sobota, 19 sierpnia 2017 r.

Lublin

Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2016. Jak poszło uczniom z Lubelskiego?

Dodano: 17 czerwca 2016, 19:29

Egzamin gimnazjalny z języka polskiego uczniowie z Lubelskiego napisali powyżej średniej krajowej. Gorzej poszło im z matematyką i językami obcymi

Wczoraj Centralna Komisja Egzaminacyjna podała wstępną informację o wynikach egzaminu gimnazjalnego w 2016 roku. Poznaliśmy też wyniki gimnazjalistów w poszczególnych województwach.
Egzamin gimnazjalny, który uczniowie pisali od 18 do 20 kwietnia, składał się z trzech części.

W pierwszej – humanistycznej – uczniowie rozwiązywali zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie oraz z języka polskiego. W drugiej – matematyczno-przyrodniczej – mieli do rozwiązania zadania z przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki i geografii oraz z matematyki. W trzeciej części egzaminu rozwiązywali zadania z wybranego języka obcego nowożytnego: albo tylko na poziomie podstawowym, albo na poziomie podstawowym i rozszerzonym.

W przypadku języka polskiego (70 proc. punktów) i przedmiotów przyrodniczych (52 proc. punktów) średnia uczniów z woj. lubelskiego jest wyższa o jeden punkt procentowy od średniej krajowej. Na poziomie krajowym napisali zaś egzamin z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie (56 proc. punktów) oraz matematyki (49 proc. punktów). Gorzej poradzili sobie zaś z zadaniami z języka angielskiego (średnia 63 proc. przy krajowej 64 proc.).

– Analizując wykresy uczniów z naszego regionu, widać, że wyniki z języka polskiego są bardzo dobre – przyznaje Renata Janicka z OKE Kraków, biuro w Lublinie. – W przypadku języka angielskiego wyraźnie oddzielają się dwie grupy – uczniów, którzy napisali bardzo dobrze na poziomie 96 procent, i tych, którzy uzyskali wynik na poziomie 30 procent punktów.

Uczniowie mieli też problemy z matematyką. Jak podajeCKE, najtrudniejszym okazało się zadanie wymagające zastosowania twierdzenia Pitagorasa. Poprawną odpowiedź wskazało jedynie 30 proc. uczniów. 

Z wyników uczniów dumna jest Barbara Drożdż-Żytyńska, zastępca dyrektora Pallontyńskiego Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Batorego w Lublinie. – Nasi gimnazjaliści bardzo dobrze wypadli – mówi Drożdż-Żytyńska. – Matematykę zdali na poziomie 80 procent. To o 31 punktów procentowych więcej od średniej wojewódzkiej i krajowej.

Świetny wynik uczniowie z „Batorego” uzyskali też z egzaminu z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym – 90,6 proc. – To o 47 punktów procentowych więcej od średniej wojewódzkiej – wylicza Drożdż-Żytyńska.

Suma punktów za testy gimnazjalne i świadectwo, w sumie 200, decyduje o przyjęciu ucznia do renomowanego liceum. – W poprzednich latach nie mieliśmy w szkole uczniów, którzy mieli mniej niż 130 punktów – przyznaje Grzegorz Lech, dyrektor III LO im. Unii Lubelskiej w Lublinie. – Co roku to się jednak zmienia. A teraz dochodzi jeszcze fakt, że jest głęboki niż, uczniów jest mniej.

Czytaj więcej o: egzamin gimnazjalny wyniki
moselle
Użytkownik niezarejestrowany
sztubak
(12) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

moselle
moselle (18 czerwca 2016 o 17:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
W roku akademickim 1977/78 podczas wykładu z teorii nauczania wykładowczyni postawiła problem, na rozwiązanie którego dała trzy minuty i oznajmiła, że osoba, która jako pierwsza poda rozwiązanie jest geniuszem. Aula była w komplecie, studenci z różnych kierunków na wydziale PIP UMCS. Podałem rozwiązanie w ciągu minuty. Dla ludzi z mojego roku nie było to z a s k o c z e n i e m, bo pamiętali co zrobiłem z porównaniem metod badania twardości metali (na pierwszym roku w ramach kolokwium udowodniłem analitycznie porównywalność dwóch metod twardości- nauczyciel był tym faktem zdumiony i dzięki temu zostałem zwolniony z egzaminu na trzecim roku studiów - nikt na świecie nie podał takiego dowodu - znany był dowód oparty o porównanie kątów). Pozostałym studentom z innych kierunków opadły szczęki. Rzeka, dwa naczynia 9l i 4l. Odmierzyć 6l. Z pełnego 9l dwa odlewy po 4l i zostaje w nim 1litr, który wlewamy do opróżnionego 4l. W naczyniu 4l jest 1l. Z pełnego 9l odlewamy 3l do 4l (w którym jest 1l) i mamy 6l w niepełnym 9l. Niech więc nikogo nie dziwi fakt, że jestem jednym z największych ludzi w całej historii ludzkości. Zrozumiano!!!! Wyprzedziłem wszystkich geniuszy świata, nie stopniem trudności rozwiązań, lecz kalibrem sensacyjnośći i prostotą rozwiazań - nikt oprócz mnie tego nie dokonał. Wiles na pewno nie udowodnił WTF. Za brednie stanowiące rzekomy dowód WTF Wiles otrzymał z rąk Króla Norwegii Medal Abela czyli Nagrodę Nobla - na wniosek człenia, który powróci do funkcji żołnierza. Pod koniec XX wieku spotkałem w autobusie wykładowczynię, która jechała na wydział PIP UMCS. Powiedziałem jej, że to zadanie znalazłem niedawno w polskiej książce z roku 1969. Odpowiedziała, że nie jest to możliwe, gdyż wówczas podczas wykładu podała problem ze źródła obcego. Dodała, że absolutnie tego nie udowodnię, bo musiałem się pomylić. Oto dowód. Józef Kozielecki: Rozwiązywanie problemów, PAŃSTWOWE ZAKŁADY WYDAWNICTW SZKOLNYCH, Warszawa 1969, s. 55-57. Aaron Navarro von Feldsteinhoff, Google: lwgula
Rozwiń
Gość
Gość (18 czerwca 2016 o 17:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Gimnazja powoli wygasić - powrócić do systemu 8 + 4"" O TO,TO TO, TO....................
Rozwiń
sztubak
sztubak (18 czerwca 2016 o 07:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Chudo blado i niepewnie.
Rozwiń
Gość
Gość (17 czerwca 2016 o 22:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Gimnazja powoli wygasić - powrócić do systemu 8 + 4
Rozwiń
Gość
Gość (17 czerwca 2016 o 22:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Gimnazja powoli wygasić - powrócić do systemu 8 + 4
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (12)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!