Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

24 czerwca 2010 r.
18:00
Edytuj ten wpis

W piątek protest taksówkarzy. Dwieście aut zablokuje miasto

Autor: Zdjęcie autora Ewa Pajuro
0 29 A A

Czeka nas spory korek. W piątek rano kolumna 200 aut będzie jechać 5 km/godz. na godzinę głównymi ulicami miasta. Taksówkarze skarżą się, że w Lublinie brakuje miejsc postojowych, a miasto wydaje za dużo licencji.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Zablokujemy Lublin, bo urzędnicy Ratusza nie liczą się z nami – ostrzega Władysław Krzesiak Czyżewski, taksówkarz. On i jego koledzy będą jeździć głównymi ulicami miasta z prędkością około 5 km/h. Organizatorzy zapowiadają, że stworzą kolumnę złożoną z około 200 aut.

Policja zapewnia, że będzie monitorować sytuację na ulicach. – Jeżeli dojdzie do utrudnień w ruchu, pomożemy kierowcom poradzić sobie z problemem – mówi Anna Smarzak z lubelskiej policji.

Skąd protest? Taksówkarze skarżą się, że w Lublinie brakuje miejsc postojowych, a miasto wydaje za dużo licencji. Urzędnicy odpierają te zarzuty.

– W 2007, 2008 i 2009 roku do wydania było 500 nowych licencji, a w 2010 limit został zmniejszony do 200 – ripostuje Elżbieta Kołodziej-Wnuk, zastępca prezydenta ds. obywatelskich. – Przy czym ustalone w poprzednich latach limity nie były wykorzystywane nawet w 50 procentach – tłumaczy.

Obecnie w Lublinie licencję ma 1510 taksówkarzy. – Na jedną taksówkę przypada więc 235 mieszkańców – podkreśla Kołodziej-Wnuk.

Urzędnicy nie widzą też potrzeby wprowadzania drugiej strefy opłat. Tłumaczą, że jedna strefa gwarantuje jasne zasady płacenia za przejazd.

Ratusz wyliczył też, że w centrum Lublina mamy obecnie 22 postoje taksówek, w pozostałych dzielnicach jest ich około 40. Taksówkarze tłumaczą, że to stanowczo za mało i nie mają zamiaru rezygnować z blokowania miasta. Zapowiadają też kolejne akcje.

– Jeśli urzędnicy nie podejmą z nami poważnych rozmów, zorganizujemy kolejny protest. Być może zablokujemy ronda w całym mieście – ostrzega Krzysztof Jarczyński, szef lubelskiej taksówkowej "Solidarności”.

Komentarze 29

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
lubliniane / 25 czerwca 2010 o 18:14
To ja w takim razie proponuję podobny protest przeciwko cenom paliw.
Avatar
bambosh / 25 czerwca 2010 o 17:55
TaxiDriver napisał:
A ja jestem młodym taksówkarzem i protestować nie zamierzam! Po południu normalnie wyjeżdżam wozić ludzi. A te postulaty to jakaś bzdura! Mniej licencji? A niech siada na taxi kto chce. Wolny rynek. Jak ktoś zechce to coś tam, lepiej gorzej, ale zarobi, nawet jakby było 2,5 tys. taxi w mieście. Zamrożenie czy czy zmniejszenie ilości wydawanych licencji nic by nie dało. Najwyżej nowi siadali by na przewóz osób a nie taxi, co za różnica. Chyba tylko taka, że przynajmniej teraz każdy, i stary i nowy taksówkarz w Lublinie ma licencje i spełnia wymogi ustawy o transporcie drogowym, m.in. nie może być karany. A jakby rozwinął się przewóz to dopiero byłby raban, bo siadać mógłby każdy bez licencji i hulaj dusza, i to dopiero było by z niekorzyścią i dla nas i dla pasażerów. A tak, jak ktoś chce to robi kurs, badania, egzaminy, bierze licencje i jest przynajmniej normalnie. Ustawowe ceny? Też śmieszne. Tak szczerze to ja jakoś wychodzę przy tych cenach które są teraz, a że jedna korporacja ma 20 gr taniej inna 15 gr drożej za kilometr. Co to ma za znaczenie? Sami wiecie że jak taniej za km do drożej za kłapnięcie albo za czasówkę i odwrotnie więc w sumie wychodzi u każdego praktycznie tak samo i my i pasażerowie nie mają praktycznie żadnej różnicy na przejeździe czy jeździsz za 2 cz za 1,70 za km, a obniżanie ceny za km to czysty marketing żeby przyciągnąć więcej zleceń. Druga strefa? I tak poza miasto jedzie się na drugiej taryfie, a jak wrócimy do 3 i 4 i jakichś cen na 3 czy 4 w stylu 5 czy 7 zł za km to nikt przecież nie będzie jeździł. Ja tam wole jeździć na 1 i 2 i jeździć a nie słupa podpierać. Brak postojów? Bez kitu, staję i w centrum i na dzielnicach i jakoś nie mam z tym problemów. Więc olewam, nie protestuję, mi i wielu moim kumplom pasuje jak jest, coś tam się zawsze zarobi/dorobi do innego zajęcia. A protestują dziadki co i tak mają emerytury czy renty. Pewnie chcielibyście żeby nikt poniżej 65 roku życia nie jeździł. Ile Wam już potrzeba? Dajcie sobie spokój i dajcie pracować młodym chłopakom. A takim śmiesznym protestem to tylko robicie we własne gniazdo i psujecie opinię normalnym taksówkarzom. Pozdrawiam normalnych młodych taksówkarzy i normalnych pasażerów.

