sobota, 16 grudnia 2017 r.

Lublin

Szynobusy kupione, województwo zaoszczędziło pieniądze

  Edytuj ten wpis
Dodano: 17 listopada 2009, 16:47
Autor: rp

35,9 mln zł zapłacą władze województwa za pięć szynobusów, które zawiozą pasażerów m. in. na lotnisko w Świdniku.

Zarząd województwa zdecydował dzisiaj, że przetarg na zakup taboru kolejowego wygrało konsorcjum Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki” S.A. i Pojazdy Szynowe "PESA” Bydgoszcz S.A.

Konsorcjum dało najlepszą cenę. Drugą ofertę złożył Newag SA – za szynobusy proponował 39,5 mln zł.

- Jestem zadowolony, bo zaoszczędziliśmy na tym przetargu. W kasie województwa mieliśmy na zakupy 43 mln zł - mówi Krzysztof Grabczuk marszałek województwa (PO). Dwa szynobusy dostaniemy we wrześniu 2010 roku, a trzy w czerwcu 2011 r.

Urząd Marszałkowski złagodził wymagania dotyczące doświadczenia firm, które chcą startować w przetargu, tak żeby umożliwić to Newagowi.

– Zwiększyliśmy konkurencyjność, bo wtedy uzyskujemy lepsze ceny – tłumaczył marszałek Krzysztof Grabczuk (PO).

Decyzję urzędników krytykowała Pesa. Inne województwa m. in. dolnośląskie i zachodniopomorskie odrzucały podobne wnioski firmy Jakubasa.


  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
~lublinianin~
~Wojtek~
Piotrek
(14) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

~lublinianin~
~lublinianin~ (17 listopada 2009 o 23:08) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Pele napisał:
2. Rzecznik firmy która ma nam sprzedać te pociągi wprost nam przyznaje, że za karę za dopuszczenie Newagu do przetargu przez co oni musieli ceny obniżyć, sprzedadzą nam chłam. Pomimo identycznej specyfikacji przetargowej jak zachodniopomorskie


Pele mylisz się, specyfikacja przetargowa tj. SIWZ nie były identyczne. Marszałek zachodniopomorskiego w swojej specyfikacji określił jaki ma być standard wykończenia, wydajność klimatyzacji, rodzaj siedzeń, głośność w przestrzeni pasażerskiej, typ szynobusu itd... A "nasz" marszałek olał sprawę. I nie zrobił tak dokładnej specyfikacji. A skoro nie zrobił, i 90% punktacji zawarta była w cenie, to firmy aby wygrać przetarg nie mogły przedstawić produktu, który byłby lepszy niż zamówił "nasz" urząd marszałkowski: Panowie J.S. i K.G.. Cała wina leży po stronie zamawiającego. Po prostu nie znają się, i nie mają ludzi którzy znają się na sprawach infrastruktury. Dyletanci, którzy powinni wylecieć ze stanowisk. I miejmy nadzieję, że media opisując te potknięcia przemówią "naszym" włodarzom do rozumu. Może opinia publiczna. Choć w to wątpię bo niestety większość mieszkańców Lubelszczyny jest apatyczna, a przez to władza może kręcić lody. Smutne ale prawdziwe :-(

Pozdrawiam
Rozwiń
~Wojtek~
~Wojtek~ (17 listopada 2009 o 22:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Panie redaktorze niech Pan nie pisze bzdur , po co szynobus do lotniska jak stać nas będzie na samolot to i na taxi za 30 zł dokąd będziemy mówić o lotnisku jak spółka w miejscu gdzie ma być lotnisko nie ma gruntów na których mógłby wylądować samolot jest to od 15 lat wirtualna budowla i przy tym kierownictwie taką zostanie. Nie piszcie o lotnisku bo wstyd o tym pisać po co drażnić ludzi.
Rozwiń
Piotrek
Piotrek (17 listopada 2009 o 22:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
BŁĄD.W artykule jest informacja, że wygrało konsorcjum Newag Nowy Sącz pana Jakubasa i Pesa Bydgoszcz. BZDURA. Jak głupkowaty redaktorku możesz w pierwszym zdaniu artykułu pisać tak wierutną bzdurę. Otóż prawda jest taka , że wygrała samodzielnie firma Pesa z Bydgoszczy a oferta konsorcjum Newag z Nowego Sącza pana Jakubasa została odrzucona jako droższa.Nie chodzi tu o konsorcjum Pesy i Newagu bo takowe W OGÓLE NIE ISTNIEJE. Pesa i Newag są to dwie odrębne, bardzo mocno rywalizujące firmy. Określenie konsorcjum dotyczy wyłącznie firmy Newag Nowy Sącz, gdyż właśnie ta firma jako formę działalności rynkowej przyjęła formę konsorcjum.
Artykuł pisał bęcwał nie orientujący się kompletnie w temacie o którym pisze. Artykuł zawiera kardynalne błędy i sprzeczne ze sobą, nieprawdziwe informacje.
Rozwiń
wąskotorowy
wąskotorowy (17 listopada 2009 o 21:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Paranoja i sabotaż.
Jeszcze nie ma lotniska i nie wiadomo czy ono wogóle będzie,a już zakupiono szynobusy/Jeśli nawet powstanie lotnisko,to zakupione szynobusy zdążą zardzewieć.
No i o ile sobie przypominam,lubelska PKP (czy jak to się teraz nazywa) zakupiła szynobusy chyba w tym samymzakładzie i szynobusy te zypełnie nie zdały egzaminu.Siedzeniia niewygdne,źle wyprofilowane.Przy niższych temperaturach silniki odmawiają "posłuszeństwa" i niejednokrotnie taki pojazd stanął między przystankami.
Co będzie,jeśli pasażer jadący na (ewentualne) lotnisko zatrzyma się w zepsutym szynobusie?Czy samolot zaczeka na pasażerów którzy nie z własnej winy nie mogli dotrzeć na czas na lotnisko?Czy samoloty zaczekają na takich pasażerów tak jak zawracają nawet z drogi by zabrać na pokład posłów lub iczłonków ich rodzin oraz znajomków którzy nie zdążyli na czas?
Rozwiń
kl
kl (17 listopada 2009 o 21:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zachodniopomorskie kupiło uzywane szynobusy niemieckie po 200000 ok 20-25 letnie sprawne technicznie, bardziej niezawodne niestety od nowych konstrukcji.. Czyli za 1 nowego 25 uzywanych,ale sprawnych.A nie lepiej zestawy EZT,stare ale sprawdzone.Budowa lotniska w Swidniku jest niezasadna ekonomicznie.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (14)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!