wtorek, 24 października 2017 r.

Lublin

Wiadukt nad ul. Kunickiego nie ma szczęścia. Ile jeszcze potrwa przebudowa?

  Edytuj ten wpis
Dodano: 30 lipca 2014, 16:45
Autor: Dominik Smaga

Jeszcze rok poczekamy na finał przebudowy wiaduktu nad ul. Kunickiego. Tyle czasu daje wykonawcy kolej, która właśnie ogłosiła nowy przetarg. To i tak optymistyczny scenariusz zakładający, że przetarg uda się rozstrzygnąć. A z tym były problemy.

Jak dotąd w przypadku tego wiaduktu spełniają się wyłącznie czarne scenariusze. Pierwszy z tych optymistycznych zakładał, że prace zakończą się w grudniu 2012 r. Ale w maju ubiegłego roku wykonawca zszedł z placu budowy.

Przetarg na dokończenie robót rozpisano rok temu, a kolej wyznaczyła termin zakończenia prac do połowy grudnia 2013 r. Wykonawcy widząc tak krótki termin tylko pukali się w czoło i do przetargu nie stanął nikt. W marcu b.r. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły nowy przetarg, tym razem chętne były dwie firmy, ale obie okazały się za drogie.

Kolejarze starali się o dodatkowe pieniądze w Urzędzie Marszałkowskim, który dofinansował inwestycję unijną dotacją. Była ich to druga taka prośba o jej zwiększenie. Za pierwszym razem, w 2013 r. przedstawiciele Polskich Linii Kolejowych chcieli 5 mln złotych i je dostali. Za drugim razem, w ubiegłym roku, prosili o 4 miliony. Nie dostali nic.

- Odmówiliśmy nie dlatego, że nie zależy nam na tej inwestycji. Przeciwnie, chcielibyśmy, żeby była zrealizowana - mówi Katarzyna Olchowska z Urzędu Marszałkowskiego. - Ale unijne projekty rządzą się swoimi prawami, a my nie możemy zwiększać dofinansowania jeśli nie zwiększa się zakres projektu. To nie jest nasza wina. W przypadku wiaduktu zakres prac był znany kolejarzom i nie można mówić, że się zwiększył.

Teraz Polskim Liniom Kolejowym pozostaje liczyć, że znajdą się chętni wykonawcy i nie będą chcieli dużej zapłaty. Czy tak się stanie? To okaże się 5 września, bo wtedy otwarte mają być oferty od zainteresowanych zleceniem firm, o ile takowe będą.

Do zrobienia jest jeszcze dużo. Trzeba przebudować kanalizację, obniżyć jezdnię o 40 cm, dokończyć nowe tunele dla pieszych oraz przejście prowadzące z pl. Dworcowego na nowy skwer przy Kunickiego, a także urządzenie samego skweru.

Historia porażki

W marcu 2011 r. PKP PLK podpisują umowę z firmą Expol, powierzając jej prace i dając na nie czas do końca 2012 r. Później mówią o przesunięciu terminu na marzec 2013, później na czerwiec 2013, mimo że termin w umowie nadal pozostawał ten sam. W maju 2013 r. Expol zszedł z placu budowy, bo kolej nie udostępniła mu działki, na której zaprojektowano wyjście z przejścia podziemnego. Wcześniej kolej niezgodnie z prawdą oświadczyła, że dysponuje całym placem budowy, choć część terenu należała faktycznie do... Poczty Polskiej.
  Edytuj ten wpis
Aga P.
haha
Przemysław Leniak
(10) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Aga P.
Aga P. (31 lipca 2014 o 10:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

To jest jakaś porażka! Samochody sobie jeżdżą bez problemu, ale o pieszych i rowerzystach nikt nie myśli! Wystarczy, że popada, a ulica pod wiaduktem jest cała zalana, przejazd rowerem niemożliwy, a tą żałosną ścieżką też nie da rady! Wystarczy, że z jednej strony idzie matka z wózkiem z drugiej jedzie rower i co? Teleportacja? To jakaś żenada! Otwórzcie normalne przejście dla ludzi!

Rozwiń
haha
haha (30 lipca 2014 o 21:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

po co wam ten tunel? zorganizujcie sobie do końca roku jeszcze ze trzy carniwale i bedzecie zadowoleni

Rozwiń
Przemysław Leniak
Przemysław Leniak (30 lipca 2014 o 21:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

tak przy okazji fatum jest oczywiste...
nieto żebym twierdził że fatum a nie przekręty - bynajmniej
przekręty i złodziejstwo owszem jest
ale to nie wyklucza istnienia fatum
...
wiecie akurat pisze sobie tekścik o historii Lublina - zaczyna się w roku 1915
tak się składa że akurat w tym roku zasypano częściowo już wykopany tunel pod torami na Bychawskiej
hmm
nie zdajecie sobie sprawy pewnie ale fatum wiszące nad tunelem ma już 100 lat
i kto wie może i w przyszłym roku znów tunel zostanie zasypany jak 100 lat temu?

zasypać tunel i zrobić przejazd kolejowy!!! Uwielbiam stac przed zamkniętym przejazdem kolejowym! :-)

bo wszystko podobno się powtarza jako farsa

Rozwiń
COOLejaż
COOLejaż (30 lipca 2014 o 19:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

zasypać tunel i zrobić przejazd kolejowy!!! Uwielbiam stac przed zamkniętym przejazdem kolejowym! :-)

Rozwiń
Butelka
Butelka (30 lipca 2014 o 19:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Dlaczego nie podacie do publicznej wiadomości: jakie biuro projektowe nieprawidłowo opracowało projekt i dlaczego wykonany kosztorys inwestorski jest "do bani" !!!!!!!!!!!??????????

Czy to tajemnica PKP PLK. ?

Ale to było projektuj i buduj, więc w czym problem ??

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (10)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!