poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Lublin

Trolejbusy jeżdżą po al. Unii Lubelskiej. Więcej tras jeszcze w tym roku

Dodano: 2 listopada 2014, 20:41
Autor: drs

Uruchomiona w piątek trolejbusowa linia 154 jest pierwszą, która korzysta z trakcji trolejbusowej nad al. Unii Lubelskiej, która po jej wykonaniu przez prawie dwa lata wisiała bezużytecznie. Zarząd Transportu Miejskiego zapowiada, że przed sylwestrem trolejbusy pojawią się na kolejnych trasach.

- Jeśli wszystko odbędzie się zgodnie z założeniami i zostaną sfinalizowane wszelkie procedury konieczne do uruchomienia trakcji, chcielibyśmy jeszcze w tym roku objąć obsługą komunikacyjną odcinki Lwowska-Andersa oraz Zembrzycka-Diamentowa - potwierdza Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego.

Nie wiadomo jeszcze, czy będzie to równoznaczne z uruchomieniem nowych linii. - W chwili obecnej rozważamy różne rozwiązania np. w postaci elektryfikacji linii autobusowych lub uruchomienia nowej linii trolejbusowej - dodaje Góźdź.

Przed wprowadzeniem takich zmian Zarząd Transportu Miejskiego ma przeprowadzić jeszcze konsultacje z pasażerami.
Czytaj więcej o: ZTM Lublin
Piotr Wojciech Szubartowsk
Jolanta
Maciek
(11) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Piotr Wojciech Szubartowsk
Piotr Wojciech Szubartowsk (5 listopada 2014 o 15:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

To wspaniale, że komunikacja w naszym mieście jest na coraz wyższym poziomie, że powstają nowe trasy trolejbusowe. Niestety są już pewne negatywne przemyślenia... Miasto rozwija na potęgę sieć ścieżek rowerowych, tymczasem jak energii elektrycznej nasze trolejbusy potrzebują też BUS Pasów!!! Uruchomiona niedawno linia trolejbusowa nr 154 w godzinach szczytu, jest praktycznie bezużyteczna. Na Unii Lubelskiej trolejbusy tkwią w korkach razem z innymi użytkownikami dróg. To nonsens rozwijać komunikację trolejbusową, kiedy nie mogą one korzystać z pasów przeznaczonych wyłącznie dla nich. Zatem: wraz z nową trakcją trolejbusową, wyznaczajmy dla tych pojazdów BUS Pasy! Są one bardziej potrzebne niż kolejne ścieżki rowerowe... Pozdrawiam :)

Rozwiń
Jolanta
Jolanta (3 listopada 2014 o 17:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Solaris na alternatywnym napędem w trakcie jazdy na tym że napędzie spala gigantyczne ilości ropy 50 l. ropy na 100 km.

50 to po dodaniu wszystkich kilometrów technicznych z całego tygodnia.Realnie wychodzi dużo mniej i nie więcej niż pali taki autosan lub mercedes.

Rozwiń
Maciek
Maciek (3 listopada 2014 o 13:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Aludziska i tak z LSM na Chodzki pojada 26, a nie 154. No chyba ze ktos jest fanem wycieczek krajoznawczych po miescie.
Rozwiń
adam
adam (3 listopada 2014 o 11:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Marek do Marek: Tu nie chodzi o spokój redaktora tylko o racjonalne wykorzystanie publicznej kasy. To dobrze, że wreszcie sieć się nie marnuje, ale dla osiągnięcia pełni sukcesu proponuję zrobić dodatkowy przystanek dla linii 154 na początku ul.Podzamcze (tam gdzie jest kostka brukowa) w kierunku Unickiej, żeby pasażerowie mogli wysiąść blisko dworca PKS i ul. Lwowskiej.
Ciekawe czy zelektryfikują linię 10, 57 a może 39?

Elektryfikacja lini 10 i 57 była by bardzo dobrym pomysłem ale moim zdaniem pod jednym warunkiem.Że w następnej prspektywie unijnej na lata 2015-2020 została by zawieszona sieć trolejbusowa od Ronda Witosa przez Aleje Soldarności Dolną 3-ciego maja,3-ciego Maja ,Krakowskie Przedmieście do starej sieci przy Ogrodzie Saskim.Bo trolejbus z alternatywnem napędem moim zdaniem jest dobry ale tylko w przypadku awari sieci i konieczności objazdów żeby nie tworzyć korków.Solaris na alternatywnym napędem w trakcie jazdy na tym że napędzie spala gigantyczne ilości ropy 50 l. ropy na 100 km.
A i Bogdan na akumulatorach nie jest żadną rewelacją bo jak mu przychodzi do jazdy pod góre na tych akumulatorach to ledwo sie turla pod górke.Tagże tylko trakcja trolejbusowa nad 3-ciego Maja i Krakowskim Przedmieściu i nic więcej.A żeby bardzo(jak to niektórzy mówią nie szpeciła sieć w tym miejscu uli)cy to można ją umieścić na stylowych słupach oświetleniowo -trakcyjnych tak jak to ma miejsce na ulicy Królewskiej.
Rozwiń
adam
adam (3 listopada 2014 o 11:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Marek do Marek: Tu nie chodzi o spokój redaktora tylko o racjonalne wykorzystanie publicznej kasy. To dobrze, że wreszcie sieć się nie marnuje, ale dla osiągnięcia pełni sukcesu proponuję zrobić dodatkowy przystanek dla linii 154 na początku ul.Podzamcze (tam gdzie jest kostka brukowa) w kierunku Unickiej, żeby pasażerowie mogli wysiąść blisko dworca PKS i ul. Lwowskiej.
Ciekawe czy zelektryfikują linię 10, 57 a może 39?

Wiesz Marek stały przystanek w tym miejscu to może nie jest najlepszy pomysł,ale już tak zwany na żądanie jak najbardziej tak.To mniało by sens.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (11)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!