sobota, 16 grudnia 2017 r.

Lublin

Ma milion złotych długów, a jeszcze niedawno zapewniano klientów, że Płatnik to jedna z tych firm, którym można zaufać. Tak przynajmniej twierdzili przedstawiciele Izby Gospodarczej Przedsiębiorstw Finansowych, która zrzesza agencje pośrednictwa finansowego.

Za długi Płatnika zapłacą klienci, którzy za jego pośrednictwem opłacali swoje rachunki. Na Lubelszczyźnie Płatnik oszukał klientów w Lublinie, Kraśniku, Zamościu i Łęcznej. W kasie Kraśnickiego Przedsiębiorstwa Mieszkaniowego brakuje około 200 tys. zł, które nie wpłynęły od kilku tysięcy mieszkańców fabrycznej dzielnicy miasta. Pierwsze kłopoty pojawiły się już we wrześniu, kiedy pieniądze pojawiały się na koncie ze znacznym opóźnieniem. – Zażądaliśmy wyjaśnień od szefów agencji. A potem wypowiedzieliśmy im umowę. Jednak pieniądze do nas nie wpłynęły – opowiada Piotr Michalski, prezes KPM w Kraśniku.
Szefowie Izby Gospodarczej Przedsiębiorstw Finansowych twierdzą, że zareagowali natychmiast, jak tylko dowiedzieli się o niesolidności Płatnika. – W październiku wykluczyliśmy tę agencję z naszej izby – informuje Paweł Majewski, wiceprezes IGPF.
Majewski zapowiada, że izba uruchomi fundusz gwarancyjny i spłaci zadłużenie za Płatnika. Ale nie wcześniej, niż po zamknięciu postępowania upadłościowego i prokuratorskiego. A zaległości w spółdzielniach, gazowniach, telekomunikacji rosną... W tej chwili klienci muszą je spłacić sami. I jak najszybciej zgłosić oszustwo na policji. – Mogą też zgłaszać się do nas, a my poinformujemy, co dalej robić – dodaje Majewski.
Trzy tygodnie temu pisaliśmy o Polskiej Agencji Finansowej, która zamierza otworzyć na Lubelszczyźnie kilkadziesiąt punktów kasowych. Szefowie agencji zapewniali, że ich działalność jest bezpieczna, gdyż są członkami... Polskiej Izby Gospodarczej Pośredników Finansowych. – To zbieżność nazw, ale my z tą agencją nie mamy nic wspólnego – twierdzi Majewski. – Może oni założyli sobie własną izbę?
– Jestem zdecydowanie przeciwna tego rodzaju działalności, bo nie daje ona żadnej gwarancji, że pieniądze klientów dotrą na wskazane konta – uważa Lidia Baran-Ćwirta, miejski rzecznik konsumenta w Lublinie.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!