Nigdy nie korzystałem z taxi(no może raz-15lat temu). Ale mimo to widzę,że mądrze piszesz-i chwała Ci za to! ...bo masz rację-społeczeństwo(m.innymi taksówkarze) się rozwydrzyło i chciało by "nic nie robić-a zarobić!"... Jak im nie pasuje,to niech sobie kupią 10ha pola i gospodarzą-to może lepiej na tym wyjdą...

Nigdy nie korzystałem z taxi(no może raz-15lat temu). Ale mimo to widzę,że mądrze piszesz-i chwała Ci za to! ...bo masz rację-społeczeństwo(m.innymi taksówkarze) się rozwydrzyło i chciało by "nic nie robić-a zarobić!"... Jak im nie pasuje,to niech sobie kupią 10ha pola i gospodarzą-to może lepiej na tym wyjdą... rozwiń
Avatar
TaxiDriver / 25 czerwca 2010 o 09:52
A ja jestem młodym taksówkarzem i protestować nie zamierzam! Po południu normalnie wyjeżdżam wozić ludzi. A te postulaty to jakaś bzdura! Mniej licencji? A niech siada na taxi kto chce. Wolny rynek. Jak ktoś zechce to coś tam, lepiej gorzej, ale zarobi, nawet jakby było 2,5 tys. taxi w mieście. Zamrożenie czy czy zmniejszenie ilości wydawanych licencji nic by nie dało. Najwyżej nowi siadali by na przewóz osób a nie taxi, co za różnica. Chyba tylko taka, że przynajmniej teraz każdy, i stary i nowy taksówkarz w Lublinie ma licencje i spełnia wymogi ustawy o transporcie drogowym, m.in. nie może być karany. A jakby rozwinął się przewóz to dopiero byłby raban, bo siadać mógłby każdy bez licencji i hulaj dusza, i to dopiero było by z niekorzyścią i dla nas i dla pasażerów. A tak, jak ktoś chce to robi kurs, badania, egzaminy, bierze licencje i jest przynajmniej normalnie. Ustawowe ceny? Też śmieszne. Tak szczerze to ja jakoś wychodzę przy tych cenach które są teraz, a że jedna korporacja ma 20 gr taniej inna 15 gr drożej za kilometr. Co to ma za znaczenie? Sami wiecie że jak taniej za km do drożej za kłapnięcie albo za czasówkę i odwrotnie więc w sumie wychodzi u każdego praktycznie tak samo i my i pasażerowie nie mają praktycznie żadnej różnicy na przejeździe czy jeździsz za 2 cz za 1,70 za km, a obniżanie ceny za km to czysty marketing żeby przyciągnąć więcej zleceń. Druga strefa? I tak poza miasto jedzie się na drugiej taryfie, a jak wrócimy do 3 i 4 i jakichś cen na 3 czy 4 w stylu 5 czy 7 zł za km to nikt przecież nie będzie jeździł. Ja tam wole jeździć na 1 i 2 i jeździć a nie słupa podpierać. Brak postojów? Bez kitu, staję i w centrum i na dzielnicach i jakoś nie mam z tym problemów. Więc olewam, nie protestuję, mi i wielu moim kumplom pasuje jak jest, coś tam się zawsze zarobi/dorobi do innego zajęcia. A protestują dziadki co i tak mają emerytury czy renty. Pewnie chcielibyście żeby nikt poniżej 65 roku życia nie jeździł. Ile Wam już potrzeba? Dajcie sobie spokój i dajcie pracować młodym chłopakom. A takim śmiesznym protestem to tylko robicie we własne gniazdo i psujecie opinię normalnym taksówkarzom. Pozdrawiam normalnych młodych taksówkarzy i normalnych pasażerów.
A ja jestem młodym taksówkarzem i protestować nie zamierzam! Po południu normalnie wyjeżdżam wozić ludzi. A te postulaty to jakaś bzdura! Mniej licencji? A niech siada na taxi kto chce. Wolny rynek. Jak ktoś zechce to coś tam, lepiej gorzej, ale zarobi, nawet jakby było 2,5 tys. taxi w mieście. Zamrożenie czy czy zmniejszenie ilości wydawanych licencji nic by nie dało. Najwyżej nowi siadali by na przewóz osób a nie taxi, co za różnica. Chyba tylko taka, że przynajmniej teraz każdy, i stary i nowy taksówkarz w Lublinie ma licencje i s... rozwiń
Avatar
artgo / 25 czerwca 2010 o 09:27
Jak im urzędnicy coś blokują, to niech zablokują im drzwi do Urzędu, a nie będą korkować i tak ten zakorkowany zaścianek. Następnym razem wybiorę MPK a nie taxi - z takim zachowaniem to ogórki do niemiec zbierać. Czy oni nie biorą pod uwagę, że ktoś po mieście może poruszać się podczas pracy? Jak spóźnię się dziś na spotkania z klientami, przez co stracę zlecenia podejdę do sprawy inaczej.

