Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

10 stycznia 2010 r.
18:55
Edytuj ten wpis

Wielki bałagan na rondzie Kuklińskiego

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 15 A A

Gdyby światła były lepiej ustawione, ruch odbywałby się płynniej. Tak uważa część kierowców jadących przez skrzyżowanie al. Solidarności i Kompozytorów Polskich z Północną i Lubomelską. Urząd Miasta obiecuje sprawdzić pracę sygnalizacji.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Sygnał o tym, że światła nie pracują tak, jak powinny, odebraliśmy od jednego z naszych Czytelników. Pan Sylwester zaobserwował, że zielone światło na rondzie Kuklińskiego zapala się najpierw dla tych samochodów, które nadjeżdżają od strony Czechowa. Auta nie mogą jednak jechać, bo w tym czasie na skrzyżowaniu są jeszcze samochody, które nie zdążyły go opuścić. Nie zrobiły tego, bo jeszcze się nie zapaliło zielone światło przed wjazdem w Lubomelską.

– Na to rondo wszyscy wjeżdżają naraz. Ale zjechać z niego to jest dopiero sztuka – pisze do nas pan Sylwester. – A wystarczyłoby najpierw puścić zielone światło na Solidarności przy wjeździe pod górę na ulicę Lubomelską, następnie włączyć zielone na Solidarności od strony ulicy Północnej. Tak, by będący na rondzie kierowcy zjechali i dopiero wtedy puścić ruch z al. Kompozytorów Polskich – proponuje.

– Czasem jest dobrze, a czasem jest tak, że za dużo samochodów zbiera się na rondzie – przyznaje Sebastian Koziej, kierowca. – Tym gorzej, jak znajdą się tacy, którzy na siłę próbują się zmieścić. Mimo, że często wiedzą, że z ronda zjechać nie zdążą.
Po sygnale Czytelnika Urząd Miasta obiecuje sprawdzić działanie sygnalizacji.

– Zbadamy, czy to jakaś usterka, czy też program pracy świateł nam się rozjechał – zapowiada Anna Adamiak, zastępca dyrektora Wydziału Dróg i Mostów w lubelskim Urzędzie Miasta.

W grę wchodzić może jeszcze zła praca pętli indukcyjnych. To zatopione w asfalcie czujniki, które sprawdzają obciążenie ruchem na poszczególnych pasach i przekazujące te dane do sterownika. A sterownik może wydłużać zielone światło dla bardziej obciążonych kierunków ruchu, gdzie pojazdów jest więcej. – To tylko urządzenia i może się zdarzyć, że zadziałają nieprawidłowo – dodaje Adamiak.

Awaria takiej pętli była kilka dni temu powodem zamieszania na skrzyżowaniu ul. Turystycznej i Kasprowicza, gdzie z czujników nie płynął sygnał do sterownika, a ten interpretował to tak, jakby droga była pusta i nie wydłużał zielonego światł

Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
orbital / 12 stycznia 2010 o 08:43
rondo - nie rondo - wiadomo o co chodzi
Avatar
też wiem / 11 stycznia 2010 o 20:17
~piotr~ napisał:
proponuje sprawdzic swiatla na romera-diamentowa tak tez chyba nie dzialaja te petle, bo swiatla puszczaja powietrze, moze przekazecie to miastu panowie z redakcji


RACJA! Niech ktoś zauważy, iż jadąc diamentową i zbliżając się do kościoła przy skrzyżowaniu z Romera wszyscy dostają czerwone światło:
- czerwone mają skręcający w Romera,
- czerwone mają skręcający z Romera,
- czerwone mają piesi

ten absurd trwa od dawna!


RACJA! Niech ktoś zauważy, iż jadąc diamentową i zbliżając się do kościoła przy skrzyżowaniu z Romera wszyscy dostają czerwone światło:
- czerwone mają skręcający w Romera,
- czerwone mają skręcający z Romera,
- czerwone mają piesi

