczenia - i to dosłownie.
Avatar
Gość / 26 maja 2009 o 15:11
Pieszy znajdujący się na przejściu ma pierwszeństwo, ale znajdując się na chodniku nie może wtargnąć na przejście przed nadjeżdzający pojazd.

Podobne sytuacje są na Skłodowskiej przy UMCS, Ruskiej - tam często piesi wymuszają pierwszeństwo.
Zobacz wszystkie komentarze 32

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Zapomniałeś dowodu rejestracyjnego i OC? Kary już nie będzie

Zapomniałeś dowodu rejestracyjnego i OC? Kary już nie będzie 8 1

Od 4 czerwca będziemy mogli zostawić w domu dowód rejestracyjny i papierowe ubezpieczenie OC. Za brak tych dokumentów nie będzie nam grozić żadna kara, a to dzięki Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców.

W zimie Icemania, w lecie Rollmania. Rolkarze i wrotkarze będą mogli pojeździć w hali

W zimie Icemania, w lecie Rollmania. Rolkarze i wrotkarze będą mogli pojeździć w hali 21 0

Hala do jazdy na wrotkach i rolkach ma być uruchomiona w czerwcu przy Al. Zygmuntowskich. Otworzy ją Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, który już zamawia wrotki i ochraniacze, które będzie można tu wypożyczyć. Rolki trzeba będzie mieć własne

Górnik – Medyk 3:2. Korona oficjalnie założona

Górnik – Medyk 3:2. Korona oficjalnie założona 9 0

Ekstraliga piłkarek nożnych Górnik Łęczna na zakończenie sezonu pokonał 3:2 Medyka Konin. Ten wynik nie miał jednak najmniejszego znaczenia, ponieważ podopieczne Piotra Mazurkiewicz już dawno temu zapewniły sobie mistrzowski tytuł. W niedzielę jednak „górniczki” wreszcie mogły oficjalnie odebrać złote medale i świętować ze swoimi kibicami historyczny wynik

Polesie – POM 2:1. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej

Polesie – POM 2:1. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej 0 0

Lubelska klasa okręgowa Polesie pokonało POM Iskra Piotrowice po golu Marcina Wójcika w doliczonym czasie gry. Dzięki temu zawodnicy Zbigniewa Wójcika są już bardzo blisko zajęcia drugiego miejsca

Gryf – Olimpiakos 3:2. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej

Gryf – Olimpiakos 3:2. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej 1 0

ZAMOJSKA KLASA OKRĘGOWA W pojedynku dwóch beniaminków Gryf Gmina Zamość przegrywał z Olimpiakosem Tarnogród 0:2, ale pokazał charakter. Zespół trenera Romana Blonki w końcowych fragmentach spotkania podkręcił tempo i wyszarpał zwycięstwo wygrywając 3:2

Najbardziej barwna impreza po raz kolejny w Lublinie. Festiwal Kolorów 2018 [zdjęcia]
galeria

Najbardziej barwna impreza po raz kolejny w Lublinie. Festiwal Kolorów 2018 [zdjęcia] 0 0

Nie zdziwcie się jeśli dzisiaj zobaczycie zielono-czerwono-żółte twarze w centrum miasta. W niedzielę odbywa się kolejna edycja Festiwalu Kolorów.

AWF Kraków i Politechnika Gdańska najlepsze podczas AMP w lekkiej atletyce
galeria

AWF Kraków i Politechnika Gdańska najlepsze podczas AMP w lekkiej atletyce 1 0

W weekend na nowym stadionie w Lublinie zostały rozegrane Akademickie Mistrzostwa Polski. Klasyfikację generalną wygrały: AWF Kraków wśród pań i Politechnika Gdańska w rywalizacji mężczyzn. W tej drugiej kategorii trzeci był UMCS

Lubelski Wyścig Kaczek. Kolorowe zawodniczki pomknęły rzeką [zdjęcia]
galeria

Lubelski Wyścig Kaczek. Kolorowe zawodniczki pomknęły rzeką [zdjęcia] 0 0

 W niedzielę na terenach zielonych przy Arenie Lublin zorganizowano wyścig kaczek. To już piąta edycja imprezy.

Olender – Igros 2:2. Spadek niemal pewny

Olender – Igros 2:2. Spadek niemal pewny 0 0

ZAMOJSKA KLASA OKRĘGOWA Olender Sól podzielił się punktami z Igrosem Krasnobród remisując 2:2. Ten wynik nie zadowala żadnej ze stron i wszystko wskazuje na to, że w przyszłym sezonie oba zespoły grać będą o szczebel niżej

Spór w szpitalu przy al. Kraśnickiej. Ludowcy chcą żeby stworzyć "siatkę płac"

Spór w szpitalu przy al. Kraśnickiej. Ludowcy chcą żeby stworzyć "siatkę płac" 10 12

Co dalej z konfliktem w szpitalu przy al. Kraśnickiej? - Pole do kompromisu jest bardzo duże i jeśli nie w poniedziałek to we wtorek, zarówno dyrekcja jak i pielęgniarki dojdą do porozumienia - ocenia Krzysztof Hetman, wiceprezes PSL i proponuje stworzenie "siatki płac".

"W rytmie natury". Impreza nad Zalewem Zemborzyckim [zdjęcia]
galeria

"W rytmie natury". Impreza nad Zalewem Zemborzyckim [zdjęcia] 1 0

Pokazy maszyn do pielęgnacji zieleni, pokazy strażackie, spotkania z ekspertami, konkursy z nagrodami i strefa gastronomiczna. W sobotę MOSiR „Bystrzyca” w Lublinie oraz Husqvarna wspólnie zapraszali do akcji „W rytmie natury”.

Niemce – Avia II 2:0. Promyk nadziei na utrzymanie

Niemce – Avia II 2:0. Promyk nadziei na utrzymanie 0 0

Lubelska klasa okręgowa GKS Niemce wciąż walczy o utrzymanie się w lidze. W sobotę podopieczni Tomasza Brzozowskiego pokonali 2:0 Avię II Świdnik

Kolejni terytorialsi składali przysięgę. Będą służyć w Lublinie i w Chełmie [zdjęcia]
galeria

Kolejni terytorialsi składali przysięgę. Będą służyć w Lublinie i w Chełmie [zdjęcia] 87 22

W niedzielę na placu Zamkowym zgromadziło się ponad 600 żołnierzy 2 Lubelskiej Brygady Obrony Terytorialnej, a 72 z nich złożyło przysięgę. Nowo zaprzysiężeni żołnierze już niebawem rozpoczną służbę w batalionach w Lublinie i Chełmie.

Fireshow na dziedzińcu KUL [zdjęcia]
galeria

Fireshow na dziedzińcu KUL [zdjęcia] 0 0

Koncerty przed CSK to nie wszystkie atrakcje tegorocznych KULturaliów. W sobotę na dziedzińcu Gmachu Głównego KUL (al. Racławickie 14) odbył się widowiskowy pokaz fireshow.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.