Pojeździć 5km/h, to sobie mogą resorakiem po przedpokoju. WSTYD!
Avatar
Kierowca Bombowca / 25 czerwca 2010 o 09:22
Tramwajarz napisał:
JA dziś jednego uziemiłem. Piedo... ny sałaciarz wymusił pierwszeństwo. Trochę jego zabytkowy merol postoi w warsztacie.


Pewnie tak się na protest śpieszył, że nie zauważył
Jeśli to rzeczywiście Skanką żeś go trzepnął, to nie ma powodów do dumy jeszcze... zostało 199 do załatwienia, czyli 99,5%
Avatar
KrzyŚ / 25 czerwca 2010 o 09:18
Tramwajarz napisał:
JA dziś jednego uziemiłem. Piedo... ny sałaciarz wymusił pierwszeństwo. Trochę jego zabytkowy merol postoi w warsztacie.

Jakiej marki samochodem jechałeś, parotonową scanią? ;P
Avatar
waHadło / 25 czerwca 2010 o 09:17
ZaZa napisał:
Bialych myszek to Ty w taryfie czasem nie widujesz?

twoją starą widuje. Raz na górze, raz na dole.
Avatar
Tramwajarz / 25 czerwca 2010 o 08:47
JA dziś jednego uziemiłem. Piedo... ny sałaciarz wymusił pierwszeństwo. Trochę jego zabytkowy merol postoi w warsztacie.
Avatar
prymityw / 25 czerwca 2010 o 08:43
Mają całkowitą rację. Powinno się również zaostrzyć kryteria dotyczące kwalifikacji kierowców i stanu technicznego pojazdów, o obowiązkowym codziennym badaniu trzeźwości nie wspominając. Pijani taksówkarze to plaga.
Avatar
~gość~ / 25 czerwca 2010 o 08:28
kokos napisał:
Propozycje mam, może by tak mieszkańcy Lublina wyjachali na drogi i 5km/h z powodu za wysokich cen paliwa? Może to coś ich nauczy.

