piątek, 22 września 2017 r.

Lublin

Wróci ruch pociągów między Parczewem a Łukowem

Dodano: 20 marca 2015, 19:45
Autor: Dominik Smaga

Jeszcze w tym roku mają się zakończyć prace, które pozwolą przywrócić ruch pociągów między Parczewem a Łukowem. To właśnie tędy biec ma kolejowy objazd, gdy zacznie się remont linii z Lublina do Warszawy

Prace już trwają, a część z nich dobiega końca. Wyremontowane zostały już dwa mosty: jeden w Parczewie nad Piwonią, a drugi w okolicach Zieleńca.

- Kończy się modernizacja trzech kolejnych mostów na trasie między Bezwolą a Łukowem - informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Gdy gotowe będą mosty, kolejarze zabiorą się za tory. - Po zakończeniu prac pociągi pojadą tędy z prędkością do 120 km/h - zapowiada rzecznik.

Jako pierwsze na odcinek między Parczewem a Łukowem wjadą pociągi towarowe, dla których linia nr 30 ma dość duże znaczenie. Potem mają dołączyć do nich składy pasażerskie.

Obecnie pociągi z Lublina do Łukowa jadą okrężną drogą przez Dęblin. Dystans wynosi 133 km, podróż trwa mniej więcej dwie godziny i kwadrans. Znacznie szybciej będzie można dojechać z Łukowa do Lublina przez Parczew, a sama trasa jest krótsza o 30 kilometrów.

Linia jest sukcesywnie odnawiana już od dłuższego czasu. Na początku zmodernizowano ją tak, by przywrócić ruch pociągów pasażerskich między Lublinem a Lubartowem. Potem szynobusy zaczęły docierać do Parczewa. Dobudowane zostały też nowe perony, dzięki którym pociągi stają bliżej skupisk mieszkalnych.

Na tym nie koniec, bo na linii z Lublina do Lubartowa planowana jest elektryfikacja oraz dobudowa drugiego toru. Wartość tej inwestycji została określona wstępnie na 408 mln zł. Taki projekt został wpisany przez samorząd na listę przedsięwzięć strategicznych dla rozwoju województwa.

Kolejarze przyznają też, że linia numer 30 jest dla nich ważna również z innego powodu. W przyszłości, gdy rozpocznie się remont linii między Lublinem a Otwockiem, ma ona przejąć część ruchu. Taka modernizacja ma się rozpocząć w roku 2017.

- Wyremontowane połączenie Łuków-Lublin będzie trasą objazdową, w szczególności dla ruchu towarowego - potwierdza Dutkiewicz.
Czytaj więcej o: Lublin Łuków pociąg Parczew
Użytkownik niezarejestrowany
Szyba MX5
Maciek z Lublina
(10) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (7 czerwca 2016 o 09:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Powina byc Zelektrfowana linia lublin-lukow przez Parczew lubartow i lublin-krasnik-stalowa wola -Rzeszow i bardzio bedo mogly jedzic pociogi pasazerskie w Reacji Olsztn- Rzeszow olsztyn- krakow i Bialystok Wroclaw przez lukow parczew lubartow lublin to bedzie super sprawa jeszcze powina mordenizacja i Elektrfkacja lini kolejowej Zamosc- Bilgoraj-stalowa wola. I w tedy mamy naprawde przyszpieszony rozwoj gospodarczy lubelszczzny.
Rozwiń
Szyba MX5
Szyba MX5 (26 marca 2015 o 03:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

W Bezwoli dalej są magazyny amunicji, a linia tam dociera ...

Rozwiń
Maciek z Lublina
Maciek z Lublina (21 marca 2015 o 13:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Ta kiełbasa wyborca poparta jest czynem . Nie wiem , na ile prawdą jest zapowiedź elektryfikacji szlaku : Lublin - Lubartów z dobudową drugiego toru , ale jeśli jest prawdą , to powinno to być pierwszym krokiem do uczynienia całej kolejowej trzydziestki linią dwutorową i zelektryfikowaną . W razie dwóch torów szlakowych na całości linii , oczywistością byłoby pojawienie się pociągów TLK z Lublina do Białegostoku z pominięciem Warszawy .

Rozwiń
Gość
Gość (21 marca 2015 o 12:56) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Mieszkałem wiele lat w Lubartowie dosłownie naście metrów od torów i z zsentymentem wspominam jak regularnie jeżdziły pociągi towarowe i osobowe. A jaką atrakcją był przejaz wojska !!! Jako dziecko miałem niesamowitą frajdę. A tak na poważnie to trasa ta powinna być jaknajbardziej przywrócona do życia. Poza tym w uproszczeniu - jeden wagon to ok 2 Tirów ładunku .Taki pociąg towarowy może mieć 30 - 40 wagonów .Dzięki temu o ile byłoby bezpieczniej na drogach ?! Jaka ulga dla środowiska? Nie mówiąc o stanie dróg!!!

a kto się bedzie martwił o drogi, rządzący nie są po to aby dbać o kraj, oni dbają o siebie i swoje rodziny, chcą ich zabezpieczyć finansowo na kilka pokoleń

Rozwiń
Gość
Gość (21 marca 2015 o 12:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

No tak racja - do póznych lat 80 sowieci rządzący na terenie Polski utrzymywali tą linię jak rezerwę linii Lublin Warszawa do transportu kolejowego swoich wojsk w ramach planowanego wyzwalania narodów zgniłej Europy Zachodniej (Front Polski)- a przy okazji cywlie sobie jeździli piętrowymi składami spalinowymi - byczo było pamiętem to jeszcze.

A tak poważnie ta linia zdaje się istnieje od czasów carskich 1893 o czym świadczą ciekawe detale architektury.

jaka była ale była, na owe czasy była dobra,a teraz zachód już miał więzienia u nas, teraz zachód będzie na wschód miał transport, bo te ......  polaki nie będą się sprzeciwiać

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (10)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!