Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

15 września 2017 r.
8:23

Zdemontują tory, a potem rozbiorą perony przy dworcu PKP w Lublinie

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
94 17 A A

Kolej szykuje się do rozbiórki peronów przed głównym dworcem w Lublinie. Wcześniej zdemontowane będą tory. Wszystko to związane jest z przebudową linii kolejowej prowadzącej do Warszawy. Ze szlaku zdjęto już 125 kilometrów torów, a to dopiero początek

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Niewiele już zostało ze starej linii kolejowej biegnącej między blokowiskami dzielnicy Czuby a lasem Stary Gaj. Nie ma już słupów i drutów, a z dwóch torów pozostał jeden i jeździ po nim pociąg, na który ładowany jest złom i beton z rozbiórek. Cały ten sprzęt coraz bardziej zbliża się do dworca.

– Pod koniec sierpnia rozpoczęliśmy prace na stacji Lublin. Obecnie wykonawca demontuje tutaj tory i sieć trakcyjną – informuje Karol Jakubowski z centrali spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Na pierwszy rzut oka niczego takiego nie widać, bo tory obok peronów jak leżały, tak leżą. Prace toczą się nieco dalej.

Trudne do przeoczenia prace zaczną się wkrótce. – Przygotowujemy się do rozpoczęcia demontażu peronów – zapowiada Jakubowski. Wszystkie trzy perony mają być następnie zbudowane od podstaw. Każdy z nich, jak obecnie, będzie mieć osobne zadaszenie. Co prawda, na pewnym etapie planowano zadaszenie w postaci dużej hali peronowej o długości 100 metrów oraz 40 m szerokości, ale kolej zdecydowała się ostatecznie na tańsze rozwiązanie.

Roboty prowadzone są nie tylko w Lublinie. – Na odcinku między Otwockiem a Lublinem do tej pory zdemontowano 162 km sieci trakcyjnej i 125 km torów – relacjonuje Jakubowski. – Trwają zaawansowane prace przy usuwaniu starej warstwy tłucznia. Intensywne prace remontowe trwają na stacji Pilawa i Dęblin. Wykonawca sukcesywnie dowozi materiały, które będą wykorzystywane przy budowie nowych konstrukcji.

Zasadnicza część przebudowy odcinka między Lublinem a Pilawą powinna się zakończyć pod koniec przyszłego roku. W następnym etapie kolejarze zabiorą się za odcinek między Pilawą a Otwockiem, gdzie powstać ma drugi tor. Odcinek linii od Otwocka do Warszawy to już osobna inwestycja, której zakończenie planowane jest na rok 2022.