POPIERAM
Avatar
lubliniane / 25 czerwca 2010 o 18:14
To ja w takim razie proponuję podobny protest przeciwko cenom paliw.
Avatar
bambosh / 25 czerwca 2010 o 17:55
TaxiDriver napisał:
A ja jestem młodym taksówkarzem i protestować nie zamierzam! Po południu normalnie wyjeżdżam wozić ludzi. A te postulaty to jakaś bzdura! Mniej licencji? A niech siada na taxi kto chce. Wolny rynek. Jak ktoś zechce to coś tam, lepiej gorzej, ale zarobi, nawet jakby było 2,5 tys. taxi w mieście. Zamrożenie czy czy zmniejszenie ilości wydawanych licencji nic by nie dało. Najwyżej nowi siadali by na przewóz osób a nie taxi, co za różnica. Chyba tylko taka, że przynajmniej teraz każdy, i stary i nowy taksówkarz w Lublinie ma licencje i spełnia wymogi ustawy o transporcie drogowym, m.in. nie może być karany. A jakby rozwinął się przewóz to dopiero byłby raban, bo siadać mógłby każdy bez licencji i hulaj dusza, i to dopiero było by z niekorzyścią i dla nas i dla pasażerów. A tak, jak ktoś chce to robi kurs, badania, egzaminy, bierze licencje i jest przynajmniej normalnie. Ustawowe ceny? Też śmieszne. Tak szczerze to ja jakoś wychodzę przy tych cenach które są teraz, a że jedna korporacja ma 20 gr taniej inna 15 gr drożej za kilometr. Co to ma za znaczenie? Sami wiecie że jak taniej za km do drożej za kłapnięcie albo za czasówkę i odwrotnie więc w sumie wychodzi u każdego praktycznie tak samo i my i pasażerowie nie mają praktycznie żadnej różnicy na przejeździe czy jeździsz za 2 cz za 1,70 za km, a obniżanie ceny za km to czysty marketing żeby przyciągnąć więcej zleceń. Druga strefa? I tak poza miasto jedzie się na drugiej taryfie, a jak wrócimy do 3 i 4 i jakichś cen na 3 czy 4 w stylu 5 czy 7 zł za km to nikt przecież nie będzie jeździł. Ja tam wole jeździć na 1 i 2 i jeździć a nie słupa podpierać. Brak postojów? Bez kitu, staję i w centrum i na dzielnicach i jakoś nie mam z tym problemów. Więc olewam, nie protestuję, mi i wielu moim kumplom pasuje jak jest, coś tam się zawsze zarobi/dorobi do innego zajęcia. A protestują dziadki co i tak mają emerytury czy renty. Pewnie chcielibyście żeby nikt poniżej 65 roku życia nie jeździł. Ile Wam już potrzeba? Dajcie sobie spokój i dajcie pracować młodym chłopakom. A takim śmiesznym protestem to tylko robicie we własne gniazdo i psujecie opinię normalnym taksówkarzom. Pozdrawiam normalnych młodych taksówkarzy i normalnych pasażerów.

Nigdy nie korzystałem z taxi(no może raz-15lat temu). Ale mimo to widzę,że mądrze piszesz-i chwała Ci za to! ...bo masz rację-społeczeństwo(m.innymi taksówkarze) się rozwydrzyło i chciało by "nic nie robić-a zarobić!"... Jak im nie pasuje,to niech sobie kupią 10ha pola i gospodarzą-to może lepiej na tym wyjdą...

