Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

30 lipca 2012 r.
19:46
Edytuj ten wpis

Upał i smród w szynobusie. Winnych brak

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 11 A A
Urząd Marszałkowski kupił od bydgoskiej fabryki PESA pięć szynobusów i powierzył w użytkowanie spółc
Urząd Marszałkowski kupił od bydgoskiej fabryki PESA pięć szynobusów i powierzył w użytkowanie spółc

Niesprawna klimatyzacja dała się we znaki pasażerom szynobusu z Zamościa do Lublina. Kolej przyznaje, że to już... szósta awaria w tym samym pojeździe.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
O złych warunkach jazdy w sobotnim pociągu z Zamościa do Lublina powiadomili nas dziennikarze obywatelscy portalu mmlublin.pl - Fotonews i Paweł P. Dostaliśmy też nagranie rozmowy pasażerów z kolejarzem.

Przeczytaj tekst dziennikarzy obywatelskich MM Lublin

– W pierwszej części nie było klimatyzacji i było duszno. U nas była, ale śmierdziało, jak w szambie – żali się jedna z pasażerek.
– Serwis przyjedzie za miesiąc. I co, odstawią szynobus na miesiąc? – tłumaczy kolejarz. Twierdzi, że szynobus jest na gwarancji i dlatego kolej nie może go naprawiać sama. – Będzie jeszcze tydzień tak jeździł. To już dawno było zgłoszone. Dopóki nie pojedzie na przegląd do Bydgoszczy, to nic się z tym nie zrobi.

Szynobus jest jednym z pięciu, które od bydgoskiej fabryki PESA kupił Urząd Marszałkowski i powierzył w użytkowanie spółce Przewozy Regionalne. Przewoźnik przyznaje, że były problemy. – W części pojazdu nie działała klimatyzacja, zepsuła się już szósty raz. Co do toalety, skład jechał z Jarosławia, toalety nie da się czyścić po drodze. można to zrobić dopiero w Lublinie – wyjaśnia Zofia Dziewulska z Lubelskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

– Jeśli to szósta usterka klimatyzacji, to może po jakiejś poprzedniej kolejarze dokonali odbioru pojazdu z wadą. O to mogą mieć tylko pretensje do siebie. My w procesie reklamacji nie bierzemy udziału, od tego są Przewozy Regionalne, oni mają fachowców – mówi Michał Tyburek z Urzędu Marszałkowskiego. Nie ma pewności, czy kolejarze zgłosili ostatnią awarię producentowi. – Przewozy Regionalne informują nas o reklamacjach. W ostatnich dwóch tygodniach takiego powiadomienia nie było, a usterki powinny być zgłaszane producentowi w ciągu trzech dni.

Nie wiadomo też, kto jest winny awarii. – Często spotykamy się z sytuacją, gdy przewoźnicy zgłaszają problem z klimatyzacją, a później okazuje się, że nie zatroszczyli się o jej przegląd – stwierdza Michał Żurowski, rzecznik PESY. Jak było w tym przypadku, ma ustalić dzisiaj. Tyburek przyznaje za to, że podobnie jak w samochodzie na gwarancji można wymienić koło lub olej, ale nie grzebać w jego silniku, tak i tu kolej może wykonywać tylko część czynności.

Urząd Marszałkowski zaprzecza jednak, by problemy z naprawą, o których mówił kolejarz w ogóle mogły mieć miejsce. – Nie było tak, by któryś z naszych szynobusów musiał jechać na naprawę do Bydgoszczy – mówi Tyburek. – Kolejarz nie musiał tego wiedzieć.

Komentarze 11

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
COOLejaż / 1 sierpnia 2012 o 11:49
[quote name='.' timestamp='1343725537' post='659269']
Popieram.Klimatyzacja w szynobusach to zbędny wydatek na urzadzenie i na paliwo potrzebne do funkcjonowania.Okna powinny byc otwierane. Koszt mniejszy, a wygoda wieksza.Moze byc nawet klimatyzacja, ale zawsze musi być możliwość wymiany powietrza. W samochodach jest klimatyzacja, ale okna się otwierają. Mozna korzystac albo nie.Stare składy kolejowe maja po 50 lat, w Szwajcarii więcej i nie są awaryjne. Nadmierne skomplikowanie powoduje skutki jak wyżej. Samobieżne wagony motorowe tzw motoraki Skoda nie są awaryjne, docierają wszędzie w Czechach i na Słowacji.
[/quote]

