środa, 23 sierpnia 2017 r.

Lublin

Telekpiny pomogły

Dodano: 7 maja 2004, 20:19
Autor: Maria Balicka

W Telekomunikacji Polskiej SA ma się wreszcie zmienić na lepsze. Jeśli klient ma rację w sporze z tą firmą, dostanie odszkodowanie. A oprócz powszechnie krytykowanej Błękitnej Linii firma ma zapewnić bezpośredni kontakt z kompetentnymi pracownikami.

Wczoraj Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakazał telekomunikacji wprowadzenie zmian w obsłudze abonentów. Firma naruszyła prawo uniemożliwiając klientom skuteczne dochodzenie roszczeń – uznał prezes UOKiK Cezary Banasiński i nakazał poprawę. Stało się tak po licznych sygnałach klientów TP SA. Między innymi naszych Czytelników. Ich kłopoty opisywaliśmy w serii artykułów. Pisaliśmy m.in. o perypetiach Tadeusza Szalaka ze Świdnika, któremu groziło bankructwo z powodu zwłoki w przeniesieniu telefonu do nowej siedziby jego zakładu. Inny bohater naszej publikacji, Piotr Zajączkowski z Lublina, dostawał rachunki za telefon, którego jeszcze mu nie przyłączono. Jan Kanty spod Biłgoraja przez całe życie nie miał telefonu i nie chciał mieć. Miał za to wezwania z TP SA do zapłaty za jego przyłączenie. Otrzymaliśmy mnóstwo sygnałów. Wszystkie przekazaliśmy do Warszawy do UOKiK, który zbierał informacje z całej Polski.
Gdy w marcu rozmawialiśmy z Barbarą Górską, rzecznikiem TP SA. Górska nie widziała nic nadzwyczajnego w tym, że w prawie 400-tysięcznym Lublinie nie ma ani jednego biura obsługi klientów. – A co? Trzeba z nami mieć kontakt wzrokowy? Nie można zadzwonić? – mówiła.

UOKiK przygotował dla telekomunikacji szereg zaleceń. Firma ma m.in.:
• Umożliwić osobiste wizyty abonentów w biurach obsługi klientów. Ich pracownicy powinni mieć kompetencje do podejmowania wiążących decyzji.
• Zorganizować kampanię informacyjną prezentującą wszystkie możliwe źródła kontaktu ze spółką.
• Uporządkować wszystkie zaległe sprawy.
• Drukować na fakturach informacje o zadłużeniu klientów.
• Umożliwić zgłaszanie reklamacji, skarg, awarii oraz zamiaru przeniesienia telefonu za pomocą Internetu.
• Wstrzymać ściąganie pieniędzy do czasu uporządkowania wszystkich wątpliwych i reklamowanych przypadków.
• Wypłacić odszkodowania klientom, którym telekomunikacja zawiesiła usługi bez powodu.
Firma już zapowiedziała, że nie odwoła się od tych zaleceń.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!