wtorek, 17 października 2017 r.

Lublin

Zarezerwowałeś bilet na busa Lublin - Warszawa? Możesz się rozczarować

  Edytuj ten wpis
Dodano: 5 marca 2012, 18:43
Autor: izi

Rezerwacje telefoniczne nie wiążą się z konsekwencjami dla przewoźnika (Maciej Kaczanowski/archiwum)
Rezerwacje telefoniczne nie wiążą się z konsekwencjami dla przewoźnika (Maciej Kaczanowski/archiwum)

- Jeden z przewoźników nie traktuje pasażerów poważnie. Chodzi o busy z Lublina do Warszawy, na które można zarezerwować bilet telefonicznie - napisała do nas czytelniczka Magdalena.

- Jeszcze w tamtym roku byłam świadkiem sytuacji, kiedy do busa wszedł pasażer i podał nazwisko, na które zrobił wcześniej rezerwację. Wtedy dowiedział się, że takiej rezerwacji nie ma. Pasażer prosił o wyjaśnienie, mówił, że musi jechać – może był umówiony na godzinę, a może spieszyło mu się do pracy. Ostatecznie, musiał odejść z kwitkiem - opowiada pani Magdalena.

- Widziałam taką sytuację parę razy, dziwiłam się niemiłosiernie, że coś takiego się dzieje, ale myślałam, że to jakaś pomyłka. Aż do czasu, gdy spotkało mnie to samo. Rezerwację oczywiście zrobiłam przez telefon na kilka dni przed odjazdem, podałam nazwisko, pani mnie poinformowała, że przyjęła. Idę na busa, a tam kierowca mi mówi, że takiej rezerwacji nie ma. I do widzenia. Oprócz mnie, w podobnej sytuacji znalazły się jeszcze dwie osoby. To był ostatni bus tego dnia do Warszawy - dodaje.

- Ja sobie jakoś poradziłam, mam auto, ale co z ludźmi, którzy samochodów nie mają? Ludzie jeżdżą do Warszawy do pracy, więc muszą dojechać. Myślę, że jest coś nie tak. To nie jest firma sprzedająca marchewki, że klient może pójść gdzieś indziej, to firma przewozowa z licencją. Wydaje mi się, że w przypadku takiej działalności nie może być miejsca na takie rzeczy - stwierdza nasza czytelniczka.

"Niewiele można zrobić"

Niestety, pasażer w takim przypadku niewiele może zrobić. Kupując bilety przez Internet, zawieramy umowę z przewoźnikiem i w razie problemów, możemy składać reklamację. Ale już rezerwowanie miejsca przez telefon takiej możliwości nam nie daje.

– Rezerwacje telefoniczne nie wiążą się z konsekwencjami dla przewoźnika – wyjaśnia Lidia Baran-Ćwirta, miejski rzecznik konsumentów w Lublinie. – Rezerwacje elektroniczne, które wiążą się z wpłacaniem pieniędzy za bilety, mają swoje konsekwencje, bo umowa na przewóz zostaje zawarta. Rzecznik podpowiada, że jeśli problem się powtarza, można sprawę zgłosić do Urzędu Marszałkowskiego.

Niestety, na telefoniczne rezerwacje też nie możemy się poskarżyć. Zezwolenie wydawane przez urząd dotyczy cen biletów, ale nie sposobu ich sprzedaży. – To, w jaki sposób bilety są rozprowadzane, to wewnętrzna sprawa firmy – wyjaśnia Beata Górka, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Deb0308el
kaska
Gość
(35) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Deb0308el
Deb0308el (11 października 2016 o 17:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Bardzo ciekawe podejście. Czasami warto zastanowić się głębiej nad rzeczami, które nas otaczają. Można wyciągnąć bardzo ciekawe wnioski, a jednocześnie odnaleźć drugie dno sprawy. Deb0308 - Czytaj naszą stronę:
Rozwiń
kaska
kaska (10 marca 2016 o 21:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Transwel nie bierzcie busow tej firmy KRADNA WALIZKI I UDAJA ZE NIC NIE WIEDZA
Rozwiń
Gość
Gość (21 stycznia 2014 o 13:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Prawdziwe pieniądze  http://pieniazek.latwy.pl  Sprawdź i zacznij zarabiać!

Rozwiń
Lemonka
Lemonka (19 maja 2013 o 20:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zgadzam się z opinią autora w stu procentach.
Trochę o BIG BUSIE:
1. Już przy telefonicznej rezerwacji napotyka się Pana, który łagodnie mówiąc jest nieuprzejmy i arogancki. Daje się odczuć wyraźny brak szacunku do Klienta.
2. Często jest podstawiany bus o zdecydowanie za małym bagażniku - w połowie zazwyczaj załadowany paczkami, z których pieniądze zapewne trafiają bezpośrednio do kieszeni kierowców. Skutkuje to brakiem miejsca dla bagażu pasażerów a co za tym idzie korytarzem wypełnionym walizkami przez, które nie da się przecisnąć wychodząc na postoju. Właścicielowi widocznie zwisa komfort i bezpieczeństwo jazdy Klientów.
3. Kierowcy z reguły są opryskliwi i bezczelni, chociaż jest dwóch "starszych" panów, którzy chyba z racji wieku wiedzą co to kultura, wychowanie i szacunek dla drugiego człowieka.
4. Czasami zdarza się, że bus, który pokonuje trasę prawie 300km nie zatrzymuje się wcale. Rozumiem, że pozwala to skrócić czas podróży jednak nie każdy jest w stanie wytrzymać taki dystans bez skorzystania z toalety. Współczucie dla osób starszych i dzieci.
Ogólnie rzecz ujmując podróż z tym przewoźnikiem to koszmar, strata czasu i pieniędzy.
TOTALNY BRAK PROFESJONALIZMU.
Rozwiń
angelbar
angelbar (20 marca 2013 o 21:40) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
CZy nadal można dokonywać rezerwacji w contbusie przez internet? kiedyś przy rezerwacji pojawiała sie liczba wolnych miejsc, teraz tego nie ma? czy cont bus nadalkursuje/?
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (35)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!