[quote name='.' timestamp='1343725537' post='659269']
Popieram.Klimatyzacja w szynobusach to zbędny wydatek na urzadzenie i na paliwo potrzebne do funkcjonowania.Okna powinny byc otwierane. Koszt mniejszy, a wygoda wieksza.Moze byc nawet klimatyzacja, ale zawsze musi być możliwość wymiany powietrza. W samochodach jest klimatyzacja, ale okna się otwierają. Mozna korzystac albo nie.Stare składy kolejowe maja po 50 lat, w Szwajcarii więcej i nie są awaryjne. Nadmierne skomplikowanie powoduje skutki jak wyżej. Samobieżne wagony motorowe tzw motoraki Skoda nie są awaryjne, docierają wszędzie w Czechach i na Słowacji.
[/quote]Ot odezwali się znawcy "od siedmiu boleści"! Jakoś autobusy podmiejskie (9-metrowe z 3 parami drzwi) mają klimę i zatrzymują się co 1-2 minuty i klima się sprawdza -pod warunkiem,że jakiś deebil okien nie pootwiera. Wszak szynobus jest "nieco" dłuższy niż 9metrów i ma tylko 2 pary drzwi (po każdej stronie -zależnie od peronu po której jego stronie się znajduje). I nie wiem czy wiecie "arcymądrałkowie",że szynobus ma coś takiego,co się zowie "ciepły guzik" -jaśli go nie naciśniesz,to drzwi na przystanku się nie otworzą -a jeśli się otworzą,to i tak po kilku sekundach się zamykają automatycznie. W dodatku szynobus na pewno co 1-2 minuty się nie zatrzymuje tak jak autobus podmiejski. Więc niby czemu klima w szynobusie się nie sprawdza -jeśli klima w autobusie podmiejskim (krótszym niż szynobus) częściej zatrzymującym się i z większym "zagęszczeniem" drzwi się sprawdza? Głupi jesteście ciołki,bo się nie znacie -więc się nie wypowiadajcie. A przegląd klimy oczywiście powinno się robić -podobnie jak w aucie(ja robię każdej wiosny).
[quote name='.' timestamp='1343725537' post='659269']
Popieram.Klimatyzacja w szynobusach to zbędny wydatek na urzadzenie i na paliwo potrzebne do funkcjonowania.Okna powinny byc otwierane. Koszt mniejszy, a wygoda wieksza.Moze byc nawet klimatyzacja, ale zawsze musi być możliwość wymiany powietrza. W samochodach jest klimatyzacja, ale okna się otwierają. Mozna korzystac albo nie.Stare składy kolejowe maja po 50 lat, w Szwajcarii więcej i nie są awaryjne. Nadmierne skomplikowanie powoduje skutki jak wyżej. Samob... rozwiń
Avatar
fuks / 1 sierpnia 2012 o 07:15
Jaki premier,takie szynobusy.
Avatar
aron / 1 sierpnia 2012 o 06:51
czy ktoś wam każe jeździć szynobusem? To nie Wielkopolska, można pojechać busem. Nie dość że szybciej to nie śmierdzi
Avatar
abb666 / 31 lipca 2012 o 20:43
[quote name='Gość' timestamp='1343710621' post='659144']
Dopóki nie pojedzie na przegląd do Bydgoszczy, to nic się z tym nie zrobi.

