wtorek, 24 października 2017 r.

Lublin

Więcej przegubowców w Lublinie

  Edytuj ten wpis
Dodano: 26 grudnia 2013, 16:08
Autor: Dominik Smaga

 (Jacek Świerczyński/ Archiwum)
(Jacek Świerczyński/ Archiwum)

Na ulice wyjedzie 20 fabrycznie nowych przegubowców. Miasto ogłosiło przetarg na wykonywanie przewozów. Do pierwszego przetargu dopuszcza nawet 14-letnie wozy. Ale w drugim wysoko stawia poprzeczkę. A liczba przegubowych pojazdów ma wzrosnąć do 100.

Firma, która zaproponuje najniższą stawkę za kilometr dostanie ośmioletnią umowę na świadczenie przewozów dwudziestoma długimi autobusami. W warunkach przetargu Zarząd Transportu Miejskiego zastrzegł, że wszystkie autobusy muszą być wyprodukowane w 2014 r.

– Ponadto wymagane są pojazdy w całości niskopodłogowe, wyposażone w monitoring i biletomaty – wylicza Justyna Góźdź z ZTM. Autobusy muszą mieć elektroniczne wyświetlacze na zewnątrz, a w środku wyświetlacze LCD z trasą przejazdu i system zapowiedzi głosowych.

W dni powszednie pojazdy mają trafić na linie 9, 17, 18 i 55, w soboty na trasy 10 i 31, a w niedziele na linii 28. W wakacje autobusy mają kursować głównie nad Zalew Zemborzycki.

Takie przyporządkowanie może się jednak zmieniać, w miarę zmian w siatce linii komunikacyjnych wprowadzanych wraz z uruchamianiem kolejnych odcinków trakcji trolejbusowej.

W innym, ogłoszonym wcześniej, przetargu ZTM szuka przewoźnika, który będzie wozić pasażerów 10 przegubowcami (linie 10, 17, 18, 27 i 40) i ośmioma autobusami 12-metrowymi (linie 2, 19, 20, 22 i 32).

W tym przypadku wymagania miasta są bardzo skromne, ZTM dopuszcza pojazdy mające nawet 14 lat, nie wymaga m.in. klimatyzacji, czy też automatu biletowego. Przewoźnicy mogą zaoferować pojazdy nowsze, nawet i fabrycznie nowe, ale krótka zaledwie dwuletnia umowa może być za słabą zachętą do inwestowania w tabor. Dodajmy, że za wiek pojazdów nie będzie dodatkowych punktów przy ocenie ofert.

A to, ile będzie ofert w tym "mniej wymagającym” przetargu okaże się dopiero po Nowym Roku. ZTM przesunął na styczeń termin składania dokumentów, bo dostał sporą liczbę pytań od zainteresowanych przewoźników. Co ciekawe, jeden z nich poprosił o wykreślenie wymogu podania w ofercie numerów fabrycznych autobusów, bo wymóg ten dyskwalifikowałby nowe pojazdy dopiero zamówione u producenta.

Po obu wspomnianych przetargach i po dostawie zamówionych już 18-metrowych trolejbusów w Lublinie znacząco przybędzie przegubowców. – W roku 2014 w eksploatacji miejskiego przewoźnika oraz operatorów prywatnych będzie łącznie ponad 100 pojazdów wielkopojemnych, w tym 12 trolejbusów – podkreśla Góźdź.

ZTM spodziewa się, że poprawi to komfort podróży, przyciągnie nowych pasażerów, co ma zaowocować zwiększonymi wpływami ze sprzedaży biletów.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
takie?
Gość
it's me
(5) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

takie?
takie? (27 grudnia 2013 o 11:00) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Wawa centrum http://my-works.de/images-i6880bv7er8.jpg i tyle
Rozwiń
Gość
Gość (26 grudnia 2013 o 20:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Są i stają do takich przetargów chociażby w Gdańsku, Gdyni, Warszawie, Krakowie, Wałbrzychu, Krakowie, Elblągu, Tczewie czy GOPie.

Żadna z wymienionych firm nie posiada autobusów wyprodukowanych w 2014 roku, raczej!

Rozwiń
it's me
it's me (26 grudnia 2013 o 19:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Myślę że nie ma w Polsce firmy prywatnej która jest w stanie zainwestować około 20-25 mln PLN żeby stanąć w przetargu o niepewnym zwrocie kosztów nie mówiąc o zysku?Trzeba zapłacić około 15-20 tyś. leasingu za szt. autobusu plus paliwo i kierowcy.Nie da rady.A jak ktoś ma wątpliwości to niech zapyta p. Kulkę jak wychodzi na nowym Volvie?


Są i stają do takich przetargów chociażby w Gdańsku, Gdyni, Warszawie, Krakowie, Wałbrzychu, Krakowie, Elblągu, Tczewie czy GOPie.

Rozwiń
abc
abc (26 grudnia 2013 o 18:41) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

@gigi - kosztów które trzeba ponieść może być jeszcze więcej, z drugiej strony to też zawsze dodatkowe miejsca pracy...

Przegubowce jak najbardziej i jak najwięcej, tylko pytanie co z tego jak niekiedy powrót z pracy do domu w szczycie komunikacją miejską stanowi niezłą męczarnie.

Rozwiń
gigi
gigi (26 grudnia 2013 o 18:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Myślę że nie ma w Polsce firmy prywatnej która jest w stanie zainwestować około 20-25 mln PLN żeby stanąć w przetargu o niepewnym zwrocie kosztów nie mówiąc o zysku?Trzeba zapłacić około 15-20 tyś. leasingu za szt. autobusu plus paliwo i kierowcy.Nie da rady.A jak ktoś ma wątpliwości to niech zapyta p. Kulkę jak wychodzi na nowym Volvie?

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (5)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!