środa, 16 sierpnia 2017 r.

Lublin

Wiadomo już kto przedłuży ul. Muzyczną i postawi nowy most na Bystrzycy. Za 42 mln zł

Dodano: 29 września 2015, 10:50
Autor: Dominik Smaga

Wczoraj miasto wybrało wykonawcę nowego odcinka ul. Muzycznej wraz z nowym mostem na Bystrzycy. Budowa trasy powinna się zakończyć wiosną 2017 r. Inwestycja będzie kosztować niecałe 42 miliony zł. Miasto spodziewało się że będzie droższa

Umowa na budowę nowej drogi zostanie zawarta z konsorcjum zawiązanym przez trzy firmy, które wspólnie złożyły najtańszą ofertę, opiewającą na 41,9 miliona zł. Liderem konsorcjum jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów, a członkami LPRD Lublin i Intop Tarnobrzeg.

O zlecenie walczyło 10 chętnych, a tak ostra konkurencja z reguły zwiększa ryzyko, że ktoś z przegranych będzie odwoływać się od wyniku przetargu. Tego Ratusz wolałby raczej uniknąć, bo urzędnikom zależy na czasie. Chcą, by cała droga była gotowa najpóźniej w maju 2017 r., czyli tuż przed piłkarskimi mistrzostwami Europy drużyn do lat 21, bo jedną z aren tych mistrzostw ma być właśnie stadion w Lublinie. Nowy odcinek Muzycznej ma usprawnić dojazd na imprezę, która ma szansę przyciągnąć tłumy kibiców.

Ale nie to jest głównym celem budowy ul. Muzycznej. Droga ma przede wszystkim usprawnić dojazd w rejon dworca kolejowego, przy którym w przyszłości ma powstać także główny dworzec autobusowy.
Kierowcy znajdujący się blisko skrzyżowania Głębokiej z Nadbystrzycką i Narutowicza nie będą musieli już jechać naokoło przez al. Piłsudskiego i ul. Lubelskiego Lipca ’80. Nowa trasa umożliwi im przejazd Muzyczną i Stadionową wprost do ronda na skrzyżowaniu Krochmalnej z Młyńską i prowadzącą przed sam dworzec Gazową. W przeciwnym kierunku może to odciążyć skręt w lewo z al. Piłsudskiego w ul. Narutowicza.

Zaplanowane przedłużenie ul. Muzycznej nie będzie dwupasmówką, ale drogą jednojezdniową. Będą na niej cztery pasy ruchu, po dwa w każdym kierunku, w tym po jednym buspasie. To oznacza, że dla pozostałych pojazdów zostanie tylko jeden pas w stronę Głębokiej i jeden w stronę stadionu i dworca. Taką samą szerokość będzie mieć droga na jednoprzęsłowym moście, który będzie jedyną taką konstrukcją w Lublinie. Miasto tłumaczy, że nie wchodziło tu w grę stawianie przęsła w korycie rzeki ze względu na wylot kanału burzowego.

Nad nową drogą rozwieszona zostanie trakcja trolejbusowa. Ze wstępnych założeń wynika, że drogą tą może być skierowana trolejbusowa linia 152.

Miasto liczy na to, że 85 proc. kosztów budowy drogi i mostu pokryje unijna dotacja. Jej przyznanie jest pewne, ale jej kwota jeszcze nie.

Wartość ofert

Zwycięskie konsorcjum o włos wyprzedziło firmę SKANSKA (była droższa o 933 tys.) i szczeciński Energopol (oferta droższa od zwycięskiej o 1,37 mln zł). Najdroższą ofertę (55,2 mln zł) złożyła Inżynieria Rzeszów, która jako jedyna przekroczyła wynoszącą 54,8 mln zł kwotę zarezerwowaną przez miasto na tę inwestycję.

Czytaj więcej o: Lublin bystrzyca Muzyczna
Gość
Gość
Patriota
(23) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (30 września 2015 o 07:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
najważniejsze ,że most zgodnie z życzeniem ratuszowego nieudacznika będzie żółty, reszta jest nieważna. Ratuszowy kacyk jest wszechmocny. Pozdro dla cenzora
Rozwiń
Gość
Gość (29 września 2015 o 20:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Fale pod Kurowem to wina zarządcy a nie wykonawcy - wykonawca sugerował przeczekanie 'nietechnologicznej' czyli złej do robienia nawierzchni pogody, ale urzędnicy sie uparli bo nie chcieli zaakceptować opóźnienia z powodu pogody
Rozwiń
Patriota
Patriota (29 września 2015 o 19:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Tak Trasę Zielona w 8 miesięcy . termin do 30 września a już dawno skonczone
Rozwiń
Gość
Gość (29 września 2015 o 17:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Może ktoś by wyjaśnił jak oni zmieszczą między blokami czteropasmówkę ,każdy widzi ,jak różni się szerokość Głębokiej od Muzycznej /rozmieszczenie bloków po obu stronach/ Obecnie samochody śmigają pod oknami mieszkań i wejść ,gdzie miejsce dla pieszych. Czy ci "eksperci" nie widzą jak wąskie są te ulice ,zamiast wyprowadzać samochody ze Śródmieścia bawią się bezpieczeństwem ludzi /wszędzie wokół garażujące samochody.
Rozwiń
Gość
Gość (29 września 2015 o 16:29) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Tylko nie ci z Lubartowa.Fale Dunaju i koleiny po roku użytkowania pewne.Oni byli podwykonawcą S17 Kurów Jastków.Przecież tam na wjeździe od Kurowa już są koleiny,które oni już szlifowali.To widać jak się jeżdzi.Do tego droga jest falista jak fale na morzu.Odcinek Jastków-Lublin już jest o wiele lepszy,gdyż ten odcinek budowali już inni.Gdzie jest nadzór budowlany!!!!!!!!!!!!!!
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (23)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!