--- z takim podejściem przez PKP-owców z Lublina to idzcie wszyscy w diabły... pasażerowie powinni olać ten kurs i pojechać busami. Może nauczą sie te nieroby, że o sprzęt trzeba dbać i przeglądać a nie puszczać w trasę śmierdziucha.
[/quote]
Taaa, a busy pięknie pachną, i są tak zadbane, że aż! Jak ITD pokaże się na drodze, to połowa chowa się po krzakach
Poza tym, gościu, gdyby nie ci kolejarze, to 3/4 taboru by nie jeździło. To raz.
Dwa: tym razem UMWL powinien chyba zmienić dostawcę. PESA się nie sprawdziła. Proponuję GTW2/8 albo 2/10 Stadlera. Nie dość, że produkowane w Polsce to jeszcze niedaleko bo w Siedlcach. A jeżdżą w Niemczech, Holandii, Szwajcarii. Tam nie narzekają na nie. Ja także nie narzekałem swojego czasu.
Te które mamy, i tak nie są kompatybilne ze sobą, pomimo tego, że są od jednego producenta. Ewentualnie jako jednen z warunków powinni dodać obowiązek dostarczenia na czas naprawy pojazdu zastępczego co najmniej klasy pojazdu naprawianego.
[quote name='Gość' timestamp='1343710621' post='659144']
Dopóki nie pojedzie na przegląd do Bydgoszczy, to nic się z tym nie zrobi.

--- z takim podejściem przez PKP-owców z Lublina to idzcie wszyscy w diabły... pasażerowie powinni olać ten kurs i pojechać busami. Może nauczą sie te nieroby, że o sprzęt trzeba dbać i przeglądać a nie puszczać w trasę śmierdziucha.
[/quote]
Taaa, a busy pięknie pachną, i są tak zadbane, że aż! Jak ITD pokaże się na drodze, to połowa chowa się po krzak... rozwiń
Avatar
SIOMIK / 31 lipca 2012 o 15:05
[quote name='PKP' timestamp='1343737166' post='659355']
TO ŚMIERDZĄ WKŁADKI HAMULCOWE BARANY !!!!
[/quote]Wkładki CIOTO-te ze skrzydełkami albo tampony-S.
Avatar
PKP / 31 lipca 2012 o 14:19
TO ŚMIERDZĄ WKŁADKI HAMULCOWE BARANY !!!!
Avatar
. / 31 lipca 2012 o 11:05
[quote name='jon' timestamp='1343717084' post='659177']
klimatyzacja w szynobusie to chyba poroniony pomysł . jest skomplikowana , jak sie okazuje i zawodna, a efektywność - watpliwa. co parę kilometrów szynobus zatrzymuje sie, otwierane są drzwi, ludzie wysiadaja , wsiadają, trwa to 2-3 minuty , gorące powietrze spływa do środka i całe to chłodzenie na nic.
lepsze byłyby jednak otwierane okienka
[/quote]Popieram.Klimatyzacja w szynobusach to zbędny wydatek na urzadzenie i na paliwo potrzebne do funkcjonowania.Okna powinny byc otwierane. Koszt mniejszy, a wygoda wieksza.Moze byc nawet klimatyzacja, ale zawsze musi być możliwość wymiany powietrza. W samochodach jest klimatyzacja, ale okna się otwierają. Mozna korzystac albo nie.Stare składy kolejowe maja po 50 lat, w Szwajcarii więcej i nie są awaryjne. Nadmierne skomplikowanie powoduje skutki jak wyżej. Samobieżne wagony motorowe tzw motoraki Skoda nie są awaryjne, docierają wszędzie w Czechach i na Słowacji.
[quote name='jon' timestamp='1343717084' post='659177']
klimatyzacja w szynobusie to chyba poroniony pomysł . jest skomplikowana , jak sie okazuje i zawodna, a efektywność - watpliwa. co parę kilometrów szynobus zatrzymuje sie, otwierane są drzwi, ludzie wysiadaja , wsiadają, trwa to 2-3 minuty , gorące powietrze spływa do środka i całe to chłodzenie na nic.
lepsze byłyby jednak otwierane okienka
[/quote]Popieram.Klimatyzacja w szynobusach to zbędny wydatek na urzadzenie i na paliwo potrzebne do fun... rozwiń
Avatar
lbn / 31 lipca 2012 o 08:46
za miesiac juz klima bie bedzie potrzebna bo upalow juz nie bedzie wiec nie musza jechac do bydgoszczy
Avatar
jon / 31 lipca 2012 o 08:44
klimatyzacja w szynobusie to chyba poroniony pomysł . jest skomplikowana , jak sie okazuje i zawodna, a efektywność - watpliwa. co parę kilometrów szynobus zatrzymuje sie, otwierane są drzwi, ludzie wysiadaja , wsiadają, trwa to 2-3 minuty , gorące powietrze spływa do środka i całe to chłodzenie na nic.
lepsze byłyby jednak otwierane okienka
Avatar
Gość / 31 lipca 2012 o 07:31
zapraszam do przejechania sie szynobusem 5.20 relacji szastarka-lublin to dopiero odwaga bez klimy smrodek z wc i do tego ludzi jak mrowek a szynobus malenki pozdro
Avatar
COOLejaż / 1 sierpnia 2012 o 11:49
[quote name='.' timestamp='1343725537' post='659269']
Popieram.Klimatyzacja w szynobusach to zbędny wydatek na urzadzenie i na paliwo potrzebne do funkcjonowania.Okna powinny byc otwierane. Koszt mniejszy, a wygoda wieksza.Moze byc nawet klimatyzacja, ale zawsze musi być możliwość wymiany powietrza. W samochodach jest klimatyzacja, ale okna się otwierają. Mozna korzystac albo nie.Stare składy kolejowe maja po 50 lat, w Szwajcarii więcej i nie są awaryjne. Nadmierne skomplikowanie powoduje skutki jak wyżej. Samobieżne wagony motorowe tzw motoraki Skoda nie są awaryjne, docierają wszędzie w Czechach i na Słowacji.
[/quote]