ten absurd trwa od dawna! rozwiń
Avatar
kity wciskają / 11 stycznia 2010 o 15:33
miasto ściemnia jak tylko może, bajki dla naiwnych, ta sygnalizacja działa tak conajmniej 3 lata, a czujniki niech sobie w .... pozakładają...gazu oczywiście. pozdrawiam
Avatar
~piotr~ / 11 stycznia 2010 o 15:18
proponuje sprawdzic swiatla na romera-diamentowa tak tez chyba nie dzialaja te petle, bo swiatla puszczaja powietrze, moze przekazecie to miastu panowie z redakcji
Avatar
olo / 11 stycznia 2010 o 14:08
Jednym słowem mam wrażenie, że inżynieria ruch nie analizuje tego co dziej się na skrzyżowaniu po ustawieniu świateł.
Taka analiza potrzebna jest po każdej zmianie w różnych dniach i godzinach.
Wielu moich poprzedników (kierowców) ma racje. Trzeba rególować sygnalizację aby ruch był płynny.
Sąsiednie skrzyżowania powinny być zsynchronizowane ponieważ przy dużym ruch zmiana ustawień nic nieda.
Avatar
d / 11 stycznia 2010 o 12:54
TO JEST RONDO TEGO ZDRAJCY ?!
Avatar
mig / 11 stycznia 2010 o 12:46
Janek napisał:
te światła są tak beznadziejne że zjeżdżając w Sylwestra przepisowo z ronda w kierunku Lubomelskiej nie wiem jakim cudem załapałem się na błysk z fotoradaru, który stoi za skrzyżowaniem może tu chodzi o zbijanie kasy na niewinnych kierowcach

Widocznie przejechałeś na czerwonym, i za to dostaniesz fotkę :| Pamiętam początki świateł na tym zespole skrzyżowań - ambitnie było ustawione, żeby przynajmniej część kierowców na lewoskrętach (kompozytorów - solidarności i solidarności - lubomelska) przejeżdżało bez zatrzymywania się ... niestety, wielu kierowców patrzyło nie na sygnalizator sobie najbliższy, ale na ten na następnym skrzyżowaniu. Wjeżdżali na czerwonym i BUM !!!! Więc zmieniono układ świateł na mniej przepustowy, ale bardziej idiotoodporny. Taki kompromis ... I nie myślcie że takie artykuliki w prasie coś zmienią - Janicki jest na nie impregnowany lepiej niż kaczki na zimę.

Widocznie przejechałeś na czerwonym, i za to dostaniesz fotkę :| Pamiętam początki świateł na tym zespole skrzyżowań - ambitnie było ustawione, żeby przynajmniej część kierowców na lewoskrętach (kompozytorów - solidarności i solidarności - lubomelska) przejeżdżało bez zatrzymywania się ... niestety, wielu kierowców patrzyło nie na sygnalizator sobie najbliższy, ale na ten na następnym skrzyżowaniu. Wjeżdżali na czerwonym i BUM !!!! Więc zmieniono układ świateł na mniej przepustowy, ale bardziej idiotoodp... rozwiń
Avatar
~kolka~ / 11 stycznia 2010 o 12:09
JAKI PATRON TAKIE RONDO-takie lepiej omijać
Avatar
Marcel / 11 stycznia 2010 o 10:32
To NIE JEST RONDO !!! Gdzie wyście tam widzieli znak "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" to jest zwykłe skrzyżowanie z centralną wyspą. Skoro kierowcy nawet tego nie potrafią ustalić to już mnie wcale nie dziwi liczba wypadków na tym skrzyżowaniu. Zadne światła nie pomogą na brak wiedzy tzw. kierowców.
Pozatym faktycznie zgadzam się z tym ze cykl sygnalizacji powinien być zmieniony i najpierw powinno zapalać się zielone światło dla aut które opuszczaja to skrzyżowanie, a dopiero później dla aut które chcą na nie wjechać.
Inna sprawą jest, że kierocy pomimo czerwonego światła i jak wjeżdżają za sygnalizator i kontynuują jazdę (jest to powszechne na skrzyzowaniach z sygnalizacją wielofazową w naszym mieście) oczywiście policji to wykroczenie nie interesuje bo lepiej łapać na obwodnicy Pisk tych co o 20 km/h przekroczyli dozwolona prędkość.
To NIE JEST RONDO !!! Gdzie wyście tam widzieli znak "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" to jest zwykłe skrzyżowanie z centralną wyspą. Skoro kierowcy nawet tego nie potrafią ustalić to już mnie wcale nie dziwi liczba wypadków na tym skrzyżowaniu. Zadne światła nie pomogą na brak wiedzy tzw. kierowców.
Pozatym faktycznie zgadzam się z tym ze cykl sygnalizacji powinien być zmieniony i najpierw powinno zapalać się zielone światło dla aut które opuszczaja to skrzyżowanie, a dopiero później dla aut które chcą na nie wjech... rozwiń
Avatar
Gość / 11 stycznia 2010 o 08:31
VIP napisał:
Lepiej sprawdźcie co się dzieje na skrzyżowaniu Zana-Nadbystrzycka. Bardzo często jadący nadbystrzycką od strony PL, przelatują na lekkoczerwonym, ale w tym czasie jest juz zielone dla skręcających z Zana w Nadbystrzycką w kierunku PL. Tam naprawde dojdzie do kolejnego poważnego wypadku to moze ktoś zauważy problem...

