piątek, 15 grudnia 2017 r.

Lublin

System Zarządzania Ruchem w Lublinie. Lepiej ma być, ale nieprędko

Dodano: 11 grudnia 2015, 21:03
Autor: Dominik Smaga

Al. Piłsudskiego, ulice: Narutowicza i Lipowa pokonamy płynnie dzięki tak zwanej zielonej fali. Stanie się to wiosną przyszłego roku
Al. Piłsudskiego, ulice: Narutowicza i Lipowa pokonamy płynnie dzięki tak zwanej zielonej fali. Stanie się to wiosną przyszłego roku

Środa ma być pierwszym dniem właściwej pracy Systemu Zarządzania Ruchem zamówionego przez miasto za 28 milionów zł. Ale jego zalety zaczniemy odczuwać najwcześniej w... kwietniu przyszłego roku. Urzędnicy tłumaczą, że to i tak optymistyczny scenariusz

Działanie systemu można łatwo streścić: 69 sygnalizacji łączy centralnie sterowana sieć, żeby ruch był bardziej płynny, a na głównych ulicach (listę publikujemy obok) powstała tzw. zielona fala. System buduje warszawska spółka Qumak i ma na to czas do najbliższego wtorku.

– Zgodnie z umową wykonawca ma przekazać zakończone zadanie 15 grudnia. Jest to jednak dzień, w którym zgodnie z umową, wykonawca może jeszcze teoretycznie prowadzić prace. Tak więc z początkiem dnia 16 grudnia wszystkie elementy systemu mają zostać uruchomione – wyjaśnia Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.

Sformułowanie „wszystkie elementy” oznacza również system internetowej informacji o sytuacji na drogach dostępny na stronie csr.lublin.eu. A także ustawione nad jezdniami tablice świetlne zwane oficjalnie „znakami zmiennej treści”. – W momencie uruchomienia systemu na znakach zmiennej treści będą znajdowały się informacje drogowskazowe oraz informacje o czasach przejazdu – zapowiada Ratusz.

Wszystko to działać ma od środy, ale nie ma co liczyć na to, że tego dnia stanie się cud i korki nagle staną się mniejsze. Ani na to, że jadąc każdą z ulic objętych systemem będziemy bez hamowania patrzeć, jak zapala nam się zielone światło na kolejnych skrzyżowaniach. Dlaczego nie?

Odpowiedź tkwi w magicznym słowie „kalibracja”, które oznacza, że system musi sam się nastroić. A to potrwa.

– Scenariusz optymistyczny zakłada, że zalety systemu zaczną być odczuwalne po pierwszym kwartale przyszłego roku – przyznaje Kieliszek. – System uczy się na danych historycznych zbieranych wcześniej z kamer i innych urządzeń zainstalowanych m.in. na skrzyżowaniach. Mówiąc kolokwialnie musi nazbierać odpowiednią ilość danych i nauczyć się miasta. W Krakowie w ciągu półtora roku od uruchomienia systemu wprowadzono 500-600 zmian w zakresie jego oprogramowania, trójmiejski Tri-Star „uczył się miasta” ponad pół roku.

Tu ma być zielona fala

• Al. Kraśnicka • ciąg Krakowskiego Przedmieścia i Al. Racławickich • ciąg al. Solidarności i al. Tysiąclecia • Mełgiewska • Droga Męczenników Majdanka • Krańcowa i Dywizjonu 303, a także • al. Warszawska • ul. Orkana • al. Unii Lubelskiej • al. Piłsudskiego • ul. Narutowicza • Lipowa • 3 Maja.
Do systemu podłączone zostały również sygnalizacje na skrzyżowaniu Chopina z Okopową i Lubartowskiej z ul. Biernackiego i Ruską.

waylander
Gość
Gość
(29) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

waylander
waylander (14 grudnia 2015 o 15:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

niech ktoś mi wytłumaczy jak przejechać kraśnicką na zielonej fali bo na weekendzie nie ma takiej możliwości, przy przepisowych prędkościach złapały mnie wszystkie światła włączając rondo krwiodawców, później zawrotka i do konopnicy (bez zmian). Zawrotka i przegazówka garów (zieloną falę osiąga się napier^&%$ 80-110km /h) - STĄD PROŚBA O POSTAWIENIE NAKAZÓW JAZDY PONAD 80hm/h ......

Rozwiń
Gość
Gość (13 grudnia 2015 o 15:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
lepiej juz nie bedzie burdel mile widziany trzeba tylko wieczorem pogrzebac w skrzynce na slupie i zaczniemy NORMALNIE jezdzic
Rozwiń
Gość
Gość (13 grudnia 2015 o 06:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Miało być pięknie a będzie tak jak zwykle.a za pół roku okaże się że kasa poszła w błoto.
Rozwiń
Gość
Gość (12 grudnia 2015 o 22:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Ja dziś przejechałem z "prędkością przepisową " ze sławinka na dziesiątą ------ uwaga!!!!!!!....... zatrzymałem się ........ na wszystkich światłach po drodze . Nie wiem jak to działa = czy to działa ale jeśli działa i nie działa!!!!! to ktoś powinien za taki stan odpowiedzieć . bo pewnie wziął za to pieniądze. pozdr.

Ja jak dziś jechałem przez rondo na klinie to po wjechaniu światła na sygnalizatorze zgasły i zblokowałem jeden pas w strone centrum(dostało mi sie pare klaksonów i H). Apeluje do zmotoryzowanych żeby wyostrzyli uwage i czujnośc bo nawet jak zielone sie świeci to niemozeemy być pewni pierszeństwa.

Rozwiń
Gość
Gość (12 grudnia 2015 o 18:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A miało być tak pięknie, inteligentny system reagując na natężenie ruchu. Jeżeli reakcja trwa prawie pół roku to jak będzie reagował na wypadki? Myślałem że na podstawie pętli indukcyjnych i kamer będzie reagował w ciągu kilku zmian świateł.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (29)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!