wtorek, 24 października 2017 r.

Lublin

Warszawa przetnie spór

  Edytuj ten wpis

Lublin jest już zakorkowany, jeśli szybko nie wyprowadzimy z miasta ruchu tranzytowego, to grozi nam kompletny paraliż komunikacyjny - twierdzą drogowcy. Do tej pory nie mogli się jednak dogadać
z podlubelskimi gminami w sprawie przebiegu trasy obwodnicy.

a wyjazdowej sesji przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych wybiorą ostateczny wariant przebiegu obwodnicy wokół Lublina.
Sprawa budowy trasy omijającej Lublin ciągnie się od lat. Ostatecznie decyzja o jej budowie zapadła już w 1999 roku na posiedzeniu komisji przedstawicieli samorządów gmin, powiatów, Urzędu Marszałkowskiego i wojewody. - Lublin musi mieć obwodnicę. W mieście krzyżują się dwie ważne arterie komunikacyjne na kierunkach wschód-zachód i północ-południe - mówi Jerzy Kułak, kierownik wydziału planowania GDDP Oddział Wschodni w Lublinie.
Chodzi o drogę nr 17 Warszawa - Hrebenne oraz drogę nr 19 Białystok - Rzeszów. Oznacza to, że wokół Lublina powstaną tak naprawdę dwie obwodnice. W kierunku zachód - wschód ma się zaczynać w rejonie Jastkowa (węzeł Dąbrowica), biec przez Jakubowice, Elizówkę i w rejonie Lasów Rejkowizna i lotniska Świdnik łączyć się z drogą do Piask. Druga obwodnica, w kierunku północ-południe, ma wychodzić z węzła Dąbrowica i łączyć się z drogą na Kraśnik za Konopnicą.
- Przebieg północnego fragmentu trasy od Jastowa do Świdnika został zaakceptowany. Nierozstrzygnięty jest natomiast wariant przebiegu obwodnicy na odcinku zachodnim - mówi J. Kułak.

W stadium przebiegu drogi S-19 w tej części trasa miała biec od Baraku przez Uniszowice i kończyć się przy wiadukcie w Konopnicy. Zaplanowano dwa rozjazdy komunikacyjne: w Dąbrowicy i przy wiadukcie w Konopnicy.
Plany nie spodobały się mieszkańcom i władzom gminy Konopnica, którzy zaczęli protestować. Chcą, aby obwodnica została przesunięta bardziej na zachód od proponowanego węzła Konopnica. Według tej koncepcji miałaby przebiegać na zachód od Radawca Dużego i Motycza.
Ostatecznie powstały dwie koncepcje przebiegu trasy - "gminna” i "drogowców”. - To główne warianty, uwzględniając pewne poprawki jest ich w sumie sześć - wyjaśnia J. Kułak.
Wybór koncepcji to dopiero początek powstawania obwodnicy wokół Lublina. - Wtedy zaczniemy przygotowywać dokumentację techniczną, trzeba będzie wykupić grunty i uzyskać pozwolenie na budowę - wylicza J. Kułak. Zajmie to ok. 4-5 lat, jeśli nie wystąpią kłopoty np. z wykupem gruntów. - No i jeśli będą wystarczające środki na realizację tej inwestycji - dodaje J. Kułak.
A potrzeba będzie ich sporo. Budowa kilometra obwodnicy o jednojezdniowym standardzie i zachowaniu dwupoziomowych węzłów to co najmniej 13 mln zł. - Licząc po obecnych cenach - dodaje J. Kułak.
Lubelska obwodnica ma mieć ok. 33 km, czyli sam koszt budowy może sięgnąć 430 mln zł.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!