Komentarze 17

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
olo / 25 września 2017 o 13:27
niech szybko kładą nowe tory, zanim jakiś idiota wpadnie na pomysł żeby linię kolejową zlikwidować, a po nasypie wylać asfalt żeby pasaty w tedeiku miały gdzie smrodzić :)
Avatar
Adam / 25 września 2017 o 12:14
tutaj pomogłaby jakaś większa akcja protestacyjna mieszkańców, jak kilka lat temu kiedy Tusk chciał anulować budowę s17 na warszawę...
Avatar
q / 25 września 2017 o 12:12
to skandal tym wycofaniem się przez PKP cichaczem z budowy hali peronowej! gdzieś można podpisać petycję w tej sprawie? piszcie ludzie maile do PKP PLK - ir@plk-sa.pl albo ire.poludniowy@plk-sa.pl 
Avatar
Gość / 25 września 2017 o 08:02
Jak dla mnie to strasznie się grzebią. Do tej pory prawie wcale nie widziałem robotników. Np. mieli przerabiać tunel na przystanku Puławy Miasto - i jakoś nie widać aby się cokolwiek ruszyło. Podobnie z przystankiem Puławy-Azoty.
Avatar
Gość / 19 września 2017 o 05:57
Nie rozumiem po co komu jakaś tandetna hala (w XXI projektanci piękno i styl mają w poważaniu) zadaszając wspaniały Dworzec Kolejowy. Wiaty w stylu oryginalnym, historycznym powinny stać na peronach o wysokości dopasowanej do współczesnego taboru. Nic więcej. Żadnych hal w Lublinie nie potrzebujemy dla 2 peronów. Jeśli będzie ich 10 to można wtedy myśleć o zadaszeniem nad peronami. Lublin to nie węzeł kolejowy, ani nie stacja końcowa tylko miasto tranzytowe. Ale jak zobaczę wiaty na peronach w stylu XXI wiecznej kupy, to przyrzekam, nigdy nie pojadę pociągiem z Lublina, żeby się nie stresować ich widowkiem. Wzory do naśladowania? Nowe perony na stacji kolejowej Sopot i Oliwa w Trójmieście (Oliwa - peron dalekobierzny).
Nie rozumiem po co komu jakaś tandetna hala (w XXI projektanci piękno i styl mają w poważaniu) zadaszając wspaniały Dworzec Kolejowy. Wiaty w stylu oryginalnym, historycznym powinny stać na peronach o wysokości dopasowanej do współczesnego taboru. Nic więcej. Żadnych hal w Lublinie nie potrzebujemy dla 2 peronów. Jeśli będzie ich 10 to można wtedy myśleć o zadaszeniem nad peronami. Lublin to nie węzeł kolejowy, ani nie stacja końcowa tylko miasto tranzytowe. Ale jak zobaczę wiaty na peronach w stylu XXI wiecznej kupy, to przyrzekam, nigdy n... rozwiń
Avatar
Miś / 17 września 2017 o 00:37
a oni mają wstyd w ***! skończą karierę polityczną i wyjadą na wieś.kołchoz i ciemnogród nami rządzi.może ktoś coś by zorganizował ,petycję do rudego liska.siedzi wysoko ,może rodaków by wspomógł.a tak naprawdę powinna się tv krajowa zająć.reportażyk zmontować,jakie to mamy mieć wiatki.
Avatar
Jarek / 16 września 2017 o 22:33
Straszny obciach, czy tego nie widzą władze miasta? Wiaty??? Szkoda tych pieniędzy, przecież mimo przebudowy dalej będzie to wieśniacko wyglądać. Lotnisko, ekspressówka, wiadukty a tu na dworcu PKP wiaty ... co za wstyd.
Avatar
Gość / 16 września 2017 o 07:46
Miasto powinno dołożyć kolei na taką halę. Wygląd dworca to lepsza promocja miasta niż wyłożenie drogą kostką kolejnej ulicy, czy drogie podróże do miast partnerskich, bo dworzec robi pierwsze wrażenie o mieście.
Avatar
vb / 15 września 2017 o 20:10
115 lat temu we Lwowie   wybudowano piękną halę dworcową wykonaną w Fabryce Maszyn i Wagonów  w Sanoku-dzisiejszy Autosan. A  w XXI wieku w Lublinie dziadostwo.
Avatar
eSKa / 15 września 2017 o 19:19
Burzuj z centum napisał:
Poco to komu! Wydamy miliony a wiaduktu nad Racławickimi jak nie ma tak niema. Czy lublin niema ważniejszych inwestycji niż głupia kolej dla wieśniaków!
 idiota czy prowokator?
Avatar
olo / 25 września 2017 o 13:27
niech szybko kładą nowe tory, zanim jakiś idiota wpadnie na pomysł żeby linię kolejową zlikwidować, a po nasypie wylać asfalt żeby pasaty w tedeiku miały gdzie smrodzić :)
Avatar
Adam / 25 września 2017 o 12:14
tutaj pomogłaby jakaś większa akcja protestacyjna mieszkańców, jak kilka lat temu kiedy Tusk chciał anulować budowę s17 na warszawę...
Avatar
q / 25 września 2017 o 12:12
to skandal tym wycofaniem się przez PKP cichaczem z budowy hali peronowej! gdzieś można podpisać petycję w tej sprawie? piszcie ludzie maile do PKP PLK - ir@plk-sa.pl albo ire.poludniowy@plk-sa.pl 
Avatar
Gość / 25 września 2017 o 08:02
Jak dla mnie to strasznie się grzebią. Do tej pory prawie wcale nie widziałem robotników. Np. mieli przerabiać tunel na przystanku Puławy Miasto - i jakoś nie widać aby się cokolwiek ruszyło. Podobnie z przystankiem Puławy-Azoty.
Avatar
Gość / 19 września 2017 o 05:57
Nie rozumiem po co komu jakaś tandetna hala (w XXI projektanci piękno i styl mają w poważaniu) zadaszając wspaniały Dworzec Kolejowy. Wiaty w stylu oryginalnym, historycznym powinny stać na peronach o wysokości dopasowanej do współczesnego taboru. Nic więcej. Żadnych hal w Lublinie nie potrzebujemy dla 2 peronów. Jeśli będzie ich 10 to można wtedy myśleć o zadaszeniem nad peronami. Lublin to nie węzeł kolejowy, ani nie stacja końcowa tylko miasto tranzytowe. Ale jak zobaczę wiaty na peronach w stylu XXI wiecznej kupy, to przyrzekam, nigdy nie pojadę pociągiem z Lublina, żeby się nie stresować ich widowkiem. Wzory do naśladowania? Nowe perony na stacji kolejowej Sopot i Oliwa w Trójmieście (Oliwa - peron dalekobierzny).
Nie rozumiem po co komu jakaś tandetna hala (w XXI projektanci piękno i styl mają w poważaniu) zadaszając wspaniały Dworzec Kolejowy. Wiaty w stylu oryginalnym, historycznym powinny stać na peronach o wysokości dopasowanej do współczesnego taboru. Nic więcej. Żadnych hal w Lublinie nie potrzebujemy dla 2 peronów. Jeśli będzie ich 10 to można wtedy myśleć o zadaszeniem nad peronami. Lublin to nie węzeł kolejowy, ani nie stacja końcowa tylko miasto tranzytowe. Ale jak zobaczę wiaty na peronach w stylu XXI wiecznej kupy, to przyrzekam, nigdy n... rozwiń
Avatar
Miś / 17 września 2017 o 00:37
a oni mają wstyd w ***! skończą karierę polityczną i wyjadą na wieś.kołchoz i ciemnogród nami rządzi.może ktoś coś by zorganizował ,petycję do rudego liska.siedzi wysoko ,może rodaków by wspomógł.a tak naprawdę powinna się tv krajowa zająć.reportażyk zmontować,jakie to mamy mieć wiatki.
Avatar
Jarek / 16 września 2017 o 22:33
Straszny obciach, czy tego nie widzą władze miasta? Wiaty??? Szkoda tych pieniędzy, przecież mimo przebudowy dalej będzie to wieśniacko wyglądać. Lotnisko, ekspressówka, wiadukty a tu na dworcu PKP wiaty ... co za wstyd.
Avatar
Gość / 16 września 2017 o 07:46
Miasto powinno dołożyć kolei na taką halę. Wygląd dworca to lepsza promocja miasta niż wyłożenie drogą kostką kolejnej ulicy, czy drogie podróże do miast partnerskich, bo dworzec robi pierwsze wrażenie o mieście.
Avatar
vb / 15 września 2017 o 20:10
115 lat temu we Lwowie   wybudowano piękną halę dworcową wykonaną w Fabryce Maszyn i Wagonów  w Sanoku-dzisiejszy Autosan. A  w XXI wieku w Lublinie dziadostwo.
Avatar
eSKa / 15 września 2017 o 19:19
Burzuj z centum napisał:
Poco to komu! Wydamy miliony a wiaduktu nad Racławickimi jak nie ma tak niema. Czy lublin niema ważniejszych inwestycji niż głupia kolej dla wieśniaków!
 idiota czy prowokator?
Zobacz wszystkie komentarze 17

