czwartek, 24 sierpnia 2017 r.

Lublin

Więcej biletów niż miejsc w autobusie: PKS przeprosił naszą Czytelniczkę

Dodano: 4 listopada 2011, 21:36

 (Archiwum)
(Archiwum)

Nasza Czytelniczka mimo zakupionego biletu, nie wsiadła do autobusu firmy PKS Wschód. O sytuacji poinformowała Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. – Podstawiliśmy za mały autobus, bo większy się zepsuł – wyjaśnia przewoźnik.

Pasażerka w swoim mailu do UOKiK-u napisała, że z podobną sytuacją miała do czynienia już dwukrotnie. Za każdym razem chodziło o przewóz na trasie Lublin–Rzeszów. Pierwszy przypadek, o którym napisała, zdarzył się półtora miesiąca temu.

– Okazało się, że ludzie mieli telefonicznie wcześniej zarezerwowane miejsca, lecz bilety w kasach były i tak sprzedawane, czego skutkiem było, że wiele osób nie wsiadło do autobusu mimo rezerwacji – relacjonuje pasażerka. – Taka sytuacja powtórzyła się 28 października. Okazało się, że sprzedanych biletów jest więcej niż miejsc w autobusie. Kierowca wpuścił ludzi, którzy jechali najdalej. Wiele osób nie wsiadło, mimo zakupionego biletu na tę trasę.

PKS wyjaśnił sytuację z końca października. – Kasa sprzedała 36 biletów, z czego cztery zostały kupione przez Internet, czyli łącznie 40. Autobus był na 36 miejsc siedzących plus 20 stojących – mówi Barbara Drozd, kierownik dworca PKS w Lublinie. Przyznaje, że co do zasady sprzedaje się przed kursem tyle biletów, ile jest miejsc siedzących. Skąd więc taka różnica w przypadku kursu z 28 października?
– W konsultacjach z działem przewozów była mowa o zwiększeniu pojazdu. W ostatniej chwili podstawiony był pojazd mniejszy – tłumaczy Drozd.

– Planowany był autobus z 53 miejscami. Uległ awarii i zmuszeni byliśmy podstawić mniejszy – potwierdza Stanisław Polak, kierownik działu przewozów. – Robiliśmy wszystko, żeby znaleźć inny autobus, ale w tamtej chwili nie dysponowaliśmy większym. A to dla nas oznacza straty.

– Ze swojej strony mogę przeprosić pasażerkę – mówi Józef Penar, dyrektor oddziału PKS Wschód w Lublinie.
Czytaj więcej o:
piotr
Borys
(2) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

piotr
piotr (28 listopada 2011 o 12:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
a Progres-Bus zabrał wszystkich tych którzy mieli rezerwacje
Rozwiń
Borys
Borys (5 listopada 2011 o 12:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ja pojechałbym taksówką, a PKS Wschód zapłaciłby za przejazd... Sąd by ich do tego zmusił.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (2)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!