środa, 22 listopada 2017 r.

Lublin

Zdemontują tory, a potem rozbiorą perony przy dworcu PKP w Lublinie

Dodano: 15 września 2017, 08:23
Autor: Dominik Smaga

Kolej szykuje się do rozbiórki peronów przed głównym dworcem w Lublinie. Wcześniej zdemontowane będą tory. Wszystko to związane jest z przebudową linii kolejowej prowadzącej do Warszawy. Ze szlaku zdjęto już 125 kilometrów torów, a to dopiero początek

Niewiele już zostało ze starej linii kolejowej biegnącej między blokowiskami dzielnicy Czuby a lasem Stary Gaj. Nie ma już słupów i drutów, a z dwóch torów pozostał jeden i jeździ po nim pociąg, na który ładowany jest złom i beton z rozbiórek. Cały ten sprzęt coraz bardziej zbliża się do dworca.

– Pod koniec sierpnia rozpoczęliśmy prace na stacji Lublin. Obecnie wykonawca demontuje tutaj tory i sieć trakcyjną – informuje Karol Jakubowski z centrali spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Na pierwszy rzut oka niczego takiego nie widać, bo tory obok peronów jak leżały, tak leżą. Prace toczą się nieco dalej.

Trudne do przeoczenia prace zaczną się wkrótce. – Przygotowujemy się do rozpoczęcia demontażu peronów – zapowiada Jakubowski. Wszystkie trzy perony mają być następnie zbudowane od podstaw. Każdy z nich, jak obecnie, będzie mieć osobne zadaszenie. Co prawda, na pewnym etapie planowano zadaszenie w postaci dużej hali peronowej o długości 100 metrów oraz 40 m szerokości, ale kolej zdecydowała się ostatecznie na tańsze rozwiązanie.

Roboty prowadzone są nie tylko w Lublinie. – Na odcinku między Otwockiem a Lublinem do tej pory zdemontowano 162 km sieci trakcyjnej i 125 km torów – relacjonuje Jakubowski. – Trwają zaawansowane prace przy usuwaniu starej warstwy tłucznia. Intensywne prace remontowe trwają na stacji Pilawa i Dęblin. Wykonawca sukcesywnie dowozi materiały, które będą wykorzystywane przy budowie nowych konstrukcji.

Zasadnicza część przebudowy odcinka między Lublinem a Pilawą powinna się zakończyć pod koniec przyszłego roku. W następnym etapie kolejarze zabiorą się za odcinek między Pilawą a Otwockiem, gdzie powstać ma drugi tor. Odcinek linii od Otwocka do Warszawy to już osobna inwestycja, której zakończenie planowane jest na rok 2022.

Czytaj więcej o: Lublin kolej PKP rozkład
olo
Adam
q
(17) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

olo
olo (25 września 2017 o 13:27) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
niech szybko kładą nowe tory, zanim jakiś idiota wpadnie na pomysł żeby linię kolejową zlikwidować, a po nasypie wylać asfalt żeby pasaty w tedeiku miały gdzie smrodzić :)
Rozwiń
Adam
Adam (25 września 2017 o 12:14) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
tutaj pomogłaby jakaś większa akcja protestacyjna mieszkańców, jak kilka lat temu kiedy Tusk chciał anulować budowę s17 na warszawę...
Rozwiń
q
q (25 września 2017 o 12:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
to skandal tym wycofaniem się przez PKP cichaczem z budowy hali peronowej! gdzieś można podpisać petycję w tej sprawie? piszcie ludzie maile do PKP PLK - ir@plk-sa.pl albo ire.poludniowy@plk-sa.pl 
Rozwiń
Gość
Gość (25 września 2017 o 08:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jak dla mnie to strasznie się grzebią. Do tej pory prawie wcale nie widziałem robotników. Np. mieli przerabiać tunel na przystanku Puławy Miasto - i jakoś nie widać aby się cokolwiek ruszyło. Podobnie z przystankiem Puławy-Azoty.
Rozwiń
Gość
Gość (19 września 2017 o 05:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie rozumiem po co komu jakaś tandetna hala (w XXI projektanci piękno i styl mają w poważaniu) zadaszając wspaniały Dworzec Kolejowy. Wiaty w stylu oryginalnym, historycznym powinny stać na peronach o wysokości dopasowanej do współczesnego taboru. Nic więcej. Żadnych hal w Lublinie nie potrzebujemy dla 2 peronów. Jeśli będzie ich 10 to można wtedy myśleć o zadaszeniem nad peronami. Lublin to nie węzeł kolejowy, ani nie stacja końcowa tylko miasto tranzytowe. Ale jak zobaczę wiaty na peronach w stylu XXI wiecznej kupy, to przyrzekam, nigdy nie pojadę pociągiem z Lublina, żeby się nie stresować ich widowkiem. Wzory do naśladowania? Nowe perony na stacji kolejowej Sopot i Oliwa w Trójmieście (Oliwa - peron dalekobierzny).
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (17)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!