Nigdy nie korzystałem z taxi(no może raz-15lat temu). Ale mimo to widzę,że mądrze piszesz-i chwała Ci za to! ...bo masz rację-społeczeństwo(m.innymi taksówkarze) się rozwydrzyło i chciało by "nic nie robić-a zarobić!"... Jak im nie pasuje,to niech sobie kupią 10ha pola i gospodarzą-to może lepiej na tym wyjdą... rozwiń
Avatar
TaxiDriver / 25 czerwca 2010 o 09:52
A ja jestem młodym taksówkarzem i protestować nie zamierzam! Po południu normalnie wyjeżdżam wozić ludzi. A te postulaty to jakaś bzdura! Mniej licencji? A niech siada na taxi kto chce. Wolny rynek. Jak ktoś zechce to coś tam, lepiej gorzej, ale zarobi, nawet jakby było 2,5 tys. taxi w mieście. Zamrożenie czy czy zmniejszenie ilości wydawanych licencji nic by nie dało. Najwyżej nowi siadali by na przewóz osób a nie taxi, co za różnica. Chyba tylko taka, że przynajmniej teraz każdy, i stary i nowy taksówkarz w Lublinie ma licencje i spełnia wymogi ustawy o transporcie drogowym, m.in. nie może być karany. A jakby rozwinął się przewóz to dopiero byłby raban, bo siadać mógłby każdy bez licencji i hulaj dusza, i to dopiero było by z niekorzyścią i dla nas i dla pasażerów. A tak, jak ktoś chce to robi kurs, badania, egzaminy, bierze licencje i jest przynajmniej normalnie. Ustawowe ceny? Też śmieszne. Tak szczerze to ja jakoś wychodzę przy tych cenach które są teraz, a że jedna korporacja ma 20 gr taniej inna 15 gr drożej za kilometr. Co to ma za znaczenie? Sami wiecie że jak taniej za km do drożej za kłapnięcie albo za czasówkę i odwrotnie więc w sumie wychodzi u każdego praktycznie tak samo i my i pasażerowie nie mają praktycznie żadnej różnicy na przejeździe czy jeździsz za 2 cz za 1,70 za km, a obniżanie ceny za km to czysty marketing żeby przyciągnąć więcej zleceń. Druga strefa? I tak poza miasto jedzie się na drugiej taryfie, a jak wrócimy do 3 i 4 i jakichś cen na 3 czy 4 w stylu 5 czy 7 zł za km to nikt przecież nie będzie jeździł. Ja tam wole jeździć na 1 i 2 i jeździć a nie słupa podpierać. Brak postojów? Bez kitu, staję i w centrum i na dzielnicach i jakoś nie mam z tym problemów. Więc olewam, nie protestuję, mi i wielu moim kumplom pasuje jak jest, coś tam się zawsze zarobi/dorobi do innego zajęcia. A protestują dziadki co i tak mają emerytury czy renty. Pewnie chcielibyście żeby nikt poniżej 65 roku życia nie jeździł. Ile Wam już potrzeba? Dajcie sobie spokój i dajcie pracować młodym chłopakom. A takim śmiesznym protestem to tylko robicie we własne gniazdo i psujecie opinię normalnym taksówkarzom. Pozdrawiam normalnych młodych taksówkarzy i normalnych pasażerów.
A ja jestem młodym taksówkarzem i protestować nie zamierzam! Po południu normalnie wyjeżdżam wozić ludzi. A te postulaty to jakaś bzdura! Mniej licencji? A niech siada na taxi kto chce. Wolny rynek. Jak ktoś zechce to coś tam, lepiej gorzej, ale zarobi, nawet jakby było 2,5 tys. taxi w mieście. Zamrożenie czy czy zmniejszenie ilości wydawanych licencji nic by nie dało. Najwyżej nowi siadali by na przewóz osób a nie taxi, co za różnica. Chyba tylko taka, że przynajmniej teraz każdy, i stary i nowy taksówkarz w Lublinie ma licencje i s... rozwiń
Avatar
artgo / 25 czerwca 2010 o 09:27
Jak im urzędnicy coś blokują, to niech zablokują im drzwi do Urzędu, a nie będą korkować i tak ten zakorkowany zaścianek. Następnym razem wybiorę MPK a nie taxi - z takim zachowaniem to ogórki do niemiec zbierać. Czy oni nie biorą pod uwagę, że ktoś po mieście może poruszać się podczas pracy? Jak spóźnię się dziś na spotkania z klientami, przez co stracę zlecenia podejdę do sprawy inaczej.

Pojeździć 5km/h, to sobie mogą resorakiem po przedpokoju. WSTYD!
Avatar
Kierowca Bombowca / 25 czerwca 2010 o 09:22
Tramwajarz napisał:
JA dziś jednego uziemiłem. Piedo... ny sałaciarz wymusił pierwszeństwo. Trochę jego zabytkowy merol postoi w warsztacie.


