sobota, 19 sierpnia 2017 r.

Lublin

Z Lublina do Warszawy w 3 godziny pociągiem. Jak wyglądają prace na objeździe?

Dodano: 13 lutego 2017, 12:58
Autor: Dominik Smaga

(fot. Materiały prasowe)

Już w 70 proc. zaawansowana jest odnowa linii kolejowej między Parczewem a Łukowem, która latem stanie się najważniejszą w regionie trasą dla pociągów. Składy z Lublina do Warszawy i dalej w głąb Polski pojadą przez Lubartów, Parczew, Łuków i Siedlce

Rewolucja ma nastąpić 11 czerwca. Do tego czasu trasa objazdowa musi być już przygotowana i dopuszczona do ruchu. Prace te będą kosztować 110 mln zł.

Na zastępczej trasie między Parczewem a Łukowem wymieniono już większość szyn i podkładów, trwa jeszcze remont 28 przejazdów. – Stopień zaawansowania prac na linii objazdowej wynosi ok. 70 proc. – podkreśla Karol Jakubowski z centrali spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. – Do połowy roku wszystkie roboty zostaną zakończone.

W tym samym czasie prowadzone były też prace przy torach, podkładach i przejazdach na odcinku od Lubartowa do Parczewa. Do zainstalowania pozostały jeszcze urządzenia sterujące ruchem kolejowym. Powinny być podłączone do maja.

O ile dla pasażerów z Lublina skierowanie pociągów na objazd będzie oznaczać wydłużony do trzech godzin czas podróży do stolicy, o tyle mieszańcom Lubartowa i Parczewa otwiera nowe połączenie z Warszawą. Co wynika z rocznego rozkładu jazdy?

Z Lubartowa (pomijając pospieszne do Lublina) będzie można odjechać • o godz. 5.31 do Warszawy, • o 8.28 do Rzeszowa, • o 9.28 do Warszawy, • o 11.35 przez Warszawę do Poznania, • o 12.28 przez Rzeszów do Zagórza, • o 13.58 przez Warszawę do Bydgoszczy • o 15.33 przez Warszawę do Bydgoszczy, • o 16.34 przez Rzeszów do Przemyśla, • o 17.31 do Warszawy, • o 18.23 do Chełma, • o 19.28 do Warszawy (sezonowo aż do Helu) oraz • o godz. 20.24 przez Rzeszów do Przemyśla.

Szkopuł w tym, że wszystkie pociągi dalekobieżne jadące przez Lubartów będą się zatrzymywać – jak wynika z rozkładu jazdy – wyłącznie na stacji Lubartów, czyli tej położonej na uboczu.

W Parczewie składy dalekobieżne staną tylko na stacji Parczew. Do Warszawy odjedziemy stąd o godz. 5.56, 9.54, 12.00 (dalej do Poznania), 14.22 (dalej do Bydgoszczy), 15.58 (dalej do Bydgoszczy), 17.55 i 19.53 (w sezonie wydłużony do Helu). Do Rzeszowa o godz. 8.03, 12.02 (dalej do Zagórza), 16.01 (dalej do Przemyśla) i 19.57. A do Chełma o 17.57.

Czytaj więcej o: pociąg kolej
filuś
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(11) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

filuś
filuś (14 lutego 2017 o 01:26) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jak już skończą remont pod trasę 160km/h, zaraz rozpoczną kolejny pod 250km/h. Chińczycy już budują trasy na 500km/h. Po kiego nam te lotniska, jak brakuje ultraszybkiej kolei?
Rozwiń
Gość
Gość (14 lutego 2017 o 00:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Caly Radzyn placze, bo zaden dlizans w ich zadupiu nie stanie.
Rozwiń
Gość
Gość (13 lutego 2017 o 22:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
te remonty już dawno powinny być przeprowadzone czemu tylko 160 ? jesli lk nr 7 łączy warszawę z kijowem ******openrailwaymap.org
Rozwiń
Gość
Gość (13 lutego 2017 o 18:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
O dobrze wiedzieć! Czy te odjazdy z Dęblina to potwierdzone? Bo już się przygotowywałem na dojazdy do Wawy i potem w dół...
Rozwiń
Gość
Gość (13 lutego 2017 o 18:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Super inwestycja na E7 za 3,5 mld zł. Maksymalna prędkość 160km/h w 2020 roku (Nałęczów - Puławy max 140 km/h). A i od 2020 wraz z zakończeniem przebudowy Lublin - Otwock zacznie się przebudowa Otwock - Warszawa także te upragnione 1,40 h do Warszawy pojedziemy może w 2022 - 2023. Sukces nad sukces....
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (11)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!