środa, 23 sierpnia 2017 r.

Lublin

"Wiadomości" TVP1: S17 z Warszawy do Lublina w 2017, S19 na liście rezerwowej

Dodano: 1 marca 2013, 18:26

Pełną ekspresówką S17 z Warszawy do Lublina pojedziemy w 2017 roku - ustaliły "Wiadomości"  (Macie
Pełną ekspresówką S17 z Warszawy do Lublina pojedziemy w 2017 roku - ustaliły \"Wiadomości\" (Macie

A2 do Terespola ma powstać dopiero po 2020 r. – ustaliły "Wiadomości” TVP1, które dotarły do najnowszej wersji planu budowy dróg krajowych i autostrad na lata 2014-2020. Tylko na liście rezerwowej ma być S19, która ma połączyć Lublin z Rzeszowem.

Według informacji "Wiadomości” TVP1 nie ma planów, by autostradę A2, biegnącą od granicy w Świecku do Warszawy, przedłużyć do granicy z Białorusią czyli do Terespola w woj. lubelskim. Jedynym fragmentem A2 na wschód od stolicy jest autostradowa obwodnica Mińska Mazowieckiego.

Niepewna jest też przyszłość kolejnej inwestycji – S19, która ma połączyć Lublin z Rzeszowem. Według ustaleń "Wiadomości” droga ta znalazła się na liście rezerwowej, choć premier Donald Tusk zapowiadał wcześniej, że chce, aby trasa ta powstała do 2015 r.

Najnowsza wersja planu budowy dróg krajowych i autostrad zakłada też, że pełną ekspresówką S17 z Warszawy do Lublina mamy pojechać w 2017 roku.

Z planu wynika również, że w ciągu najbliższych trzech lat zakończy się budowa podstawowej sieci autostrad w Polsce. Kolejne autostrady, jeśli w ogóle, będą budowane dopiero w następnych dekadach.

Kiedy powstaną inne ważne drogi w Polsce

Autostrada A1 ma zostać zbudowana do 2016 roku. Na razie brakujące fragmenty to budowany właśnie odcinek Stryków-Tuszyn i Tuszyn-Pyrzowice, a także porzucony przez Irlandczyków fragment między Włocławkiem a Toruniem. Odcinek z Tuszyna do Pyrzowic być może będzie budowany dzięki programowi "Inwestycje polskie” lub w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego.

W 2016 roku dokończona ma być trasa S3, która biegnie wzdłuż zachodniej granicy. W tym samym roku ma być ukończony fragment trasy S5 łączący Wrocław z Poznaniem. W 2015 roku z Warszawy do Białegostoku całkowicie ma zostać wybudowana trasa S8. W 2020 trasa S7 ma połączyć Gdańsk z Warszawą i Krakowem.

Nadzieje na ekspresówkę S61 (fragment planowanej od lat trasy Via Baltica) mogą porzucić raczej mieszkańcy Podlasia. Trasa jest na liście rezerwowej. Nie będzie więc prawdopodobnie w tej dekadzie obiecywanej od ponad 30 lat obwodnicy Suwałk.
Czytaj więcej o:
Gość
lubelskaprzezsobienie
ja
(23) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (2 marca 2013 o 20:29) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Wreszcie rozum w wrócił do normalności i zablokował zachłanności.
Rozwiń
lubelskaprzezsobienie
lubelskaprzezsobienie (2 marca 2013 o 19:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Według mnie wielki błąd popełniono dawno temu. Chodzi o przebieg trasy lubelskiej S17. Biegnie ona obok aglomeracji warszawskiej. Największe miejscowości na niej do Garwolina to Wiązowna, Kołbiel, Pilawa, wszystkie razem mają około 8 tys. mieszkańców. W paśmie nadwiślańskim sam Karczew ma ok. 10 tys. mieszk. Otowck i Jóezfów są większe. Przylegają do DW 801 - głównego łącznika tej części aglomeracji z Warszawą. Przy linii kolejowej CE 20 i DW 801 ma powstać gigantyczny terminal intermodalny z centrum logistycznym - inwestycja typowa dla dróg ekspresowych i autostrad. Dalej na południe jest Wilga, jedno z największych letnisk w Polsce. Obok Wilgi moznaby wybudować most w stronę Kozienic, przez co nie trzeba byłoby jechać do okolic wielkiej elektrowni przez wioski jak Mniszew czy Coniew, sady wareckie i cenną przyrodniczo dolinę Pilicy. Szlak Józefów - Wilga ma wiele obwodnic. Na S17 mają być obwodnice: Wiązowny, Ostrowa (nowa), Kołbieli (nowa) i Garwolina (duże "kolano"). A od Mariańskiego pobocza droga do Lublina, jako autostrada z trzema pasami w każdym kierunku, powinna pobiec przez lasy do okolic Trojanowa. Jedną drogą obsługujemy pasmo nadwiślańskie z Warszawą. Nie trzeba byłoby modernizować trasy Warszawa-Wilga, gdyż byłaby ona częścią trasy lubelskiej! A z przebudową tej trasy są duże problemy. Szybciej zniknęłaby też największa w Polsce przerwa miedzy mostami od Góry Kalwarii do Wilgi, bo S17 byłaby także drogą do Sandomierza z Warszawy (odgałęziałaby się obok Wilgi). Trudna dla MZDW droga 801 z Warszawy do Wilgi przestałaby być zmartwieniem Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Można było upiec trzy pieczenie na jednym ogniu (17, 79, 801), tak mamy tylko ekspresową drogę do samego Garwaolina, a Wilga i Kozienice czekają na bardziej przyzwoitą drogę.
Rozwiń
ja
ja (2 marca 2013 o 16:23) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
szkoda, że nikt do tej pory nie wypowiedział sie z gddkia czy na pewno całość gruntów jest wykupiona, burzenie domów to jedno,a całkiem inna sprawa to czy wszystko udało sie wykupic, przeciez nie wszedzie musi stac budynek
Rozwiń
m
m (2 marca 2013 o 15:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
grunty pod zachodnią są dawno wykupione, przecież był w tamtym roku przetarg na burzenie domów......po co mieliby robić dokumentacje jak w listopadzie kończy się dśu.Wiadomo że idzie przetarg uzupełniający a potem 6 -miesięczny drogowy
Rozwiń
Gość
Gość (2 marca 2013 o 14:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
UE pieniądze daje, drogi budowane są z pominięciem wschodu.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (23)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!