Albo inna sytuacja, gdy robi się korek na Nadbystrzyckiej w kierunku Głębokiej. Wtedy jadący Nabystrzycką od Jana Pawła ciągle wjeżdżają na czerwnym na skrzyżowanie i ci wyjeżdżający z Zana nie mają miejsca do ruchu.

Albo inna sytuacja, gdy robi się korek na Nadbystrzyckiej w kierunku Głębokiej. Wtedy jadący Nabystrzycką od Jana Pawła ciągle wjeżdżają na czerwnym na skrzyżowanie i ci wyjeżdżający z Zana nie mają miejsca do ruchu. rozwiń
Avatar
orbital / 12 stycznia 2010 o 08:43
rondo - nie rondo - wiadomo o co chodzi
Avatar
też wiem / 11 stycznia 2010 o 20:17
~piotr~ napisał:
proponuje sprawdzic swiatla na romera-diamentowa tak tez chyba nie dzialaja te petle, bo swiatla puszczaja powietrze, moze przekazecie to miastu panowie z redakcji


RACJA! Niech ktoś zauważy, iż jadąc diamentową i zbliżając się do kościoła przy skrzyżowaniu z Romera wszyscy dostają czerwone światło:
- czerwone mają skręcający w Romera,
- czerwone mają skręcający z Romera,
- czerwone mają piesi

ten absurd trwa od dawna!


RACJA! Niech ktoś zauważy, iż jadąc diamentową i zbliżając się do kościoła przy skrzyżowaniu z Romera wszyscy dostają czerwone światło:
- czerwone mają skręcający w Romera,
- czerwone mają skręcający z Romera,
- czerwone mają piesi

ten absurd trwa od dawna! rozwiń
Avatar
kity wciskają / 11 stycznia 2010 o 15:33
miasto ściemnia jak tylko może, bajki dla naiwnych, ta sygnalizacja działa tak conajmniej 3 lata, a czujniki niech sobie w .... pozakładają...gazu oczywiście. pozdrawiam
Avatar
~piotr~ / 11 stycznia 2010 o 15:18
proponuje sprawdzic swiatla na romera-diamentowa tak tez chyba nie dzialaja te petle, bo swiatla puszczaja powietrze, moze przekazecie to miastu panowie z redakcji
Avatar
olo / 11 stycznia 2010 o 14:08
Jednym słowem mam wrażenie, że inżynieria ruch nie analizuje tego co dziej się na skrzyżowaniu po ustawieniu świateł.
Taka analiza potrzebna jest po każdej zmianie w różnych dniach i godzinach.
Wielu moich poprzedników (kierowców) ma racje. Trzeba rególować sygnalizację aby ruch był płynny.
Sąsiednie skrzyżowania powinny być zsynchronizowane ponieważ przy dużym ruch zmiana ustawień nic nieda.
Avatar
d / 11 stycznia 2010 o 12:54
TO JEST RONDO TEGO ZDRAJCY ?!
Avatar
mig / 11 stycznia 2010 o 12:46
Janek napisał:
te światła są tak beznadziejne że zjeżdżając w Sylwestra przepisowo z ronda w kierunku Lubomelskiej nie wiem jakim cudem załapałem się na błysk z fotoradaru, który stoi za skrzyżowaniem może tu chodzi o zbijanie kasy na niewinnych kierowcach

Widocznie przejechałeś na czerwonym, i za to dostaniesz fotkę :| Pamiętam początki świateł na tym zespole skrzyżowań - ambitnie było ustawione, żeby przynajmniej część kierowców na lewoskrętach (kompozytorów - solidarności i solidarności - lubomelska) przejeżdżało bez zatrzymywania się ... niestety, wielu kierowców patrzyło nie na sygnalizator sobie najbliższy, ale na ten na następnym skrzyżowaniu. Wjeżdżali na czerwonym i BUM !!!! Więc zmieniono układ świateł na mniej przepustowy, ale bardziej idiotoodporny. Taki kompromis ... I nie myślcie że takie artykuliki w prasie coś zmienią - Janicki jest na nie impregnowany lepiej niż kaczki na zimę.