[quote name='.' timestamp='1343725537' post='659269']
Popieram.Klimatyzacja w szynobusach to zbędny wydatek na urzadzenie i na paliwo potrzebne do funkcjonowania.Okna powinny byc otwierane. Koszt mniejszy, a wygoda wieksza.Moze byc nawet klimatyzacja, ale zawsze musi być możliwość wymiany powietrza. W samochodach jest klimatyzacja, ale okna się otwierają. Mozna korzystac albo nie.Stare składy kolejowe maja po 50 lat, w Szwajcarii więcej i nie są awaryjne. Nadmierne skomplikowanie powoduje skutki jak wyżej. Samobieżne wagony motorowe tzw motoraki Skoda nie są awaryjne, docierają wszędzie w Czechach i na Słowacji.
[/quote]Ot odezwali się znawcy "od siedmiu boleści"! Jakoś autobusy podmiejskie (9-metrowe z 3 parami drzwi) mają klimę i zatrzymują się co 1-2 minuty i klima się sprawdza -pod warunkiem,że jakiś deebil okien nie pootwiera. Wszak szynobus jest "nieco" dłuższy niż 9metrów i ma tylko 2 pary drzwi (po każdej stronie -zależnie od peronu po której jego stronie się znajduje). I nie wiem czy wiecie "arcymądrałkowie",że szynobus ma coś takiego,co się zowie "ciepły guzik" -jaśli go nie naciśniesz,to drzwi na przystanku się nie otworzą -a jeśli się otworzą,to i tak po kilku sekundach się zamykają automatycznie. W dodatku szynobus na pewno co 1-2 minuty się nie zatrzymuje tak jak autobus podmiejski. Więc niby czemu klima w szynobusie się nie sprawdza -jeśli klima w autobusie podmiejskim (krótszym niż szynobus) częściej zatrzymującym się i z większym "zagęszczeniem" drzwi się sprawdza? Głupi jesteście ciołki,bo się nie znacie -więc się nie wypowiadajcie. A przegląd klimy oczywiście powinno się robić -podobnie jak w aucie(ja robię każdej wiosny).
[quote name='.' timestamp='1343725537' post='659269']
Popieram.Klimatyzacja w szynobusach to zbędny wydatek na urzadzenie i na paliwo potrzebne do funkcjonowania.Okna powinny byc otwierane. Koszt mniejszy, a wygoda wieksza.Moze byc nawet klimatyzacja, ale zawsze musi być możliwość wymiany powietrza. W samochodach jest klimatyzacja, ale okna się otwierają. Mozna korzystac albo nie.Stare składy kolejowe maja po 50 lat, w Szwajcarii więcej i nie są awaryjne. Nadmierne skomplikowanie powoduje skutki jak wyżej. Samob... rozwiń
Avatar
fuks / 1 sierpnia 2012 o 07:15
Jaki premier,takie szynobusy.
Avatar
aron / 1 sierpnia 2012 o 06:51
czy ktoś wam każe jeździć szynobusem? To nie Wielkopolska, można pojechać busem. Nie dość że szybciej to nie śmierdzi
Avatar
abb666 / 31 lipca 2012 o 20:43
[quote name='Gość' timestamp='1343710621' post='659144']
Dopóki nie pojedzie na przegląd do Bydgoszczy, to nic się z tym nie zrobi.