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

MUNDIAL 2018. Polska – Senegal [NA ŻYWO]

MUNDIAL 2018. Polska – Senegal [NA ŻYWO] 0 0

Odliczanie zakończone! O godzinie 17 reprezentacja Polski na stadionie w Moskwie zmierzy się z reprezentacją Senegalu. Biało-Czerwoni wracają na Mundial po 12 latach przerwy. W 2002 i 2006 roku w meczach otwarcia nasz zespół ponosił porażki. Tym razem kibice liczą na zwycięstwo

MUNDIAL 2018. Kolumbia – Japonia 1:2. Sensacja w Sarańsku

MUNDIAL 2018. Kolumbia – Japonia 1:2. Sensacja w Sarańsku 0 0

MUNDIAL 2018 W pierwszym meczu grupy H Japonia niespodziewanie pokonała w Sarańsku Kolumbię 2:1. Zespół z Ameryki Południowej niemal przez cały mecz musiał radzić sobie bez jednego zawodnika

Lublin: Komendant komisariatu pod lupą przełożonych. Chodzi o niewłaściwe stosunki z podwładnymi

Lublin: Komendant komisariatu pod lupą przełożonych. Chodzi o niewłaściwe stosunki z podwładnymi 0 1

Komendant III Komisariatu Policji w Lublinie musi się liczyć z „dyscyplinarką” za naruszenie zasad etyki zawodowej. Chodzi o relacje mł. insp. Piotra Kuczmary z podwładnymi.

