niedziela, 20 sierpnia 2017 r.

Lublin

Rusza modernizacja torów na trasie z Lublina do Warszawy. Wszystko co musisz wiedzieć

Dodano: 9 czerwca 2017, 10:22
Autor: Dominik Smaga

Zapory na ul. Turystycznej będą opuszczane 57 razy na dobę. Można je ominąć korzystając z obwodnicy Lublina
Zapory na ul. Turystycznej będą opuszczane 57 razy na dobę. Można je ominąć korzystając z obwodnicy Lublina

Od niedzieli zamknięta będzie duża część linii kolejowej z Lublina do Warszawy. Na 1,5 roku pociągi stracą m.in. Puławy. Pociągi do stolicy pojadą przez Parczew, a skutkiem ubocznym tego objazdu mogą być korki na drogach. Składy ze Śląska dotrą tylko do Dęblina.

W niedzielę ma się zacząć przebudowa linii kolejowej z Lublina do Warszawy. Najpierw zamknięta zostanie część między Lublinem a Pilawą – aż do grudnia przyszłego roku.

W tym czasie pociągi pasażerskie z Lublina do stolicy (oraz przez Warszawę do Bydgoszczy i nad morze) mają kursować objazdem przez Lubartów, Parczew, Radzyń Podlaski, Łuków, Siedlce i Mińsk Mazowiecki. Wydłuży to podróż nawet o 40 minut.

Problemów spowodowanych kolejowym objazdem będzie więcej. Okrężna trasa przecina w Lublinie drogę wylotową do Łęcznej i nad jeziora. Zapory na ul. Turystycznej będą opuszczane 57 razy na dobę, bo pojadą tędy również pociągi towarowe. Tylko między godziną 7 a 8 przejazd ma być zamknięty łącznie przez kwadrans. Korki są pewne, bo ulicą jedzie nawet 1500 aut na godzinę.

Od 11 czerwca do Lublina przestaną dojeżdżać pociągi z Krakowa, Katowic i Wrocławia, które skończą bieg w Dęblinie. Podróż będzie można dokończyć komunikacją zastępczą.

Autobusy mają też dowozić pasażerów z nieczynnych dworców na pociągi do stolicy. Podróżnych z Nałęczowa dowiozą do Lublina, zaś podróżni z Puław i Dęblina będą dowożeni do Łukowa. – Tam będzie można się przesiąść do pociągu – mówi Marta Ziemska z PKP Intercity.

Zastępcze autobusy będą uruchomione również w zamian za pociągi regionalne. W Lublinie staną przy dworcu oraz na ul. Jana Pawła II (na przystankach przy Perłowej). Nie dotrą jednak wszędzie tam, gdzie stają dziś pociągi. Nie dojadą m.in. do Czesławic. – Można tam dojechać busem – wyjaśnia Beata Górka, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego.

Komunikacja zastępcza nie dotrze też do Stasina, ale tutaj pojawi się miejska linia autobusowa nr 54, choć nie codziennie. – To będzie 10 par kursów w dzień powszedni – mówi Paweł Paszko z Zarządu Transportu Miejskiego. – Od lipca w weekendy do Stasina wydłużona będzie linia 12.
Ile to potrwa? Na odcinek między Lublinem a Pilawą pociągi wrócą na przełomie 2018 i 2019 roku i wtedy też otwarty ma być nowy przystanek kolejowy Lublin Zachód na wysokości os. Poręba. Nie będzie to jeszcze koniec modernizacji, bo na cały rok 2019 zamknięty zostanie jeszcze odcinek Pilawa–Otwock, gdzie trzeba m.in. dobudować drugi tor.

Od 2020 r. pociągi do stolicy przyspieszą, ale na końcowy efekt mamy poczekać do 2022 r., gdy skończy się przebudowa odcinka Otwock–Warszawa. Na razie kolej zleca zaprojektowanie prac. Po ich zakończeniu najszybszy pociąg z Warszawy do Lublina ma jechać 90 minut, ale przy założeniu, że między Warszawą Wschodnią a Lublinem nie będzie mieć postojów.

Przebudowa szlaku z Lublina do stolicy to największa w ostatnich latach inwestycja kolei. – Wartość robót planowanych od Warszawy do Lublina to około 3,5 miliarda złotych – podkreśla Ireneusz Merchel, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Taniej, ale...

Aby zatrzymać pasażerów mimo dłuższego czasu przejazdu spółka PKP Intercity obniżyła cenę biletu Lublin–Warszawa na 30,90 zł. Przy okazji zaserwowała absurd podróżnym z Chełma do Warszawy, którym bardziej opłaci się kupić dwa bilety: jeden do Lublina i drugi na dalszą podróż do stolicy.

Czytaj więcej o: pociąg kolej PKP Intercity Pilawa
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(30) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (2 sierpnia 2017 o 23:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Z Poznania do Warszawy internet wagony bez przedziałów. Z Warszawy do Lublina jak w latach 80 tych
Rozwiń
Gość
Gość (17 czerwca 2017 o 15:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
na Turystycznej powinien być wiadukt zbudowany lata temu
Rozwiń
Gość
Gość (12 czerwca 2017 o 09:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Dziś poranne pociągi zamiast jechać 2:50 jechały do Warszawy 4:22!!!
Rozwiń
Gucio
Gucio (10 czerwca 2017 o 09:51) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
undefined napisał:
Kolejnym absurdem jest modernizacja dworca kiolejowego w Puławach- był nieczynny ze dwa lata, oddany do użytku niedawno tylko po to, zeby znów posłoi sobie zamknięty
 to rezultat funkcjonowania kilkunastu ( albo więcej ) spółek kolejowych
Rozwiń
Gość
Gość (10 czerwca 2017 o 08:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
z Puław i Dęblina będą dowożeni do Łukowa. Żart jakiś wozić ludzi dookoła? Bo z Dęblina i Puław to już bliżej do Grójca czy Radomia niż akurat do Łukowa.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (30)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!