--- z takim podejściem przez PKP-owców z Lublina to idzcie wszyscy w diabły... pasażerowie powinni olać ten kurs i pojechać busami. Może nauczą sie te nieroby, że o sprzęt trzeba dbać i przeglądać a nie puszczać w trasę śmierdziucha.
[/quote]
Taaa, a busy pięknie pachną, i są tak zadbane, że aż! Jak ITD pokaże się na drodze, to połowa chowa się po krzakach
Poza tym, gościu, gdyby nie ci kolejarze, to 3/4 taboru by nie jeździło. To raz.
Dwa: tym razem UMWL powinien chyba zmienić dostawcę. PESA się nie sprawdziła. Proponuję GTW2/8 albo 2/10 Stadlera. Nie dość, że produkowane w Polsce to jeszcze niedaleko bo w Siedlcach. A jeżdżą w Niemczech, Holandii, Szwajcarii. Tam nie narzekają na nie. Ja także nie narzekałem swojego czasu.
Te które mamy, i tak nie są kompatybilne ze sobą, pomimo tego, że są od jednego producenta. Ewentualnie jako jednen z warunków powinni dodać obowiązek dostarczenia na czas naprawy pojazdu zastępczego co najmniej klasy pojazdu naprawianego.
[quote name='Gość' timestamp='1343710621' post='659144']
Dopóki nie pojedzie na przegląd do Bydgoszczy, to nic się z tym nie zrobi.

--- z takim podejściem przez PKP-owców z Lublina to idzcie wszyscy w diabły... pasażerowie powinni olać ten kurs i pojechać busami. Może nauczą sie te nieroby, że o sprzęt trzeba dbać i przeglądać a nie puszczać w trasę śmierdziucha.
[/quote]
Taaa, a busy pięknie pachną, i są tak zadbane, że aż! Jak ITD pokaże się na drodze, to połowa chowa się po krzak... rozwiń
Avatar
SIOMIK / 31 lipca 2012 o 15:05
[quote name='PKP' timestamp='1343737166' post='659355']
TO ŚMIERDZĄ WKŁADKI HAMULCOWE BARANY !!!!
[/quote]Wkładki CIOTO-te ze skrzydełkami albo tampony-S.
Avatar
PKP / 31 lipca 2012 o 14:19
TO ŚMIERDZĄ WKŁADKI HAMULCOWE BARANY !!!!
Avatar
. / 31 lipca 2012 o 11:05
[quote name='jon' timestamp='1343717084' post='659177']
klimatyzacja w szynobusie to chyba poroniony pomysł . jest skomplikowana , jak sie okazuje i zawodna, a efektywność - watpliwa. co parę kilometrów szynobus zatrzymuje sie, otwierane są drzwi, ludzie wysiadaja , wsiadają, trwa to 2-3 minuty , gorące powietrze spływa do środka i całe to chłodzenie na nic.
lepsze byłyby jednak otwierane okienka
[/quote]Popieram.Klimatyzacja w szynobusach to zbędny wydatek na urzadzenie i na paliwo potrzebne do funkcjonowania.Okna powinny byc otwierane. Koszt mniejszy, a wygoda wieksza.Moze byc nawet klimatyzacja, ale zawsze musi być możliwość wymiany powietrza. W samochodach jest klimatyzacja, ale okna się otwierają. Mozna korzystac albo nie.Stare składy kolejowe maja po 50 lat, w Szwajcarii więcej i nie są awaryjne. Nadmierne skomplikowanie powoduje skutki jak wyżej. Samobieżne wagony motorowe tzw motoraki Skoda nie są awaryjne, docierają wszędzie w Czechach i na Słowacji.
[quote name='jon' timestamp='1343717084' post='659177']
klimatyzacja w szynobusie to chyba poroniony pomysł . jest skomplikowana , jak sie okazuje i zawodna, a efektywność - watpliwa. co parę kilometrów szynobus zatrzymuje sie, otwierane są drzwi, ludzie wysiadaja , wsiadają, trwa to 2-3 minuty , gorące powietrze spływa do środka i całe to chłodzenie na nic.
lepsze byłyby jednak otwierane okienka
[/quote]Popieram.Klimatyzacja w szynobusach to zbędny wydatek na urzadzenie i na paliwo potrzebne do fun... rozwiń
Avatar
lbn / 31 lipca 2012 o 08:46
za miesiac juz klima bie bedzie potrzebna bo upalow juz nie bedzie wiec nie musza jechac do bydgoszczy
Avatar
jon / 31 lipca 2012 o 08:44
klimatyzacja w szynobusie to chyba poroniony pomysł . jest skomplikowana , jak sie okazuje i zawodna, a efektywność - watpliwa. co parę kilometrów szynobus zatrzymuje sie, otwierane są drzwi, ludzie wysiadaja , wsiadają, trwa to 2-3 minuty , gorące powietrze spływa do środka i całe to chłodzenie na nic.
lepsze byłyby jednak otwierane okienka
Avatar
Gość / 31 lipca 2012 o 07:31
zapraszam do przejechania sie szynobusem 5.20 relacji szastarka-lublin to dopiero odwaga bez klimy smrodek z wc i do tego ludzi jak mrowek a szynobus malenki pozdro
Zobacz wszystkie komentarze 11

