sobota, 21 października 2017 r.

Lublin

Wielce szanowny podatniku

  Edytuj ten wpis
Dodano: 1 kwietnia 2007, 18:09

Szef I Urzędu Skarbowego w Lublinie przepytał w ankiecie swoich pracowników, czy się uśmiechają i są uprzejmi.

Co trzeci wystawił sobie najwyższą notę. Reszta obiecała poprawę.

Henryk Kolar, naczelnik I Urzędu Skarbowego w Lublinie uważa, że kultura osobista to podstawa pracy w urzędzie, choć, jak sam podkreśla, przez wiele lat nie przykładano do tego wagi. Jako pierwszy w Polsce postanowił więc dowiedzieć się, czy jego podwładni są wystarczająco grzeczni.
- W ankiecie, którą rozdaliśmy urzędnikom, należało dokonać samooceny od 1 do 5 - tłumaczy Kolar. - Kolejnym etapem tego eksperymentu będzie przepytanie podatników, czy są zadowoleni z kultury obsługi w naszym urzędzie. I wyciągniemy z tego wnioski.
- Co do kultury to jeszcze w tej kwestii jest trochę do zrobienia i tu rzeczywiście wszystko zależy od samych ludzi - przyznaje Anna Brzozowska, podatniczka tego urzędu. - Najważniejsze jednak, że nie trzeba stać z PIT-em w kolejkach do okienka, tak jak to było kiedyś.

W innych urzędach naczelnicy zgadzają się, że kultura osobista urzędników to dziś priorytet. - Zmieniają się czasy i obyczaje. Do pracy z podatnikami dobraliśmy nowy zespół otwartych, komunikatywnych i przyjaźnie nastawionych do świata ludzi - mówi Paweł Malinowski, zastępca naczelnika III US w Lublinie. - To mają być po prostu uprzejmi partnerzy dla podatników. Powtarzamy to na każdym spotkaniu i szkoleniu. I sami dajemy przykład.
Naczelnicy zgodnie twierdzą, że niezadowolony interesant zawsze może poskarżyć się do nich na niegrzecznego urzędnika. - I na pewno nie będzie stał w kolejce - zapewnia Marek Szczerba, naczelnik US w Białej Podlaskiej.
Żeby ułatwić podatnikom formalności, urzędy wygospodarowały specjalne sale obsługi interesantów, gdzie przy kilkunastu okienkach można złożyć PIT i zasięgnąć informacji. Bez kolejki. Urzędy w Chełmie, Łęcznej, Parczewie i II US w Lublinie urządziły specjalne kąciki dla dzieci.
- Chcemy zerwać ze stereotypem bezdusznej i nieprzyjaznej wobec ludzi machiny skarbowej - tłumaczy Marta Szpakowska, rzecznik Izby Skarbowej w Lublinie. - To my jesteśmy dla ludzi, a nie odwrotnie.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Użytkownik niezarejestrowany
(1) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (24 października 2016 o 14:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ble, ble, ble, ....
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (1)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!