wtorek, 21 listopada 2017 r.

Lublin

Wielki bałagan na rondzie Kuklińskiego

  Edytuj ten wpis
Dodano: 10 stycznia 2010, 18:55
Autor: Dominik Smaga

Gdyby światła były lepiej ustawione, ruch odbywałby się płynniej. Tak uważa część kierowców jadących przez skrzyżowanie al. Solidarności i Kompozytorów Polskich z Północną i Lubomelską. Urząd Miasta obiecuje sprawdzić pracę sygnalizacji.

Sygnał o tym, że światła nie pracują tak, jak powinny, odebraliśmy od jednego z naszych Czytelników. Pan Sylwester zaobserwował, że zielone światło na rondzie Kuklińskiego zapala się najpierw dla tych samochodów, które nadjeżdżają od strony Czechowa. Auta nie mogą jednak jechać, bo w tym czasie na skrzyżowaniu są jeszcze samochody, które nie zdążyły go opuścić. Nie zrobiły tego, bo jeszcze się nie zapaliło zielone światło przed wjazdem w Lubomelską.

– Na to rondo wszyscy wjeżdżają naraz. Ale zjechać z niego to jest dopiero sztuka – pisze do nas pan Sylwester. – A wystarczyłoby najpierw puścić zielone światło na Solidarności przy wjeździe pod górę na ulicę Lubomelską, następnie włączyć zielone na Solidarności od strony ulicy Północnej. Tak, by będący na rondzie kierowcy zjechali i dopiero wtedy puścić ruch z al. Kompozytorów Polskich – proponuje.

– Czasem jest dobrze, a czasem jest tak, że za dużo samochodów zbiera się na rondzie – przyznaje Sebastian Koziej, kierowca. – Tym gorzej, jak znajdą się tacy, którzy na siłę próbują się zmieścić. Mimo, że często wiedzą, że z ronda zjechać nie zdążą.
Po sygnale Czytelnika Urząd Miasta obiecuje sprawdzić działanie sygnalizacji.

– Zbadamy, czy to jakaś usterka, czy też program pracy świateł nam się rozjechał – zapowiada Anna Adamiak, zastępca dyrektora Wydziału Dróg i Mostów w lubelskim Urzędzie Miasta.

W grę wchodzić może jeszcze zła praca pętli indukcyjnych. To zatopione w asfalcie czujniki, które sprawdzają obciążenie ruchem na poszczególnych pasach i przekazujące te dane do sterownika. A sterownik może wydłużać zielone światło dla bardziej obciążonych kierunków ruchu, gdzie pojazdów jest więcej. – To tylko urządzenia i może się zdarzyć, że zadziałają nieprawidłowo – dodaje Adamiak.

Awaria takiej pętli była kilka dni temu powodem zamieszania na skrzyżowaniu ul. Turystycznej i Kasprowicza, gdzie z czujników nie płynął sygnał do sterownika, a ten interpretował to tak, jakby droga była pusta i nie wydłużał zielonego światł
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
orbital
też wiem
kity wciskają
(15) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

orbital
orbital (12 stycznia 2010 o 08:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
rondo - nie rondo - wiadomo o co chodzi
Rozwiń
też wiem
też wiem (11 stycznia 2010 o 20:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
~piotr~ napisał:
proponuje sprawdzic swiatla na romera-diamentowa tak tez chyba nie dzialaja te petle, bo swiatla puszczaja powietrze, moze przekazecie to miastu panowie z redakcji


RACJA! Niech ktoś zauważy, iż jadąc diamentową i zbliżając się do kościoła przy skrzyżowaniu z Romera wszyscy dostają czerwone światło:
- czerwone mają skręcający w Romera,
- czerwone mają skręcający z Romera,
- czerwone mają piesi

ten absurd trwa od dawna!
Rozwiń
kity wciskają
kity wciskają (11 stycznia 2010 o 15:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
miasto ściemnia jak tylko może, bajki dla naiwnych, ta sygnalizacja działa tak conajmniej 3 lata, a czujniki niech sobie w .... pozakładają...gazu oczywiście. pozdrawiam
Rozwiń
~piotr~
~piotr~ (11 stycznia 2010 o 15:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
proponuje sprawdzic swiatla na romera-diamentowa tak tez chyba nie dzialaja te petle, bo swiatla puszczaja powietrze, moze przekazecie to miastu panowie z redakcji
Rozwiń
olo
olo (11 stycznia 2010 o 14:08) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jednym słowem mam wrażenie, że inżynieria ruch nie analizuje tego co dziej się na skrzyżowaniu po ustawieniu świateł.
Taka analiza potrzebna jest po każdej zmianie w różnych dniach i godzinach.
Wielu moich poprzedników (kierowców) ma racje. Trzeba rególować sygnalizację aby ruch był płynny.
Sąsiednie skrzyżowania powinny być zsynchronizowane ponieważ przy dużym ruch zmiana ustawień nic nieda.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (15)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!