Widocznie przejechałeś na czerwonym, i za to dostaniesz fotkę :| Pamiętam początki świateł na tym zespole skrzyżowań - ambitnie było ustawione, żeby przynajmniej część kierowców na lewoskrętach (kompozytorów - solidarności i solidarności - lubomelska) przejeżdżało bez zatrzymywania się ... niestety, wielu kierowców patrzyło nie na sygnalizator sobie najbliższy, ale na ten na następnym skrzyżowaniu. Wjeżdżali na czerwonym i BUM !!!! Więc zmieniono układ świateł na mniej przepustowy, ale bardziej idiotoodp... rozwiń
Avatar
~kolka~ / 11 stycznia 2010 o 12:09
JAKI PATRON TAKIE RONDO-takie lepiej omijać
Avatar
Marcel / 11 stycznia 2010 o 10:32
To NIE JEST RONDO !!! Gdzie wyście tam widzieli znak "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" to jest zwykłe skrzyżowanie z centralną wyspą. Skoro kierowcy nawet tego nie potrafią ustalić to już mnie wcale nie dziwi liczba wypadków na tym skrzyżowaniu. Zadne światła nie pomogą na brak wiedzy tzw. kierowców.
Pozatym faktycznie zgadzam się z tym ze cykl sygnalizacji powinien być zmieniony i najpierw powinno zapalać się zielone światło dla aut które opuszczaja to skrzyżowanie, a dopiero później dla aut które chcą na nie wjechać.
Inna sprawą jest, że kierocy pomimo czerwonego światła i jak wjeżdżają za sygnalizator i kontynuują jazdę (jest to powszechne na skrzyzowaniach z sygnalizacją wielofazową w naszym mieście) oczywiście policji to wykroczenie nie interesuje bo lepiej łapać na obwodnicy Pisk tych co o 20 km/h przekroczyli dozwolona prędkość.
To NIE JEST RONDO !!! Gdzie wyście tam widzieli znak "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" to jest zwykłe skrzyżowanie z centralną wyspą. Skoro kierowcy nawet tego nie potrafią ustalić to już mnie wcale nie dziwi liczba wypadków na tym skrzyżowaniu. Zadne światła nie pomogą na brak wiedzy tzw. kierowców.
Pozatym faktycznie zgadzam się z tym ze cykl sygnalizacji powinien być zmieniony i najpierw powinno zapalać się zielone światło dla aut które opuszczaja to skrzyżowanie, a dopiero później dla aut które chcą na nie wjech... rozwiń
Avatar
Gość / 11 stycznia 2010 o 08:31
VIP napisał:
Lepiej sprawdźcie co się dzieje na skrzyżowaniu Zana-Nadbystrzycka. Bardzo często jadący nadbystrzycką od strony PL, przelatują na lekkoczerwonym, ale w tym czasie jest juz zielone dla skręcających z Zana w Nadbystrzycką w kierunku PL. Tam naprawde dojdzie do kolejnego poważnego wypadku to moze ktoś zauważy problem...

Albo inna sytuacja, gdy robi się korek na Nadbystrzyckiej w kierunku Głębokiej. Wtedy jadący Nabystrzycką od Jana Pawła ciągle wjeżdżają na czerwnym na skrzyżowanie i ci wyjeżdżający z Zana nie mają miejsca do ruchu.

Albo inna sytuacja, gdy robi się korek na Nadbystrzyckiej w kierunku Głębokiej. Wtedy jadący Nabystrzycką od Jana Pawła ciągle wjeżdżają na czerwnym na skrzyżowanie i ci wyjeżdżający z Zana nie mają miejsca do ruchu. rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 20 czerwca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 20 czerwca 2018 r. 0 0

MUNDIAL 2018. Rosja – Egipt 3:1. „Sborna” gra dalej

MUNDIAL 2018. Rosja – Egipt 3:1. „Sborna” gra dalej 1 0

MUNDIAL 2018 W meczu rozpoczynającym drugą serię meczów grupowych Rosja pokonała Egipt 3:1 i zapewniła sobie awans do fazy pucharowej. Natomiast „Faraonowie” zagrają już tylko jeden mecz na tegorocznym mundialu

1,5 metrowy wąż przechadzał się po balkonie przy ul. Koncertowej w Lublinie

1,5 metrowy wąż przechadzał się po balkonie przy ul. Koncertowej w Lublinie 0 3

Dużo strachu napędził mieszkańcom wąż przechadzający się po jednym z balkonów bloku przy ul. Koncertowej.

Grupa mieszkańców Lublina ma dostać darmowe przejazdy komunikacją miejską

Grupa mieszkańców Lublina ma dostać darmowe przejazdy komunikacją miejską 29 11

Przyznanie bezpłatnej komunikacji miejskiej osobom po 65. roku życia zapowiedział we wtorek prezydent Lublina. Ogłosił również, że miejskie żłobki będą darmowe dla dzieci niepełnosprawnych.

