wtorek, 12 grudnia 2017 r.

Lublin

Wygodniej i szybciej z Lublina do Warszawy. Pesa Dart dojedzie w 1,5 godziny

  Edytuj ten wpis
Dodano: 25 kwietnia 2015, 09:45
Autor: Dominik Smaga

Do półtorej godziny ma się skrócić podróż pociągiem z Lublina do Warszawy. Kolejarze właśnie poinformowali, że na modernizację torów rezerwują 3 miliardy złotych. Jest szansa, że prace zaczną się w przyszłym roku. Znacznie wcześniej doczekamy się na tej trasie nowych komfortowych pociągów.

Jeszcze w tym roku mogą zostać ogłoszone kolejowe przetargi na modernizację linii numer 7 między Lublinem a Otwockiem. Co jej przebudowa ma oznaczać dla pasażerów? – Między innymi podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 160 km/h – stwierdza w oficjalnym komunikacie Maciej Dutkiewicz, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, która zarządza torami.

Taką prędkość pociągi będą mogły osiągać np. na 90 proc. długości odcinka między Dęblinem a Lublinem, zwolnią dopiero przed samą stolicą regionu. Inwestycja obejmować ma nie tylko wymianę torów, ale też nowe zabezpieczenia na przejazdach kolejowych czy też kompletnie nowe perony na znajdujących się na trasie przystankach i stacjach. Między Pilawą a Otwockiem konieczna będzie dobudowa drugiego toru na odcinku ponad 26 kilometrów.

Projekt przewiduje ponadto budowę nowego przystanku Lublin-Zachód na wysokości osiedla Poręba, ale nie jest tu planowany budynek dworca, ani kasy biletowe. Powstać ma jeden peron między torami, na który będzie można dostać się przejściem podziemnym.

Tu swoje trzy grosze będzie musiało dołożyć miasto, budując dojazdy do nowego przystanku kolejowego. Za ich wytyczenie urzędnicy dopiero mają się zabrać. – Nie ma jeszcze gotowych szczegółowych rozwiązań komunikacyjnych – przyznaje Joanna Bobowska z Urzędu Miasta.

Przebudowa linii ma się zacząć w przyszłym roku, a prace mogą potrwać aż do roku 2020. Wiadomo już, że na pewien czas ruch pociągów trzeba będzie skierować na objazd, choć dotyczyć ma to przede wszystkim składów towarowych. Taki objazd wyznaczony ma być przez Lubartów, Parczew i Łuków do Dęblina, do tego konieczne będzie jednak wyremontowanie torów między Parczewem a Łukowem.

Trasę kolejową z Lublina do Warszawy mają już niedługo obsługiwać nowe, bardziej komfortowe pociągi. Spółka PKP Intercity zamówiła łącznie 20 składów, będą to elektryczne zespoły trakcyjne Dart powstające już w bydgoskiej fabryce PESA. Komplet pojazdów ma być gotowy jesienią.

W pociągach ma być zdecydowanie ciszej niż w tych, które znamy z podróży. Wśród udogodnień wymieniony jest bezprzewodowy Internet, klimatyzacja, strefa do przewozu rowerów, toalety z przewijakiem, gniazdka elektryczne, przyciski do przywoływania obsługi pociągu, jak też wysuwane stopnie zasłaniające szczelinę między pojazdem a peronem. W pociągach wydzielona będzie strefa barowa. Składy będą bezprzedziałowe.
  Edytuj ten wpis
Małgorzata
Gość
tomek
(22) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Małgorzata
Małgorzata (28 stycznia 2017 o 01:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Obrzydlistwo, karp z rozdziawionym pyskiem. A jakie to ciasne i niewygodne! Kibel przy fotelach, w dodatku bez okna i wielkości jak dla krasnoludków, hałas od gadających kilka rzędów dalej dziuń przez komórkę, światła wieczorem przygasić się nie da. Ciasnota koszmarna, a najgorzej jak sprzedadzą więcej biletów niż miejsc, wtedy (nie ma korytarza) ludzie wiszą siedzącym pasażerom nad głowami. Półka na bagaż jak w komunistycznych PKS-ach, większy regał znajduje się daleko od siedzeń, ludzie nie chcą bagażu spuszczać z oczu, więc trzymanją w i tak cisnym przejściu. Podróż czymś takim to jeden wielki koszmar!
Rozwiń
Gość
Gość (21 czerwca 2015 o 11:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Tysiąc razy ładniejszy od pendolino!
Rozwiń
tomek
tomek (27 kwietnia 2015 o 18:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Pociąg, który może osiągnąć 250 km/ha będzie jeździł 160km/ha. Sukces na miarę lubelszczyzny.

Zapewniam Cię, że pociągi, które zamówiło Intercity będą miały prędkość eksploatacyjną 160km/h. Ponad 200km/h osiągną, ale tylko raz - na testach.

Rozwiń
znadwieprza
znadwieprza (27 kwietnia 2015 o 10:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Prezentuje się znakomicie, na zdjęciach z zakładu wygląda równie dobrze, jak nie bardziej okazale niż na wizualizacjach. Cieszę się, że tak daobry polski produkt zawita do Lublina.

Rozwiń
tellchar
tellchar (27 kwietnia 2015 o 09:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

To już nie mieliście zdjęcia prawdziwego tylko komputerową wizualizację? Dziady.

Tak się składa, że ten pociąg jest w fazie budowy, więc nie mogli mieć prawdziwego zdjęcia...

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (22)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!