Długa droga do raju piłkarek MKS Perły Lublin

Długa droga do raju piłkarek MKS Perły Lublin 0 0

Liga Mistrzyń piłkarek ręcznych MKS Perła Lublin nie zagra w fazie grupowej. Podopieczne Roberta Lisa do elity będą musiały przebijać się przez turniej kwalifikacyjny. Losowanie eliminacji jest zaplanowane na 27 czerwca

"To kuriozum na skalę europejską". Jest szansa na przebudowę problematycznej ścieżki rowerowej
Alarm 24

"To kuriozum na skalę europejską". Jest szansa na przebudowę problematycznej ścieżki rowerowej 3 22

Być może 300-metrowy odcinek ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Żwirki i Wigury w Świdniku stanie się bezpieczniejszy dla kierowców i rowerzystów. Obecnie to „kuriozum na skalę europejską”.

Pierwsza jazda nowym audi A6

Pierwsza jazda nowym audi A6 0 0

Nowe audi A6, to ósma już generacja cieszącej się dużym zainteresowaniem na polskim rynku luksusowej limuzyny. Jej nowe wcielenie wnosi do tego segmentu wiele innowacji. We wnętrzu konsekwentnie postawiono na cyfryzację, co jest przełomem w tym segmencie.

Ford Focus RS bada emocje

Ford Focus RS bada emocje 0 0

Ford Focus RS Buzz Car to jedyny w swoim rodzaju samochód, który mierzy poziom emocji u kierowcy i w czasie rzeczywistym przenosi je na specjalne ekrany zamontowane na aucie. Okazję do wypróbowania „Buzz Cara” miał aktor Antoni Pawlicki, prywatnie posiadacz i entuzjasta 350-konnego forda focusa RS.

MUNDIAL 2018. Znamy skład na mecz z Senegalem!

MUNDIAL 2018. Znamy skład na mecz z Senegalem! 3 0

O godzinie 17 polskiego czasu reprezentacja Polski zagra z Senegalem. Adam Nawałka podał już skład na to spotkanie. I zaskoczył kibiców zestawieniem w formacji obronnej

W Łomazach powstanie sala kinowa

W Łomazach powstanie sala kinowa 0 0

Gminny Ośrodek Kultury w Łomazach (powiat bialski) w remoncie. Powstanie tu sala kinowa.

Biała Podlaska: Jakub Wątły na Polu Dyskusji

Biała Podlaska: Jakub Wątły na Polu Dyskusji 0 2

Stowarzyszenie Biała Samorządowa organizuje kolejne już spotkanie pod szyldem Pole Dyskusji. Tym razem gościem specjalnym będzie Jakub Wątły, dziennikarz i aktywista obywatelski, prowadzący kanał Kuba Wątły TV.

Szaleniec grasuje po Puławach. Przecina opony w samochodach

Szaleniec grasuje po Puławach. Przecina opony w samochodach 21 10

Od niedzieli puławska policja otrzymała już 9 zgłoszeń od właścicieli samochodów, których opony zostały przecięte ostrym narzędziem. Najwięcej przypadków zanotowano przy ul. 6 Sierpnia i Kołłątaja.

Nowy rok szkolny 2018/2019. Kiedy ferie i wakacje? [kalendarz]
film

Nowy rok szkolny 2018/2019. Kiedy ferie i wakacje? [kalendarz] 8 0

Nowy kalendarz roku szkolnego 2018/2019 r. opublikowało Ministerstwo Edukacji Narodowej

Lubelskie – smakuj biznes

Lubelskie – smakuj biznes 0

Jeśli dopisuje Ci przedsiębiorczy apetyt i jesteś głodny kolejnych sukcesów, mamy dla Ciebie 3 apetyczne kąski, które komponują się w pełnowartościowy posiłek dla Twojej działalności.

Złota Setka tylko w czwartek z Dziennikiem Wschodnim!

Złota Setka tylko w czwartek z Dziennikiem Wschodnim! 0 0

W czwartek wraz z papierowym wydaniem naszej gazety, można otrzymać darmowy dodatek podsumowujący XXII edycję "Złotej Setki", czyli Rankingu Najlepszych Firm Lubelszczyzny

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.