niedziela, 4 grudnia 2016 r.

Lublin

Trasa Zielona w żółwim tempie

Dodano: 24 marca 2003, 17:53

Wyburzenie kamienicy przy placu Bychawskim, przełożenie sieci trakcji trolejbusowej, poszerzenie fragmentu al. Piłudskiego – to główne prace zaplanowane w tym roku przy powstającej Trasie Zielonej. – Niewiele, inwestycja uległa znacznemu spowolnieniu – nie ukrywają miejscy urzędnicy.

Rozbiórkę kamienicy przy placu Bychawskim 12 miasto zapowiadało już kilka razy. Budynek stoi na trasie powstającej arterii, której pierwszy etap obejmuje budowę połączenia od ronda na klinie (ul. Fabryczna–al. Zygmuntowskie–Droga Męczenników Majdanka) do ul. Młyńskiej.
Kamienica ma być wyburzona za kilka dni. Zanim do tego dojdzie wykonawcy muszą przygotować się do przełożenia trakcji trolejbusowej, która do tej pory jest podwieszona do przeznaczonego do rozbiórki budynku.
– Trzeba postawić cztery słupy podtrzymujące sieć, dopiero wtedy ekipy przystąpią do wyburzania – mówi Waldemar Szulc, inspektor nadzoru z Wydziału Strategii i Rozwoju Urzędu Miasta.
Szulc liczy, że rozbiórka budynku rozpocznie się na początku przyszłego tygodnia. – Z samymi robotami uporamy się w ciągu trzech, czterech dni – zapewnia Janusz Dudek, dyrektor techniczny Energopol – Lublin, wykonawcy inwestycji. – Niestety, nie obędzie się bez utrudnień dla kierowców. Trzeba będzie zamknąć po jednym pasie ruchu na al. Piłsudskiego oraz ul. Młyńskiej.
Później ekipy budowlane zajmą się wykonaniem m.in. kanałów ciepłowniczych w rejonie ul. Młyńskiej. – Latem przeniesiemy się na al. Piłsudskiego, która będzie poszerzana na wysokości Szkoły Podstawowej nr 20 – dodaje Dudek.
Na tym mają zakończyć się tegoroczne prace, na które miasto w budżecie zarezerwowało 2,5 mln zł. – To za mało – przyznaje Szulc. – Tempo inwestycji ulegnie znacznemu spowolnieniu.
Kierowcy z nowego połączenia między rondem na Klinie i ul. Młyńską skorzystają dopiero w połowie przyszłego roku. – Wtedy będziemy mogli rozpocząć prace przy wymianie sieci pod placem Bychawskim i ul. 1 Maja. Oznacza to zamknięcie obu tych miejsc dla ruchu – dodaje Dudek.
Trasa Zielona będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, rozdzielone pasem zieleni. Wzdłuż jezdni będą zbudowane chodniki oraz ścieżki rowerowe.
Drugi etap budowy nowej arterii – od pl. Bychawskiego, obrzeżami parku Ludowego do przedłużenia ul. Muzycznej – będzie realizowany w dalszej kolejności.

Co to za trasa

To jedna z największych obecnie inwestycji drogowych w Lublinie. Docelowo ma połączyć al. Unii Lubelskiej z al. Kraśnicką. Prace ruszyły latem 2001 r. od wyburzenia kilku baraków przy ul. Boczna Żabiej. Pierwszy odcinek – od ronda na klinie do ul. Młyńskiej – ma być oddany do użytku latem przyszłego roku. Koszt realizacji tego etapu inwestycji ma sięgnąć 18,6 mln zł.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO