czwartek, 17 sierpnia 2017 r.

Lublin

Zaczynają kursować nowe mercedesy MPK (wideo)

Dodano: 6 sierpnia 2009, 14:51
Autor: Dominik Smaga

Osiem nowych autobusów Mercedes Conecto wyjedzie w piątek na ulice. W ciągu dwóch tygodni dołączy do nich 12 pozostałych nabytków MPK. Na tym nie koniec nowości. W środę MPK zacznie montaż trolejbusu, a w ciągu miesiąca złoży sobie jeszcze trzy niskopodłogowe autobusy Jelcz.

Za nowe autobusy MPK zapłaci w sumie 34 mln zł, a w tej cenie jest jeszcze 10 przegubowców Mercedesa, które dostaniemy we wrześniu. Spółka ma spłacać wozy przez 7 lat. – Lublin nie należy do najbogatszych miast, dlatego trzymamy się zasady, że biednego nie stać na tanią rzecz, a te autobusy są z górnej półki – mówi Czesław Rydecki, prezes MPK.

Wszystkie mercedesy mają niską podłogę, monitoring, spełniają normę ekologiczną Euro 5 i są wyposażone w system automatycznego gaszenia ewentualnych pożarów w komorze silnika. A do tego czytelne wyświetlacze i głośniki do zapowiadania przystanków. Siedzenia mają być czyste dzięki zdejmowanym wkładom, które można prać.

– To zupełnie inny komfort jazdy – przyznaje Małgorzata Tomala, kierowca MPK, która na mercedesa przesiadła się ze starego jelcza. – Dzięki temu zakupowi skasujemy 40 starych jelczy i ikarusów – zapowiada Rydecki. – Pasażer nie będzie się już bał jeździć autobusem, który trzeszczy i niektóre części mu odpadają – dodaje.

Pasażerowie liczą na więcej. – Dobrze, że są wprowadzane nowe wozy, ale przydałoby się więcej przegubowych, zwłaszcza w godzinach szczytu – mówi Grzegorz Nowiński, student.

MPK zapowiada, że co roku będzie kupować 20 nowych wozów. Nie wiadomo jeszcze, czy w przyszłym roku będą to również przegubowce. – Teraz najważniejsza sprawa to nowe trolejbusy, bo sytuacja jest zła – przyznaje prezes. Średni wiek trolejbusu to 17 lat.

Przewoźnik sam będzie montować pojazdy. W środę w zajezdni ruszy wreszcie montaż trolejbusu na bazie nadwozia białoruskiego autobusu MAZ. Wóz dzięki akumulatorom pojedzie nawet tymi ulicami, nad którymi nie ma trakcji. Prądu wystarczy mu nawet na 3 km. Trolejbus ma być o blisko połowę tańszy od polskich solarisów, a jego cena szacowana jest na 700 tys. zł. MPK chce go też sprzedawać innym firmom.



Nowe dziecko inżynierów zobaczymy jesienią. – Na przełomie września i października – zapowiada Rydecki. Wcześniej podobny MAZ trafi do Lublina na testy ze Słowacji. Otwarta nadal jest sprawa współpracy z innym białoruskim producentem, Biełkommunmaszem.

W ciągu miesiąca MPK wyśle na ulice także trzy niskopodłogowe autobusy Jelcz złożone z nowych nadwozi odkupionych od upadłej fabryki i części wyjętych ze starych kasowanych wozów. Pierwsze nadwozie już stoi w Lublinie, dwa kolejne dojadą jeszcze w tym tygodniu.
Czytaj więcej o:
www
~daro~
lukaszydlo
(10) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

www
www (7 sierpnia 2009 o 09:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Aee radocha, Lublin ma nowe autobusy i codziennie będą o tym pisać.
Rozwiń
~daro~
~daro~ (7 sierpnia 2009 o 08:32) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Co z tego jak oni jada nimi 15 km/h Aż się bebechy przewracają Poza tym jakby mógł to by go przez tory przeniósł Zawaligrody marki Mercedes
Rozwiń
lukaszydlo
lukaszydlo (7 sierpnia 2009 o 03:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To co gdzie indziej jest standardem w Lublinie urasta do Luxusu, 1. Klimatyzowane autobusy; 2. Nocna komunikacja; 3. Ekologiczne paliwa (Biopaliwa, CNG, LPG);
Jak się płaci parę baniek za autobusik to na czym polega oszczędność kilkunastu tysięcy na klimatyzacji?! – zwyczajna bezmyślność!!!
W powstanie nocnej komunikacji z prawdziwego zdarzenia przestałem wieżyc kilka lat temu ;] Na szczęście mamy tanie taksówki ;]
A skoro trolejbusy są takie ekonomiczne i nowoczesne to dlaczego inne miasta w Polsce i Europie nie wprowadzają ani nie rozwijają tego modelu komunikacji?! Na dobrej miejskiej stacji paliw z CNG MPK mogłoby nieźle zarobić. Paliwo po 1,30 zł! Tańsze 3,5 razy od benzyny!
Rozwiń
Anannas
Anannas (7 sierpnia 2009 o 01:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Raz - DLACZEGO TO NIE MA KLIMY... kto temu winien...

Dwa - Mam nadzieje, że jak już poszli w Merce to i te następne też będą Merce (spowodowane to tym, iż jak będzie wszystko takie samo to i naprawy będą tańsze i jakoś to się kupy będzie trzymało).

Trzy - Niech będą nocne z prawdziwego zdarzenia - na przykładzie Krakowa... bo to co jest to masakra...
Rozwiń
budda
budda (6 sierpnia 2009 o 23:00) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Mnie także głos tej pani irytuje. Najlepsze jest to, że ulicę Wiercieńskiego zamienia na Wiercińskiego.

A mam tylko jedno pytanie: czy którykolwiek z tych pięknych pojazdów ruszy na trasie 26?
Bo jak tyle jeżdżę do pracy i wracam - to niezależnie od pory - starym Jelczem, który wyruszył na ulice Lublina w 1982 i chyba w 2009 powinien trafić na zasłużoną emeryturę.
Dlaczego tylko w Lbn jest tak, że na najbardziej oblegane trasy trafiają najgorsze auta?
Prawie pusta 40 zawsze jest ta sama - czysta i piękna, z dużą liczbą miejsc siedzących.
Czy nie można zastosować takiej polityki jaką ma Kraków?
Na najbardziej oblegane linie idą najlepsze autobusy - bo prawdopodobnie tymi liniami jeżdż turyści.
A jednak komunikacja to wizytówka miasta.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (10)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!