wtorek, 24 października 2017 r.

Lublin

Uwaga na „atrakcyjne” umowy na energię. Handlowcy podszywają się pod znaną firmę

Dodano: 18 marca 2017, 11:27
Autor: Paweł Puzio

Nowa, znacznie korzystniejsza umowa na sprzedaż energii? Znowu pojawiają się handlowcy podszywający się pod markę PGE Polska Grupa Energetyczna. Nie dajmy się nabrać

Obowiązujące obecnie przepisy umożliwiają swobodny wybór sprzedawcy energii elektrycznej. – Korzystają z tego niestety również nieuczciwi przedstawiciele handlowi, którzy w na pozór atrakcyjnych ofertach, często ukrywają bardzo dotkliwe koszty. Mechanizm zawsze jest podobny. Warto się z nim zapoznać, żeby nie dać się oszukać – mówi Katarzyna Stącel z PGE Obrót.

– Naszych odbiorców odwiedzają w domach osoby, które namawiają ich do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej i podpisania nowej umowy. Proszą o ostatnie faktury i stwierdzają, że oferta, którą proponują, będzie tańsza i lepsza. Zdarza się, że dla uwiarygodnienia podają się za „pracowników zakładu energetycznego”. Albo zapewniają, że „dystrybucja nadal będzie od PGE”. Nie precyzując już, że po podpisaniu proponowanych dokumentów, odbiorca wybiera nowego, innego sprzedawcę energii elektrycznej – dodaje.

Na pierwszy rzut oka nowa oferta może wydawać się atrakcyjna, ponieważ cena za kWh jest nieco niższa. Tymczasem w samej umowie kryją się niekorzystne dla klienta zapisy. Są to m.in. bardzo wysokie sumy za upomnienia w przypadku spóźnienia się z płatnością, wyższe opłaty handlowe, dodatkowe usługi typu ubezpieczenie zdrowotne.

Przysługuje nam jednak prawo do odstąpienia od umowyw ciągu 14 dni od jej podpisania. Każdy, kto poczuje się pokrzywdzony przez nieuczciwego sprzedawcę, może też powiadomić o tym rzecznika praw konsumenta albo odpowiednią delegaturę Rzecznika Ochrony Konkurencji i Konsumenta. (pp)

O czym należy pamiętać?

• Zapytaj, jaką firmę reprezentuje handlowiec i sprawdź jego tożsamość.
• Sprawdź, co zostało ci zaproponowane w pakiecie poza energią elektryczną.
• Dokładnie skontroluj wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie inne dodatkowe koszty.
• Uważnie przeczytaj umowę przed jej podpisaniem.
• Sprawdź, jakie są warunki rozwiązania umowy.
• Zadzwoń na infolinię PGE Contact Center 422 222 222.

Czytaj więcej o: Lublin prąd
EM
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(6) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

EM
EM (20 marca 2017 o 07:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
PGE broni się jak może przed konkurencją. Niestety czas monopolu się kończy tak jak skończyła się TP. SA
Rozwiń
Gość
Gość (19 marca 2017 o 14:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Z tym że dystrybucja się nie zmieni mają rację. Zmieniając sprzedawcę dystrybutor się nie zmienia. To wszystko wynika z koncesji wystawionej przez Ure. Sprzedawcę można zmieniać jak się chce. Jeżeli sprzedawca ma podpisane porozumienie z dystrybutorem. To opłaty dystrybucyjne nie mogą wzrosnąć. Jest to chronione ustawa. Więc ten artykuł trochę jest niewiarygodne.
Rozwiń
Gość
Gość (19 marca 2017 o 09:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
PGE znacznie podniosła ceny za "dystrybucję" obnizajac cenę za energię czynną. Sprzedawcy pokazują klientom cenne netto porównując do cen brutto z faktu. Dwa razy próbowali naciągnąć rodziców. Wstyd, warto było by gdyby ustawodawca zajął się tym naciaganiem.
Rozwiń
Gość
Gość (18 marca 2017 o 14:56) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Własnie byli u mnie wczoraj .z buta w..n
Rozwiń
Henio
Henio (18 marca 2017 o 11:46) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Po prostu gonić. Tyle.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (6)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!