piątek, 20 października 2017 r.

Lublin

Urzędnicy mieli odpisywać na maile mieszkańców. Zwlekają z odpowiedzią

  Edytuj ten wpis
Dodano: 12 grudnia 2011, 17:58
Autor: Dominik Smaga

Liczymy także na przydatne uwagi – mówił Krzysztof Żuk, prezydent Lublina, ogłaszając uruchomienie s
Liczymy także na przydatne uwagi – mówił Krzysztof Żuk, prezydent Lublina, ogłaszając uruchomienie s

To miała być nowa jakość w kontaktach Ratusza z mieszkańcami. Urzędnicy obiecali odpisywać na e-maile kierowane pod specjalnie stworzony adres. Jak to działa? Z fikcyjnych kont wysłaliśmy cztery e-maile z pytaniami. I choć minął ponad miesiąc, odpowiedzi wciąż brak.

O stworzeniu nowej metody kontaktów z mieszkańcami prezydent poinformował media pod koniec października. W blasku fleszy on i jego urzędnicy zapewniali, że czekają na pytania, propozycje i problemy.

– Postaramy się, by nikt nie czekał długo na odpowiedź – zapewniała Joanna Kapica, kierownik Biura Komunikacji Społecznej.

W magistracie stanęły skrzynki na listy, na internetowej stronie Ratusza pojawił się formularz zgłoszeniowy, urzędnicy uruchomili też specjalny adres e-mailowy. A w autobusach i trolejbusach zawisły plakaty zachęcające, by z tego wszystkiego korzystać.

Zatem skorzystaliśmy. 2 i 9 listopada z czterech naprędce założonych kont pocztowych wysłaliśmy po jednym e-mailu, podając się za zwykłych lublinian. Pytaliśmy o to, czy da się usprawnić światła na przejściach przez rondo koło Leclerca przy Zana, w drugim e-mailu sugerowaliśmy zmianę organizacji ruchu na Porzeczkowej. Mieliśmy też proste pytanie o procedury wydawania warunków zabudowy. Dociekaliśmy też, czy da się ukrócić dzikie wyścigi samochodowe na Czechowie.

Do poniedziałkowego popołudnia na żadne z tych pytań nie dostaliśmy odpowiedzi.

– Od uruchomienia skrzynki odebraliśmy 240 wiadomości, z czego nie odpowiedzieliśmy jeszcze na 26. I tak się złożyło, że wśród nich są wasze – informuje Beata Krzyżanowska z Biura Prasowego w Urzędzie Miasta. – Pytania dotyczące ulic zostały skierowane do Zarządu Dróg i Mostów, który przed udzieleniem odpowiedzi, musi przeanalizować problem. Poza tym, właśnie tam trafia najwięcej e-maili.

Ale pytanie o procedury budowlane analiz już nie wymagało. Dlaczego pozostało bez odpowiedzi? – To przeoczenie – wyjaśnia Krzyżanowska. Również przeoczeniem magistrat tłumaczy, że nie zostaliśmy nawet poinformowani, że na zwrotną wiadomość przyjdzie nam poczekać dłużej. W regulaminie jest zapis, że jeśli prezydent będzie potrzebować na odpowiedź więcej niż 30 dni, to będziemy o tym uprzedzeni. Ale w każdej z czterech spraw nie dostaliśmy nawet takiej informacji.

– Będziemy poprawiać funkcjonowanie tej skrzynki, jeszcze wszyscy się tego uczymy – mówi Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, rzecznik prezydenta.

Z ostatniej chwili

Już po ukończeniu prac nad tym tekstem otrzymaliśmy z Ratusza odpowiedzi na trzy pytania i prośbę o cierpliwość w oczekiwaniu na czwartą odpowiedź. Co ciekawe, na jeden z adresów urzędnicy przesłali odpowiedź na dwa pytania, choć zadaliśmy tylko jedno, a drugie pochodziło z innego adresu.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
ewa
Leopold
Gość
(19) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

ewa
ewa (13 grudnia 2011 o 13:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie jest to konstruktywna krytyka Pana Redaktora. Od jakiegoś czasu czytajac krótkie artykuły Pana Redaktora, większość stanowi krytykę urzedującego Prezydenta i jego pracowników. Pisałam maile dwa razy i otrzymałam odpowiedzi.
Rozwiń
Leopold
Leopold (13 grudnia 2011 o 11:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Paul Woodgate' timestamp='1323762958' post='569787']
Odpowiadanie na e-maile wymaga oprócz merytorycznej wiedzy, którą się posiada lub trzeba odnaleźć gdzieś w urzędzie, po prostu dobrej organizacji pracy. Zwłoka i niepowiadomienie klienta urzędu o tej zwłoce to brak profesjonalizmu (zawsze przecież można odpowiedzieć lub przygotować odpowiedź w domu, żeby zdążyć w terminie).

No i mój ulubiony temat - wystarczy zatrudnić lepszych ludzi, profesjonalnych i chętnych do pracy w służbie publicznej, a nie znajomych.

pozdrawiam
były urzędnik
[/quote]

A czego Wy się spodziewaliście po Żuku Gnojarzu? Toczy t swoją kule jak umie, a co m-c i tak ma pewną kasę.
Rozwiń
Gość
Gość (13 grudnia 2011 o 10:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Właśnie założyłem naprędce konto dominik.smaga@vp.pl Będę anonimowo zapytywał różne instytucje o różne sprawy.
Pozdrawiam pozostałych upeirdliwych Anonimów.
Rozwiń
Gość
Gość (13 grudnia 2011 o 10:27) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
BO Dominik jest dziwny...
Rozwiń
Vika
Vika (13 grudnia 2011 o 10:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jakiś czas temu wysłałam maila do UM z pytaniem o warunki jakie muszą być spełnione by całkowicie zmienić funkcje pomiesczeń w mieszkaniu w bloku. Pierwszy mail z odpowiedzią, że przedstawiony problem został przekazany do odpowiedniego urzędu otrzymałam w ciągu dwóch dni, a po tygodniu bardzo szczegółową, fachową odpowiedź. Wysłałam podziękowania i urzędniczce, która udzieliła mi odpowiedzi. Tak więc jest dla mnie to co napisano w artykule co najmniej dziwne.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (19)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!