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Hubert z Rokitna ubiera gwiazdy. "Projektuję modę niecodzienną i niełatwą"

Hubert z Rokitna ubiera gwiazdy. "Projektuję modę niecodzienną i niełatwą" 0 0

Hubert Kołodziejski z Rokitna (pow. bialski) znalazł się w gronie najbardziej obiecujących projektantów mody w Polsce według magazynu K–MAG.

"W rytmie natury". Akcja nad Zalewem Zemborzyckim
26 maja 2018, 11:00

"W rytmie natury". Akcja nad Zalewem Zemborzyckim 1 0

Co Gdzie Kiedy. 26 maja o godz. 11 na terenie Mariny nad Zalewem Zemborzyckim rozpocznie się akcja W rytmie natury. Na uczestników czeka moc atrakcji.

Dni Puław 2018: Mieszkańcy zatańczyli poloneza [zdjęcia, wideo]
galeria
film

Dni Puław 2018: Mieszkańcy zatańczyli poloneza [zdjęcia, wideo] 6 0

Kilkaset par zatańczyło w piątek poloneza na placu Chopina w Puławach. Na koniec mieszkańcy zrobili sobie pamiątkowe zdjęcie.

Ciężka sytuacja w szpitalu przy Kraśnickiej. Zemdlała pielęgniarka, która była sama na dyżurze
film

Ciężka sytuacja w szpitalu przy Kraśnickiej. Zemdlała pielęgniarka, która była sama na dyżurze 62 8

– Totalne fiasko – tak pielęgniarki ze szpitala wojewódzkiego przy al. Kraśnickiej w Lublinie oceniają dzisiejsze rozmowy z dyrekcją w sprawie podwyżek wynagrodzeń. Kilkadziesiąt pielęgniarek nadal jest na L4. Na poniedziałek zaplanowano kolejną turę rozmów.

Eurojackpot losowanie 25.05.2018. Czy ktoś wygra 385 milionów złotych?

Eurojackpot losowanie 25.05.2018. Czy ktoś wygra 385 milionów złotych? 1 0

Kolejna gigantyczna kumulacja w loterii Eurojackpot. Już dziś 25.05.2018 r. do wygrania jest aż 385 mln zł. Sprawdź wyniki losowania i zwycięskie liczby. Czy ktoś zgarnie główną wygraną?

