czwartek, 17 sierpnia 2017 r.

Lublin

Wschodnia Magistrala Krajowa połączy Rzeszów, Lublin, Białystok i Olsztyn


6,5 mld zł ma kosztować modernizacja torów tworzących Wschodnią Magistralę Kolejową łączącą Rzeszów, Lublin, Białystok i Olsztyn. Jej częścią będzie szlak między Lublinem, a Stalową Wolą. Przygotowania do jego modernizacji wkraczają w kolejny etap.

Wschodnia Magistrala Kolejowa wytyczona została tak, by połączyć największe miasta tej części kraju: Olsztyn, Białystok, Lublin i Rzeszów z odnogą do Kielc. Pomysł nie jest nowy, podobnie jak nie są nowe tory łączące te miasta. Odnowienia wymaga wiele kilometrów, w tym również odcinek od Stalowej Woli do Lublina.

Odcinek ten czeka już na firmę, która gruntownie go przebuduje. Wykonawcy tych prac poszukuje zarządzająca torami spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. – Jesteśmy w trakcie postępowania przetargowego na dokumentację projektową i roboty budowlane – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Przetarg, choć ogłoszony został w kwietniu, jeszcze się nie zakończył, tymczasem PKP ogłosiły kilka dni temu kolejny, na nadzór nad inwestycją. Jej efektem ma być m.in. zelektryfikowanie linii, przebudowa wszystkich peronów i dostosowanie ich do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Po odnowionym torze pociągi pojadą szybciej, dzięki czemu skrócić ma się czas podróży. Dystans między Lublinem a Stalową Wolą składy regionalne pokonają w czasie krótszym o 25 minut (teraz przejazd trwa prawie dwie godziny), a podróż pociągiem dalekobieżnym ma zająć już tylko godzinę i 5 minut. Polskie Linie Kolejowe zapowiadają, że na modernizacji zyska też transport towarów.
Inwestycje we Wschodnią Magistralę Kolejową, w tym m.in. budowa dodatkowego przystanku kolejowego Rzeszów Zachód, mają być prowadzone do roku 2020.

– Liczymy, że atrakcyjniejsze połączenia między miastami wojewódzkimi Polski Wschodniej doprowadzą do zwiększenia udziału transportu kolejowego w przewozach towarowych i pasażerskich w skali lokalnej, makroregionalnej i krajowej – podkreśla w wydanym przez kolej komunikacie Adam Hamryszczak, wiceminister rozwoju.

A do Warszawy?

Wciąż nie zostali wybrani wykonawcy modernizacji szlaku z Lublina w stronę Warszawy. PKP Polskie Linie Kolejowe jeszcze odpowiadają na wątpliwości zgłaszane przez firmy dopuszczone do udziału w postępowaniu. Kolejarze zapewniają, że umowy na prace podpiszą w lutym przyszłego roku.

Czytaj więcej o: Lublin kolej tory
Użytkownik niezarejestrowany
realistaKolejowy
thjmu
(19) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (15 grudnia 2016 o 12:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A świstak siedzi i zawija....
Rozwiń
realistaKolejowy
realistaKolejowy (14 listopada 2016 o 11:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
do trakcji elektrycznej to długa droga jak stąd na Marsa.Znając PLK będą mieć inne "priorytety"..
Rozwiń
thjmu
thjmu (29 października 2016 o 18:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
S 19 z Białegostoku kieruje się w kierunku granicy z Białorusią (Kużnica). a droga na Suwałki to S8 czyli Via Baltica. 
Rozwiń
Gość
Gość (29 października 2016 o 09:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Kiedy pełna modernizacja drogi nr.19 od Suwałk do Rzeszowa .Droga biegnie Od granicy Rosji,Litwy,Białoruśi, Ukrainy do Słowacji. T o dla nas na wschodzie Droga Życia i rozwoju regionów. A jesli chodzi o kolej to zgadzam sie z moim przedmówcą.
Rozwiń
Gość
Gość (29 października 2016 o 08:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
magistrala to by była jakby dobudowiali 50 km toru od parczewa do białej podlaskiej i dalej do Sarnaków. A tak, po istniejących zygzakach to nikt nie będzie chaił jeździc- dłużej i drożej niż drogą asfaltową. Ta magistrala wschodnia to taki marketing, marketingowo to brzmi że hoho
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (19)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!