piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Lublin

Wielce szanowny podatniku

Dodano: 1 kwietnia 2007, 18:09

Szef I Urzędu Skarbowego w Lublinie przepytał w ankiecie swoich pracowników, czy się uśmiechają i są uprzejmi.

Co trzeci wystawił sobie najwyższą notę. Reszta obiecała poprawę.

Henryk Kolar, naczelnik I Urzędu Skarbowego w Lublinie uważa, że kultura osobista to podstawa pracy w urzędzie, choć, jak sam podkreśla, przez wiele lat nie przykładano do tego wagi. Jako pierwszy w Polsce postanowił więc dowiedzieć się, czy jego podwładni są wystarczająco grzeczni.
- W ankiecie, którą rozdaliśmy urzędnikom, należało dokonać samooceny od 1 do 5 - tłumaczy Kolar. - Kolejnym etapem tego eksperymentu będzie przepytanie podatników, czy są zadowoleni z kultury obsługi w naszym urzędzie. I wyciągniemy z tego wnioski.
- Co do kultury to jeszcze w tej kwestii jest trochę do zrobienia i tu rzeczywiście wszystko zależy od samych ludzi - przyznaje Anna Brzozowska, podatniczka tego urzędu. - Najważniejsze jednak, że nie trzeba stać z PIT-em w kolejkach do okienka, tak jak to było kiedyś.

W innych urzędach naczelnicy zgadzają się, że kultura osobista urzędników to dziś priorytet. - Zmieniają się czasy i obyczaje. Do pracy z podatnikami dobraliśmy nowy zespół otwartych, komunikatywnych i przyjaźnie nastawionych do świata ludzi - mówi Paweł Malinowski, zastępca naczelnika III US w Lublinie. - To mają być po prostu uprzejmi partnerzy dla podatników. Powtarzamy to na każdym spotkaniu i szkoleniu. I sami dajemy przykład.
Naczelnicy zgodnie twierdzą, że niezadowolony interesant zawsze może poskarżyć się do nich na niegrzecznego urzędnika. - I na pewno nie będzie stał w kolejce - zapewnia Marek Szczerba, naczelnik US w Białej Podlaskiej.
Żeby ułatwić podatnikom formalności, urzędy wygospodarowały specjalne sale obsługi interesantów, gdzie przy kilkunastu okienkach można złożyć PIT i zasięgnąć informacji. Bez kolejki. Urzędy w Chełmie, Łęcznej, Parczewie i II US w Lublinie urządziły specjalne kąciki dla dzieci.
- Chcemy zerwać ze stereotypem bezdusznej i nieprzyjaznej wobec ludzi machiny skarbowej - tłumaczy Marta Szpakowska, rzecznik Izby Skarbowej w Lublinie. - To my jesteśmy dla ludzi, a nie odwrotnie.
Czytaj więcej o:
Użytkownik niezarejestrowany
(1) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (24 października 2016 o 14:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ble, ble, ble, ....
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (1)

Pozostałe informacje

18-20 sierpnia
komentarze (0)0
polubienia (1)1
17-08-2017

18-20 sierpnia

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!