Szukali nielegalnego alkoholu, znaleźli także domowy arsenał

Szukali nielegalnego alkoholu, znaleźli także domowy arsenał 0 0

Sprzęt do destylacji alkoholu, karabiny, broń pneumatyczna, setki nabojów, słoiki z prochem i radiostacja. Taki arsenał znaleźli policjanci w domu pod Krasnymstawem.

Wywąchał narkotyki za 3,8 mln zł

Wywąchał narkotyki za 3,8 mln zł 0 0

Około 70 kg haszyszu oraz 658 g kokainy wywąchał na drogowym przejściu granicznym Ceron, pies służbowy Straży Granicznej. Wartość przejętych narkotyków to ponad 3,8 mln zł.

Wesoły początek, smutny koniec. Kilka tysięcy kibiców przy Arenie Lublin [zdjęcia z drona]
galeria
film

Wesoły początek, smutny koniec. Kilka tysięcy kibiców przy Arenie Lublin [zdjęcia z drona] 13 3

Kilka tysięcy kibiców pojawiło się w specjalnie zorganizowanej przez MOSiR strefie kibica przy Arenie Lublin.

Właściciel mieszkania otworzył wersalkę. Zobaczył w środku nogę kobiety
Rusza proces

Właściciel mieszkania otworzył wersalkę. Zobaczył w środku nogę kobiety 6 4

W środę ma rozpocząć się proces Artura S., oskarżonego o brutalne zabójstwo przy ul. 1 Maja. Mężczyzna udusił swoją dziewczynę i przez miesiąc mieszkał z jej zwłokami, ukrytymi w wersalce.

Polska - Senegal 1:2. Katastrofa na otwarcie mundialu
galeria
film

Polska - Senegal 1:2. Katastrofa na otwarcie mundialu 1 3

Polska czeka 44 lata na zwycięstwo w meczu otwarcia. I jeszcze sobie poczeka. We wtorek piłkarze Adama Nawałki przegrali z Senegalem 1:2. Już w niedzielę Biało-Czerwoni zagrają z Kolumbią mecz o wszystko

Wystawa "- 7 - 13 -" w Galerii Labirynt
22 czerwca 2018, 19:00

Wystawa "- 7 - 13 -" w Galerii Labirynt 1 0

Co Gdzie Kiedy. Galeria Labirynt (oddział Plaza, ul. Lipowa 13) zaprasza na wernisaż wystawy izraelskiej artystki Nelly Agassi. Otwarcie ekspozycji - 7 - 13 - odbędzie się w piątek, 22 czerwca o godz. 19.

TBV Start Lublin organizuje Camp dla młodzieży

TBV Start Lublin organizuje Camp dla młodzieży 2 0

KOSZYKÓWKA W tym tygodniu w Lublinie odbędą się trzy ciekawe wydarzenia. W środę o godzinie 9.30, w Hali MOSiR im. Z. Niedzieli przy Al. Zygmuntowskich 4, odbędzie się Camp do drużyny TBV Startu Lublin U16 (rocznik 2003/2004), który poprowadzą trenerzy z Energa Basket Ligi oraz szkoleniowcy grup młodzieżowych

W woj. lubelskim powstaje coraz więcej mieszkań. Przez rok wzrost o 107 proc.

W woj. lubelskim powstaje coraz więcej mieszkań. Przez rok wzrost o 107 proc. 3 4

Rośnie liczba domów i mieszkań oddawanych do użytkowania. Na przestrzeni roku, w całym regionie statystycy zanotowali wzrost na poziomie ponad 100 proc.

Walka o Kazimierz Dolny może być ostra. Na razie trzech możliwych kandydatów

Walka o Kazimierz Dolny może być ostra. Na razie trzech możliwych kandydatów 36 12

Obecny burmistrz, jego były zastępca oraz pełnomocnik wojewody – apetyt na fotel burmistrza Kazimierza Dolnego mają co najmniej trzy osoby.

P.Unity - koncert w Radiu Lublin
22 czerwca 2018, 18:00

P.Unity - koncert w Radiu Lublin 1 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 22 czerwca o godz. 19 w Radiu Lublin (ul. Obrońców Pokoju 2) wystąpi formacja P.Unity.

Krzysztof chciał być żołnierzem, ale miał wypadek i stracił nogę. Kamil pomoże w zbiórce na protezę

Krzysztof chciał być żołnierzem, ale miał wypadek i stracił nogę. Kamil pomoże w zbiórce na protezę 3 0

Cztery kraje, 17 miast, 18 dni i blisko 2800 km na rowerze – tak w liczbach wygląda trasa, jaką pokona Kamil Misztal z Lublina, by pomóc niepełnosprawnemu 26-latkowi spełnić jego marzenia.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.