Pewnie tak się na protest śpieszył, że nie zauważył
Jeśli to rzeczywiście Skanką żeś go trzepnął, to nie ma powodów do dumy jeszcze... zostało 199 do załatwienia, czyli 99,5%
Avatar
KrzyŚ / 25 czerwca 2010 o 09:18
Tramwajarz napisał:
JA dziś jednego uziemiłem. Piedo... ny sałaciarz wymusił pierwszeństwo. Trochę jego zabytkowy merol postoi w warsztacie.

Jakiej marki samochodem jechałeś, parotonową scanią? ;P
Avatar
waHadło / 25 czerwca 2010 o 09:17
ZaZa napisał:
Bialych myszek to Ty w taryfie czasem nie widujesz?

twoją starą widuje. Raz na górze, raz na dole.
Avatar
Tramwajarz / 25 czerwca 2010 o 08:47
JA dziś jednego uziemiłem. Piedo... ny sałaciarz wymusił pierwszeństwo. Trochę jego zabytkowy merol postoi w warsztacie.
Avatar
prymityw / 25 czerwca 2010 o 08:43
Mają całkowitą rację. Powinno się również zaostrzyć kryteria dotyczące kwalifikacji kierowców i stanu technicznego pojazdów, o obowiązkowym codziennym badaniu trzeźwości nie wspominając. Pijani taksówkarze to plaga.
Avatar
~gość~ / 25 czerwca 2010 o 08:28
kokos napisał:
Propozycje mam, może by tak mieszkańcy Lublina wyjachali na drogi i 5km/h z powodu za wysokich cen paliwa? Może to coś ich nauczy.

POPIERAM
Zobacz wszystkie komentarze 29

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Małe dziecko wypadło z trzeciego piętra

Lublin: Małe dziecko wypadło z trzeciego piętra 5 0

Półtoraroczne dziecko wypadło z trzeciego piętra bloku przy ulicy Górnej w Lublinie.

47-latek zginął w wypadku, drugi z mężczyzn był pijany. Kto kierował BMW?

47-latek zginął w wypadku, drugi z mężczyzn był pijany. Kto kierował BMW? 4 2

Tragiczny wypadek w Siennicy Królewskiej Dużej (pow. krasnostawski). Nie żyje 47-letni mężczyzna.

Inspiracje po lubelsku: o związkach i relacjach
30 maja 2018, 19:00

Inspiracje po lubelsku: o związkach i relacjach 1 0

Co Gdzie Kiedy. Centrum Kultury w Lublinie (ul. Peowiaków 12) zaprasza na kolejne spotkanie z cyklu Inspiracje po lubelsku. W środę, 30 maja o godz. 19 odbędzie się spotkanie poświęcone związkom i relacjom.

Zaczęli słabo, ale jest poprawa. Bogdanka odrabia straty po pierwszym kwartale

Zaczęli słabo, ale jest poprawa. Bogdanka odrabia straty po pierwszym kwartale 0 0

Niezbyt dobrze zaczął się ten rok dla Bogdanki. W pierwszym kwartale przychody spadły o 14,3 proc., do 398,7 mln zł z 465,2 mln zł przed rokiem. Kopalnia na czysto zarobiła w tym okresie 23,2 mln zł.

Innymi Słowy Impro w Amnesii
30 maja 2018, 20:00

Innymi Słowy Impro w Amnesii 1 0

Co Gdzie Kiedy. 30 maja o godz. 20 w klubie Amnesia (al. Racławickie 6) wystąpi formacja Innymi Słowy. Artyści zaprezentują improwizowane szorty sceniczne.

Wydadzą ponad 2 miliony na przebudowę tej drogi. "Czy to prawda, że mieszka tam radny?"

Wydadzą ponad 2 miliony na przebudowę tej drogi. "Czy to prawda, że mieszka tam radny?" 12 5

Nieco ponad 2 miliony złotych zgodzili się przeznaczyć miejscy radni na budowę ul. Sosnowej. Ponieważ inwestycja nie była wcześniej wpisana do budżetu pieniądze zostały przesunięte z puli przeznaczonej na budowę basenów. Wybór akurat tej ulicy nie dla wszystkich jest jasny

Chciał wyprzedzić motocyklistę, ale go potrącił. 30-latek zmarł w szpitalu

Chciał wyprzedzić motocyklistę, ale go potrącił. 30-latek zmarł w szpitalu 13 2

Nie żyje 30-letni motocyklista potrącony przez busa w miejscowości Sumin (pow. tomaszowski).