Bezsenność. Fatalna noc, godzina po godzinie

Bezsenność. Fatalna noc, godzina po godzinie 0 0

Nie ma tu recepty, ale każdy kto nie może zasnąć, łatwo zidentyfikuje się z podmiotem lirycznym

Nowa hala sportowa powstanie za większe pieniądze. Radni zgodzili się na wzrost zadłużenia

Nowa hala sportowa powstanie za większe pieniądze. Radni zgodzili się na wzrost zadłużenia 4 14

Puławscy radni upoważnili prezydenta do zadłużenia miasta i rozstrzygnięcia ostatniego przetargu na budowę nowej hali widowiskowo-sportowej. Łączne wydatki związane z budową pierwszego etapu obiektu (bez basenu) władze szacują na ok. 90 mln złotych.

Po zdrowie na wakacje. Gratisowe badania w Tarasach Zamkowych
26 maja 2018, 10:00

Po zdrowie na wakacje. Gratisowe badania w Tarasach Zamkowych 0 0

Z bezpłatnych badań prowadzonych przez studentów z organizacji Młodych Medyków przy Uniwersytecie Medycznym w Lublinie będzie można skorzystać już w sobotę, 26 maja w Tarasach Zamkowych.

Straż Graniczna świętowała w Białej Podlaskiej. Awanse na wyższe stopnie [zdjęcia]
galeria

Straż Graniczna świętowała w Białej Podlaskiej. Awanse na wyższe stopnie [zdjęcia] 0 0

Ponad 300 awansów na wyższe stopnie służbowe przyznał Nadbużański Oddział Straży Granicznej. Okazją były piątkowe wojewódzkie uroczystości 27. rocznicy utworzenia Straży Granicznej, które odbyły się w Białej Podlaskiej.

Noc Kultury 2018: Lista wydarzeń, na które musisz odebrać wejściówkę. Kto pierwszy, ten lepszy
galeria
film

Noc Kultury 2018: Lista wydarzeń, na które musisz odebrać wejściówkę. Kto pierwszy, ten lepszy 12 0

Od soboty będzie można rezerwować bezpłatne wejściówki na Noc Kultury (2/3 czerwca). Obowiązuje zasada „kto pierwszy, ten lepszy”, a rezerwacja jest możliwa tylko przez internet. Chodzi oczywiście tylko o wydarzenia, na które wpuszczana może być ograniczona liczba widzów. Jakie to imprezy i jak zdobyć wejściówkę?

Puławy: Nauczycielka stanie do walki o fotel prezydenta
Sonda

Puławy: Nauczycielka stanie do walki o fotel prezydenta 30 17

Przewodnicząca rady miasta Bożena Krygier powalczy jesienią o fotel prezydenta miasta Puławy. Jej kandydaturę potwierdziły władze Prawa i Sprawiedliwości.

Program TV na weekend 25-27 maja. Jakie filmy warto zobaczyć?
25 maja 2018, 0:00

Program TV na weekend 25-27 maja. Jakie filmy warto zobaczyć? 1 0

Co Gdzie Kiedy. W ten weekend TVN stawia na widowiskowe hity Michaela Baya - Transformers i Armageddon. Ale w naziemnej telewizji cyfrowej zobaczymy także festiwalowego Toma, doskonałą gangsterkę od Scorsese - Infiltrację czy polską Karbalę. Sprawdźcie, jakie filmy będzie można zobaczyć w ten weekend w telewizji.

Nie ma chętnych na działki w bialskiej podstrefie ekonomicznej

Nie ma chętnych na działki w bialskiej podstrefie ekonomicznej 14 3

Drugi już przetarg na ogromny areał w bialskiej podstrefie ekonomicznej zakończył się fiaskiem.

Podlubelska gmina urządziła loterię. Są efekty, rośnie liczba mieszkańców płacących podatki

Podlubelska gmina urządziła loterię. Są efekty, rośnie liczba mieszkańców płacących podatki 4 3

Władze podlubelskiej gminy Niemce znalazły sposób na to, by zachęcić mieszkańców do płacenia podatków w ich gminie. Już po raz drugi urzędnicy zorganizowali loterię z nagrodami. Można wygrać telewizor, laptop albo konsolę.

Zamość: Galeria sztuki na murach zoo

Zamość: Galeria sztuki na murach zoo 1 0

W Zamościu odbędzie się festiwal Hip-Hop Graffiti Jam, podczas którego stworzona będzie miejską galerię sztuki na szarych dziś murach Ogrodu Zoologicznego. Wszystko dzięki grantowi otrzymanego w programie Lechstarter.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.