Bal w Szkole Podstawowej nr 5 im. Króla Władysława Łokietka (dużo zdjęć)
galeria

Bal w Szkole Podstawowej nr 5 im. Króla Władysława Łokietka (dużo zdjęć) 3 4

Uczniowie gimnazjum przy Szkole Podstawowej nr 5 im. Króla Władysława Łokietka w Lublinie bawili się na uroczystym Balu. Zobaczcie naszą galerię zdjęć.

Ojcowie niepodległej. Wojciech Korfanty, czyli "rogata dusza"

Ojcowie niepodległej. Wojciech Korfanty, czyli "rogata dusza" 0 1

„Człowiek - legenda, który przyprowadził Śląsk do Polski, a potem został przez Polskę zdeptany”.

Pierwsza Komunia Święta w Parafii św. Andrzeja Boboli (dużo zdjęć)
galeria

Pierwsza Komunia Święta w Parafii św. Andrzeja Boboli (dużo zdjęć) 16 3

Do Pierwszej Komunii Świętej przystąpiły dzieci z Parafii pw. Świętego Andrzeja Boboli w Lublinie. Towarzyszyliśmy im w tej uroczystej chwili.

Koncert Magiczny Lublin Jagiellonów

Koncert Magiczny Lublin Jagiellonów 2 0

Co Gdzie Kiedy. W poniedziałek, 28 maja o godz. 19 w Kościele Rektoralnym pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie (ul. Narutowicza 6) odbędzie się wyjątkowy koncert Magiczny "Lublin Jagiellonów".

Dni Puław: występ ulicznego teatru i pokaz multimedialny (zdjęcia)
galeria
film

Dni Puław: występ ulicznego teatru i pokaz multimedialny (zdjęcia) 7 4

Mieszkańcy Puław, którzy mimo kapryśnej pogody w sobotni wieczór pojawili się przed Urzędem Miasta, nie żałowali. Spektakl warszawskiego Teatru Akt oraz finałowe widowisko z wykorzystaniem światła i muzyki, zrobiły wrażenie na widzach.

Sprawdzali wiedzę i zdrowie puławian
DNI OTWARTE
galeria

Sprawdzali wiedzę i zdrowie puławian 2 0

Mieszkańcy Puław mogli zobaczyć eksponaty z Muzeum Techniki Biurowej. Wystawa, a także sentymentalny pokój urzędnika z PRL-u była otwarta w Urzędzie Miasta. Nie brakowało także konkursów z nagrodami i turniejów dla młodzieży.

Festyn z okazji Dnia Matki. Tak bawili się mieszkańcy LSM (zdjęcia)
galeria

Festyn z okazji Dnia Matki. Tak bawili się mieszkańcy LSM (zdjęcia) 5 1

W sobotę mieszkańcy Lubelskiej Spółdzielni Mieszkaniowej bawili się na festynie rodzinnym z okazji Dnia Matki. W programie były: występ zespołu tanecznego DK LSM oraz zespołów tanecznych "Wega" i "Kallista"; koncerty grupy wokalnej DK LSM, "Senioritek", "Pasjonatty" czy Kapeli Podwórkowej "Klawa Ferajna".

Dzieje Puław: Pogoń litewska. Analiza herbu Czartoryskich
HISTORIA

Dzieje Puław: Pogoń litewska. Analiza herbu Czartoryskich 10 1

Herb to ustalona według reguł heraldycznych oznaka osoby, rodziny, miasta, prowincji czy państwa. Natomiast herby rycerskie, znane od XIX wieku, były dziedzicznymi oznakami przynależności do stanu szlacheckiego. Wywodziły się od znaków umieszczanych na barwionych chorągwiach, a od XII wieku także na różnych częściach uzbrojenia w celu odróżnienia oddziałów i poszczególnych rycerzy średniowiecznych.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.